Hop til indhold

Foder-anbefalinger modtages med kyshånd


Imba
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Jeg vil helt klart anbefalde - i nævte rækkefølge:

 

Fish4dogs

Orijen

Fromms Holistic Gold

Canidae

Eaglepack

 

Derudover kan man også bruge:

 

Olivers Fish

Regal Holistic selection - tror jeg nok den hedder.

 

Der er sikkert et par stykker til, men hjernen er på vej på arbjejde ... så jeg må nok hellere følge med, selv om halsen gør ondt og næsen løber :(

 

Mht. til MM så indeholder det både majs - som nogle skriver - samt animalske biprodukter.

 

Biprodukter er nu ikke altid en dårlig ting - det kommer an på hvad det er. F.eks. er kallun (lamme,ko, hjortevom) også en biprodukt og noget som f.eks. Dansk BARF Center anbefalder som hoveding. i en BARF kostplan.

 

Ja, det er biprodukter, men i denne sammenhæng ser de det nok som en god ingrediens fordi de sigter på noget ''naturligt'' mad til hunden, om jeg er enig :hmm: smart måde at sælge det på i hvertfald, har heller ikke fået foderet leveret endnu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
Jeg har ikke læst alle svar, men har du overvejet selv at lave foderet?

 

Så ved du præcis hvad der er i og intet fuldfoder kan slå smagen af hjemmelavet hundemad.

Ja, det er jeg heeelt enig i, smagsmæssigt har intet slået mit hjemmelavede mad.

 

Jeg tror at hvis jeg fortalte pigerne at nu ville jeg stoppe med at lave det, så ville de true med at gå hjemmefra :-D

 

Har fodret med det som hovedfoder i mere end to år, og intet kan overgå det i hverken trivsel eller madlyst :-D

 

Endnu en fordel er den variation af foderemner det kan give!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er gået helt over til Olivers.. Løverne kan tage på og holde vægten med det.. Men det bedste er nu at de lyse hunde ikke bliver orange om snuden/munden og på poterne af det (hvilket var en af grundene til at vælge RC fra)

Selected fish er den hundene bedst kan lide.. Men de andre er også gode.. Jeg synes de smager godt alle varianterne. Og jeg kan godt lide duften fra dem.

Canidae prøvede vi, men den var ikke det store hit..

Eaglepack skrev jeg frem og tilbage med Randi omkring, men så pludselig svarede hun ikke tilbage. Aner ikke hvad der skete, men så gled Eaglepack ud.

Orijen bryder jeg mig ikke om, da hundenee ikke holder vægten ordentligt på det. Det samme med Kingsmoor ..

Ziwi peak har vi brugt som godbidder, men som foder er det for dyrt når man har mange hunde.

Markus Mühle kender jeg ikke selv, men jeg ved den tyske kennel jeg har købt løver fra brugte det på et tidspunkt og de var ikke tilfredse med det.

 

Måske fik Randi ikke dine mails som jeg også har oplevet?

 

Er der ikke meget afføring med olivers selected fish?

 

Det er det jeg ikke er så glad for, at de får højest 20% olivers af dagligt foder(resten kogt kød og hjemmelavet mad), men kommer til at skide dobbelt så meget som ellers (hvor tørfoderet fx er eaglepack), ellers må jeg sige at de kan lige det, og afføringen er pæn :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske fik Randi ikke dine mails som jeg også har oplevet?

 

Er der ikke meget afføring med olivers selected fish?

 

Det er det jeg ikke er så glad for, at de får højest 20% olivers af dagligt foder(resten kogt kød og hjemmelavet mad), men kommer til at skide dobbelt så meget som ellers (hvor tørfoderet fx er eaglepack), ellers må jeg sige at de kan lige det, og afføringen er pæn :hmm:

Nej de skider mindre nu end med RC.. Pelsen er flot og ingen orangeheder.. De spiser utroligt lidt, men samtidig er de nu alle flotte vægtmæssigt.. Der er endda nogle som er lidt for runde i forhold til hvad jeg synes er ok på en udstilling.

