Hop til indhold

Foder til allergi hunde, og hunde med maveproblemer...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Jeg anbefaler varmt ARION hundefoder den med lam og ris samt den nye på markedet med laks og ris. det er et super premuin foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

 

Jeg har en dejlig labrador på 3 ½ år, som har allergi overfor husstøvmider, lagermider og katte.

 

Han har siden i sommer fået RC Hypoallergenic og været igennem 9 vacciner i hyposensibiliseringsprogrammet. Men da det ikke har haft den store effekt, har jeg valgt at give ham Gourmix og Divet fra Vetcur.

 

Det ser ud til, at han godt kan tåle det. Har tidligere forsøgt mig med Acana Pacifica, men det begyndte han at klø sig endnu mere af.

 

Jeg har efterhånden hørt om mange allergihunde, som fungerer fantastisk på Gourmix. Og på Vetcur's hjemmeside kan man også læse om flere hundeejeres erfaringer med fodret.

 

Min mors labrador er også blevet mere rolig efter, at han er kommet over på det. Han splittede på det nærmeste hele huset ad, men nu er det blevet meget bedre.

 

 

Mvh. Gitte

 

Ja jeg har også hørt meget godt om Gourmix. Og Luna prøvede det også, men hun kunne bare ikke rigtig med det. Hun fik kun 1/4 af morgenfoderet og slet ikke noget aften på en dag, og tabte sig stadig ikke:cry: Men sultede til gengæld:cry:

 

Men jeg bruger ViVet'erne som guffer på gåture og til søgning herhjemme. Dem elsker hun:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor prøvede Gourmix, men det ville han godt nok ikke spise, mit gæt er desværre, at der ikke var nok kød i til drengen desværre. Mogenmixen kunne han lige klemme et par piller ned og Aftenmixen ville han slet ikke røre, og efter han tabte sig 100 g på det på én uge, så stoppede vi, og gik tilbage til MM og Ziwipeak.

 

Vi bruger så Di Vet godbids pillerne for maven, dem kan han godt lide, og det har hjulpet med til at stabilisere hans mave efter han var syg med maveinfektion, han har i hvert fald fået stabil mave. Så har jeg også købt Ne Vet "til den humørsyge" som vi gav ham efter nytår, da der blev skudt rigtig meget fyrværkeri af, og han virkede noget nervøs og jumpy, det virker til at de gør ham mere rolig, jeg bruger dem også til ham når han er lidt kulret når der er mange tæver i løbetid, som nu f.eks ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst mette14
Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på, dem som ikke kender til det, nu allergifoder er pænt dyrt, som en service, at jer der fodrer med Royal Canin allergi foder, og Royal Canin i det hele taget med fordel kan købe det fra England her, da der er stor besparelse i forhold til dyrlæge-priser, men det der er særligt ved denne butik, er at man kan købe dyrlæge-foderet meget fordelagtigt :

 

Royal Canin veterinary diet canine Hypoallergenic | Royal Canin who bought this also bought:&offset=#prod_anchor

 

 

Royal Canin diet canine Hypoallergenic Moderate Energy | Royal Canin

 

 

Royal Canin veterinary diet canine Sensitivity control | Royal Canin who bought this also bought:&offset=12#prod_anchor

 

 

Simpelt hen et super link!!

vi giver 599 kr for 10 kg allergifoder hos dyrelægen. Det her er jo meget billigere

mange tak!:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har også hørt meget godt om Gourmix. Og Luna prøvede det også, men hun kunne bare ikke rigtig med det. Hun fik kun 1/4 af morgenfoderet og slet ikke noget aften på en dag, og tabte sig stadig ikke:cry: Men sultede til gengæld:cry:

 

Men jeg bruger ViVet'erne som guffer på gåture og til søgning herhjemme. Dem elsker hun:-D

 

Victor prøvede Gourmix, men det ville han godt nok ikke spise, mit gæt er desværre, at der ikke var nok kød i til drengen desværre. Mogenmixen kunne han lige klemme et par piller ned og Aftenmixen ville han slet ikke røre, og efter han tabte sig 100 g på det på én uge, så stoppede vi, og gik tilbage til MM og Ziwipeak.

