Hop til indhold

Foder til allergi hunde, og hunde med maveproblemer...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Tænkte at jeg lige ville smide et link, til et fodermærke jeg ikke selv kendte til, men som af mine træningskammerater bruger.

 

Hans egen hund har døjet meget med slem allergi, samt problemer med maven/tarmene. Han er nu skiftet til dette foder, og hans hund er blevet så glad, velfungerende og sund at se på efterfølgende...

 

http://www.vetcur-biotec.com/

 

:-D

Redigeret af anne-marie
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Min ældste tæve havde for et par år tilbage jævnligt halvdårlig mave og måtte på pencillin et par gange om året pga. en mave/tarm-infektion. Den gang fodrede jeg med RC sensible ... så skiftede jeg til BARF og hun har 7-9-13 ikke haft dårlig mave siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tænkte at jeg lige ville smide et link, til et fodermærke jeg ikke selv kendte til, men som af mine træningskammerater bruger.

 

Hans egen hund har døjet meget med slem allergi, samt problemer med maven/tarmene. Han er nu skiftet til dette foder, og hans hund er blevet så glad, velfungerende og sund at se på efterfølgende...

 

http://www.vetcur-biotec.com/

 

:-D

 

Det er en rigtig god ide med sådan en tråd :5up:

 

Jeg låser den fast, er redaktør her :-)

 

Det ser ud som om jeg har redigeret dit indlæg, det har jeg ikke, blot trykket på den forkerte knap, undskyld :blink:

 

Jeg ved at mange hunde med dårlig mave har godt af hjemmelavet mad, så her er opskrifter http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

Spørg endeligt hvis der er spørgsmål til maden :-D

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hende der har udviklet foderet, som jeg linker til har vist ført statistikker over allergi/maveproblemer kontra forskellige fodermærker, og vist lavet forskellige undersøgelser... Hun skulle være ret dygtig...

 

Jeg har prøvet det :-)

 

Jeg er ikke i tvivl om at der ligger et stort arbejde bag udviklingen af dette foder.

 

Min dyrlæge anbefalder urter som medicin og ikke som foder, derfor bruge jeg det ikke :-)

 

Men jeg tror at mange kan have glæde af det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte at jeg lige ville smide et link, til et fodermærke jeg ikke selv kendte til, men som af mine træningskammerater bruger.

 

Hans egen hund har døjet meget med slem allergi, samt problemer med maven/tarmene. Han er nu skiftet til dette foder, og hans hund er blevet så glad, velfungerende og sund at se på efterfølgende...

 

http://www.vetcur-biotec.com/

 

:-D

 

Tja, det kommer vist an på hvilken form for allergi dyret har - Rosie's allergi blev voldsomt forværret af foderet (også efter tilvænningsperioden).

 

Og smagen smagte hverken Mollie eller Rosie - jeg synes ellers det lød så godt, men endnu en gang måtte jeg sande, at min smag ikke er den samme som tøsernes *suk*

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg kan ikke finde en fuld ingrediens liste på produktet inde på deres hjemmeside, er jeg bare blind eller hur :confused:

 

Misja lider af meget pollenallergi og krydser på visse frugter, så for mig er det ikke ligemeget hvilke ting der er i et foder :-)

 

Men da jeg i en anden gruppe (på et andet forum) for ejere med allergi-hunde har set, at nogle allergi hunde får det bedre på dette foder vil jeg meget gerne læse mere om det og især præcis hvilke ting som det er bygget op på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde en fuld ingrediens liste på produktet inde på deres hjemmeside, er jeg bare blind eller hur :confused:

 

Misja lider af meget pollenallergi og krydser på visse frugter, så for mig er det ikke ligemeget hvilke ting der er i et foder :-)

 

Men da jeg i en anden gruppe (på et andet forum) for ejere med allergi-hunde har set, at nogle allergi hunde får det bedre på dette foder vil jeg meget gerne læse mere om det og især præcis hvilke ting som det er bygget op på :-)

 

Prøv at ringe til dem og tag en snak med dem, de er RIGTIG søde..

