Hop til indhold

De små succes historier


guanomo
 Share

Recommended Posts

Nå, nu skal vi have gang i en tråd omkring de småting i hverdagen :mrgreen:

 

Ting i træner som pludselig virker hvor i tænkte "hov det virkede sku, dygtig hund" :mrgreen:

 

Starter selvf selv :blink:

I morges efter morgen turen havde jeg lagt et håndklæde klar på gulvet fordi jeg var sikker på Cujo ville have beskidte poter, jeg åbner bagdøren og går i gang med at afmontere de store støvler, han smutter forbi mig og er på vej ind i stuen gennem køkkenet så udbryder jeg "cujo nej, du skal have tørret poter først!"

Vupti, dæleme om ikke han vender om, sætter sig på håndklædet og venter pænt på jeg er færdig med at afmontere sko og jakker ect. :klap:

 

Forleden dag, vi mødte en rottetæve-hvalp han har mødt nogle gange før, de boede tæt på før de flyttede så havde ikke set dem længe, de gik med noget familie, så en hund og 5 mennesker omkring en, de fjoller vildt de 2..

Da han er faldet lidt ned siger jeg sit, han sætter sig og så presser jeg citronen og siger "high five" og dæleme om ikke han smider poten i vejret :klap:

Vi har kun øvet high five 4 gange 10 gentagelser :mrgreen: :banan: :klap: de stod alle sammen .. "nåååhhh hvor sødt" :lun:

 

Kom endelig med jeres små historier :-D;-) :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Super :5up:

 

Ved ikke om det kvalifisere som en succes historie - det var det ialt fald for mig:

 

Min hanhund blev første gang overfaldet da han var 9 uger gammel - han blev så skræmt så han gik i chok og det tog mig et halvt års arbejde før han kunne være sammen med andre hunde igen.

 

Da han var halvandet år blev han igen overfaldet og næsten slået ihjel af en anden hund - og denne gang lærte han en ting: jeg må heller slå først

Jeg brugte oceaner af tid på at få ham bare rimelig tryg i nærheden af andre hunde, men han lavede stadig udfald hvis jeg ikke var obs på den anden hund langt tid før han opdagede den.

 

Så blev han overfaldet igen :( og endnu engang måtte vi starte forfra med træningen.

 

I dag kan gå forbi andre hunde selv om de skaber sig åndsvagt og holde kontakt på mig, han er lettere nervøs, men stoler på at jeg håndtere situationen. Han kan være løs til træning og ignorere andre hunde. I begyndelsen kan han godt være anspændt, men han slapper hurtigt af og stoler på at jeg har styr på tingene.

Første gang han var løs på en plads med andre hanhunde var til et hyrdekursus og det var sådan en rush, at bare var så fokuseret på arbejdet og tryg ved situationen at han faktisk sprang over de andre hunde uden at registere dem (dækket af for at holde styr på fårene).

 

Hvis den anden hånd er løs og kommer løbende hen mod os eller hvis han synes den nærmere sig ham på en forkert måde (meget signalfølsom) så bliver han dog stadig rigtig utryg og laver udfald.

Jeg forsøger derfor altid at undgå de situationer som går ham utryg - men det er desværre ikke altid er andre hundeejer har respekt for dette/er ligeglade :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :5up:

 

Ved ikke om det kvalifisere som en succes historie - det var det ialt fald for mig:

 

Min hanhund blev første gang overfaldet da han var 9 uger gammel - han blev så skræmt så han gik i chok og det tog mig et halvt års arbejde før han kunne være sammen med andre hunde igen.

 

Da han var halvandet år blev han igen overfaldet og næsten slået ihjel af en anden hund - og denne gang lærte han en ting: jeg må heller slå først

Jeg brugte oceaner af tid på at få ham bare rimelig tryg i nærheden af andre hunde, men han lavede stadig udfald hvis jeg ikke var obs på den anden hund langt tid før han opdagede den.

