Hop til indhold

løbske tæver i hundeskove.


Jane
 Share

Er det i orden med løbske tæver i hundeskove?  

25 stemmer

  1. 1. Er det i orden med løbske tæver i hundeskove?



Recommended Posts

Gæst anne-marie

 

Er der virkelig ikke andre hanhundeejere end mig selv, der har prøvet at galpe efter en fuldstændig døv hanhund, der bare tonser af sted, ud i trafikken med snuden i asfalthøjde?

___________________________k040.gif________________

 

Det er jo enhver hanhundeejers mareridt men jeg har heldigvis kun oplevet at Thailo er smuttet fra mig en enkelt gang, udelukkende på fært af en løbsk tæve og det var i en hundeskov. Han var væk i en halv time før vi fandt hinanden igen og jeg kunne høre på hans gøen at han var lettere fortvivlet.

 

Men han er løbet tilbage efter tæver mange gange, når de er gået, hvis han har nået at snuse dem i enden. Råbt efter ham... nej. Det virker jo alligevel ikke.

 

Du fik en hund kørt over ikk?.

 

JA!! Og det var netop fordi en hensynsfuld tæveejer valgte at lufte sin løbske tæve på den anden side af en nærliggende vej.

 

Vi har ellers et temmelig stort område her, hvor hundene møder hinanden i løs figur. Og jeg synes ikke det er SÅ svært igen. Hvis jeg har en hanhund, så tager jeg ham i snor hvis jeg ser en tæve i snor.

Hvis Silke er i løbetid, så kommer hun i snor så snart jeg ser en hanhund.

På LANG afstand. SNOREN er tegnet på at Silke er i løb.

 

Nå, men Ramses, som jeg havde før, han var kun knapt et år, og han var lige begyndt at finde ud af, at damer nogle gange var rigtig spændende. En af hans veninder, Mille, -golden, mødte vil nok ca. hver anden dag.

Så en dag var hun væk. Og før jeg anede noget havde han snuden i jorden og løb de flere hundrede meter i eftermiddagsskumringen hen til den befærdede vej. Og tværs over.

Da jeg nåede frem, -få sekunder senere, holdt der en bil i vejkanten. Den havde ramt Ramses, men han var rendt videre. Og var væk.

Jeg ledte og ledte på den anden side af vejen inden jeg måtte opgive og gå hjem.

På vej hjem kom jeg forbi en indhegnet byggeplads. Og derinde bag hegnet lå han.....

 

Nå, men han var sluppet MEGET heldigt, -for han havde bare fået en kæmpe blodansamling på det ene lår. Der var ikke noget brækket.

 

Men jeg går altså IKKE over en vej med min tæve i løbetid!!!!!!!

 

---Finder lige et billede af ham...

 

2196_980214_Liggende_p_marken_d_1.jpg

 

Jeg kan sagtens forstå at det må have været frygteligt for dig, jeg har selv haft en ret potent hanhund, så kender det skam godt, dog har jeg aldrig givet nogen skylden for hans opførsel, for tæver i løbetid er jo noget jeg skal tage højde for med en hanhund :)

 

Jeg synes ikke man kan sige at en tæve ejer ikke må gå over en vej, eller ikke må færdes i det sædvanlige miljø :)

 

Som hanhundeejer kender man sin hund, og jeg ville nok (efter egne erfaringer) ikke gå løs med en hanhund tæt på befærdet vej, det gør jeg nu heller ikke med pigerne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Godt så! Så du mener altså at jeg bør tage med tog og bus i 1 time for at min tæve kan blive luftet når hun er i løb??

 

Jeg kan ikke se problemet i at jeg går med Lua i strandparken. Hun opsøger ikke andre hunde. Så det er vel hanhundens ejers problem hvis han/hun ikke kan kalde sin hund til sig?

 

Selvfølgelig tager jeg ikke i søndermarken eller bernstofparken, men jeg lufter sgu da min hund som normalt og hun har da lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde. også selvom hun er i løbeid.

 

Jeg synes altså at det er en lidt overlegen holdning at have at det er "hanhundeejerens problem" og at hun "har lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde". Man kan vel godt tage lidt hensyn til hinanden? Og nu er en løbetid altså temmelig svær at være mere interessant end, hvis man er hanhundeejer. Det er muligt at man kan træne sin hund op over tid, til at lystre på trods af en løbetid, meeen i min verden er det lidt mere end man kan forlange.

Samtidig synes jeg ikke at det er rimeligt at ignorere at hanhundene kommer op at slås fordi du ikke vil undlade at lufte din hund på de områder. SÅ sjovt er det altså heller ikke at stå med en hanhund som kommer i slagsmål pga. andres "holden på deres ret" med evt. skader som følge. Hverken du eller din hund kommer til skade af at lufte et andet sted i 2 x 3 uger om året! Og det er muligt at hun ikke kan løbe frit, men så kan du måske give hende en lang fleksline eller cykle en tur med hende i stedet, jeg nægter at tro at hun får traumer af ikke at blive sluppet i 3 uger...

 

Ps.: Hvis du bor i en radius hvor du kan nå både Søndermarken og Bernstorffsparken, så er du jo heller ikke langt fra Dyrehaven, hvor hundene skal være i snor.... Og der er der både mulighed for at cykle og løbe i fleksline :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg ved det er lidt udenfor emnet, men I skal altså lige høre en historie fra det virkelige liv (selvom man ikke skulle tro det).

 

Min veninde var på en eftermiddagstur i en hundeskov hvor der altid er mange hunde. På p-pladsen møder de en weimaraner i løbetid og skynder sig at gå. Da de kommer tilbage efter turen stikker hendes ene hanhund pludselig af og hun hører en mand råbe højt, efterfulgt af et hundehyl.

 

Da min veninde når frem til sin hund, står manden og sparker ud efter hendes hanhund som hun så henter.

 

Godt. Man kan diskutere om det er retfærdigt at afstraffe andres hunde i den situation men det er egentlig ikke det jeg vil frem til. Ved I hvad den tæve lavede dèr?. Hun skulle parres med en anden weimaraner. 20 meter væk fra en parkeringsplads i en af Nordsjællands mest hunderige hundeskove, i myldretiden. Flot.