 

Men som sagt, så var det det foder Luna fik, hvor hun sultede:( ellers tog hun på:???: Og så er det ikke billigere end det Misja får nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan ikke finde en fuld ingrediens liste på produktet inde på deres hjemmeside, er jeg bare blind eller hur :confused:

 

Misja lider af meget pollenallergi og krydser på visse frugter, så for mig er det ikke ligemeget hvilke ting der er i et foder :-)

 

Men da jeg i en anden gruppe (på et andet forum) for ejere med allergi-hunde har set, at nogle allergi hunde får det bedre på dette foder vil jeg meget gerne læse mere om det og især præcis hvilke ting som det er bygget op på :-)

 

Her :-D

 

Hvis du skal se alle ingredienser tror jeg du skal kontakte dem :-)

 

http://www.naturoghelse.dk/shop/gourmix-classic-fuldfoder-3516p.html

 

MorgenMix består af:

Kylling, majs (økologisk), soja (økologisk), fisk, æg, hørfrø, sojaolie, blanding af 17 forskellige planter (f.eks. mælkebøtte, blåbær, hvidløg, hørfrø, røllike, tang, rabarber og valnød, mineraler og vitaminer.

Tilsat naturlige antioxidanter bestående af rosmarin, citronsyre og naturlige E-vitaminer (d-mix tocopherol).

 

Fodringsvejledning:

< 15 kg 25 - 162 g = 0,3 - 2 målebægre

15 - 45 kg 162 - 300 g = 2 - 3 målebægre

> 45 kg 300 - 500 g = min. 3 - 6 målebægre

Ovenstående fodringer er vejledende. Til enhver tid gælder: hunde fodres efter behov fordi hunde er forskellige.

 

Deklaration i Morgenmix:

Råprotein 37,0 %, råfedt 16,0 %, træstof fiber 3,5 %, råaske 9,5 %, vand 9 %, calcium 20 g, fosfor (P) 13,5 g, natrium 4 g, Omega-3 fedtsyre 7,1 g, Omega-6 fedtsyre 53,1 g.

Energifordeling:

Fedt 36 %

Kulhydrat 25,6 %

Protein 37,8 %

Tilsat kg:

Vitamin A (IE)18,000

Vitamin D3 (IE) 1,80

Vitamin E 250 mg

Vitamin B1 9,6 mg

Vitamin B2 7,2 mg

Vitamin B6 6,0 mg

Vitamin B12 0,036 mg

D-Pantotensyre 18,0 mg

Folinsyre 1,2 mg

Biotin 0,72 mg

Niacin 24,0 mg

Cholinklorid 240 mg

Mineraler:

Jern 180 mg

Zink 240 mg

Jod 2,4 mg

Selen 0,4 mg

Kobber 12,0 mg

Mangan 12,0 mg

 

AftenMix består af:

Majs (økologisk), soja (økologisk), kylling, fisk, gær, hørfrø, sojaolie, blanding af 15 forskellige planter (f.eks. artiskok, solbær, ensian, marietidsel, aloe, birk, kvan, grøn te), mineraler og vitaminer.

Tilsat naturlige antioxidanter bestående af rosmarin, citronsyre og naturlige E-vitaminer (d-mix tocopherol).

 

Fodringsvejledning:

< 15 kg 25 - 162 g = 0,3 - 2 målebægre

15 - 45 kg 162 - 300 g = 2 - 3 målebægre

> 45 kg 300 - 500 g = min. 3 - 6 målebægre

Ovenstående fodringer er vejledende. Til enhver tid gælder: hunde fodres efter behov fordi hunde er forskellige.

 

Deklaration i AftenMix:

Råprotein 19,0 %, råfedt 16,0 %, træstof fiber 3,9 %, råaske 5 %, vand 9 %, calcium 4,5 g, fosfor (P) 6,5 g, natrium 2 g, Omega-3 fedtsyre 78,8 g, Omega-6 fedtsyre 38,8 g.

