Hop til indhold

Eaglepack eller ZiwiPeak


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Som jeg læser det, så skal den have 227g og det svare til at der er til ca 4,5 potioner i en 1kg pose. Men jeg synes det er en mærkelig foderanvisning, så er ikke helt sikker på, at det er sådan den skal forstås :???:

 

tak:-DDet var da ikke fordi det var så overdrevent lavt... Det varierer jo en del fra mærke til mærke.. Sheila får nutra ligenu og de vejleder hende til ca 266 gr dagligt. Og som et af de få mærke, passer det med det hun kan spise:-D Rc vejleder derimod mysla på 12 kg til at skulle spise mellem 175 og 205 gram, hvilket er helt vildt. Sheila ville skulle spise 325 og det kan hun slet ikke...

 

men når der er så meget fedt i foderet, så skal mængden jo også ned for at hunden ikke bliver tyk.. Det ville da slet ikke gå til mysla.. Hun får i forvejen næsten intet at spise og skulle hun leve af de kaloriebomber der, så skulle hun jo kun spise en dl dagligt eller noget i den stil... Det er dælme et kort fodersøg det kan give:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

^Ja, det er netop det, der er problemet. Sælgerne synes, det er så fantastisk, at hunden kun skal have en lille bitte portion, for så holder posen jo længe, og de kan retfærdiggøre en høj pris, men maden skal altså også fylde noget.

 

Hvis et menneske skulle hente al sin næring fra noget meget fed mad, kunne vi jo heller ikke spise os mætte overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Ja, det er netop det, der er problemet. Sælgerne synes, det er så fantastisk, at hunden kun skal have en lille bitte portion, for så holder posen jo længe, og de kan retfærdiggøre en høj pris, men maden skal altså også fylde noget.

 

Hvis et menneske skulle hente al sin næring fra noget meget fed mad, kunne vi jo heller ikke spise os mætte overhovedet.

 

nix, du må indtage en blade marabu om dagen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
tak:-DDet var da ikke fordi det var så overdrevent lavt... Det varierer jo en del fra mærke til mærke.. Sheila får nutra ligenu og de vejleder hende til ca 266 gr dagligt. Og som et af de få mærke, passer det med det hun kan spise:-D Rc vejleder derimod mysla på 12 kg til at skulle spise mellem 175 og 205 gram, hvilket er helt vildt. Sheila ville skulle spise 325 og det kan hun slet ikke...

 

men når der er så meget fedt i foderet, så skal mængden jo også ned for at hunden ikke bliver tyk.. Det ville da slet ikke gå til mysla.. Hun får i forvejen næsten intet at spise og skulle hun leve af de kaloriebomber der, så skulle hun jo kun spise en dl dagligt eller noget i den stil... Det er dælme et kort fodersøg det kan give:lol:

 

Her er det lidt lettere at se :-D

 

http://www.porcani.dk/product.asp?product=1895

 

 

Man kan sjældent bruge deres anvisninger til noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Som foder kan jeg bedre lide Acanas tre nye typer, her er den ene http://www.porcani.dk/product.asp?product=1952

 

 

 

 

Tørret lam, sød kartoffel, rå udbenet lam, ærter, friske hele æg, soltørrede lucerneblade solsikkeolie, friskfanget udbenet sandart, græskar, frisk udbenet gedde, æble, gulerod... Se produktblad nederst på siden for komplet ingrediensliste.

 

Analyse

Protein..............

Fedt..................

Fiber.................

Calcium.............

Fosfor...............33%

17%

3,5%

1,8%

1,2%Omega-6.........

Omega-3.........

Glucosamin.....

Chondrotin.......

Kulhydrater......2,2%

0,4%

800 mg/kg

500 mg/kg

28%Se produktbladet nederst for komplet analyse.

 

Kalorieindhold

4200 kcal (420 kcal/250ml) heraf 35% energi fra protein, 35% fra animalsk fedt, og 30% fra frugter og grøntsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Og en anden, den 3. er med fisk :-)

 

Ingredienser

Tørret kylling, kartoffel, frisk fritgående kylling, ærter, kyllingefedt, friskfanget sandart, græskar, friske hele æg, soltørrede lucerneblade, frisk helt (Whitefish), kyllingebrusk (Naturlig kilde for glucosamin og chondroitin), æble, gulerod... Se produktblad nederst på siden for komplet ingrediensliste.

 

Analyse

Protein..............

Fedt..................