 

Så blev han overfaldet igen :( og endnu engang måtte vi starte forfra med træningen.

 

I dag kan gå forbi andre hunde selv om de skaber sig åndsvagt og holde kontakt på mig, han er lettere nervøs, men stoler på at jeg håndtere situationen. Han kan være løs til træning og ignorere andre hunde. I begyndelsen kan han godt være anspændt, men han slapper hurtigt af og stoler på at jeg har styr på tingene.

Første gang han var løs på en plads med andre hanhunde var til et hyrdekursus og det var sådan en rush, at bare var så fokuseret på arbejdet og tryg ved situationen at han faktisk sprang over de andre hunde uden at registere dem (dækket af for at holde styr på fårene).

 

Hvis den anden hånd er løs og kommer løbende hen mod os eller hvis han synes den nærmere sig ham på en forkert måde (meget signalfølsom) så bliver han dog stadig rigtig utryg og laver udfald.

Jeg forsøger derfor altid at undgå de situationer som går ham utryg - men det er desværre ikke altid er andre hundeejer har respekt for dette/er ligeglade :evil:

 

Hvor uheldig har én hund lov at være? :cry:

 

Hvor er det flot, så langt I er nået efter alle de grimme episoder. :5up:

 

Men hvor jeg bare kender det med de andre hundeejere, der ikke tager hensyn. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme hvor vi bor må hundene jo ikke gå løse inde på området og det retter jeg mig faktisk efter. Men for et stykke tid siden møder jeg en nabo med sin hund i flexline på en sti og slipper Thailo løs så de lige kan hilse.

 

Samtidig kommer mine overboer hjem (en indvandrerfamilie med 3 små børn, der er bange for hunde) og skæbnen vil selvfølgelig, at en kat kommer frem fra et af cykelskurene (5 m fra os) og styrter hen mod familien..... med Thailo efter selvfølgelig... :oops:

 

Normalt ville jeg ikke kalde i den situation, fordi jeg ikke kan være sikker på at han hører mig, men jeg følte jo at jeg blev nødt til at reagere af hensyn til mine omgivelser. Så jeg kalder..... og hunden vender omkring så hurtigt at jeg kan høre kløerne kradse i fliserne.... :mrgreen:

 

 

 

 

 

Man kan jo være heldig engang imellem...... :lol:

 

Jeg synes denne tråd fortjener lidt reklame, når nu vejret er så deprimerende. Er der da slet ikke nogen der har nogle positive historier?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så kommer jeg da lige med dagens succeshistorier. :-)

 

Tyson har jo det der med at gø af andre hunde, som vi træner og træner...

 

I dag gik vi middagstur med Aina og Lumi. Tyson og Lumi løb løse og legede, da vi var mere eller mindre alene på kirkegården, hvor vi gik. På et tidspunkt mødte hundene en JR tæve i snor. De løb begge hen og hilste rigtig pænt på hende. Det plejer jo også at gå fint med Tyson og små tæver, men Tyson har ellers normalt meget svært ved ikke at gø af fremmede hunde (tæver eller ej), hvis han selv er sammen med en anden hund, der løber hen til dem. Det så dog ud som om, at det var lidt for meget for JR'en (hun var jo også i snor, mens Tyson og Lumi var løse), så jeg kaldte på Tyson, og han kom med det samme hen til mig. :5up:

 

Senere på turen stoppede Tyson op og stod og så sig tilbage. Jeg vendte mig om for at se, hvad han kiggede på, og et lille stykke bag os stod Lumi og hilste på en stor lab. Tyson stod bare helt stille og kiggede på. :shock: Han synes ellers normalt, at labbere skal skældes MEGET ud, og da især, hvis hans egen legekammerat løber hen for at hilse på dem. Hold da op, hvor der vankede godbidder. :-D

 

