Hop til indhold

Den evigt tilbagevendene-løse hunde


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Ja i har sikkert allerede fået tudet ørerne fulde, af andre som har det ligesom mig:

 

JEG HADER FOLK MED LØSE HUNDE SOM IKKE HAR STYR PÅ DEM...

 

Pablo er efterhånden blevet bidt i og rendt over ende af alt for mange løse hunde, og det har så resulteret i at hans tolerance er absolut 0 overfor hunde der udviser den mindste dominerende adfærd...og er han i snor, ja så er han ekstremt vagtsom når der kommer andre hunde...

 

Men hvad er det der gør at folk tror de kan tillade sig at lade deres hunde rende løse i f.eks. boligkvarterer?

 

Det er ikke mere end to dage siden jeg kun lige kommer ud af døren hos min mor, da jeg hører en pigestemme "Pas på, der er to hunde", og det næste er så en golden-lignende hund, som ignorerer sin ejer totalt og løber op til os...hunden er heldigvis ikke ude på noget...men det hele udvikler sig så alligevel til et kæmpe kaos, da pigen kommer løbende alt hvad hun kan på rulleskøjter efter sin hund og næsten render Pablo ned, der reagerer ved at gø voldsomt og hoppe rundt om både Victoria og jeg...pigen siger bare "hej", løber så afsted med hunden igen, og da hun får for meget fart på, slipper hun hunden der løber ind i siden på en parkeret bil...

 

Hvad er det for noget? Og burde sådan en piges forældre ikke fortælle hende, at det er enten rulleskøjter eller hunden?

 

Og selvom min Pablo kun er en lille spirrevip(muskuløs som bare fanden, men en spirrevip) på 32kg så kan jeg da hun forestille mig én vinder, skulle det gå så galt at han fik set sig sur på sådan en hund...

 

Det er absolut ikke første gang, og nok ikke sidste gang det er sket...men min bøn til andre hundeejere er: Hold nu jeres løse hunde væk, til vi har fundet ud af om det er i orden at de hilser på min...han kan sagtens være løs og lege med andre hunde, det gør han hver dag...men når han er i snor, er det altså ikke altid lige fedt for ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i har sikkert allerede fået tudet ørerne fulde, af andre som har det ligesom mig:

 

JEG HADER FOLK MED LØSE HUNDE SOM IKKE HAR STYR PÅ DEM...

 

Pablo er efterhånden blevet bidt i og rendt over ende af alt for mange løse hunde, og det har så resulteret i at hans tolerance er absolut 0 overfor hunde der udviser den mindste dominerende adfærd...og er han i snor, ja så er han ekstremt vagtsom når der kommer andre hunde...

 

Men hvad er det der gør at folk tror de kan tillade sig at lade deres hunde rende løse i f.eks. boligkvarterer?

 

Det er ikke mere end to dage siden jeg kun lige kommer ud af døren hos min mor, da jeg hører en pigestemme "Pas på, der er to hunde", og det næste er så en golden-lignende hund, som ignorerer sin ejer totalt og løber op til os...hunden er heldigvis ikke ude på noget...men det hele udvikler sig så alligevel til et kæmpe kaos, da pigen kommer løbende alt hvad hun kan på rulleskøjter efter sin hund og næsten render Pablo ned, der reagerer ved at gø voldsomt og hoppe rundt om både Victoria og jeg...pigen siger bare "hej", løber så afsted med hunden igen, og da hun får for meget fart på, slipper hun hunden der løber ind i siden på en parkeret bil...

 

Hvad er det for noget? Og burde sådan en piges forældre ikke fortælle hende, at det er enten rulleskøjter eller hunden?

 

Og selvom min Pablo kun er en lille spirrevip(muskuløs som bare fanden, men en spirrevip) på 32kg så kan jeg da hun forestille mig én vinder, skulle det gå så galt at han fik set sig sur på sådan en hund...