Energifordeling:

Fedt 35,1 %

Kulhydrat 46,2 %

Protein 18,7 %

Tilsat kg:

Vitamin A (IE)18,000

Vitamin D3 (IE) 1,800

Vitamin E 250 mg

Vitamin B1 9,6 mg

Vitamin B2 7,2 mg

Vitamin B6 6,0 mg

Vitamin B12 0,036 mg

D-Pantotensyre 18,0 mg

Folinsyre 1,2 mg

Biotin 0,72 mg

Niacin 24,0 mg

Cholinklorid 240 mg

Mineraler:

Jern 180 mg

Zink 240 mg

Jod 2,4 mg

Selen 0,4 mg

Kobber 12,0 mg

Mangan 12,0 mg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som sagt, så var det det foder Luna fik, hvor hun sultede:( ellers tog hun på:???: Og så er det ikke billigere end det Misja får nu..

Det kan jeg godt huske J, rigtig træls for dig og Luna at bøvle med de ekstra kiloer - som jo gudskelov er flot på vej væk igen nu :5up:

 

Tja, måske jeg nok bare lader hende blive på det foder hun får nu....men det er jo altid spændende at følge med i hvilke muligheder som ellers finde på markedet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her :-D

 

Hvis du skal se alle ingredienser tror jeg du skal kontakte dem :-)

 

http://www.naturoghelse.dk/shop/gourmix-classic-fuldfoder-3516p.html

 

Tak! :5up:

 

Hihi jeg vidste at det bare var mig som ikke kunne finde rundt :lol:

 

Jeg kan se allerede der at der er ting i som hun ikke tåler, fx. birk og alle andre ting der har forbindelse med trær, buske og græsarter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak! :5up:

 

Hihi jeg vidste at det bare var mig som ikke kunne finde rundt :lol:

 

Jeg kan se allerede der at der er ting i som hun ikke tåler, fx. birk og alle andre ting der har forbindelse med trær, buske og græsarter...

 

Jamen så er det jo så let, duer ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen

Det der er MEGET vigtigt er at jer som har allergi hunde, er at I ringer og snakker med Rebekka hos VetCur BioTec og fortæller om jeres konkrete problem. Det nytter ikke bare hovedløst at prøve deres foder eller tilskud uden at vide hvordan og hvor meget.

 

Så inden i skrive negativt, så ring og hør om I faktisk har gjort det rigtigt.

 

Et allergi forløb kan opdeles i flere faser og ved hver fase er det vigtigt at ringe og fortælle og høre nye foreslag, da alle hunde ikke er ens.

 

Vetcur har iøvrigt også Barf, økokylling og velfærdsdyr samt dåsekød med okse og kallun. Helt igennem sundt og fornuftigt foder lavet med omtanke og med hundes ve og veæ i hovedetsædet.

 

Blot til info

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde en fuld ingrediens liste på produktet inde på deres hjemmeside, er jeg bare blind eller hur :confused:

 

Misja lider af meget pollenallergi og krydser på visse frugter, så for mig er det ikke ligemeget hvilke ting der er i et foder :-)

 

Men da jeg i en anden gruppe (på et andet forum) for ejere med allergi-hunde har set, at nogle allergi hunde får det bedre på dette foder vil jeg meget gerne læse mere om det og især præcis hvilke ting som det er bygget op på :-)

 

Jeg har nogle artikler og information liggende, men kan ikke finde ud af at sætte dem ind her... men hvis du sender mig din mail over pb, så skal jeg maile disse til dig ;-) Og det gælder også jer andre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er MEGET vigtigt er at jer som har allergi hunde, er at I ringer og snakker med Rebekka hos VetCur BioTec og fortæller om jeres konkrete problem. Det nytter ikke bare hovedløst at prøve deres foder eller tilskud uden at vide hvordan og hvor meget.

 

Så inden i skrive negativt, så ring og hør om I faktisk har gjort det rigtigt.

 

Et allergi forløb kan opdeles i flere faser og ved hver fase er det vigtigt at ringe og fortælle og høre nye foreslag, da alle hunde ikke er ens.

 

Vetcur har iøvrigt også Barf, økokylling og velfærdsdyr samt dåsekød med okse og kallun. Helt igennem sundt og fornuftigt foder lavet med omtanke og med hundes ve og veæ i hovedetsædet.

