Hop til indhold

Skyder snart kræet


guanomo
 Share

Recommended Posts

I dag efter at have været alene 3 timer har køteren dæleme ædt et helt armlæn på vores nye lænestol, hvad dælen sker der for det drog? han har ALDRIG rørt møblerne?

 

Mon det også er et resultat efter episoderne i julen?

 

Eller tænker noget fysisk? kiropraktor?

 

:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag efter at have været alene 3 timer har køteren dæleme ædt et helt armlæn på vores nye lænestol, hvad dælen sker der for det drog? han har ALDRIG rørt møblerne?

 

Mon det også er et resultat efter episoderne i julen?

 

Eller tænker noget fysisk? kiropraktor?

 

:evil:

 

Jeg tror godt at det kunne være en reaktion på det der skete i julen, som kommer til udtryk nu :ae:

Både med han reaktion når i er ude og gå og det der sker hjemme.

 

Fik du fat i adfærds damen som du ville ringe til ? Ellers vil jeg nok prøve at snakke med Irene.

 

om en kiropraktor kan hjælpe ham ved jeg ikke, men det er da altid dejligt med en gang massage. Måske har Cujo ondt et sted, så det er da altid et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg erindrer har Kujo lige nu den alder hvor mange hunde igen (eller for f¢rste gang) begynder at tygge i ting, da tænderne er ved at "sætte sig" i kæberne, altså ved at gro færdig i det parti, og det kan give gener for hunde ligesom når de er små.

Jeg skal ikke kunne sige om det kan have noget med hans uheldige episoder at g¢re, men det kan være ovenstående der er forklaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg erindrer har Kujo lige nu den alder hvor mange hunde igen (eller for f¢rste gang) begynder at tygge i ting, da tænderne er ved at "sætte sig" i kæberne, altså ved at gro færdig i det parti, og det kan give gener for hunde ligesom når de er små.

Jeg skal ikke kunne sige om det kan have noget med hans uheldige episoder at g¢re, men det kan være ovenstående der er forklaring.

ja det kunne være det, men han har tygget ben nok og dem røre han ikke så meget som han plejer dog....

 

overvejer kraftigt at sætte "baby-hegnet" op igen mellem køkken og stue, så må han blive i køkkenet med kurv og vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det kunne være det, men han har tygget ben nok og dem røre han ikke så meget som han plejer dog....

 

overvejer kraftigt at sætte "baby-hegnet" op igen mellem køkken og stue, så må han blive i køkkenet med kurv og vand.

 

Det er da unægteligt bedre end han får en ejer hjem der efter få sekunder bliver halvmuggen og ærgelig (hvilket er fuldt forståeligt). Men han kan jo sagtens mærke dit humør og så kan han "slås" med det problem oven i det andet problem (han måske har der giver udslag i denne adfærd).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da unægteligt bedre end han får en ejer hjem der efter få sekunder bliver halvmuggen og ærgelig (hvilket er fuldt forståeligt). Men han kan jo sagtens mærke dit humør og så kan han "slås" med det problem oven i det andet problem (han måske har der giver udslag i denne adfærd).

jeg ved ikek hvordan kæresten har reageret da hun kom hjem, men ved at hvis der er sket noget, hvis han har lavet stort/småt, gør han sjældent hvis der er meget larm ude foran da de er ved at renovere en del huse. Har vi ladt som ingenting og bare modtaget ham som vi plejer, forsøger i hvert fald...

 

har brug for en hundehvisker :mrgreen:

 

men noget er der nok galt... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikek hvordan kæresten har reageret da hun kom hjem, men ved at hvis der er sket noget, hvis han har lavet stort/småt, gør han sjældent hvis der er meget larm ude foran da de er ved at renovere en del huse. Har vi ladt som ingenting og bare modtaget ham som vi plejer, forsøger i hvert fald...

 

har brug for en hundehvisker :mrgreen:

 

men noget er der nok galt... :hmm:

 

Da min egen hund havde blærebetændelse var min overraskende reaktion i starten nok til at hun så ud som en hund jeg havde gennembanket. Jeg kom ind så søen og tænkte NÅ :shock: Derefter tænkte jeg jo hvad faen sker der mon her :confused: Og til sidst Øv :( Men selvom jeg intet sagde til hunden kunne den jo sagtens mærke alle disse følelser der suste rundt i mig.

 

De følgende dage var jeg selvfølgelig ikke overrasket, men hunden var stadig mærket idet dette var en "adfærd" hun ikke selv ønskede :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså sæt det børnegitter op og få fat i en adfærds-person, der kan fortælle dig om vaps vitterligt har et problem pga juleepisoden eller om den bare er en normal aktiv unghund. Når du har fået svar på det spørgsmål, så kan du også finde en løsning...

gør jeg også, men hun har kun telefon tid mellem 8-10 mandag og torsdag :roll: husk at minde mig om det i morgen :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender du andre der har en ældre hund så spørg personen. Det er altid bedre i virkeligheden. Kender du en med samme problem, kan i jo finde på idéer sammen.;-)

Cujo er ikke ældre :-) han er 17 måneder.

Kender ingen andre IRL med det problem, desvære. Men det grunder nok også i andre ting såsom da han blev overfaldet..

 

 

her er resultatet af hans raid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede han var yngre... sorry. Det med tænderne er vist lige omkring 10 mdrs alderen :ae:

men sjovt nok tygger han ikek så meget mere, nu tygger han kun i ben hvis vi holder det, førhen var en politi stav væk på halv time, nu har han haft en i 14 dage og vil kun tygge lidt i den hvis vi holder.. hans kalkben har også været urørt i et par uger nu :hmm:

Uha da, øv!!