Tyson har også tendens til at ville gø af mennesker, han synes ser farlige ud (stavgængere, gamle mennesker med stokke eller rollatorer, store mænd med bryskt kropssprog). På et tidspunkt på turen løb han et stykke foran mig. Da han var lige ud for en lille sidesti, fik han tydeligvis øje på noget, og vendte derefter direkte om og kom hen til mig og satte sig til at kigge forventningsfuldt efter en godbid. Frem fra stien kom fire ældre mennesker, én af dem med rollator og én af dem med stok. De passerede helt tæt forbi os, og Tyson sad bare lige så fint ved siden af mig og fik sin godbid. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ude i hundeskoven, der løb Aslan med Albert, da vi drejer af og Albert fortsætte tænkte vi at det måtte briste eller bærer, og det bar, lige osm vi var ved at give op og vende om efter Aslan, kom han tonsende lalleglad hen til os og gik plads UDEN at vi bad ham om det :shock:

 

Så er spørgsmålet: Var det et øjebliks sindsyge eller er dyret ved at blive voksen ??? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er spørgsmålet: Var det et øjebliks sindsyge eller er dyret ved at blive voksen ??? :mrgreen:

øjeblik sindsyge, cujo gik bare ind i stuen i morges med beskidte poter selvom jeg sagde han skulle have tørret dem, og cujo og aslan ligner hinanden, så abenumsen skal bare nyde det imens det er :mrgreen:

 

tyson er dygtig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :5up:

 

Ved ikke om det kvalifisere som en succes historie - det var det ialt fald for mig:

 

Min hanhund blev første gang overfaldet da han var 9 uger gammel - han blev så skræmt så han gik i chok og det tog mig et halvt års arbejde før han kunne være sammen med andre hunde igen.

 

Da han var halvandet år blev han igen overfaldet og næsten slået ihjel af en anden hund - og denne gang lærte han en ting: jeg må heller slå først

Jeg brugte oceaner af tid på at få ham bare rimelig tryg i nærheden af andre hunde, men han lavede stadig udfald hvis jeg ikke var obs på den anden hund langt tid før han opdagede den.

 

Så blev han overfaldet igen :( og endnu engang måtte vi starte forfra med træningen.

 

I dag kan gå forbi andre hunde selv om de skaber sig åndsvagt og holde kontakt på mig, han er lettere nervøs, men stoler på at jeg håndtere situationen. Han kan være løs til træning og ignorere andre hunde. I begyndelsen kan han godt være anspændt, men han slapper hurtigt af og stoler på at jeg har styr på tingene.

Første gang han var løs på en plads med andre hanhunde var til et hyrdekursus og det var sådan en rush, at bare var så fokuseret på arbejdet og tryg ved situationen at han faktisk sprang over de andre hunde uden at registere dem (dækket af for at holde styr på fårene).

 

Hvis den anden hånd er løs og kommer løbende hen mod os eller hvis han synes den nærmere sig ham på en forkert måde (meget signalfølsom) så bliver han dog stadig rigtig utryg og laver udfald.

Jeg forsøger derfor altid at undgå de situationer som går ham utryg - men det er desværre ikke altid er andre hundeejer har respekt for dette/er ligeglade :evil:

 

Personligt mener jeg ikke, at denne historie høre hjemme i denne tråd :genert:

 

Den falder jo helt uden for kategori hverdagens "SMÅ succes historier" - det er jo en MEGA præstation :5up: :5up: :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig tråd med dygtige hunde og ejere. :5up:

 

Idag hoppede Ozzie op på en gynge og stod og så sej ud imens gyngen gyngede roligt fra side til side. :mrgreen:

 

Det lyder måske ikke af noget, men det er altså noget hun har lært, at det ikke er farligt, så jeg er altså en kende stolt af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vi vil gerne dele en historie fra idag hvor vi drejer om hjørnet ud fra en sti i parken op til en stor åben plæne... Jeg når kun lige at registrere at der står en mand og leger med sin lab og en bold i den ene ende af plænen før Karla er på vej derhen i fuldt firspring... :roll:

 

Turen havde ikke været god (lydighedsmæssigt altså :evil:- men SUPER for stokdøve lalleglade teenage Karla :stupid:) da hun allerede var smuttet to gange, uden at få lov, hen til andre hunde (heldigvis begge gange til hunde vi kender godt)...