 

Aj altså, det gør man sgu da ikke offentligt a020.gif

 

Når mine tæver har haft hanhunde på besøg, har vi gjort meget for at hundene kunne gå frit, være ustressede og hygge over flere dage, tanken om at lade min tæve parre på et offentligt sted ligger mig totalt fjernt, underlig underlig opførsel :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Godt så! Så du mener altså at jeg bør tage med tog og bus i 1 time for at min tæve kan blive luftet når hun er i løb??

 

Jeg kan ikke se problemet i at jeg går med Lua i strandparken. Hun opsøger ikke andre hunde. Så det er vel hanhundens ejers problem hvis han/hun ikke kan kalde sin hund til sig?

 

Selvfølgelig tager jeg ikke i søndermarken eller bernstofparken, men jeg lufter sgu da min hund som normalt og hun har da lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde. også selvom hun er i løbeid.

 

Jeg synes altså at det er en lidt overlegen holdning at have at det er "hanhundeejerens problem" og at hun "har lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde". Man kan vel godt tage lidt hensyn til hinanden? Og nu er en løbetid altså temmelig svær at være mere interessant end, hvis man er hanhundeejer. Det er muligt at man kan træne sin hund op over tid, til at lystre på trods af en løbetid, meeen i min verden er det lidt mere end man kan forlange.

Samtidig synes jeg ikke at det er rimeligt at ignorere at hanhundene kommer op at slås fordi du ikke vil undlade at lufte din hund på de områder. SÅ sjovt er det altså heller ikke at stå med en hanhund som kommer i slagsmål pga. andres "holden på deres ret" med evt. skader som følge. Hverken du eller din hund kommer til skade af at lufte et andet sted i 2 x 3 uger om året! Og det er muligt at hun ikke kan løbe frit, men så kan du måske give hende en lang fleksline eller cykle en tur med hende i stedet, jeg nægter at tro at hun får traumer af ikke at blive sluppet i 3 uger...

 

Ps.: Hvis du bor i en radius hvor du kan nå både Søndermarken og Bernstorffsparken, så er du jo heller ikke langt fra Dyrehaven, hvor hundene skal være i snor.... Og der er der både mulighed for at cykle og løbe i fleksline :)

 

Jeg ved ikke hvilke billeder du har omkring de her ting, om du har nogle bestemte oplevelser.

Jeg mener nu at en hanhunds adfærd er ejerens ansvar, sådan så jeg på det da jeg havde hanhund, sådan ser jeg på det nu hvor jeg har tæver :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88

Godt så! Så du mener altså at jeg bør tage med tog og bus i 1 time for at min tæve kan blive luftet når hun er i løb??

 

Jeg kan ikke se problemet i at jeg går med Lua i strandparken. Hun opsøger ikke andre hunde. Så det er vel hanhundens ejers problem hvis han/hun ikke kan kalde sin hund til sig?

 

Selvfølgelig tager jeg ikke i søndermarken eller bernstofparken, men jeg lufter sgu da min hund som normalt og hun har da lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde. også selvom hun er i løbeid.

 

Jeg synes altså at det er en lidt overlegen holdning at have at det er "hanhundeejerens problem" og at hun "har lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde". Man kan vel godt tage lidt hensyn til hinanden? Og nu er en løbetid altså temmelig svær at være mere interessant end, hvis man er hanhundeejer. Det er muligt at man kan træne sin hund op over tid, til at lystre på trods af en løbetid, meeen i min verden er det lidt mere end man kan forlange.

Samtidig synes jeg ikke at det er rimeligt at ignorere at hanhundene kommer op at slås fordi du ikke vil undlade at lufte din hund på de områder. SÅ sjovt er det altså heller ikke at stå med en hanhund som kommer i slagsmål pga. andres "holden på deres ret" med evt. skader som følge. Hverken du eller din hund kommer til skade af at lufte et andet sted i 2 x 3 uger om året! Og det er muligt at hun ikke kan løbe frit, men så kan du måske give hende en lang fleksline eller cykle en tur med hende i stedet, jeg nægter at tro at hun får traumer af ikke at blive sluppet i 3 uger...

 

Ps.: Hvis du bor i en radius hvor du kan nå både Søndermarken og Bernstorffsparken, så er du jo heller ikke langt fra Dyrehaven, hvor hundene skal være i snor.... Og der er der både mulighed for at cykle og løbe i fleksline :)

 

Jeg ved ikke hvilke billeder du har omkring de her ting, om du har nogle bestemte oplevelser.

Jeg mener nu at en hanhunds adfærd er ejerens ansvar, sådan så jeg på det da jeg havde hanhund, sådan ser jeg på det nu hvor jeg har tæver :)

Jo det er da altid ejerens ansvar. Men jeg vil altså alligevel ikke love at mine hunde ikke hopper på nakken af en tæve, hvis vi møder en i en hundeskov. Jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at stoppe ham, men jeg kan jo ikke garantere noget. Selvom det er mit ansvar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Godt så! Så du mener altså at jeg bør tage med tog og bus i 1 time for at min tæve kan blive luftet når hun er i løb??

 

Jeg kan ikke se problemet i at jeg går med Lua i strandparken. Hun opsøger ikke andre hunde. Så det er vel hanhundens ejers problem hvis han/hun ikke kan kalde sin hund til sig?

 

Selvfølgelig tager jeg ikke i søndermarken eller bernstofparken, men jeg lufter sgu da min hund som normalt og hun har da lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde. også selvom hun er i løbeid.

 

Jeg synes altså at det er en lidt overlegen holdning at have at det er "hanhundeejerens problem" og at hun "har lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde". Man kan vel godt tage lidt hensyn til hinanden? Og nu er en løbetid altså temmelig svær at være mere interessant end, hvis man er hanhundeejer. Det er muligt at man kan træne sin hund op over tid, til at lystre på trods af en løbetid, meeen i min verden er det lidt mere end man kan forlange.

