Hop til indhold

Husky kendere søges


Gæst lady6000
 Share

Recommended Posts

Gæst lady6000

Hejsa

 

Jeg har skrevet lidt herinde , lidt. Og er ganske godt tilfreds. Men jeg har søgt meget om mere viden om Huskyer. Er der slet ingen som har sådan en hund :?:

 

Jeg er ikke slv oplagt som admin. . Har ikke endnu nok kendskab til racen, dog øver jeg mig hver dag.

 

Jeg fik hende for 2,5 år siden fra et internat. Hun har været igennem mange slemme ting. Men er nu den dejlligste hund man kan tænke sig. Hun blev solgt som retriever blanding. Men minn hundetræner var ikke i tvivl om hvad hun er for en. Og det jeg så har kunnet læse er jeg heller ikke i tvivl mere . Har så fået at vide at der vist nok er en retriever nogle generationer tlbage.

 

Er der mon lidt hjælp at hente.

 

Der er nu ikke de store problemer , bare mere almen interesse.

 

Hilsen Liva og Lady

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lady6000

Hej igen

 

Det er lidt mere almen viden om huskyer . Jeg har gået til træning og vandt en første plads i lydighed. :D .

Mange mener at en husky ikke kan gå uden snor, men det passer ikke . Man skal bare ikke gi sig en eneste gang , for så overtager hun føringen. Min Lady får hver dag lov til at rende frit når vi er på marken , hvor hun jagter måger og krager . Det er et festligt syn, fuglene dykker og skræpper efter hende og hun hopper og gør efter dem. Sjovt at se. og hun kommer når jeg kalder. Men træningen og lydigheden skal være meget karakterfast. Og de gange hvor jeg prøver at være eftergivende , da er det tydeligt at hun søger mig for hvor er føringen. Det gør hende faktisk forvirret hvis flokføreren " forsvinder" . Det eneste kan være at hun trækker, men kun hvis hun får lov at gå forrest ellers ikke.

 

Det er ikke en vagthund, alle kan bare skridte hen over hende og ta´hvad de vil og gø gør hun sjældent. Jo hvis en kat kommer så starter hun . Men det er en enmands hund. Hun holder sig kun til mig og lystrer kun mig. ????????

Jeg vil prøve at scanne nogle billeder ind , jeg er ellers ikke så god til pc men lad os se om jeg kan.

 

Hilsen Lady og Liva

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...