 

Vi bruger så Di Vet godbids pillerne for maven, dem kan han godt lide, og det har hjulpet med til at stabilisere hans mave efter han var syg med maveinfektion, han har i hvert fald fået stabil mave. Så har jeg også købt Ne Vet "til den humørsyge" som vi gav ham efter nytår, da der blev skudt rigtig meget fyrværkeri af, og han virkede noget nervøs og jumpy, det virker til at de gør ham mere rolig, jeg bruger dem også til ham når han er lidt kulret når der er mange tæver i løbetid, som nu f.eks ;)

 

Til jer begge jeg har tit kigget på de der piller men virker de jeg tænker på hvis jeg gerne vil give ham noget til led og muskler

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer begge jeg har tit kigget på de der piller men virker de jeg tænker på hvis jeg gerne vil give ham noget til led og muskler

 

Det er en anden slags, dem til led og muskler, dem har jeg ikke prøvet.

 

Jeg har kun dem til nervesystem, og dem til maven (Ne-vet og Di-vet)

 

Dem du skal se efter hedder Re-vet

 

Her er hvad der står om dem inde fra Vetcur's hjemmeside :

 

 

"Smerter, gigt og ledproblemer har altid en årsag. Typisk vil ophopninger af urinsyre og andre affaldstoffer forstyrre bevægeapparatets fine biokemiske balance. Også hormonelle forstyrrelser eller fremmedproteiner fra fordøjelsen kan være årsag til gigtlidelser eller nedbrydning brusk og ledflader. De mest almindelige lidelser i bevægeapparatet er slidgigt, discusprolaps, HD samt smertefulde inflammationer.

 

ReVet indeholder 17 kendte lægeurter og medicinske planter. ReVet tåles af hunde med lidelser i bevægeapparatet."

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst cv2002
Det er en rigtig god ide med sådan en tråd :5up:

 

Jeg låser den fast, er redaktør her :-)

 

Det ser ud som om jeg har redigeret dit indlæg, det har jeg ikke, blot trykket på den forkerte knap, undskyld :blink:

 

Jeg ved at mange hunde med dårlig mave har godt af hjemmelavet mad, så her er opskrifter http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

Spørg endeligt hvis der er spørgsmål til maden :-D

 

Hiver lige en gammel tråd frem. Jeg har læst om det hjemmelavede foder. Det er nu ikke noget jeg vil give min hund. Ris kan hunden ikke bruge til ret meget. Kornprodukter kan de heller ikke bruge til noget. Det er ren fyld. Grønnsager der ikke er blændet for fuld drøn kan hunden næsten ikke optage. Kål er ikke så godt for hunde.

 

Alt i alt et kæmpe arbejde som er ret overflødigt. Kylling kan de få rå. Det samme med fisk osv. Min har mave-tarmkatar og er på Markus Mühle og råt. I dag har hun fået en hel poussion på 400 gr. Det røg fint ned og laver ikke rav i hendes mave. Hun fik et stort oksehudsben den anden dag. Efter et halvt byttede jeg med en godbid, men skaden var sket. 2 dage med dårlig mave og mig op 3 gange på en nat. :damn:

 

Rå mad er lavet så nemt idag er det ikke er så dyrt og der ligger mange forretninger og forhandlere af eks. Rigtighundemad over hele landet. Der kan man få portionspakker og flere kg. poser. De har kun kødprodukter, men jeg er ved at finde ud af om ens hjemmeblænder kan klare frugt og grønt, så hunden kan optage det. Jeg er ikke overbevist om at en hund kun skal have kød, ej heller fastedag. Ja det har en ulv og har sikkert mere end en, men det er fordi de ikke kan fange noget hverdag.