Fiber.................

Calcium.............

Fosfor...............34%

17%

3,5%

1,3%

1,1%Omega-6.........

Omega-3.........

Glucosamin.....

Chondrotin.......

Kulhydrater......2,2%

0,4%

800 mg/kg

500 mg/kg

27%Se produktbladet nederst for komplet analyse.

Kalorieindhold

4600 kcal (550 kcal/250ml) heraf 35% energi fra protein, 40% fra animalsk fedt, og 25% fra frugter og grøntsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som foder kan jeg bedre lide Acanas tre nye typer, her er den ene http://www.porcani.dk/product.asp?product=1952

 

 

 

 

Tørret lam, sød kartoffel, rå udbenet lam, ærter, friske hele æg, soltørrede lucerneblade solsikkeolie, friskfanget udbenet sandart, græskar, frisk udbenet gedde, æble, gulerod... Se produktblad nederst på siden for komplet ingrediensliste.

 

Analyse

Protein..............

Fedt..................

Fiber.................

Calcium.............

Fosfor...............33%

17%

3,5%

1,8%

1,2%Omega-6.........

Omega-3.........

Glucosamin.....

Chondrotin.......

Kulhydrater......2,2%

0,4%

800 mg/kg

500 mg/kg

28%Se produktbladet nederst for komplet analyse.

 

Kalorieindhold

4200 kcal (420 kcal/250ml) heraf 35% energi fra protein, 35% fra animalsk fedt, og 30% fra frugter og grøntsager.

 

Synes du så, at det er bedre end Eaglepack?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
tak:-DDet var da ikke fordi det var så overdrevent lavt... Det varierer jo en del fra mærke til mærke.. Sheila får nutra ligenu og de vejleder hende til ca 266 gr dagligt. Og som et af de få mærke, passer det med det hun kan spise:-D Rc vejleder derimod mysla på 12 kg til at skulle spise mellem 175 og 205 gram, hvilket er helt vildt. Sheila ville skulle spise 325 og det kan hun slet ikke...

 

men når der er så meget fedt i foderet, så skal mængden jo også ned for at hunden ikke bliver tyk.. Det ville da slet ikke gå til mysla.. Hun får i forvejen næsten intet at spise og skulle hun leve af de kaloriebomber der, så skulle hun jo kun spise en dl dagligt eller noget i den stil... Det er dælme et kort fodersøg det kan give:lol:

Jeg synes nu heller ikke der er den svimlende forskel fra dette foder og så til andre, hvad fodermængden angår, specielt ikke hvis man ser på prisen.

 

Buddy får lige pt Markus Mühle og han får ca 300g om dagen. Hvis han skulle have Ziwipeak, skulle han have ca 255g (efter deres beregning). Det er 45g til forskel, og ikke særligt meget i mine øjne.

 

Jeg har givet 439 for 15kg (ca. 30kr pr. kilo)

Buddy spiser 300g, hvilket svare til en dagspris på ca 9kr

 

Hvis han derimod skulle have Ziwipeak, og han skulle have 255g om dagen, og et kilo koster 125kr (hvis man køber 5kg), så vil jeg have en dagspris på 32kr.

 

 

Det er en forskel på 23kr, også sagt på en anden måde. Jeg kan fodre Buddy i 3½ dag for samme pris, som en dag af ziwipeak :shock:

 

Jeg tvivler meget stærkt på, at noget tørfoder kan være så godt, at det er SÅ mange penge værd. Jeg kunne aldrig finde på, at købe det foder, det ligger da helt fast. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Synes du så, at det er bedre end Eaglepack?

Når jeg er fortaler for fx eaglepack gør jeg det bla pga at de laver en kombination af gode ingredienser uden ''kemi'' og dyrevelfærd :-)

 

Det ser jeg også noget af her :-)

 

Jeg bestiller foderprøver på det, kan rigtig godt lide det je ser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg synes nu heller ikke der er den svimlende forskel fra dette foder og så til andre, hvad fodermængden angår, specielt ikke hvis man ser på prisen.

 

Buddy får lige pt Markus Mühle og han får ca 300g om dagen. Hvis han skulle have Ziwipeak, skulle han have ca 255g (efter deres beregning). Det er 45g til forskel, og ikke særligt meget i mine øjne.