Problemet med alle de andre produkter (incl hjemmelavet, men ikke RC) var jo at de ikke kunne spise nok til at opretholde en god vægt. Så skulle køddelen nok nærmere være 3/4, så måske.

Det kan godt være hun ikke fik mine mails :megaked: Det finder jeg jo aldrig ud af

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt klart anbefalde - i nævte rækkefølge:

 

Fish4dogs

Orijen

Fromms Holistic Gold

Canidae

Eaglepack

 

Derudover kan man også bruge:

 

Olivers Fish

Regal Holistic selection - tror jeg nok den hedder.

 

Der er sikkert et par stykker til, men hjernen er på vej på arbjejde ... så jeg må nok hellere følge med, selv om halsen gør ondt og næsen løber :(

 

Mht. til MM så indeholder det både majs - som nogle skriver - samt animalske biprodukter.

 

Biprodukter er nu ikke altid en dårlig ting - det kommer an på hvad det er. F.eks. er kallun (lamme,ko, hjortevom) også en biprodukt og noget som f.eks. Dansk BARF Center anbefalder som hoveding. i en BARF kostplan.

 

Der fik du virkelig givet mig en ordentlig én på fordommene om animalske biprodukter. Det er jeg dig meget taknemmelig for. Jeg havde fået dannet mig et helt andet indtryk, og det var dejligt at høre noget andet. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej de skider mindre nu end med RC.. Pelsen er flot og ingen orangeheder.. De spiser utroligt lidt, men samtidig er de nu alle flotte vægtmæssigt.. Der er endda nogle som er lidt for runde i forhold til hvad jeg synes er ok på en udstilling.

Problemet med alle de andre produkter (incl hjemmelavet, men ikke RC) var jo at de ikke kunne spise nok til at opretholde en god vægt. Så skulle køddelen nok nærmere være 3/4, så måske.

Det kan godt være hun ikke fik mine mails :megaked: Det finder jeg jo aldrig ud af

Jeg synes det er skønt du har fundet et foder der passer til hundene :5up:

 

RC har aldrig været et hit her og jeg har ikke brudt mig mig om det der står på posen.

Jeg købte engang en pose fordi der stodd at det var til små hunde og til sensitive maver, Susi var sensitiv over for RC og hendes mave brøds sig ikke om det, det sku helst ud hurtigt og helst vandigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg synes det er skønt du har fundet et foder der passer til hundene :5up:

 

RC har aldrig været et hit her og jeg har ikke brudt mig mig om det der står på posen.

Jeg købte engang en pose fordi der stodd at det var til små hunde og til sensitive maver, Susi var sensitiv over for RC og hendes mave brøds sig ikke om det, det sku helst ud hurtigt og helst vandigt :lol:

 

ja der er kæmpe forskel på foderet - nogle kan ikke tåle det ene og andre trives på det. Min kat stortrives på RC (men jeg kan så heller ikke engang skifte foder indenfor rc-regi uden at katten ender på dyrehospitalet), men Jason gør egentlig ikke (altså han ttrives og har det godt på foderet, men stortrives ikke synes jeg:???:)- jeg kan bare ikke finde et andet alternativ til ham jeg kan få hjem til mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst alle svar, men har du overvejet selv at lave foderet?

 

Så ved du præcis hvad der er i og intet fuldfoder kan slå smagen af hjemmelavet hundemad.

 

Ja, det er jeg heeelt enig i, smagsmæssigt har intet slået mit hjemmelavede mad.

 

Jeg tror at hvis jeg fortalte pigerne at nu ville jeg stoppe med at lave det, så ville de true med at gå hjemmefra :-D

 

Har fodret med det som hovedfoder i mere end to år, og intet kan overgå det i hverken trivsel eller madlyst :-D

 

Endnu en fordel er den variation af foderemner det kan give!