 

Labben her kender vi ikke, men den er løs så jeg går ud fra at den er venlig og det er da heller ikke på grund af bekymring for hendes ve og vel at jeg bliver lidt mopset over at kræet render FOR 3!!! gang uden at "spørge om lov"...

Grunden ligger i, at jeg selv synes at hundeejere bør have styr på deres kræ og at de ikke bare skal komme susende (ligegyldigt hvor søde og små de så er)...

Jeg er altså mopset, men modstår fristelsen til at suse efter hende (kan jo under alle omstændigheder aldrig gøre mig forhåbninger om at løbe det sorte lyn op) og vælger istedetfor at kalde - bare en enkelt gang i den naive tro at kræet vil lytte denne gang... :roll:

 

Og fandeme om hun ikke vender på en 5 øre halvvejs henover plænen :shock: drøner tilbage og sætter sig afventende foran mig... ros ros ros og godbidder proppes i barnet til den store guldmedalje.... Da jeg begynder at gå videre trisser hun da også bare ind ved siden af mig og går videre af stien ved siden af plænen uden at værdige mand, lab og bold et blik ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig tråd med dygtige hunde og ejere. :5up:

 

Idag hoppede Ozzie op på en gynge og stod og så sej ud imens gyngen gyngede roligt fra side til side. :mrgreen:

 

Det lyder måske ikke af noget, men det er altså noget hun har lært, at det ikke er farligt, så jeg er altså en kende stolt af hende.

 

 

Hvor er billederne :mrgreen:

 

 

Hun er en meget dygtig dame :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

gode historier:5up:

 

jeg synes vi havde en succes historie igår. jeg var jo nok lidt spændt på hvordan mysla reagerede på banana og milo, da det var de første hunde hun skulle hilse på efter hendes uheld med den hund forrige weekend.

 

Men hun var da lige så sød som hun plejer. Spænede rundt med milo så snart de havde hilst, lagde sig ned, da banana dukkede op og så kalrede hun super fint at de andre også lige skulle lege uden at hun var med. Og hun kunne dele godbidder med milo:5up:

 

Hun blev en smule usikker over bananas legeknurren på et tidspunkt og over en beagels "udfald", men taklede det vist fint nok, kom i hvertfald da jeg kaldte:-D ( at jeg så var en papånd og komme til at råbe hendes navn, er jo en anden snak:roll:)

 

Og jeg synes også sheila klarede en tur i hundeskov flot. Vi gik pænt ind mellem træerne når der kom fremmede hunde og det var så fint for hende.

Hun er en del som aussies ovenover af samme grunde og har lidt svært ved at blive hilst uhøfligt på, især af større hunde, så jeg undgår helst at hilse på løse hunde, da de som regel kommer hurtigere end hun er klar til:-D

 

Og vi var jo i skoven om formiddagen og der var de også bare herregode til at lade være at gø.Der kom endda en hund løbende imod os med sin ejer og de fulgte bare med ind mellem træerne uden et kny:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vi vil gerne dele en historie fra idag hvor vi drejer om hjørnet ud fra en sti i parken op til en stor åben plæne... Jeg når kun lige at registrere at der står en mand og leger med sin lab og en bold i den ene ende af plænen før Karla er på vej derhen i fuldt firspring... :roll:

 

Turen havde ikke været god (lydighedsmæssigt altså :evil:- men SUPER for stokdøve lalleglade teenage Karla :stupid:) da hun allerede var smuttet to gange, uden at få lov, hen til andre hunde (heldigvis begge gange til hunde vi kender godt)...

 

Labben her kender vi ikke, men den er løs så jeg går ud fra at den er venlig og det er da heller ikke på grund af bekymring for hendes ve og vel at jeg bliver lidt mopset over at kræet render FOR 3!!! gang uden at "spørge om lov"...