 

Det er absolut ikke første gang, og nok ikke sidste gang det er sket...men min bøn til andre hundeejere er: Hold nu jeres løse hunde væk, til vi har fundet ud af om det er i orden at de hilser på min...han kan sagtens være løs og lege med andre hunde, det gør han hver dag...men når han er i snor, er det altså ikke altid lige fedt for ham...

Kan kun bakke dig op i alt hvad du har skrevet, har selv samme problem når Bella er i snor.

HOLD STYR PÅ HUNDEN !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bud er det bunder i at folk kun ser på deres egen hund - altså om den kan sammen med endre hunde eller ej.

 

De glemmer at tænke over at de kan risikere at den hund de møder ikke er så glad for fremmede, eller glad for fremmede hvis den er i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun give jer ret:vinken:

 

Idag mødte vi tilgengæld drømmen af en ejer til sin løse hund. De kom gående mod os på stien. Lang tid før vi nåede hinanden, stoppede hun op, stillede sig med ryggen til mig med hunden i SIT foran sig. Da jeg var tættere på, drejede hun hovedet rundt, og spurgte om de skulle hilse. HUn satte sig på hug med siden til Cleo og gav hende en godbid, da hun af sig selv kunne se, at hun ikke var tryg ved fremmede:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har også mine løs dagligt...ellers er det jo umuligt at træne sådan et par muskelbundter...så jeg skal ikke spille hellig...men jeg har længe ledt, og fundet, steder hvor der ikke kommer andre...så alle mine problemer med andre hunde er opstået på steder hvor mine har været i snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også mine løs dagligt...ellers er det jo umuligt at træne sådan et par muskelbundter...så jeg skal ikke spille hellig...men jeg har længe ledt, og fundet, steder hvor der ikke kommer andre...så alle mine problemer med andre hunde er opstået på steder hvor mine har været i snor...

 

Jeg skulle også lige til at skrive at det nok handler om hvor man færdes.

Enten det, eller også er min by bare bagefter hvad denne åbenbart nye trend angår!

 

Det er dog sket at jeg har mødt en løs hund i både villakvarterer og gågade, og der mener jeg ikke de hører hjemme :evil:

 

Vi har en bestemt D/S gårdhundeejer som lufter sin hund frit i gågaden. Ejeren, en ældre mand, går ikke så godt, sidder som regel på en form for motordrevet siddecykel. Hunden spæner op og ned ad gågaden imens, laaaangt fra ejer.

Jeg har haft en snak med ejer, da Toffi var i løb. Han sagde: "Jamen hvad skal jeg gøre, jeg kan jo ikke lufte ham på normal vis" Og så den klassiske: "Han gør jo ikke noget".

 

Jamen løse, sprintende hunde hører altså bare ikke til i en gågade!

For kort tid siden havde nogen sat deres papillonblanding udenfor Brugsen i hundekrogen, og den hurtige D7S drønede da hen og skulle snuse! Den lille blanding blev sgu bange! Hundens måde at nærme sig andre hunde foregår nærmest i galop, han sagtner farten meget sent.

 

Jeg kan godt se problemet i at manden ikke kan køre i sin siddecykel i hundeskoven eller på stranden, hvor hunde må være fri i vinterhalvåret. Så jeg har svært ved at foreslå ham et alternativ :(

 

Sjovt nok bliver hunden, når det er højsæson for turister og dermed trængsel kun luftet i line i gågaden . :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at Tanten har helt ret - folk tænker kun på, hvordan deres egen hund har det med andre hunde (og med fremmede mennesker, for den sags skyld). Deraf den klassiske "jamen, han gør ikke noget". Det falder dem åbenbart ikke ind, at den anden hund kan have et problem, eller at der er folk, der er bange for hunde, og som derfor ikke bryder sig om, at en løs hund kommer løbende hen til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg synes nogen mennesker burde tænke skridtet videre...det er jo ikke bare det at der lige bliver udvekslet bid, og så kan det lige klares med lidt nussen på snuden...det kan jo ende meget galt, hvis man f.eks. støder på en hund der vitterligt ikke kan med andre...eller en med to store hunde, som mine(Victoria er stadig hvalp, men hun bliver jo også voksen)...de løse hunde kommer jo ikke altid med venlige intentioner...som f.eks. den sorte vuf der efterlod Pablo med ar i snuden da vi gik tur ved åen... og ingen ejere i syne overhovedet...måtte bare løbe hen og skubbe den alt hvad jeg kunne så den løb sin vej...