Samtidig synes jeg ikke at det er rimeligt at ignorere at hanhundene kommer op at slås fordi du ikke vil undlade at lufte din hund på de områder. SÅ sjovt er det altså heller ikke at stå med en hanhund som kommer i slagsmål pga. andres "holden på deres ret" med evt. skader som følge. Hverken du eller din hund kommer til skade af at lufte et andet sted i 2 x 3 uger om året! Og det er muligt at hun ikke kan løbe frit, men så kan du måske give hende en lang fleksline eller cykle en tur med hende i stedet, jeg nægter at tro at hun får traumer af ikke at blive sluppet i 3 uger...

 

Ps.: Hvis du bor i en radius hvor du kan nå både Søndermarken og Bernstorffsparken, så er du jo heller ikke langt fra Dyrehaven, hvor hundene skal være i snor.... Og der er der både mulighed for at cykle og løbe i fleksline :)

 

Jeg ved ikke hvilke billeder du har omkring de her ting, om du har nogle bestemte oplevelser.

Jeg mener nu at en hanhunds adfærd er ejerens ansvar, sådan så jeg på det da jeg havde hanhund, sådan ser jeg på det nu hvor jeg har tæver :)

Jo det er da altid ejerens ansvar. Men jeg vil altså alligevel ikke love at mine hunde ikke hopper på nakken af en tæve, hvis vi møder en i en hundeskov. Jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at stoppe ham, men jeg kan jo ikke garantere noget. Selvom det er mit ansvar.

 

Ja, og så er vi tilbage i hundeskoven, og jeg tror ikke vi hele tiden har været i hundeskoven :wink:

 

Faktisk må man kun have hunden fri når man reelt kan styre den, også i hundeskoven, selv omdet ofte misforståes, så gælder de samme regler jo stadig i hundeskoven, her ved andre bare at de er løse, måske :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg har ikke mine med i hundeskoven når de er i løbetid. Men det er fordi jeg ikke har lyst til de konsekvenser det kan medbringe. Så derfor har jeg skrevet nej. Men det er egentlig et godt spørgsmål, og har aldrig tænkt på det, udover fra vores synspunkt.

 

Men jeg tror at hvis nogen har deres løbske tæve med, så må de også tage konsekvensen af det. Det kan dem med hanhunde jo ikke rigtigt, for så kan de jo aldrig komme i skoven, hvis de også skal tage hensyn til løbske tæver for det er der jo hele tiden. Men på steder der ingen er, så er det nok et mere indivuduelt vurderingsspm,

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes, at hvis man har en hunhund i løbetid, må man beskytte den.

 

Den skal ikke blive parret af tilfældige hanhunde.

I de få uger, det handler om året, kan man beskytte sin tæve fra andre hanhunde.

Hvor svært kan det være?

 

Det er mere synd, at hunden bliver med unger, som måske er uægte og ikke kan finde et hjem, men bliver aflivet!

Eller de bliver givet til et tilfældigt hjem, hvor de ikke, for det godt.

 

Hunde og katte bliver aflivet, hver dag, fordi folk ikke ved noget om dyr og bliver irriteret over deres opførelse.

De har ikke sat sig ind i, hvad det kræver, at have et dyr.

Med dyrlægeregninger og andet...

 

Undskyld, men jeg bliver gal, når jeg hører om mennesker, der ikkke gider, at tage ansvar for deres valg om, at få et dyr. :x

 

Har man en hunhund i løbetid, skal man holde den væk fra en hundeskov i ca. 3 uger og det kan vel lade sig gøre?

Hun må tisse i nærheden i disse uger, hvis du ikke vil steriliserer hende lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg syntes, at hvis man har en hunhund i løbetid, må man beskytte den.

 

Den skal ikke blive parret af tilfældige hanhunde.

I de få uger, det handler om året, kan man beskytte sin tæve fra andre hanhunde.

Hvor svært kan det være?

 

Det er mere synd, at hunden bliver med unger, som måske er uægte og ikke kan finde et hjem, men bliver aflivet!

Eller de bliver givet til et tilfældigt hjem, hvor de ikke, for det godt.

 

Hunde og katte bliver aflivet, hver dag, fordi folk ikke ved noget om dyr og bliver irriteret over deres opførelse.

De har ikke sat sig ind i, hvad det kræver, at have et dyr.

Med dyrlægeregninger og andet...

 

Undskyld, men jeg bliver gal, når jeg hører om mennesker, der ikkke gider, at tage ansvar for deres valg om, at få et dyr. :x

 

Har man en hunhund i løbetid, skal man holde den væk fra en hundeskov i ca. 3 uger og det kan vel lade sig gøre?

Hun må tisse i nærheden i disse uger, hvis du ikke vil steriliserer hende lige nu.

 

Der skal nu mere til en en gåtur før en tæve bliver drægtig, meget mere :)

 

Det du skriver her er efter min mening en ret stor overdrivelse af risiko, det kræver jo nærmest at man ikke har styr på noget som helst :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Godt så! Så du mener altså at jeg bør tage med tog og bus i 1 time for at min tæve kan blive luftet når hun er i løb??

 

Det kan jeg jo ikke tage stilling til, da jeg ikke kender det sted hvor du lufter hund.

 

Jeg kan ikke se problemet i at jeg går med Lua i strandparken. Hun opsøger ikke andre hunde. Så det er vel hanhundens ejers problem hvis han/hun ikke kan kalde sin hund til sig?

 

Men hun dufter jo, og mon ikke hun også ville opsøge andre hunde hvis hun var højløbsk?

 

Nu skal vi vel ikke til at hakke på hinanden men på Jubii, var det ikke dig der beskrev hvor svært det var at få kontakt til din hund, da hun var højløbsk?. Sådan er det for de fleste hanhundeejere når der er løbetidstæver i farvandet.

 

Du er forbedredt og kan tage dine forholdsregler, en hanhundeejer får meget lidt forvarsel. Så er det da nemt, bare at sige: Det er hanhundeejerens problem. Jeg ved ikke om du ville tænke anderledes, hvis din hund kunne blive højløbsk i løbet af 2 sekunder. Det ville måske ændre tingene lidt.