Grunden ligger i, at jeg selv synes at hundeejere bør have styr på deres kræ og at de ikke bare skal komme susende (ligegyldigt hvor søde og små de så er)...

Jeg er altså mopset, men modstår fristelsen til at suse efter hende (kan jo under alle omstændigheder aldrig gøre mig forhåbninger om at løbe det sorte lyn op) og vælger istedetfor at kalde - bare en enkelt gang i den naive tro at kræet vil lytte denne gang... :roll:

 

Og fandeme om hun ikke vender på en 5 øre halvvejs henover plænen :shock: drøner tilbage og sætter sig afventende foran mig... ros ros ros og godbidder proppes i barnet til den store guldmedalje.... Da jeg begynder at gå videre trisser hun da også bare ind ved siden af mig og går videre af stien ved siden af plænen uden at værdige mand, lab og bold et blik ...

 

 

 

Hehehe, jeg kan lige se den lalleglade teenager for mig :mrgreen:

Dejligt at hun kom tilbage til sin moar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, jeg har også en lille succes-historie.

 

Jeg er begyndt ikke at putte snor på Sherlock, når jeg bare lige skal ud og have ham til at tisse. Istedet tager jeg er frolic i hånden, og så ellers derudaf.

 

Den anden dag havde vi lige været ude i græsset, da min mor kom gående over vejen. Sherlock sætter i fart derover, og jeg tænker åh nej; nu stikker han af. Istedet for drejer han af og løber op foran hoveddøren, sætter sig ned for at vente på at få den frolic han får, når vi kommer dertil. Så intelligent han er!

:klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig tråd med dygtige hunde og ejere. :5up:

 

Idag hoppede Ozzie op på en gynge og stod og så sej ud imens gyngen gyngede roligt fra side til side. :mrgreen:

 

Det lyder måske ikke af noget, men det er altså noget hun har lært, at det ikke er farligt, så jeg er altså en kende stolt af hende.

 

 

Det er da helt vildt flot! :5up: Sådan en gynge, der bevæger sig, må da føles som et meget farligt underlag for en hund.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

gode historier:5up:

 

jeg synes vi havde en succes historie igår. jeg var jo nok lidt spændt på hvordan mysla reagerede på banana og milo, da det var de første hunde hun skulle hilse på efter hendes uheld med den hund forrige weekend.

 

Men hun var da lige så sød som hun plejer. Spænede rundt med milo så snart de havde hilst, lagde sig ned, da banana dukkede op og så kalrede hun super fint at de andre også lige skulle lege uden at hun var med. Og hun kunne dele godbidder med milo:5up:

 

Hun blev en smule usikker over bananas legeknurren på et tidspunkt og over en beagels "udfald", men taklede det vist fint nok, kom i hvertfald da jeg kaldte:-D ( at jeg så var en papånd og komme til at råbe hendes navn, er jo en anden snak:roll:)

 

Og jeg synes også sheila klarede en tur i hundeskov flot. Vi gik pænt ind mellem træerne når der kom fremmede hunde og det var så fint for hende.

Hun er en del som aussies ovenover af samme grunde og har lidt svært ved at blive hilst uhøfligt på, især af større hunde, så jeg undgår helst at hilse på løse hunde, da de som regel kommer hurtigere end hun er klar til:-D

 

Og vi var jo i skoven om formiddagen og der var de også bare herregode til at lade være at gø.Der kom endda en hund løbende imod os med sin ejer og de fulgte bare med ind mellem træerne uden et kny:5up:

 

Flot. :5up:

 

Lader de fremmede hunde jer være, når I går ind mellem træerne? De følger ikke efter jer derind?