 

Jeg skal ikke male fanden på væggen, eller begynde at lyde paranoid...men jeg ved jo også bare, at det er mig der ender på forsiden af EB, hvis mine vuffer æder sådan en løs fjendtlig stemt hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, hvor jeg kender de frustrationer, jeg bare så vanvittigt træt af folk der lader deres hunde drøne rundt uden nogen som helst kontrol!!!

 

Senest idag hvor Ozzie og jeg sad og nød freden i en park kom to hunde vi før har mødt drønende hen til os - ejeren var ikke i sigte, det er han aldrig, han står henne ved sin bil imens hans hunde løber rundt laaaaaaaangt væk fra ham og de løber hen til alle hunde de kan opstøve i miles omkreds, grrrr! Faktisk er det ikke altid lykkedes mig at finde ud af hvor han er henne, da hundene som sagt løber meget langt væk fra ham.

 

Oveni at jeg kan blive noget så rasende over sådan en ligegyldighed for andre mennesker, så er det surt med de her hunde fordi de ikke er særligt venlige. Altså min Ozzie tager det meget pænt og synes de er okay, men jeg kender mange hunde, som enten ville blive meget usikre og/eller pænt sure på de to løse hunde.

 

Så altså nu bruger jeg lige denne her tråd til at få lidt luft, for skriiiiiiiiiiiiig, hvor er jeg bare tæt på at myrde både ejer og hunde... ahh, det lettede. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Så altså nu bruger jeg lige denne her tråd til at få lidt luft, for skriiiiiiiiiiiiig, hvor er jeg bare tæt på at myrde både ejer og hunde... ahh, det lettede. :lol:

 

hehe...det er så i orden...Jeg har engang fanget en løs hund(dalmatiner)...men selvom den blev aggressiv overfor mig tog jeg bare ved i dens halsbånd og irrettesatte den(verbalt)...og så var min tanke egentlig at aflevere den på et internat og politianmelde det, for jeg har fået nok(det skal siges at det var tredje gang at jeg havde sammenstød med den)....men den slap ud af sit halsbånd og flygtede fra mig...desværre var der ikke navneskilt på, for så havde ejerne altså fået en verbal opsang...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...det er så i orden...Jeg har engang fanget en løs hund(dalmatiner)...men selvom den blev aggressiv overfor mig tog jeg bare ved i dens halsbånd og irrettesatte den(verbalt)...og så var min tanke egentlig at aflevere den på et internat og politianmelde det, for jeg har fået nok(det skal siges at det var tredje gang at jeg havde sammenstød med den)....men den slap ud af sit halsbånd og flygtede fra mig...desværre var der ikke navneskilt på, for så havde ejerne altså fået en verbal opsang...hehe...

 

Taaark, det var altså også meget tiltrængt. Det kan da ikke passe at man ikke kan gå i fred med sin hund. :evil:

 

Hmm, kan man mon håbe at dalmantineren holder sig fra dig en anden gang så. :-P

 

Jeg var engang nødt til at slå en anden hund for at redde min egen. -Næste gang den hund kom løbende løs hen til os skulle jeg bare gå imod den så var den, meget hurtigt, på vej i modsatte retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Taaark, det var altså også meget tiltrængt. Det kan da ikke passe at man ikke kan gå i fred med sin hund. :evil:

 

Hmm, kan man mon håbe at dalmantineren holder sig fra dig en anden gang så. :-P

 

Jeg var engang nødt til at slå en anden hund for at redde min egen. -Næste gang den hund kom løbende løs hen til os skulle jeg bare gå imod den så var den, meget hurtigt, på vej i modsatte retning.