 

Selvfølgelig tager jeg ikke i søndermarken eller bernstofparken, men jeg lufter sgu da min hund som normalt og hun har da lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde. også selvom hun er i løbeid.

 

Selvfølgelig har I ret til at være alle steder, også i Bernsdorffparken. Men lad være med at forlang, at andre skal have mere styr på deres hunde, end du ville have på din, i en lignende situation (altså i den villige periode).

 

Jeg kan ikke finde ud af at quote indimellem så det kommer bare som en smøre :lol:

 

Du kan se under mit avatar at jeg bor i KBH :D Hvis du kender steder omkring indre by der er øde så si endelig til!!!!

 

Jeg er sgu da ikke så dum at jeg nogensinde kunne finde på at slippe min højløbske hund. Jeg holder faktisk af hende og passer på hende :wink:

Så NEJ hun ville ikke opsøge de andre hunde. Også selvom hun er i løbetid (på nær når hun er højløbsk og der er hun i KORT snor) Som skrevet tidligere opsøger Kahlúa ikke fremmede hunde med mindre hun har fået lov.

 

-og jeg kan stadig ikke se hvorfor det er mit problem hvis en hanhunds ejer ikke kan kalde ham tilbage. Selvfølgelig står Lua og byder sig til så er det klart han bliver. Men når man har en tæve der dufter godt 2 mdr op til løb og 2 mdr efter løb så kan jeg sgu godt blive irriteret over ulydige hanhunde. Dvs reelt er der kun 2 mdr om året hvor Lua er lige i mellem løbetiden og i de 2 mdr kan jeg så få lov at have hende løs :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor vi ofte lufter vores hunde er der et område hvor hunde må være løse, resten af området skal hundene være i snor.

Da Groa var i løb gik vi kun i det område hvor hundene skal være i snor.

Uanset hvor jeg har gået med hende har jeg oplevet rasende hanhunde-ejere som mente jeg skulle holde min løbske tæve hjemme i haven. Problemet er bare at vi ikke har nogen have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt så! Så du mener altså at jeg bør tage med tog og bus i 1 time for at min tæve kan blive luftet når hun er i løb??

 

Jeg kan ikke se problemet i at jeg går med Lua i strandparken. Hun opsøger ikke andre hunde. Så det er vel hanhundens ejers problem hvis han/hun ikke kan kalde sin hund til sig?

 

Selvfølgelig tager jeg ikke i søndermarken eller bernstofparken, men jeg lufter sgu da min hund som normalt og hun har da lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde. også selvom hun er i løbeid.

 

Jeg synes altså at det er en lidt overlegen holdning at have at det er "hanhundeejerens problem" og at hun "har lige så meget ret til at være der som alle de andre hunde". Man kan vel godt tage lidt hensyn til hinanden? Og nu er en løbetid altså temmelig svær at være mere interessant end, hvis man er hanhundeejer. Det er muligt at man kan træne sin hund op over tid, til at lystre på trods af en løbetid, meeen i min verden er det lidt mere end man kan forlange.

Samtidig synes jeg ikke at det er rimeligt at ignorere at hanhundene kommer op at slås fordi du ikke vil undlade at lufte din hund på de områder. SÅ sjovt er det altså heller ikke at stå med en hanhund som kommer i slagsmål pga. andres "holden på deres ret" med evt. skader som følge. Hverken du eller din hund kommer til skade af at lufte et andet sted i 2 x 3 uger om året! Og det er muligt at hun ikke kan løbe frit, men så kan du måske give hende en lang fleksline eller cykle en tur med hende i stedet, jeg nægter at tro at hun får traumer af ikke at blive sluppet i 3 uger...

 

Ps.: Hvis du bor i en radius hvor du kan nå både Søndermarken og Bernstorffsparken, så er du jo heller ikke langt fra Dyrehaven, hvor hundene skal være i snor.... Og der er der både mulighed for at cykle og løbe i fleksline :)

 

Okay kald mig bare overlegen...

 

Men du mener ikke seriøst at når jeg f.eks skal møde fra 13-22 så skal jeg stå op kl 7. Tage afsted med Lua og være i dyrhaven kl 9, hjem igen kl 10.30 og så er vi hjemme 11.30 og jeg går kl 12!!! Du må da være fuldstændig fra forstanden.....

 

Og cykle med en dværgpinscher :shock: ej det tror jeg ikke.

 

Og hanhunde kommer op og slås fordi at vi har været i området?? :shock:

Vil du seriøst bilde mig ind at de næste 100 hanhunde der går op ad amagerbrogade efter os vil komme op at slås???

 

Min hund skal også være alene hjemme når hun er i løbetid, og jeg går ikke fra min hund bare ved at hun har været på en tur i snor. Hun er vant til at få krudtet af og det bliver hun også i løbetiden. Kahlúa er en dejlig dame og hun dufter godt LÆNGE... Hanhundene er interesseret og kommer rendene op til 2 mdr inden. Jeg har mødt hanhunde ejere der skældte ud og sagde at hun VAR i løb, men det var hun ikke, det kom hun først 2 måneder senere....

Så er det altså meningen at vi stadig ikke må komme på steder hvor andre lufter hund i al den tid?

 

Som sagt bruger jeg ikke hundeskove. Men jeg bruger Amager strandpark, voldene og amager fællede og det gør jeg velvidende om at andre hundeejere også lufter hund der. Jeg har ingen have og hun skal jo altså ud!

 

Og for lige at understege hvad jeg skrev i mit første indlæg så er hun selvfølgelig IKKE løs i den villige periode og jeg tilrettelægger så vidt muligt at vi går om formiddagen hvor der er færrest hunde. Er jeg usikker på om hun er ved at være højløbsk eller ved at være færdig med det, har jeg hende i en sporline. Det kan godt være du synes jeg er overlegen, men jeg synes rent faktisk at jeg har mit på det rene og jeg prøver at tage de hensyn jeg kan uden at det går for meget ud over vores hverdag og faste rutine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg vil give dig ret i, at du har ikke så meget at gøre, i dette tilfælde.

Men, det er dig der ender med en drægtig hunhund.

Det må man sørge for , ikke sker!

