Hop til indhold

Foder til allergi hunde, og hunde med maveproblemer...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Vi har prøvet lidt forskelligt af den slags, dog uden nogen virkning da Kaya viste sig at have lagermideallergi, men hun synes det smagte godt :mums: RC hypo er med hydroliseret soya. Eukanuba dermatosis er med kartoffel og det er Hills z/d vist også.

Hills har også en variant som hedder d/d, og hvis du vælger den med lam er der ingen kartoffel i.

 

 

ja, sheila er også allergisk overfor nogen andet end foder - men der må næsten være et eller andet anderledes siden hun reagere på sinen hun ikke er god på det hun plejer. tak for opremsningen, havde faktisk ikke tænkr over at der var kartoffel i hills. måske bare mig, der tror jeg har hørt noet om at det kunne være godt at undgå.

har kigget lidt på d/d og på specifik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
jeg stoler ikke helt på at arion er godt nok - men ja, har set serien. Nu bliver jeg altså nysgerrig. Hvor mange slags foder spiser dine hunde på en gang? Du skriver tit at i selv bruger et eller andet:)

 

Ja det er jo smag og behag - men Arion betragter jeg som et betydelig bedre foder end Hills og RC - som mine beagler slet ikke kan med.

 

Ved godt det lyder som om jeg bruger mange fodertyper - vi har også prøvet en del - men hver af mine hunde spiser så heller ikke det samme - desuden skifter jeg rundt - dels for variationen og dels af hensyn til deres maver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet rådet til at fodre med allergifoder med spaltede aminosyrer (som det er i rc hypoallergenic).

Da det jo nok kan være en allergisk reaktion, der giver ham infektion i ørerne. Men mangler lidt nogle andre foder mærker, hvor aminosyrerne er spaltede, da Boris hurtigt kører træt i det samme foder. Kender I til nogle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej... aminosyrerne er forhåbentlig ikke spaltet... :shock:

Det er proteinerne, der er spaltet til aminosyreniveau. Derfor er det ligegyldigt hvilke proteiner foderet er lavet af. For de proteiner er spaltet til de aminosyrer, som vi bruger som byggesten til nye proteiner i vores (og vores hundes) kroppe.

 

Silke får RC anallergenic, hvor proteinerne er spaltet til aminosyrer. De oprindelige proteiner er de mest afsindige, jeg har hørt om i et dyrlægeanbefalet hundefoder... Nemlig fjer... Når fjerene spaltes til aminosyrer, så er de præcis velegnede til at dække de behov en hund med hudproblemer har.

Og det virker!

Silke havde hudbetændelse og meget dårlig pels på grund af sin allergi og ensidig kost (1 protein + 1 kulhydrat) i en længere periode.

 

Allergifoderet har været rigtig godt for hendes hud.

 

En anden egenskab ved det foder er, at det dufter som suppeterninger. Silke er fuldstændig vild med det! Stadigvæk! Efter over et år. Hundevennerne begynder også at savle, når de får snude på "godterne"..

Jeg har endnu ikke mødt en hund, der har sagt nejtak.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Jeg ville droppe alt tørkost til sådan en hund med allerigi div problemer og fodre med rene vare barf hvor der ikke er tilsat tilsætningstoffer og andre ting som i div tørkost som giver hunde div sundheds problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Vi har haft rigtigt god erfaring med at fodre med Nordic hundfoder. Det er rå mad, men fordelen er, at alle vitaminer og mineraler er tilsat. Så det er bare at fylde skålen eller kongen op... :) Det fåes med kylling, oksekød og torsk som helfoder. Jeg ved også, at de kigger på at lave en variant med laks.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
  • 11 months later...

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/specific/specific_veterinary_hundefoder/444294

 

Nogen som har erfaring med dette foder? Gibbs har fået konstateret loppeallergi for læææænge siden. Derudover har han ikke testet positivt på noget udover loppe allergi for to år siden. Men alligevel har han perioder med hudproblemer.. Han får konstant binyrebarkhormon for at holde hans allergi nede... Det er prøvet at fjernet, med resultat at allergi problemer i huden blussede op

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Vi har en hund der har pollen, støvmide og lagermide-allergi. 

Vi prøvede alle mulige behandlinger, uden stor effekt. Så blev vi præsenteret for BARF fra Natures Menu. Dette har gjort underværker og har været det eneste foder, som har hjulpet på hendes allergi, mave og hun har oven i købet fået mere energi. Jeg kan KUN anbefale dette produkt.:D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...