 

Jeg har givet 439 for 15kg (ca. 30kr pr. kilo)

Buddy spiser 300g, hvilket svare til en dagspris på ca 9kr

 

Hvis han derimod skulle have Ziwipeak, og han skulle have 255g om dagen, og et kilo koster 125kr (hvis man køber 5kg), så vil jeg have en dagspris på 32kr.

 

 

Det er en forskel på 23kr, også sagt på en anden måde. Jeg kan fodre Buddy i 3½ dag for samme pris, som en dag af ziwipeak :shock:

 

Jeg tvivler meget stærkt på, at noget tørfoder kan være så godt, at det er SÅ mange penge værd. Jeg kunne aldrig finde på, at købe det foder, det ligger da helt fast. :-D

Ja, man kan købe meget kød for de penge :lol:

 

Det tænker jeg også vedr at bruge det som godbidder, man kan få meget kød for de penge det koster og lave en masser lækre godbidder istedet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja, man kan købe meget kød for de penge :lol:

 

Det tænker jeg også vedr at bruge det som godbidder, man kan få meget kød for de penge det koster og lave en masser lækre godbidder istedet!

:5up: Ja det løber da hurtigt op. Jeg skulle da nok vinde i lotto eller noget, hvis jeg skulle bruge det til godbider eller foder.

Jeg kunne så nok også finde andet at bruge, når vi er i den prisklasse... evt kaviar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
:5up: Ja det løber da hurtigt op. Jeg skulle da nok vinde i lotto eller noget, hvis jeg skulle bruge det til godbider eller foder.

Jeg kunne så nok også finde andet at bruge, når vi er i den prisklasse... evt kaviar :blink:

 

Eller oksemørbrad eller filet:hmm::mums:

 

Jeg ville bruge det til hvis jeg af mærkelige årsager ikke havde fået lavet de godbidder som jeg ellers helt uden beklagelser laver når tid er :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Eller oksemørbrad eller filet:hmm::mums:

Mmmmmm. Var det mad til hundene eller os, det handlede om :madtid: :blink:

 

 

Jeg ville bruge det til hvis jeg af mærkelige årsager ikke havde fået lavet de godbidder som jeg ellers helt uden beklagelser laver når tid er :-)
Jeg tror nu godt, jeg kunne finde noget andet, der midlertidigt kunne bruges. Det skulle ikke tage mig lang tid :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mmmmmm. Var det mad til hundene eller os, det handlede om :madtid: :blink:

 

 

OS :banan: :mums::mums::mums::mums:

 

Jeg tror nu godt, jeg kunne finde noget andet, der midlertidigt kunne bruges. Det skulle ikke tage mig lang tid :blink:

Ja da, men hvis man nu købte det så ku man :-D

 

Tænkte på hvordan det går med Markus Muhle og afføring osv., men det er jo faktisk i en anden tråd kommer redaktøren :oops: til at tænke på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja da, men hvis man nu købte det så ku man :-D

Nemlig :mrgreen:

Tænkte på hvordan det går med Markus Muhle og afføring osv., men det er jo faktisk i en anden tråd kommer redaktøren :oops: til at tænke på...

Jeg hvisker bare :blink:

 

Nu har han kun fået det et par dage, men han har til gengæld heller ikke pruttet, de sidste par dage, som han gjorde med det andet foder. Han kunne før lave op til 5-6 gange om dagen, det er også allerede blevet bedre. Nu vil jeg lige vente en uge- 14 dage og se, så burde jeg bedre kunne se en forskel, og se om det er noget, der holder ved, eller om det bare er et tilfælde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg er fortaler for fx eaglepack gør jeg det bla pga at de laver en kombination af gode ingredienser uden ''kemi'' og dyrevelfærd :-)

 

Det ser jeg også noget af her :-)

 

Jeg bestiller foderprøver på det, kan rigtig godt lide det je ser!

 

Jeg kan også rigtig godt lide Acana som jeg har fordre min Greyhound hvalp med i knap 2 mdr nu.

 

Hun fik Olivers før, men hun pruttede simpelthen noget så forfærdeligt:shock:

 

Hun prutter egentligt stadig forholdsvis ofte :badr: men afføring, pels osv er i top.

 

Nu er det så at har set et amerikansk site der anmelder hundefoder, og de skriver at Acana bruger citric acid som konserveringsmiddel. De skriver ikke at dette nødvendigvis er en dårlig ting, bare at det betyder at man skal være opmærksom på IKKE at opbløde foderet i vand da det øger risikoen for bloat.