Det er ikke hverdag, at ens hundhun er i løbetid og i den tid må man passe på, hvis man ikke vil have hvalpe!

Det handler ikke om særlig mange uger om året!

En hanhund kan ikke styre sig og mange hundeejere kan ikke styre deres hunde!

 

Har du en hunhund, må du tage ansvaret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde ud af at quote indimellem så det kommer bare som en smøre :lol:

 

Du kan se under mit avatar at jeg bor i KBH :D Hvis du kender steder omkring indre by der er øde så si endelig til!!!!

 

Jeg er sgu da ikke så dum at jeg nogensinde kunne finde på at slippe min højløbske hund. Jeg holder faktisk af hende og passer på hende :wink:

Så NEJ hun ville ikke opsøge de andre hunde. Også selvom hun er i løbetid (på nær når hun er højløbsk og der er hun i KORT snor) Som skrevet tidligere opsøger Kahlúa ikke fremmede hunde med mindre hun har fået lov.

 

-og jeg kan stadig ikke se hvorfor det er mit problem hvis en hanhunds ejer ikke kan kalde ham tilbage. Selvfølgelig står Lua og byder sig til så er det klart han bliver. Men når man har en tæve der dufter godt 2 mdr op til løb og 2 mdr efter løb så kan jeg sgu godt blive irriteret over ulydige hanhunde. Dvs reelt er der kun 2 mdr om året hvor Lua er lige i mellem løbetiden og i de 2 mdr kan jeg så få lov at have hende løs :shock:

 

Jeg regner med at dit svar er til Misty, men jeg indskyder lige en fodnote her alligevel.. Nu taler vi jo om fritløbssteder/hundeskove så hvis du alligevel har Lua i kort snor når hun er i løb, hvorfor så overhovedet komme de steder?? Eller er der noget jeg totalt har misforstået? 26.gif

 

Jeg er klar over at der er tæver som dufter fantastisk en stor del af tiden, har selv en veninde som valgte at lade sin sterilisere fordi hun brugte mere tid på at skælde hanhundene ud end på at lege, som hun egentlig helst ville, men de dufter vel ikke så fantastisk hele tiden, at hanhundene bliver helt kugleforstørrede af det som når hun reelt er i løb?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde ud af at quote indimellem så det kommer bare som en smøre :lol:

 

Du kan se under mit avatar at jeg bor i KBH :D Hvis du kender steder omkring indre by der er øde så si endelig til!!!!

 

Jeg er sgu da ikke så dum at jeg nogensinde kunne finde på at slippe min højløbske hund. Jeg holder faktisk af hende og passer på hende :wink:

Så NEJ hun ville ikke opsøge de andre hunde. Også selvom hun er i løbetid (på nær når hun er højløbsk og der er hun i KORT snor) Som skrevet tidligere opsøger Kahlúa ikke fremmede hunde med mindre hun har fået lov.

 

-og jeg kan stadig ikke se hvorfor det er mit problem hvis en hanhunds ejer ikke kan kalde ham tilbage. Selvfølgelig står Lua og byder sig til så er det klart han bliver. Men når man har en tæve der dufter godt 2 mdr op til løb og 2 mdr efter løb så kan jeg sgu godt blive irriteret over ulydige hanhunde. Dvs reelt er der kun 2 mdr om året hvor Lua er lige i mellem løbetiden og i de 2 mdr kan jeg så få lov at have hende løs :shock:

 

Jeg regner med at dit svar er til Misty, men jeg indskyder lige en fodnote her alligevel.. Nu taler vi jo om fritløbssteder/hundeskove så hvis du alligevel har Lua i kort snor når hun er i løb, hvorfor så overhovedet komme de steder?? Eller er der noget jeg totalt har misforstået? 26.gif

 

Jeg er klar over at der er tæver som dufter fantastisk en stor del af tiden, har selv en veninde som valgte at lade sin sterilisere fordi hun brugte mere tid på at skælde hanhundene ud end på at lege, som hun egentlig helst ville, men de dufter vel ikke så fantastisk hele tiden, at hanhundene bliver helt kugleforstørrede af det som når hun reelt er i løb?

 

Du ved godt at der er forskel på løbsk og højløbsk ikke?

 

Spørgsmålet lyder på løbske tæver.

 

Der er nok noget du har misforstået :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man en hunhund i løbetid, skal den ikke lukkes sammen med hanhunde!

Det kan ikke styres!

Handhundene lugter deres homon og vil parre en hunhund, der er ikke meget, at gøre!

Det er et ansvar man må tage, som hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay kald mig bare overlegen...

 

Men du mener ikke seriøst at når jeg f.eks skal møde fra 13-22 så skal jeg stå op kl 7. Tage afsted med Lua og være i dyrhaven kl 9, hjem igen kl 10.30 og så er vi hjemme 11.30 og jeg går kl 12!!!

 

Altså det var et forslag, ikke en pålæggelse...

 

Du må da være fuldstændig fra forstanden.....

 

Det er muligt, men det er ikke noget jeg har papir på (endnu) b99.gif

 

Og cykle med en dværgpinscher :shock: ej det tror jeg ikke.

 

Den lader jeg lige være med at kommentere på.

 

Og hanhunde kommer op og slås fordi at vi har været i området?? :shock:

Vil du seriøst bilde mig ind at de næste 100 hanhunde der går op ad amagerbrogade efter os vil komme op at slås???

 

Igen, vi snakker fritløbsområder ik'?!!!

 

Min hund skal også være alene hjemme når hun er i løbetid, og jeg går ikke fra min hund bare ved at hun har været på en tur i snor. Hun er vant til at få krudtet af og det bliver hun også i løbetiden. Kahlúa er en dejlig dame og hun dufter godt LÆNGE... Hanhundene er interesseret og kommer rendene op til 2 mdr inden. Jeg har mødt hanhunde ejere der skældte ud og sagde at hun VAR i løb, men det var hun ikke, det kom hun først 2 måneder senere....

Så er det altså meningen at vi stadig ikke må komme på steder hvor andre lufter hund i al den tid?