 

Jeg vil sige, at jeg har overvejet det en hel masse. Men der er nogle små ting, som holder mig fra det. Blandt andet min frygt for at fodre forkert, og give for lidt/for meget af noget. Og at jeg lidt må indrømme, at jeg hellere vil lægge min energi i noget andet med Milo drengen, end at stå i køkkenet :oops: Umiddelbart har jeg i hvert fald det indtryk, at det kræver rigtig meget tid og overskud. Men jeg har belsuttet mig for ikke at vælge eller fravælge hverken foder eller hjemmelavet mad før jeg har været hos Gudrun første gang. Jeg håber på et godt råd med på vejen, og er vi så uheldige, at det er allergi, så skal det jo også tænkes ind i foder. Vi vil selvfølgelig gøre det, der skal til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Eaglepack skrev jeg frem og tilbage med Randi omkring, men så pludselig svarede hun ikke tilbage. Aner ikke hvad der skete, men så gled Eaglepack ud.

Har også haft skrevet til dem, men da jeg spurgte lidt kritisk til deres foder så gad de ikke svare :(

Spurgte bare til om alle deres produkter indeholdte gulerødder, da min hund ikke kunne tåle gulerødder. Men det passede ialt fald ikke at min ikke kunne tåle deres produkter - men det gjorde det altså og ingen af mine hunde kunne holde vægten på det.

 

Foder er en meget individuel ting, hvad der passer godt for en, er ikke nødvendigvis godt for en anden. Jeg tror bare man bliver nøden til at finde et par produkter som man selv synes lyder rigtig gode også prøve af hvad hunden trives bedst på.

Personligt ville jeg nu nok have et par produkter at skrifte i mellem, f.eks. et baseret på fisk og et på kød. På den måde undgår man at hunden udvikler intolererancer over for en proteinkilde.

 

Jeg selv Barfer jo - hvad flere sikkert ved - fordi jeg så er (næsten) helt sikker på hvad jeg fylder i min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også haft skrevet til dem, men da jeg spurgte lidt kritisk til deres foder så gad de ikke svare :(

Spurgte bare til om alle deres produkter indeholdte gulerødder, da min hund ikke kunne tåle gulerødder. Men det passede ialt fald ikke at min ikke kunne tåle deres produkter - men det gjorde det altså og ingen af mine hunde kunne holde vægten på det.

 

Foder er en meget individuel ting, hvad der passer godt for en, er ikke nødvendigvis godt for en anden. Jeg tror bare man bliver nøden til at finde et par produkter som man selv synes lyder rigtig gode også prøve af hvad hunden trives bedst på.

Personligt ville jeg nu nok have et par produkter at skrifte i mellem, f.eks. et baseret på fisk og et på kød. På den måde undgår man at hunden udvikler intolererancer over for en proteinkilde.

 

Jeg selv Barfer jo - hvad flere sikkert ved - fordi jeg så er (næsten) helt sikker på hvad jeg fylder i min hund.

Jeg barfede jo også på et tidspunkt.. det var jeg og hundene glade for :mrgreen: men vægten kunne de ikke holde, desværre :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg barfede jo også på et tidspunkt.. det var jeg og hundene glade for :mrgreen: men vægten kunne de ikke holde, desværre :megaked:

Jeg har det så lidt omvendt, men dyrlægen pointerede at han måtte grave efter livmoderen da han skulle fjerne den døde hvalp :pift:

 

"Må jeg lige være fi, mine hunde er ikke tykke! - de er nussevenlige" :mrgreen:

 

De er nede at få næsten samme mængde frisk kød, som de fik tørkost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg vil sige, at jeg har overvejet det en hel masse. Men der er nogle små ting, som holder mig fra det. Blandt andet min frygt for at fodre forkert, og give for lidt/for meget af noget. Og at jeg lidt må indrømme, at jeg hellere vil lægge min energi i noget andet med Milo drengen, end at stå i køkkenet :oops: Umiddelbart har jeg i hvert fald det indtryk, at det kræver rigtig meget tid og overskud. Men jeg har belsuttet mig for ikke at vælge eller fravælge hverken foder eller hjemmelavet mad før jeg har været hos Gudrun første gang. Jeg håber på et godt råd med på vejen, og er vi så uheldige, at det er allergi, så skal det jo også tænkes ind i foder. Vi vil selvfølgelig gøre det, der skal til.