 

Hvis ikke jeg snart skifter til råt, så bliver det en blanding af råt og Wolfblut næste gange jeg bestiller. Det er helt uden kornprodukter. Der er noget majs i Markus og ris, som de dog godt kan tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kristian K

Jeg er helt enig med cv2002 mht. det hjemmelavede foder. Dog stoler jeg ikke på kvaliteten ved rigtighundemad, da mine erfaringer ikke har været så gode.

 

Jeg ville nok satse på easybarf, hvis det handlede om at fjerne allergien eller få lavet en ordentlig foderplan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Jeg har godt set de esybarfspande. Det er bare for dyrt at fodre med. Jeg køber Markus Mühle i Tyskland. Det koster det halve af hvad de skal have for det her hjemme. Dog vil jeg gerne købe de rå ben, da jeg pt også fodrer råt ved siden af.

 

Jeg kan se de ikke skal have meget af easybarf, men min går ikke langt på literen. 2 kg Markus skulle kunne holde i 30 dage. Min spiste det på 1½ uge. Plus det løse af guffer når vi træner, og noget råt i løbet af dagen.

 

Mener at easybarf er lavet med oksekød. Det har min ikke så godt af. Der var i hvert fald noget da jeg kiggede på det. Jeg overvejer enten at gå helt over på råt eller købe Wolfblut næste gang jeg skal bestille.

 

Rigtighundemad er jo bare råt kød. Det er kun kød fra DK eller den nederste del af Tyskland. Alt efter hvad det er for kød. Jeg syntes det ser fint ud, men jeg kunne ikke drømme om kunat fodre min hund med kød.

 

Jeg har fået anbefalet hjemmesiden utika.dk Der skulle stå en del om hvad der skal til før hunden får noget ud af grønsager. Jeg vil gerne have at min får grønt og frugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Glemte lige at skrive at hendes mave er fin nu. Jeg skal bare holde mig fra okseben og tørrede ditto. De hvide kan hun dog godt tåle. Gris springer jeg helt over. Rå kylling er lige sagen. Hun fik en Poussin den anden dag på 400 gr. Den var hurtig væk.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kristian K

cv2002: jeg kan godt se at de bliver for dyrt, hvis 2 kg Markus Mühle skulle holde i 30 dage og det kun holdt halvanden uge.

 

Jeg bruger selv Easybarf og med en ugentlig fastedag og en ugentlig bendag holder det temmeligt lang tid. Jeg fik dog også et rabatkort i butikken, så jeg slipper lidt billigere :-D

 

Det er en blanding af de forskellige kødemner -altså ikke kun oksekød- så jeg ved, at han får det han skal have. Det kan jeg se på ham, så det er det, der fungerer her i huset.

 

Jeg kender godt utika-siden og snakkede med dyrlægen om det. Han kunne ikke anbefale den, da der står en del ukorrekte ting om hundes ernæring og fordøjelse, så den bruger jeg ikke personligt. Jeg sørger bare for, at han jævnligt får uskyllet kallun. Det holder hans mave iorden.

Rigtigt godt, at hendes mave er fin nu og jeg er helt enig med dig mht. svinekødet. Jeg har gjort mig samme erfaring. Jeg plejer at bruge noget Slippery Elm, hvis der opstår problemer, men det er heldigvis sjældent :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Det var en fra Rigtig hundemad der sagde jeg kunne læse om grønsager der. De har noget der er tørret. Som skulle svare til x-antal gr om dagen. Det lyder meget smart. Jeg var i en forretning i går der lige er startet med et andet mærke barf. De havde færdigblændede grønsager i bakker. Så jeg købte noget for at se om hun kan lide det.

 

Glemte bare at købe kød også! Så jeg tvivler på hun spiser grønsagerne alene. Jeg går ud og køer noget i morgen.

 

Hos Porcani har de noget fra England. Det er ikke så dyrt og indeholder både kød og grønt/frugt. Det er færdigblandet og i 300 gr. portioner. De koster 15 kr. stk. og kan fås med forskelligt kød. Så er der alt det løsfrosende.