 

Nej det rareste var da hvis man bare kunne nyde naturen med sin vuf...uden at skulle have det ødelagt...:-)

 

Det tror jeg den gør...da jeg prøvede at tage den med mig, var den ikke særligt sej mere...hehe...stakkels vuf egentlig, for det er jo ejeren der ik er for smart...men 3. gang var altså lige gangen der fik bægeret til at flyde over...

 

Det er noget trist noget, at man må ty til at decideret fysisk kontakt med andres hunde...men hellere det end bidmærker i nogen af parterne...tager til hver en tid et bid for en af mine hunde ihvertfald...mest fordi jeg højst får lidt skræmmer udenpå, mens hunden kan tage permanent skade af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Denne problematik har jeg stået overfor maneg gange. Ikke med hund - men med KAT !

Jeg havde en dejlig misser i min lejlighed, som havde krudt i numsen- så selvfølgelig skulle hun udog brænde det af. Dog var muligheden ikke for at hun selv kunne komme ud, så jeg lærte hende at gå i snor.

Vi boede tæt ved en super dejlig skov (hvor hunde skulle være i snor!).

GANG på gang- på hver ENESTE tur oplevede jeg at der kom hunde løbende og der var bare ingen ejere i sigte. Det er altså ikke skide hyggeligt med 20 klør i ryggen hver 2. minut.

Der kunne da snidt gå et par minutter inden ejeren kom luntende, for at opdage at deres hund hoppede op og ned ad mig :evil:. Jeg synes ærligtalt det er møg ringt ! Og det kan godt være deres kræ er vant til katte og bare vil hilse og jeg ved ikke hvad for nogle lamme kommentare jeg har fået.

 

Vi endte med at stoppe med at gå tur i skoven efter mange forsøg med dårlige oplevelser.

 

 

(Og ja. Det er måske ikke super normalt at gå tur med en kat sådan, men det var altså den bedste løsning vi kunne komme op med!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

nu har jeg stort set altid mine egne hunde løse især den ene ligemeget hvor vi er er han næsten altid uden snor om det er på den store vej eller parken men men men meeeen de får aldrig lov og løbe hen til andres hunde uden tilladelse fra ejeren eller jeg er sikker på de kunne hilse uden ballade

 

men ja jeg forstår udmærket godt at det er irriterende at folks hunde kommer rendene hen til ens hunde problemet er især stort hvis de ikke er venlige

 

jeg oplever ofte hvis man er i parker eller lign og ens hunde er løse så lader andre deres hunde løbe hen til ens hunde bare fordi man ikke tager dem i snor jeg synes det er dybt underligt at bare fordi andres hunde er løse at man så lader sin hunde spankulere hen til fremmede hunde uden at snakke med ejeren først mine gider sjældent andre hunde men det er som om at har man hundene løs signalere det åbenbart til andre hundeejere at de bare kan lade deres hunde komme hen hvilket jo ikke er rigtigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi møder også sommetider løse hunde og det kan godt være træls nogle gange, især før jeg begyndte at forsøge at vende situationen for alle involveret...

Som jeg har beskrevet før så bruger jeg jo en masse godbidder på fremmed hunde, når vi møder dem, kaster jeg diskret nogle godbidder til den fremmed og løse hund og det kan tit afværge de trælse situationer ;-)

 

Jeg tror ikke rigtigt på at vores ophidselse gør noget godt for vores egen hundebasse, tror bare det kan gøre en spændt situation endnu mere spændt - og hundebassen kan jo også risikere at tolke situationen som at vi mennesker ikke er troværdige når det virkelig gælder... (?)

 

Jeg synes at al den snak med at være den gode flokfører, falder lidt til jorden når man ikke går ind og tager kontrollen i sådanne problematiske situationer, men bare lader "stå til" og lader hundene klare det, men måske er jeg helt galt på den? :roll:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Vi møder også sommetider løse hunde og det kan godt være træls nogle gange, især før jeg begyndte at forsøge at vende situationen for alle involveret...