 

Blot til info

 

Jeg har haft en lang samtale med Vetcur ang. min hund uden at de kunne hjælpe os.

 

Blot til info.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er MEGET vigtigt er at jer som har allergi hunde, er at I ringer og snakker med Rebekka hos VetCur BioTec og fortæller om jeres konkrete problem. Det nytter ikke bare hovedløst at prøve deres foder eller tilskud uden at vide hvordan og hvor meget.

 

Så inden i skrive negativt, så ring og hør om I faktisk har gjort det rigtigt.

 

Et allergi forløb kan opdeles i flere faser og ved hver fase er det vigtigt at ringe og fortælle og høre nye foreslag, da alle hunde ikke er ens.

 

Vetcur har iøvrigt også Barf, økokylling og velfærdsdyr samt dåsekød med okse og kallun. Helt igennem sundt og fornuftigt foder lavet med omtanke og med hundes ve og veæ i hovedetsædet.

 

Blot til info

 

Det jeg skriver er ikke skrevet uden at have konsulteret med Rebekka. Faktisk var jeg i kontakt med hende flere gange om ugen i over et halvt år. Luna har ikke allerig, men har problemer med maven.. Hendes mave var fin på Gourmix, men hun tog på.. Og var helt nede på 1/4 dosis.. og sultede..

 

Hvilket Rebekka også ved..

 

Som sagt bruger jeg ViVet til guffere, så jeg har intet mod vetcur overhovedet.. Men man er jo nødt til at skrive sine erfaringer..

 

Blot til info..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Maria Hjort

Der er jo også kæmpe forskel på hvorvidt hunden er allergisk overfor det foder den spiser eller ting i omgivelserne. Det er ikke alle allergi hunde der har foder allergi og deres problem kan derfor som oftest ikke afhjælpes alene på foderskift.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Min ældste tæve havde for et par år tilbage jævnligt halvdårlig mave og måtte på pencillin et par gange om året pga. en mave/tarm-infektion. Den gang fodrede jeg med RC sensible ... så skiftede jeg til BARF og hun har 7-9-13 ikke haft dårlig mave siden.

 

Jeg har samme erfaringer, både med egne og andre hunde jeg har hjulpet igang med at barfe.

jeg har aldrig hunde med dårlig mave, de obligatoriske boxer-prutter som næsten burde være en del af racestandarden er også væk.. :lol:

 

Mvh. Marie

http://www.agers.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst gitte1976

Hejsa!

 

Jeg har en dejlig labrador på 3 ½ år, som har allergi overfor husstøvmider, lagermider og katte.

 

Han har siden i sommer fået RC Hypoallergenic og været igennem 9 vacciner i hyposensibiliseringsprogrammet. Men da det ikke har haft den store effekt, har jeg valgt at give ham Gourmix og Divet fra Vetcur.

 

Det ser ud til, at han godt kan tåle det. Har tidligere forsøgt mig med Acana Pacifica, men det begyndte han at klø sig endnu mere af.

 

Jeg har efterhånden hørt om mange allergihunde, som fungerer fantastisk på Gourmix. Og på Vetcur's hjemmeside kan man også læse om flere hundeejeres erfaringer med fodret.

 

Min mors labrador er også blevet mere rolig efter, at han er kommet over på det. Han splittede på det nærmeste hele huset ad, men nu er det blevet meget bedre.

 

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på, dem som ikke kender til det, nu allergifoder er pænt dyrt, som en service, at jer der fodrer med Royal Canin allergi foder, og Royal Canin i det hele taget med fordel kan købe det fra England her, da der er stor besparelse i forhold til dyrlæge-priser, men det der er særligt ved denne butik, er at man kan købe dyrlæge-foderet meget fordelagtigt :

 

Royal Canin veterinary diet canine Hypoallergenic | Royal Canin who bought this also bought:&offset=#prod_anchor

 

 

Royal Canin diet canine Hypoallergenic Moderate Energy | Royal Canin

 

 

Royal Canin veterinary diet canine Sensitivity control | Royal Canin who bought this also bought:&offset=12#prod_anchor

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...