Ja, spørg Gudrun, hun hjalp mig, jeg troede mine skulle barfes, men nej, det ville de ikke kunne trives på kunne hun fortælle :-)

 

Med en lille hund ville det kræve at du bruger et par timer hver 20. dag ca..

 

Og man kan lave andet imedens, fx lege med hunden :lol:

 

Det er bestemt ikke hverken svært eller krævende, det giver hunden mere energi til at opretholde sundheden og hvad angår om han får de rigtige ting :hmm: ja det gør han :-D

 

Tør du fodre dig selv? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, spørg Gudrun, hun hjalp mig, jeg troede mine skulle barfes, men nej, det ville de ikke kunne trives på kunne hun fortælle :-)

 

Med en lille hund ville det kræve at du bruger et par timer hver 20. dag ca..

 

Og man kan lave andet imedens, fx lege med hunden :lol:

 

Det er bestemt ikke hverken svært eller krævende, det giver hunden mere energi til at opretholde sundheden og hvad angår om han får de rigtige ting :hmm: ja det gør han :-D

 

Tør du fodre dig selv? :blink:

 

Ja okay, tiden lyder ikke overvældende. Men det gør mængden af foder man så kommer til at opbevare til gengæld. Vi har jo ikke ligefrem kunnefryser. Men det kan jo sagtens være, at jeg tager fejl af, hvor meget der egentlig skal bruges.

 

Angående med, om jeg tør fodre mig selv. Ja, det gør jeg, men jeg gør nok ikke det bedste arbejde ernæringsmæssigt :oops::lol: Tror mit forhold til "menneskefoder :lol:" er meget lysstbetonet. Men jeg kan da godt finde ud af, hvad jeg burde spise, og det kommer også over mig så at sige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja okay, tiden lyder ikke overvældende. Men det gør mængden af foder man så kommer til at opbevare til gengæld. Vi har jo ikke ligefrem kunnefryser. Men det kan jo sagtens være, at jeg tager fejl af, hvor meget der egentlig skal bruges.

 

Angående med, om jeg tør fodre mig selv. Ja, det gør jeg, men jeg gør nok ikke det bedste arbejde ernæringsmæssigt :oops::lol: Tror mit forhold til "menneskefoder :lol:" er meget lysstbetonet. Men jeg kan da godt finde ud af, hvad jeg burde spise, og det kommer også over mig så at sige :engel:

 

:lol:

 

Ja, vi ved godt hvad vi burde spise, men vi er ikke tæt på at være døden nær og det er min pointe, hunde er ikke mystiske væsener der skal have astronaut mad for at overleve :blink:

 

Og de har en rigtig god smagssans og sætter pris på variation (siger Susi og Mika:vinken:).

 

Hvis du laver en hel portion skal du måske fryse 5 flade fryseposer og have en skål i køleskabet, det fylder ikke meget :-)

 

Du laver en 4-5 kg og det kan holde pænt længe til Milodrengen, fx evt bare til konger og til at blande med :-)

 

Der er mange måder at gøre det på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

 

Ja, vi ved godt hvad vi burde spise, men vi er ikke tæt på at være døden nær og det er min pointe, hunde er ikke mystiske væsener der skal have astronaut mad for at overleve :blink:

 

Og de har en rigtig god smagssans og sætter pris på variation (siger Susi og Mika:vinken:).