Link til indlæg
Del på andre sites

:rolleyes:Her er én:cool:

 

Jeg har forsøgt at lære Vita at knurre og allerhelst gø - når jeg spørger "Er du en faaarlig hund?" Idag var Vita så åbenbart topmotiveret - Vita havde fået mad og ville nu gerne have en godbid:blink: Det viste hun ved pænt at stille sig foran "hendes skab" og stirre på lågen:mrgreen:

 

Så jeg tager en godbid og stiller mig - og siger "Er du en faaarlig hund?" For det meste plejer Vita "bare" at knurre, evt med et lille vuf. Idag kom hun dog med et flot højt VUF! Og selvtilliden var helt iorden - ingen tvivl om at Vita kunne stå inde for den præstation:lol: Højt løftet hale og poterne godt placeret stod hun der, fik så sin godbid som blev ædt på ingen tid:rolleyes:

 

Og skal det siges at jeg kun blev en anelse forskrækket da jeg hørte det vuf:oops: Når man nu ikke lige er forberedt på et ægte VUF:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Martin var så glad i dag.

 

Aslan havde kontakt til ham......TIL HUNDETRÆNING :shock:

Og og og han slap snoren og Aslan kom på indkald :shock: Selv da den løse hund løb forbi ham, hele to gange blev han, men så kunne han ikke mere :mrgreen: så da de stadig ikke havde fanget den, og den 3 gang løb forbi Aslan, så skulle han med (men Martin nårde at stille sig på snoren)

 

Fremsending havde de jo så lært ved dch ringe, og der lavede de en PERFEKT en :klap2: (wow, aslan lave noget perfekt, til HUNDETRÆNING :shock: )

 

Og en halv rigtig apotering :-D

 

 

Så han havde fortjent en kong med hjemmelavet mad i, da de kom hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååååååååååårh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

 

Aslan styre.

 

Sjovt nok EFTER han er begyndt at lette ben, det er den eneste forklaring!

 

Han trækker ikke, hvis han nu lige kom til at trække så rømmede jeg mig bare og så stoppede han, helt vildt sejt.

 

Og når man siger plads, wupti, så indfinder han sig :-D

Og nu bruger vi MAX 30 sekunder på at få kontakt når vi er på tur, før kunne der gå hele 5 min inden han var færdig med at kigge :rolleyes:

 

 

:hmm: kan ben-letningen have noget med det at gører, eller er det bare total tilfælde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella kan ikke tåle at se dyr i tv, så gør hun hel vildt, står på 2 ben for at komme nærmere tv, så i aften var der noget med løver, og jeg satte mig i en stol med benene oppe og sagde Bella kom vi skal se hunde, vup så var hun der, lagde sig på mine ben med hoved mod tv, og når de lavede for store bevægelser kom et VOV så stor , SÅ JA hunde kan se tv :vinken:

alle dyr i tv hos os er hunde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella kan ikke tåle at se dyr i tv, så gør hun hel vildt, står på 2 ben for at komme nærmere tv, så i aften var der noget med løver, og jeg satte mig i en stol med benene oppe og sagde Bella kom vi skal se hunde, vup så var hun der, lagde sig på mine ben med hoved mod tv, og når de lavede for store bevægelser kom et VOV så stor , SÅ JA hunde kan se tv :vinken:

alle dyr i tv hos os er hunde:5up:

 

Ja hunde kan helt sikkert se TV. karla reagerer især på hunde i tv og heste... og så chimpanser - dem kan hun slet ikke tolerere når de begynder at "snakke"... Kom ud af mit tv i larmende aber :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne dele min dejlige hund idag, som idag sad i snor ved siden af mig, hele tiden med kontakt til mig, mens en monstertrækkende labrador slæbte sin ejer helt hen til os....

 

først da hunden var så tæt på, at dens ånde kunne ugle hendes pels kiggede hun væk fra mor :5up: heldigvis nåede mor at sige "JA" i sekundet inden :klap:

 

edit: det der især er imponerende her er, at hun var i snor - hun plejer at være ret "ligeglad" med kontakt når hun er i snor, da hun jo altid ved hvor hun har mig... men vi har virkelig trænet på det, fordi vi jo går plads lineføring nede hos dch :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...