Nu er det så jeg tænker: Er det måske derfor Bonnie prutter?? Jeg opbløder nemlig i lidt vand inden hun får det?

 

Er der nogen der ved noget om det? Den direkte opsættelse af Bloat er oppustet, sååååå......måske er der en sammenhæng??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan også rigtig godt lide Acana som jeg har fordre min Greyhound hvalp med i knap 2 mdr nu.

 

Hun fik Olivers før, men hun pruttede simpelthen noget så forfærdeligt:shock:

 

Hun prutter egentligt stadig forholdsvis ofte :badr: men afføring, pels osv er i top.

 

Nu er det så at har set et amerikansk site der anmelder hundefoder, og de skriver at Acana bruger citric acid som konserveringsmiddel. De skriver ikke at dette nødvendigvis er en dårlig ting, bare at det betyder at man skal være opmærksom på IKKE at opbløde foderet i vand da det øger risikoen for bloat.

Nu er det så jeg tænker: Er det måske derfor Bonnie prutter?? Jeg opbløder nemlig i lidt vand inden hun får det?

 

Er der nogen der ved noget om det? Den direkte opsættelse af Bloat er oppustet, sååååå......måske er der en sammenhæng??

 

Det er citronsyre :-)

 

Det er da ihvertfald ikke voldsomt grim kemi kan man sige :-)

 

Hun har altid pruttet?

 

Mine får hjemmelavet mad og det prutter de ikke af, det gør de heller ikke på eaglepack fx :hmm:

 

Da Susi fik olivers for en del år siden oplevede jeg hende også oppustet og som at hun kunne have for meget mavesyre, det holdt op på eagleack. Fornyligt fik de en pose olivers fisk, den nye variant, og det gik fint, men de får så også kun max 20% tørfoder, og så havde de utroligt meget afføring af det foder :-)

 

Men hunde bør ikke prutte hver dag, bor du i nærheden af dyrlæge Gudrun Frantsen?

 

Det er sikkert rigtigt irriterende at jeg spørger om det, men hun er den eneste jeg selv har fået de rigtige råd af :lol:

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har altid pruttet?

 

Men hunde bør ikke prutte hver dag, bor du i nærheden af dyrlæge Gudrun Frantsen?

 

Det er sikkert rigtigt irriterende at jeg spørger om det, men hun er den eneste jeg selv har fået de rigtige råd af :lol:

 

Nej, hun har ikke altid pruttet. Da vi hentede hende var hun på RC, og det pruttede hun ikke af. Til gengæld var hendes pels ikke specielt flot.

 

Det er den så nu, men til gengæld skal jeg lugte til prutterne:badr:.

Jeg er ikke så glad for RC og vil helst ikke skulle vende tilbage til det.

 

Hvorfor skulle det være irritererende at du spørger om jeg bor tæt på Gudrun Frantsen?

Jeg ved ikke hvor hun bor, men jeg bor ret tæt på den tyske grænse.

 

Hvis det er fordi du har læst i de andre tråde at jeg ikke tror på hokus-pokus, så er det da rigtigt. Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt:blink:

 

HVad tror du hun ville kunne gøre for Bonnie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej, hun har ikke altid pruttet. Da vi hentede hende var hun på RC, og det pruttede hun ikke af. Til gengæld var hendes pels ikke specielt flot.

 

Det er den så nu, men til gengæld skal jeg lugte til prutterne:badr:.

Jeg er ikke så glad for RC og vil helst ikke skulle vende tilbage til det.

 

Hvorfor skulle det være irritererende at du spørger om jeg bor tæt på Gudrun Frantsen?

Jeg ved ikke hvor hun bor, men jeg bor ret tæt på den tyske grænse.

 

Hvis det er fordi du har læst i de andre tråde at jeg ikke tror på hokus-pokus, så er det da rigtigt. Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt:blink:

 

HVad tror du hun ville kunne gøre for Bonnie?

 

Nogen kan godt blive lidt træt af Gudrun snak, men jeg har stor tillid til hende og det er naturligt at anbefale det man ved er godt :lol:

Hun bor syd for Århus, så der er lidt langt for dig :-)

 

Hun kan måske se hvad der gør at hun prutter og hvad hun måske har bedst af , om der er nogle ubalancer, det var bare det jeg tænkte :-)

 

Jeg bryder mig heller ikke om RC!

 

Jeg synes de nye typer af Acana ser godt ud!

Men jeg kan ikke vide om mine piger vil trives på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...