 

Hvis du laver en hel portion skal du måske fryse 5 flade fryseposer og have en skål i køleskabet, det fylder ikke meget :-)

 

Du laver en 4-5 kg og det kan holde pænt længe til Milodrengen, fx evt bare til konger og til at blande med :-)

 

Der er mange måder at gøre det på :-)

 

Hey det lyder både nemt og overskueligt. Jeg ved ikke hvorfor jeg tror det er sådan en videnskab. Nok fordi man kan tage lange lange uddannelser i hunde-ernæring. Jeg er (var? ;-)) nok mest hæmmet af min frygt for at fejle. Irrationelt! Tror han ville elske det :oops: Hvor længe kan den portion man så har liggende i køleskabet holde sig? Bare praktisk info :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nu spørger jeg måske dumt, men ER der noget, der hedder fuldkornmajs? Hvis der er, var det min oversættelse, der glippede

Havde lige overset den: langt de fleste foderproducenter benytter ikke hele majs, men rester fra anden industri. Jeg tror måske dette er en udpensling af at hele majsen er blevet brugt, dvs. inkl. kim og stivelse.

 

Der fik du virkelig givet mig en ordentlig én på fordommene om animalske biprodukter. Det er jeg dig meget taknemmelig for. Jeg havde fået dannet mig et helt andet indtryk, og det var dejligt at høre noget andet.

Hvis der ikke er angivet hvad biprodukterne helt specifikt er så vil jeg gå uden om dem, men i MM tilfældet er der angivet vom – som faktisk er en biprodukt.

Når jeg barfer bruger jeg også en del biprodukter, f.eks. kallun, men også lunger, struber, nyre, skrog fra kylling og and mv. – men jeg ved hvad det er for nogle biprodukter, det ved jeg oftest ikke når de står angivet på tørkosten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at tørkost er lidt af en jungle, vi fandt frem til Arion da vi stod og skulle finde noget til Zulo, og det er vi forsat med, han trives fint og får altid megen ros både for krop og pels når vi er på udstilling. vi har kørt Enzo over på det også, han virker også tilfreds med det og mængde og det hele der kommer retur er også iorden :blink: ja det er utrolig hvad man går og stikker næsen i når man har hund :lol:

Jeg synes aldrig jeg ser arion nævnt her , er det fordi i mener det ikke er godt ell er det bare ikke fint og fancy nok :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at tørkost er lidt af en jungle, vi fandt frem til Arion da vi stod og skulle finde noget til Zulo, og det er vi forsat med, han trives fint og får altid megen ros både for krop og pels når vi er på udstilling. vi har kørt Enzo over på det også, han virker også tilfreds med det og mængde og det hele der kommer retur er også iorden :blink: ja det er utrolig hvad man går og stikker næsen i når man har hund :lol:

Jeg synes aldrig jeg ser arion nævnt her , er det fordi i mener det ikke er godt ell er det bare ikke fint og fancy nok :?:

 

Jeg tror såmænd bare det udspringer af, at dem der bruger det, ikke har været på banen. Det er ofte de samme personer der svarer i trådene, og derfor ser man ofte de samme fodertyper blive anbefalet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hey det lyder både nemt og overskueligt. Jeg ved ikke hvorfor jeg tror det er sådan en videnskab. Nok fordi man kan tage lange lange uddannelser i hunde-ernæring. Jeg er (var? ;-)) nok mest hæmmet af min frygt for at fejle. Irrationelt! Tror han ville elske det :oops: Hvor længe kan den portion man så har liggende i køleskabet holde sig? Bare praktisk info :engel:

 

Jamen sådan tror jeg mange tænker, og tørfoder industrien hjælper os godt på vej, så vi tror at de ikke må få andet end brune små kugler for at kunne overleve :-D

 

Spørg Gudrun, hun er en af de få dyrlæger der rent faktisk er uddannet i behandling med mad, en uddannelse der ikke er betalt af foderfabrikanter :-)

 

Så længe som mad nu kan holde sig :-)

 

Mit køleskab er pænt koldt under 5 gr., det kan holde sig i en 3-4 dage, så du skal nok bruge flere poser, men de er jo flade og kan stables, så de fylder altså ikke ret meget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...