Hop til indhold

Madforsvar


Lonny
 Share

Recommended Posts

Nu er Baldur ikke en hund der "snakker" særligt meget, i stedet stirrer han og hæver overlæben, hvis dette ikke respekteres, så snapper han. Men da kattene jo ikke helt kender disse signaler, så reagerer de jo først når han snapper...

 

Jeg ville da også helst at han ikke snappede, især når der nu kommer en hvalp til huset, men jeg har svært ved at se hvordan jeg skal lærer ham at det er ok at andre kommer til hans mad?

Jeg vil ikke skælde ham ud for en ganske naturlig tildens til at forsvare sine resourcer, hvis jeg gør dette, så risikerer jeg jo også bare at han springer advarslen over næste gang... :shock:

Så hvordan skal man så lærer en hund noget der er i modstrid med dens natur, nemlig at den skal dele med alt og alle (noget jeg ikke engang selv gør...) ?

 

Men hvis han stirrer og løfter læben inden han snapper har du jo egentlig kun det problem at katte og hunde ikke altid forstår hinandens signaler. :-D Tror jeg generelt har misforstået det du har skrevet. :oops: :blink:

 

Jeg tror ikke du skal gøre ret meget ved det egentlig (som du beskriver det her). Måske bare sørge for at hvalpen spiser (måske i snor) et stykke væk fra Baldur de første par gange, indtil respekten er etableret. Og du gør det måske mindre risikofyldt ved at give Baldur noget lidt mere kedeligt.

 

Og var der et sted man kunne læse om din nye hvalp?, man er vel lidt nysgerrig.

 

Jeg synes heller ikke at man skal lære sin hund at dele med alt og alle (det tror jeg egentlig heller ikke man kan), blot lære den at lade være med at overreagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...