 

Jeg tror ikke på en fastedag, da en ulv ville æde hverdag, hvis den fik muligheden. Jeg ville også skulle hjemmefra den dag, for min tøs vil være ganske sur og tvær!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weber

Overvejer at skifte til Applaws. Er der nogen, der har nogle erfaringer med dette foder? Og eventuelt også kender til et billigt sted at købe det :ivrig:

 

 

 

Ingredients: For den med kylling og ris

Dry Chicken Meat, Dry Potato, Poultry Oil, Fresh Chicken, Poultry Gravy, Dry Lamb, Salmon Oil, Beet Pulp, Dry Whole Eggs, Cellulose Plant Fibre, Brewers Dried Yeast, Cranberry Extract, Yucca Extract, Citrus Extract, Rosemary Oil Extract, Seaweed Extract, Chicory Extract, Sun-Cured Alfalfa Extract, Thyme Extract, Carrots, Peppermint Extract, Rosehip Extract, Paprika Extract, Turmeric Extract, Carob Extract, Fennel Extract, Dandelion Extract, Oregano Extract.

 

Typical Analysis:

Protein 37%, Oils and Fats 20%, Ash 9.5%, Fibre 3.5%, Calcium 1.8%, Phosphorous 1.2%, Vitamin A 12,000 iu/kg, Vitamin D3 1,200 iu/kg,Vitamin E (a-tocopherol) 600 iu/kg. Copper (cupric Sulphate) 14 mg/kg. Contains Tocopherol rich extracts of natural origin. <18.5% Carbohydrates. No added colourants, flavourings or preservatives.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Overvejer at skifte til Applaws. Er der nogen, der har nogle erfaringer med dette foder? Og eventuelt også kender til et billigt sted at købe det :ivrig:

 

 

 

Ingredients: For den med kylling og ris

Dry Chicken Meat, Dry Potato, Poultry Oil, Fresh Chicken, Poultry Gravy, Dry Lamb, Salmon Oil, Beet Pulp, Dry Whole Eggs, Cellulose Plant Fibre, Brewers Dried Yeast, Cranberry Extract, Yucca Extract, Citrus Extract, Rosemary Oil Extract, Seaweed Extract, Chicory Extract, Sun-Cured Alfalfa Extract, Thyme Extract, Carrots, Peppermint Extract, Rosehip Extract, Paprika Extract, Turmeric Extract, Carob Extract, Fennel Extract, Dandelion Extract, Oregano Extract.

 

Typical Analysis:

Protein 37%, Oils and Fats 20%, Ash 9.5%, Fibre 3.5%, Calcium 1.8%, Phosphorous 1.2%, Vitamin A 12,000 iu/kg, Vitamin D3 1,200 iu/kg,Vitamin E (a-tocopherol) 600 iu/kg. Copper (cupric Sulphate) 14 mg/kg. Contains Tocopherol rich extracts of natural origin. <18.5% Carbohydrates. No added colourants, flavourings or preservatives.

:vuf:

 

Jeg købte en stor pose Applaws med kylling og lam, fordi den var på tilbud hos hundefoder, kattefoder, hunde, hvalpe, til hunde, katte, foder, kattemad, hundemad petfoods - Applaws Barf Dog Food - 75% Chicken & Lamb 12,5kg - Kylling, Lam/Kylling og et hvalpefoder på Kylling .

Det er det vidst desværre ikke længere :???:

Mio synes det smagte godt de første par dage han fik det, men han gider det ikke længere. :roll:

Men man kan ikke regne med ham, da han er en kræsenpind, så jeg synes helt klart du skal prøve det hvis du føler for det, da det umiddelbart virker som et godt foder.

