Hop til indhold

Bjørnebanden


KimC
 Share

Recommended Posts

Her er det næsten lykkedes at få afbildet mine 4 hunde på et billede. Det var meningen at de skulle have siddet, men gamle Bjørn (bliver 13 i denne måned) yderst til højre har ikke tålmodigheden, når jeg får ham i sit begynder næsen at vibrere, hovedet ned, enden op, og så står ham med trynen i jorden som sædvanligt. Jeg har kun meget få gode billeder af ham af samme grund.

Ruhårede hønsehunde er nu engang fanatiske næsehunde.

 

Nr to fra højre, stadigt siddende er Happy, min 2 år gamle irske ulvehund, med sine 64 kilo og 82 cm skulderhøjde er han ret lille af sin race at være, men en sjov og glad hund som alle børn i hele byen efterhånden kender. Trods det at Happy alligevel ikke er nogen letvægter kan han løbe meget stærkt, ham skal man ikke stå i vejen for når han kommer med 50 km/t.

 

Ved siden af Happy sidder min fine borzoi Jaroff som har fået øje på noget spændende i det fjerne. Han har et fantastisk skarpt syn, og kan løbe imponerende stærkt, men kun kort tid af gangen, borzoier er udprægede kortdistancesprintere. Jaroffs topfart har jeg beregnet til 65 km/t. På grund af en lidt skæv fortid er Jaroff meget menneskesky, men er god til at håndtere andre hunde med angstproblemer, han der desuden meget glad for heste, og har i øvrigt heller ingen probmemer med kameler og elefanter. Dem har jeg dog ingen af.

 

Yderst til venstre er Penticton, min nu 8 mdr gamle skotske hjortehund (deerhound). Hans lidt mærkelige navn stammer fra en lille kanadisk by, med mottoet "a place to stay forever". Pentictons mor er importeret fra Kanada, og derfor er alle hvalpe fra hendes kuld blevet opkaldt efter Kanadiske lokaliteter. Penticton kan også løbe stærkt, men deerhounds er mere udholdende, til gengæld har de ikke den meget høje topfart. De er også mere "næsehunde" end mynder generelt.

Penticton er en meget atypisk hvalp. Ofte gider han ikke rejse sig fra sin sofa, han virker mere som en ældre erfaren hund der er genfødt i en hvalpekrop.

 

Min gamle hønsehund Bjørn er flokkens fører på den måde at han får de privilegier han vil have, den daglige hersker er mig, og min stedfortræder er Jaroff.

 

Hilsen Kim & Co

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser de dejlige ud :lun:

 

Den med snuden kan jeg godt nikke genkende til :lol: Jeg har godt nok aldrig set (eller hørt om) en hjortehund før, men smuk ser han ud (ja det gør de alle).

 

Vi mødte en irsk ulvehund i hundeskoven den anden dag, jeg tror godt nok aldrig jeg har set højere hund, det var som en pony i hundekrop :shock: men hvor var den sød og rolig og meeeget tålmodig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er korrekt at jeg også af og til skriver lidt på usenet i dk.fritid.dyr.hund Men det går tilbage for usenet, så nu vil jeg prøve noget andet.

 

Borzoier er meget specielle, her kan man godt glemme alt hvad man vidste om hunde. Hvis man kan indstille sig på deres meget specielle væsen, og ikke går af vejen for at børste pels hver dag er det dejlige hunde. Men det er de andre nu også på hver deres særlige måde...

 

Det gode quizspørgsmål er: Hvilken hund vejer mindst?

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er korrekt at jeg også af og til skriver lidt på usenet i dk.fritid.dyr.hund Men det går tilbage for usenet, så nu vil jeg prøve noget andet.

 

Borzoier er meget specielle, her kan man godt glemme alt hvad man vidste om hunde. Hvis man kan indstille sig på deres meget specielle væsen, og ikke går af vejen for at børste pels hver dag er det dejlige hunde. Men det er de andre nu også på hver deres særlige måde...

 

Det gode quizspørgsmål er: Hvilken hund vejer mindst?

 

Hilsen Kim

 

Borzoi´en er min vilde gæt. Vi ringtræner med en udstillings-én og det er jo ikke andet end skind, ben og smukke øjne. "Hej smukke" siger jeg til dyret og så kigger han op med de der nøddebrune øjne :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

årh jeg faldt i svimer over hjortehunden:lun: Rent faktisk så meget at jeg ikke kan sige hvordan de andre ser ud :rolleyes:

 

-....skal nok gå ud og kigge på billedet igen så jeg kan sige noget om de andre tre også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...