 

Det er selvfølgelig en lidt anden problemstilling, hvis hun dufter SÅ godt, at det giver problemer det meste af året (se mit svar tidligere), men det var jo heller ikke det der oprindeligt blev spurgt om vel? Der blev spurgt om man gik i hundeskoven når ens tæve var i løbetid.

 

Som sagt bruger jeg ikke hundeskove. Men jeg bruger Amager strandpark, voldene og amager fællede og det gør jeg velvidende om at andre hundeejere også lufter hund der. Jeg har ingen have og hun skal jo altså ud!

 

Nå, men så falder du jo igen lidt uden for sammenhængen gør du ikke? For må man gå med løs hund i de områder? Vi taler jo ikke om hvorvidt tæven skal spærres inde i 3 uger, for selvfølgelig skal hun ikke det, men om hvorvidt (nu gentager jeg lige mig selv) man går i hundeskoven (læs: Hunde må være løse der) eller ej.

 

Og for lige at understege hvad jeg skrev i mit første indlæg så er hun selvfølgelig IKKE løs i den villige periode og jeg tilrettelægger så vidt muligt at vi går om formiddagen hvor der er færrest hunde. Er jeg usikker på om hun er ved at være højløbsk eller ved at være færdig med det, har jeg hende i en sporline. Det kan godt være du synes jeg er overlegen, men jeg synes rent faktisk at jeg har mit på det rene og jeg prøver at tage de hensyn jeg kan uden at det går for meget ud over vores hverdag og faste rutine.

 

Ja ok, du har jo også lov til at have din holdning, jeg synes bare at det er synd for alle de hanhunde, som jævnligt bliver påvirkede af løbske tæver, hvis de går i fritløbsområdet. Selvfølgelig er det ikke muligt at de ALDRIG bliver påvirket af en løbsk tæve, for den skal jo som sagt ud, det er vi da ikke uenige om. Men jeg tror ikke at vi bliver enige om hvor meget eller hvordan man tager hensyn. Min holdning er, at man godt kan tage det hensyn at holde sig fra fritløbsområderne i de 3 uger det varer mens de er i løb og så må det være hanhundeejernes ansvar at holde deres hunde i snor de andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ved godt at der er forskel på løbsk og højløbsk ikke?

 

Spørgsmålet lyder på løbske tæver.

 

Der er nok noget du har misforstået :wink:

 

Jo, det er jeg fuldt ud klar over (så det er nok ikke der jeg har misforstået noget) men eftersom den højløbske periode falder ind i den løbske periode, så taler vi stadig om de 3 uger alt i alt. Og min holdning dækker over alle 3 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay kald mig bare overlegen...

 

Men du mener ikke seriøst at når jeg f.eks skal møde fra 13-22 så skal jeg stå op kl 7. Tage afsted med Lua og være i dyrhaven kl 9, hjem igen kl 10.30 og så er vi hjemme 11.30 og jeg går kl 12!!!

 

Altså det var et forslag, ikke en pålæggelse...

 

Du må da være fuldstændig fra forstanden.....

 

Det er muligt, men det er ikke noget jeg har papir på (endnu) b99.gif

 

Og cykle med en dværgpinscher :shock: ej det tror jeg ikke.

 

Den lader jeg lige være med at kommentere på.

 

Og hanhunde kommer op og slås fordi at vi har været i området?? :shock:

Vil du seriøst bilde mig ind at de næste 100 hanhunde der går op ad amagerbrogade efter os vil komme op at slås???

 

Igen, vi snakker fritløbsområder ik'?!!!

 

Min hund skal også være alene hjemme når hun er i løbetid, og jeg går ikke fra min hund bare ved at hun har været på en tur i snor. Hun er vant til at få krudtet af og det bliver hun også i løbetiden. Kahlúa er en dejlig dame og hun dufter godt LÆNGE... Hanhundene er interesseret og kommer rendene op til 2 mdr inden. Jeg har mødt hanhunde ejere der skældte ud og sagde at hun VAR i løb, men det var hun ikke, det kom hun først 2 måneder senere....

Så er det altså meningen at vi stadig ikke må komme på steder hvor andre lufter hund i al den tid?

 

Det er selvfølgelig en lidt anden problemstilling, hvis hun dufter SÅ godt, at det giver problemer det meste af året (se mit svar tidligere), men det var jo heller ikke det der oprindeligt blev spurgt om vel? Der blev spurgt om man gik i hundeskoven når ens tæve var i løbetid.

 

Som sagt bruger jeg ikke hundeskove. Men jeg bruger Amager strandpark, voldene og amager fællede og det gør jeg velvidende om at andre hundeejere også lufter hund der. Jeg har ingen have og hun skal jo altså ud!

 

Nå, men så falder du jo igen lidt uden for sammenhængen gør du ikke? For må man gå med løs hund i de områder? Vi taler jo ikke om hvorvidt tæven skal spærres inde i 3 uger, for selvfølgelig skal hun ikke det, men om hvorvidt (nu gentager jeg lige mig selv) man går i hundeskoven (læs: Hunde må være løse der) eller ej.

 

Og for lige at understege hvad jeg skrev i mit første indlæg så er hun selvfølgelig IKKE løs i den villige periode og jeg tilrettelægger så vidt muligt at vi går om formiddagen hvor der er færrest hunde. Er jeg usikker på om hun er ved at være højløbsk eller ved at være færdig med det, har jeg hende i en sporline. Det kan godt være du synes jeg er overlegen, men jeg synes rent faktisk at jeg har mit på det rene og jeg prøver at tage de hensyn jeg kan uden at det går for meget ud over vores hverdag og faste rutine.

 

Ja ok, du har jo også lov til at have din holdning, jeg synes bare at det er synd for alle de hanhunde, som jævnligt bliver påvirkede af løbske tæver, hvis de går i fritløbsområdet. Selvfølgelig er det ikke muligt at de ALDRIG bliver påvirket af en løbsk tæve, for den skal jo som sagt ud, det er vi da ikke uenige om. Men jeg tror ikke at vi bliver enige om hvor meget eller hvordan man tager hensyn. Min holdning er, at man godt kan tage det hensyn at holde sig fra fritløbsområderne i de 3 uger det varer mens de er i løb og så må det være hanhundeejernes ansvar at holde deres hunde i snor de andre steder.