Pillerne er små og trekantede, så der er ikke det store tyggearbejde i dem, men ellers er der ikke noget dårligt at sige, og det kan jo også være positivt at de er små alt efter hvad ens hund har behov for :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst lillian53

Hvad er problemet med rigtigthundemad? Nu har jeg fodret med det siden dec. 2009 og har fra at have en hund der hele tiden skulle behandles for dårlig mave(hun er allergiker og fik ofte binyrebarkhormon) til en glad og rask hund der stort set aldrig fejler noget.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Jeg har det også fint med deres vare. Der kommer hele tiden mere til Butikken her i byen er kun ½ år gammel. Prisen er fin, varerne ser friske ud og hunden elsker det. Dem der har butikken er rigtig rare. Er der noget hunden ikke kan lide kan jeg få det bytte til andet. Man kan endna købe 10 kg og få sin rabat og lade varerne ligge hos dem, hvis man ikke har fryseplads.

 

Nu køber jeg som skrevet flere steder, da der er forskellige produkter. Rigtighundemad har ikke grønt, så det køber jeg et andet sted også frosset. Hos Porcani har de råt fra England som er blandet med grønt og de har også andre ting. Det er billigere end hos rigtighundemad.

 

Nu mangler jeg bare at udvide min fryseplads! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogle virker hundefoderet sikkert rigtig fint - men hvis hun også mener at kattefoderet skulle være allergi venligt, så har hun altså ikke undersøgt sagen ret godt... Så jeg håber da at hun har været mere grundig med hundefoderet end med kattefoderet...

 

at begynde at proppe kylling i et kattefoder ment som allergivenligt foder er helt hen i vejret :stupid: stort set alle allergi katte er netop allergiske mod kylling/fjerkræ :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Jeg handler ikke med utika. Det skulle lige være det tørrede grønt. Hun holder til i Jylland, så der er ikke meget fidus i at handle der, når jeg bor på Sjælland.

 

Jeg kender ikke kattens behov, når vi snakker råt. Min fik tørkost

 

Jeg har ikke læst alt hun skriver. Jeg kender hende lidt, så ved godt at hun er noget spøjs.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Mit første indlæg på dette forum :blink:

Vi bruger 100% BARF fodring.

Vores Hovawart har haft problemer med led, men efter vi startede med barf for 3 år siden har der intet været.

 

Vi køber tilbud på lever, oksekød, hjerter osv. - det hakker vi og blander med rå, meget fintrevne grønsager, fek.s gulerod, brocolli osv.. Det er ikke dyrere end de tørfoder blandinger man køber, hvor det ½ af indholdet er ubrugeligt for hunden og desuden kedeligt at servere.

 

Skulle vi have brug for lidt nem mellemmad er Orijen tørfoder godt, det er også baseret på barf principper.

 

Vi skal jo huske på at selvom en hund er et husdyr, er dens organer uændret. Mave og PH værdi i fordøjelsen er stadig som en vild hund/ulv, det er beregnet til at kunne fordøje rå mad.

 

Vores hund er altid glad for sin mad og særdeles sund, vi har aldrig haft problemer med allergier, sygdomme eller noget som helst andet, efter vi begyndte på barf fodring.

 

Mange hilsener

Axel

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Velkommen til :-D

 

Det er dejligt at jeres hund fungerer på råt. Det siges dog at hunden ikke kan udnytte de grønsager vi putter i deres mad, med mindre de er blændet med 5000 omdrejninger i min. Det er celevæggenene der skal slås i stykker før hunden kan udnytte ca. 80% af det grønt/frugt der er blændet. Eller har i fået andet at vide?

 

Der findes så mange teorier, men jeg tror nu nok man kan regne med at det skal op i en vis fart for at have en virkning.

 

Jeg har haft købt nogle færdigmenuer i en forretning. Dem er der også grønt i, men når jeg ser hendes bæ dagen efter er der ærter osv. i, så det drønner lige igennem, uden at gøre meget gavn. Jeg køber enten frugt/grøntblanding.