 

Jeg går med i koret, adfærdsrådgiver ! Jeg kan varmt anbefale Irene, hun er fantastisk dygtig til hunde med dens slags problemer :-)

www.hundeliv.dk

jeps har opdaget hun er dygtig, dog er der næsten 2 timers kørsel, så prøver at finde ud af noget med den nærmeste, når jeg kan få fat i hende :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget med at i overtog Cujo, da han var ca. 7 mdr gammel. Ja det var lige en tanke der kom til mig. Hvis jeg husker rigtig. Hvor meget ved i om Cujo´s første 7 mdr. inden han kom til jer?.

Jeg ved ikke om det kan have en årsag for at han både er blevet hanhunde fjensk og ødelægger ting.

 

Jeg håber at i får løst problemet, med hjælp af en dygtig hundeadfærdsbehandler.

 

Masser af disse til jer. :ae::ae::ae::ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget med at i overtog Cujo, da han var ca. 7 mdr gammel. Ja det var lige en tanke der kom til mig. Hvis jeg husker rigtig. Hvor meget ved i om Cujo´s første 7 mdr. inden han kom til jer?.

Jeg ved ikke om det kan have en årsag for at han både er blevet hanhunde fjensk og ødelægger ting.

 

Jeg håber at i får løst problemet, med hjælp af en dygtig hundeadfærdsbehandler.

 

Masser af disse til jer. :ae::ae::ae::ae::ae::ae:

vi fik fortalt at dem vi købte ham os, at de opdrættede ham, de havde i forvejen 3 andre hunde, 2 han og en tæve plus katte og diverse krybdyr

De havde fået ham tilbage efter han havde været solgt engang til en ung tøsi Kbh der ikke havde tid til ham alene pga. job, kæreste ect. Så opdrætter tog ham tilbage i stedet for hun sendte ham til et internat.

 

Måske understimulering hos hende mht. andre hunde. plus de episoder lige omkring jul, 3 på 4 dage med andre hanhunde og 2 resulteret i "hundekamp" og den 3 var en hanhund der hakkede cujo 2 gange i snuden uden at vise tegn først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
men sjovt nok tygger han ikek så meget mere, nu tygger han kun i ben hvis vi holder det, førhen var en politi stav væk på halv time, nu har han haft en i 14 dage og vil kun tygge lidt i den hvis vi holder.. hans kalkben har også været urørt i et par uger nu :hmm:

 

jeps har opdaget hun er dygtig, dog er der næsten 2 timers kørsel, så prøver at finde ud af noget med den nærmeste, når jeg kan få fat i hende :o)

Det er ikke sikkert det bliver billigere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er ikke ældre :-) han er 17 måneder.

Kender ingen andre IRL med det problem, desvære. Men det grunder nok også i andre ting såsom da han blev overfaldet..

 

 

her er resultatet af hans raid...

 

 

 

Jeg håber lidt at han har hygget sig med det, så har det nemlig ikke været HELT spild.

 

Men æv hvor træls at komme hjem til.

Lidt opmundring, så har hr kedsom taget en hel dør karm, sådan at det er hele vejen rundt og på alle sider og hist og her, der skal skiftes :roll:

 

Aslan og Cujo har nok samme princip, jo mere - jo bedre, eller noget i den retning :mrgreen:

Men vi elsker jo vores små kræ :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps har opdaget hun er dygtig, dog er der næsten 2 timers kørsel, så prøver at finde ud af noget med den nærmeste, når jeg kan få fat i hende :o)

 

Så vidt jeg er informeret så kommer Irene til dig, så hun kan se Cujo i hans normale omgivelser, så hvis det er bilen der er problemet så har Irene løsningen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi fik fortalt at dem vi købte ham os, at de opdrættede ham, de havde i forvejen 3 andre hunde, 2 han og en tæve plus katte og diverse krybdyr

De havde fået ham tilbage efter han havde været solgt engang til en ung tøsi Kbh der ikke havde tid til ham alene pga. job, kæreste ect. Så opdrætter tog ham tilbage i stedet for hun sendte ham til et internat.

 

Måske understimulering hos hende mht. andre hunde. plus de episoder lige omkring jul, 3 på 4 dage med andre hanhunde og 2 resulteret i "hundekamp" og den 3 var en hanhund der hakkede cujo 2 gange i snuden uden at vise tegn først.

 

Jeg vil helt sikker hvis jeg var jer få fat i en god adfærdsbehandler og da du kender Ninjamor herinde, så syntes jeg det er oplagt at du retter henvendelse til hende, så hun kan hælpe dig eller henvise til en anden.

 

I har en hund, som mange af os er lidrt bange for, dog ikke Cujo da han altid har virket så rar.

 

Det er noget fandens pis, at det har udviklet sig så uheldig for jer.

 

Jeg krydser finger og tæer og håber alt det bedste. Men jeg ved også at du er en hundeejer der er din opgave voksen.

 

Mit spørgsmål er derfor, hvad vil du gøre hvis ingen er i stand til at hjælpe dig, din familie og din hund.?.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber lidt at han har hygget sig med det, så har det nemlig ikke været HELT spild.

 

Men æv hvor træls at komme hjem til.

Lidt opmundring, så har hr kedsom taget en hel dør karm, sådan at det er hele vejen rundt og på alle sider og hist og her, der skal skiftes :roll:

 

Aslan og Cujo har nok samme princip, jo mere - jo bedre, eller noget i den retning :mrgreen:

Men vi elsker jo vores små kræ :lun:

 

Du er da velkommen til at komme forbi Sonjas alene-hjemme tråd og få lidt opmuntring:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...