 

Jeg skrev allerede i mit første indlæg i denne tråd at jeg ikke benyttede hundesskove. Så troede egentligt du var klar over hvad jeg svarede udfra.

 

Loven foreskriver at hundene skal være i snor i amagerstrandpark, meeeen det er amager :lol: så lad mig sige at det er ikke regel der bliver overholdt. I forlængelse af strandparken er nogle fritløbsområder hvor det er rigtigt lovligt at have dem løs. Volden og fælleden har begge områder hvor det er tilladt at have dem løse såfremt de er under kontrol. Men egentligt hundefritløbsområde er det jo ikke :D

 

Jeg bor i et område med MANGE hunde. Man kan ikke gå tur uden at møde andre hunde. Og det er bare så fustrende at man skal gå og holde øje og vende om osv når man spotter en anden hund, for det prøver jeg selvfølgelig :wink: Og jeg synes bare udfra hvilke hundeejere jeg møder i hverdagen at der er en tendens til at skyde skylden på tæveejeren og man må ikke opholde sig nogen af de "fede" steder. Jeg holder mig væk i de 5 dage hun er højløbsk, men ellers skal hun altså have sine ture :)

Hvis jeg boede i et villakvater i holte ville jeg da finde et idrætanlæg istedet for en hundeskov... Men hey så ville jeg også have råd til bil :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay kald mig bare overlegen...

 

Men du mener ikke seriøst at når jeg f.eks skal møde fra 13-22 så skal jeg stå op kl 7. Tage afsted med Lua og være i dyrhaven kl 9, hjem igen kl 10.30 og så er vi hjemme 11.30 og jeg går kl 12!!!

 

Altså det var et forslag, ikke en pålæggelse...

 

Du må da være fuldstændig fra forstanden.....

 

Det er muligt, men det er ikke noget jeg har papir på (endnu) b99.gif

 

Og cykle med en dværgpinscher :shock: ej det tror jeg ikke.

 

Den lader jeg lige være med at kommentere på.

 

Og hanhunde kommer op og slås fordi at vi har været i området?? :shock:

Vil du seriøst bilde mig ind at de næste 100 hanhunde der går op ad amagerbrogade efter os vil komme op at slås???

 

Igen, vi snakker fritløbsområder ik'?!!!

 

Min hund skal også være alene hjemme når hun er i løbetid, og jeg går ikke fra min hund bare ved at hun har været på en tur i snor. Hun er vant til at få krudtet af og det bliver hun også i løbetiden. Kahlúa er en dejlig dame og hun dufter godt LÆNGE... Hanhundene er interesseret og kommer rendene op til 2 mdr inden. Jeg har mødt hanhunde ejere der skældte ud og sagde at hun VAR i løb, men det var hun ikke, det kom hun først 2 måneder senere....

Så er det altså meningen at vi stadig ikke må komme på steder hvor andre lufter hund i al den tid?

 

Det er selvfølgelig en lidt anden problemstilling, hvis hun dufter SÅ godt, at det giver problemer det meste af året (se mit svar tidligere), men det var jo heller ikke det der oprindeligt blev spurgt om vel? Der blev spurgt om man gik i hundeskoven når ens tæve var i løbetid.

 

Som sagt bruger jeg ikke hundeskove. Men jeg bruger Amager strandpark, voldene og amager fællede og det gør jeg velvidende om at andre hundeejere også lufter hund der. Jeg har ingen have og hun skal jo altså ud!

 

Nå, men så falder du jo igen lidt uden for sammenhængen gør du ikke? For må man gå med løs hund i de områder? Vi taler jo ikke om hvorvidt tæven skal spærres inde i 3 uger, for selvfølgelig skal hun ikke det, men om hvorvidt (nu gentager jeg lige mig selv) man går i hundeskoven (læs: Hunde må være løse der) eller ej.

 

Og for lige at understege hvad jeg skrev i mit første indlæg så er hun selvfølgelig IKKE løs i den villige periode og jeg tilrettelægger så vidt muligt at vi går om formiddagen hvor der er færrest hunde. Er jeg usikker på om hun er ved at være højløbsk eller ved at være færdig med det, har jeg hende i en sporline. Det kan godt være du synes jeg er overlegen, men jeg synes rent faktisk at jeg har mit på det rene og jeg prøver at tage de hensyn jeg kan uden at det går for meget ud over vores hverdag og faste rutine.

 

Ja ok, du har jo også lov til at have din holdning, jeg synes bare at det er synd for alle de hanhunde, som jævnligt bliver påvirkede af løbske tæver, hvis de går i fritløbsområdet. Selvfølgelig er det ikke muligt at de ALDRIG bliver påvirket af en løbsk tæve, for den skal jo som sagt ud, det er vi da ikke uenige om. Men jeg tror ikke at vi bliver enige om hvor meget eller hvordan man tager hensyn. Min holdning er, at man godt kan tage det hensyn at holde sig fra fritløbsområderne i de 3 uger det varer mens de er i løb og så må det være hanhundeejernes ansvar at holde deres hunde i snor de andre steder.

 

Jeg skrev allerede i mit første indlæg i denne tråd at jeg ikke benyttede hundesskove. Så troede egentligt du var klar over hvad jeg svarede udfra.