 

Jeg fodrer kun råt aften. Om dagen står den på Markus Mühle. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carli

Her en masse på GourMix - til jer der ønsker at vide mere om det :mrgreen:

 

GourrMix er verdens første fuldfoder, der i sin helhed tager hensyn til hundens dagsrytme og liv sammen med os mennesker. GourMix er derfor delt op i en morgen- og aften blanding.

 

Ydermere har vi rigtig gode erfaringer med GourMix til hunde med allergi, så har du en allergisk hund, skulle du prøve GourMIx!

 

Hver foderblanding indeholder ligeledes en individuel tilpassetblanding af bær, rødder, blomster, bark, nødder oma. for at sikre at din hund også får adgang til disse vigtige næringsstoffer i sin daglige ernæring.

 

Alle ingredienser er af højeste og reneste kvalitet - der anvendes så mange økologiske råvarer, som overhovedet muligt - fordi kvalitet giver resultater!

 

GourMix fremstilles i Danmark. Råvarerne er således overvejende af dansk oprindelse.

 

GourMix er meget drøj i brug. Erfaringer viser, at en pakke GourMix med 8 kg foder rækker til en hund på 30 kg ved middel aktivitet i 30 dage.

 

Indhold MorgenMix:

Kylling

Hele økologiske Majs

Hele økologiske soyabønner

fisk

helægspulver

Hørfrø

Sojaolie

Blanding af 17 forskellige tørrede planter

 

Vitaminer & Mineraler:

Jern: 180 mg/kg

Zink: 240 mg/kg

Jod: 2,4 mg/kg

Selen 0,4 mg/kg

Kobber: 12,0 mg/kg

Mangan: 12,0 mg/kg

D-pantotensyre: 18,0 mg/kg

Biotin: 0,72 mn/kg

Niacin: 24,0 mg/kg

Cholinklorid: 240,0 mg/kg

Vitamin A (retinol) IE/kg 18.000

Vitamin D3 IE/kg 1800

Vitamin E: 250 mg/kg

Vitamin B1 Thiamin) 9,6 mg/kg

Vitamin B2 (roboflavin) 6,0 mg/kg

Vitamin B6 (Pyridoxal) 6,0 mg/kg

Vitamin B12: 0,036 mg/kg

 

Indhold AftenMix:

Hele økologiske Majs

Hele økologiske Sojabønner

Kylling

Fisk

Gær

Hørfrø

Sojaolie

Blanding af 15 forskellige tørrede planter

 

Vitaminer & Mineraler:

Jern: 180 mg/kg

Zink: 240 mg/kg

Jod: 2,4 mg/kg

Selen 0,4 mg/kg

Kobber: 12,0 mg/kg

Mangan: 12,0 mg/kg

D-pantotensyre: 18,0 mg/kg

Folinsyre: 1,2 mg/kg

Biotin: 0,72 mn/kg

Niacin: 24,0 mg/kg

Cholinklorid: 240,0 mg/kg

Vitamin A (retinol) IE/kg 18.000

Vitamin D3 IE/kg 1800

Vitamin E: 250 mg/kg

Vitamin B1 Thiamin) 9,6 mg/kg

Vitamin B2 (roboflavin) 7,2 mg/kg

Vitamin B6 (Pyridoxal) 6,0 mg/kg

Vitamin B12: 0,036 mg/kg

 

Fodervejledning:

0 - 8 kg: 25 gr. - 90 gr

8 - 15 kg: 90 gr - 162 gr

15 - 45 kg: 162 - 300 gr.

< 45 kg: 300 - 500 gr.

 

GourMix kan også bruges til hvalpe - du skal bare huske at hvalpe skal have 50% oveni den anbefalede fodermængde!

GourMix er et helt unikt foder til alle hunde også hunde med allergi!

 

Nogle vil mene at der er 2 ingredienser, som man kun hører dårligt om, som anvendes i GourMix - det er majs og soya - men det er rigtig godt i et foder når det bruges rigtigt, som det gør i dette foder!