 

Loven foreskriver at hundene skal være i snor i amagerstrandpark, meeeen det er amager :lol: så lad mig sige at det er ikke regel der bliver overholdt. I forlængelse af strandparken er nogle fritløbsområder hvor det er rigtigt lovligt at have dem løs. Volden og fælleden har begge områder hvor det er tilladt at have dem løse såfremt de er under kontrol. Men egentligt hundefritløbsområde er det jo ikke :D

 

Jeg bor i et område med MANGE hunde. Man kan ikke gå tur uden at møde andre hunde. Og det er bare så fustrende at man skal gå og holde øje og vende om osv når man spotter en anden hund, for det prøver jeg selvfølgelig :wink: Og jeg synes bare udfra hvilke hundeejere jeg møder i hverdagen at der er en tendens til at skyde skylden på tæveejeren og man må ikke opholde sig nogen af de "fede" steder. Jeg holder mig væk i de 5 dage hun er højløbsk, men ellers skal hun altså have sine ture :)

Hvis jeg boede i et villakvater i holte ville jeg da finde et idrætanlæg istedet for en hundeskov... Men hey så ville jeg også have råd til bil :lol:

 

Ja det var nu ikke alle der havde styr på deres løse hunde i går :(

Jeg har aldrig i livet mødt så mange løse hunde på et sted hvor hunde ikke må rende løs. Og der hvor de mått rende løs var det ikke alle der kunne styre deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg kan ikke finde ud af at quote indimellem så det kommer bare som en smøre :lol:

 

Man skriver [ quote] før det man vil citere og [/quote ] hvor man vil markere at resten ikke skal med. Uden mellemrum mellem [ og quote.

 

Jeg er sgu da ikke så dum at jeg nogensinde kunne finde på at slippe min højløbske hund. Jeg holder faktisk af hende og passer på hende :wink:

 

Det er jeg da glad for at høre. Men det ville være et rart træk, hvis du holdt af andres hunde og passede på dem også.

 

 

Så NEJ hun ville ikke opsøge de andre hunde. Også selvom hun er i løbetid (på nær når hun er højløbsk og der er hun i KORT snor)

 

Det gør min hund heller ikke, på nær når han har været højløbsk. At vide hvornår det er, det er en luksus man desværre ikke har som hanhundeejer.

 

-og jeg kan stadig ikke se hvorfor det er mit problem hvis en hanhunds ejer ikke kan kalde ham tilbage.

 

Kan du slet ikke se at du forlanger noget af andre, som du ikke selv er i stand til at efterleve. Du må jo se på en hanhund, som altid værende højløbsk, under de "rette" omstændigheder.

 

 

Selvfølgelig står Lua og byder sig til så er det klart han bliver. Men når man har en tæve der dufter godt 2 mdr op til løb og 2 mdr efter løb så kan jeg sgu godt blive irriteret over ulydige hanhunde. Dvs reelt er der kun 2 mdr om året hvor Lua er lige i mellem løbetiden og i de 2 mdr kan jeg så få lov at have hende løs :shock:

 

Det har jeg selv prøvet og ja, man bliver skide irriteret men det kan altså ikke nytte noget. Jeg tog konsekvensen og fik Ascha steriliseret som 4-årig, (selvom jeg fint kunne gå løs med hende når hun var højløbsk!!!) for hun var ved at brække sig over andre hunde og kunne slet ikke nyde sine ture fordi vi hele tiden blev belejret af hanhunde. Desuden gad jeg heller ikke skulle diskutere med fremmede mennesker om hvorvidt min hund var i løbetid, eller ej. De troede alligevel aldrig på mine benægtelser alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer ikke i hundeskove. Og når Toffi bliver sluppet løs er det steder hvor der ikke er andre synlige hunde. Undtagen til chihuahua-træf, eller til træning.

 

Men det er af hensyn til Toffi, for hun gider ikke hunde der kommer moslende. Uanset om hun er i løb eller ej.

 

Men når hun er i løb vil hun mægtigt gerne ud og møde andre hunde, så det gør vi i line der hvor der er størst chancer for at møde småhunde, nemlig i gågaden. Og alle hanhundeejerne synes bare det er herligt med lidt kærlighed, ikke éen ejer er blevet fornærmet. Og jeg har spurgt om de nu også ville have det ok når de kom hjem, og det mente ejerne helt sikkert.

 

De dage da hun sidst var højløbsk, droppede jeg dog yderligere møder, for hun var helt oppe og ringe og ville bedækkes af samtlige hunde vi mødte, og jeg måtte til sidst bære hende væk fra gågaden, hun havde gerne overnattet der! Så da tog vi et par dage i naturen i stedet for.

 

Toffi er en race som ikke bevæger sig ret langt væk fra sit menneske (medmindre hun er højløbsk naturligvis) Tit når hun er fri vælger hun at gå ved fod. Så jeg tror ikke hun ville tage psykisk skade af ikke at blive sluppet fri i en periode. Det er dog ikke alle 3 uger jeg ikke slipper hende fri. Men det er snor på så snart der er en anden hund i syne.

Men en race som kahlua, der er ekstremt glad for at spæne rundt, -jeg har set det ved selvsyn i Søndermarken- da vil det altså være tortur at hun skulle gå i snor og være i lejlighed i 3 uger eller mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du slet ikke se at du forlanger noget af andre, som du ikke selv er i stand til at efterleve. Du må jo se på en hanhund, som altid værende højløbsk, under de "rette" omstændigheder.

 

Ja, men så må man jo holde ham i snor.

Hvis man forlanger at tæve-ejere skal tage så mange hensyn når tæven er i løb, så må dem med højløbske hanhunde også holde sin hund i snor.

Da Groa var i løb blev jeg uvenner med ind til flere hanhunde-ejere. De kunne ikke styre hunden, den hev og sled i linen.

Ja, men det er da ikke mit problem.

Andre sagde at nu skulle de høre på en hylende hund fordi Groa have tisset på "deres" vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

De dage da hun sidst var højløbsk, droppede jeg dog yderligere møder, for hun var helt oppe og ringe og ville bedækkes af samtlige hunde vi mødte, og jeg måtte til sidst bære hende væk fra gågaden, hun havde gerne overnattet der! Så da tog vi et par dage i naturen i stedet for.

 

*Fnis* p020.gif

Hvis man skal bære en hund, og så en lille chihuahua, ud af gågaden - SÅ har det været slemt hihi..

Neej - dagens gode grin...

 

 

Men har ikke rigtig nogen holdning til til hundeskove og løbetid, jeg VED at Bitten stikker af hvis hun ser en fugl - og er ikke altid helt sikker på det der med at komme tilbage igen med det samme.. Så hun er kun løs de steder jeg har nogenlunde udsyn (stranden fx).. Desuden har jeg egentlig ikke fundet en hundeskov endnu - til trods for at jeg bor i Århus :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...