 

Hele økologiske majs bruges i dette foder som et bindemiddel for at lave en foderpille. Og husk endelig - Hele majs er er græssort - ikke korn! Her er ingen fare for GMO

Hele økologiske søyabønner er også godt, da det er en rigtig god kilde til protein. Her er ingen fare for GMO

 

GourMix er helt fantastisk til at bruge sammen med BARF (råt kød) - Da GourMix holder PH værdien i hundenes mave nede på et niveau som er normalt for hunde, så kan de sagtens få GourMix den ene dag og råt den anden dag. Det kan også mixes sammen. Du behøver ikke at være bange for at hunde får tynd mave - Råt og GourMix går rigtig godt sammen.

Det betyder også, at har man ikke råd til at BARFE hunden, men vil man rigtig gerne. Kan man BARFE sammen med GourMix og dermed spare på pengene, men bestemt ikke på kvaliteten af det man giver sin hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Jeg har svært ved at forstå, at det skulle være anderledes med det morgen og aftenmenu. Bortset fra at majs og soja er det første på ingredienslisten. Det vil sige at det der er mest af, hvilket jeg så ikke forstår. :hmm:

 

Det ville for mig også være dyrt at fodre med, da min dame er storspiser. Jeg kan se at en pakke holder i 30 dage til en hund på 30 kg.

 

Så det bliver ikke lige mig.

 

Det er da fint hvis det er godt for allergihunde, men det er der nu også meget andet og mere spændene foder der er til andre priser.

 

Jeg fodrer halvt tørt og halv råt. Efter min fik mavevrøvl og skulle igennem en del prøver. Fik jeg at vide det ville være best at hun kom på et allergifoder og binyrebarkhormon. Jeg valgte at sige nej tak og fik lov at prøve det jeg havde i tankerne. Hvilket i først omgang var Markus Mühle og senere råt om aften. Det er har bare været godt. Hun besørger kun 2-3 gange om dagen, mod før det dobbelte og hendes pels (hun får vildtlaksolie) er blevet rigtig lækker. Der er stort set ikke noget der hedder tynd mave mere. Der er nogle ting jeg af erfaring ikke skal give hende, men det er nemt at undgå. Så jeg er glad for at jeg fulgte min egen fornemmelse for hvad hun skulle have. Jeg kunne jo altid vende tilbage til dyrlægen hvis det ikke gik efter planen.

 

Noget andet er nok hvis ens hund har foderallergi, så er det straks sværre selv at gå i krig med det.

 

Jeg vil nok mene at det er billiger at fodre helt råt end at fodre med Gourmix.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Moster

Jeg har osse en hund med allergi over for hustøv- og lagermider. Jeg har været til specialdyrlæge et utal af gange og er endt ud med en priktest og en sprøjte i nakken som ikke virkede. Nu er hun på Medrol 4 mg, 2 gange om dagen, hveranden dag.

OG jeg vil bare have hende af de piller.

Efter at have været i gennem junglen for foder, er vi nu gået igang med Gourmix. Jeg håber virkelig det virker. Jeg har hørt meget godt om det. Har også mødt en enkelt som mente det var det rene gift:vedikke:. Det er jeg nu ikke enig i. Jeg ser sagtens ideen i det. Så er det bare om det virker for os..

 

Er der nogen som har oplevet at hunden har haft dårlig mave, flere gange efter at I har skiftet til Gourmix? (Har igen været oppe i nat - hvorfor altid om natten?! Nej det er ikke konstant og ikke hver dag. Bare for ofte.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke om at der er majs og soya i, og at der er mest i af det, viser bare at tanken om at fodre med råt, ikke er forstået, jeg har da aldrig set en hund som græsser på en mark :hmm:

 

og jeg ville ikke købe kød i en butik hvor man kan kan komme og bytte sit kød til noget andet, hvad nu hvis jeg så får noget med hjem som en eller anden ikke har opbevaret rigtigt? så får min hund måske tynd mave eller det der er værre, jeg tror heller ikke at man må tage frostkød retur og sælge det igen:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...