Som jeg har beskrevet før så bruger jeg jo en masse godbidder på fremmed hunde, når vi møder dem, kaster jeg diskret nogle godbidder til den fremmed og løse hund og det kan tit afværge de trælse situationer ;-)

 

Jeg tror ikke rigtigt på at vores ophidselse gør noget godt for vores egen hundebasse, tror bare det kan gøre en spændt situation endnu mere spændt - og hundebassen kan jo også risikere at tolke situationen som at vi mennesker ikke er troværdige når det virkelig gælder... (?)

 

Jeg synes at al den snak med at være den gode flokfører, falder lidt til jorden når man ikke går ind og tager kontrollen i sådanne problematiske situationer, men bare lader "stå til" og lader hundene klare det, men måske er jeg helt galt på den? :roll:;-)

 

Kunne da være jeg skulle prøve godbidder..;-)...så slipper jeg også for at risikere at få bidt lemmer af, når jeg stiller mig imellem...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg stort set altid mine egne hunde løse især den ene ligemeget hvor vi er er han næsten altid uden snor om det er på den store vej eller parken men men men meeeen de får aldrig lov og løbe hen til andres hunde uden tilladelse fra ejeren eller jeg er sikker på de kunne hilse uden ballade

 

men ja jeg forstår udmærket godt at det er irriterende at folks hunde kommer rendene hen til ens hunde problemet er især stort hvis de ikke er venlige

 

jeg oplever ofte hvis man er i parker eller lign og ens hunde er løse så lader andre deres hunde løbe hen til ens hunde bare fordi man ikke tager dem i snor jeg synes det er dybt underligt at bare fordi andres hunde er løse at man så lader sin hunde spankulere hen til fremmede hunde uden at snakke med ejeren først mine gider sjældent andre hunde men det er som om at har man hundene løs signalere det åbenbart til andre hundeejere at de bare kan lade deres hunde komme hen hvilket jo ikke er rigtigt

 

Ork, selvom man tager sin hund i snor, skal man ikke regne med, at andre hundeejere holder styr på deres hund af den grund. For deres vovse er jo altid så sød og gør aldrig noget. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ork, selvom man tager sin hund i snor, skal man ikke regne med, at andre hundeejere holder styr på deres hund af den grund. For deres vovse er jo altid så sød og gør aldrig noget. :roll:

 

 

orrk joo kender den godt den udtalelse synd mange bare ikke helt kender deres hund og hvad og hvordan den kan reagere

 

jeg kender mine så godt at jeg er helt sikker på hvilke hunde de ikke ville kunne lide og derfor tager jeg ingen chancer dem jeg mistænker for at mine hunde ikke ville kunne lide eller den hund jeg tror ikke ville kunne lide mine så får de slet ikke lov uanset hvad ejeren siger

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i har sikkert allerede fået tudet ørerne fulde, af andre som har det ligesom mig:

 

JEG HADER FOLK MED LØSE HUNDE SOM IKKE HAR STYR PÅ DEM...

 

Pablo er efterhånden blevet bidt i og rendt over ende af alt for mange løse hunde, og det har så resulteret i at hans tolerance er absolut 0 overfor hunde der udviser den mindste dominerende adfærd...og er han i snor, ja så er han ekstremt vagtsom når der kommer andre hunde...

 

Men hvad er det der gør at folk tror de kan tillade sig at lade deres hunde rende løse i f.eks. boligkvarterer?

 

Det er ikke mere end to dage siden jeg kun lige kommer ud af døren hos min mor, da jeg hører en pigestemme "Pas på, der er to hunde", og det næste er så en golden-lignende hund, som ignorerer sin ejer totalt og løber op til os...hunden er heldigvis ikke ude på noget...men det hele udvikler sig så alligevel til et kæmpe kaos, da pigen kommer løbende alt hvad hun kan på rulleskøjter efter sin hund og næsten render Pablo ned, der reagerer ved at gø voldsomt og hoppe rundt om både Victoria og jeg...pigen siger bare "hej", løber så afsted med hunden igen, og da hun får for meget fart på, slipper hun hunden der løber ind i siden på en parkeret bil...

 

Hvad er det for noget? Og burde sådan en piges forældre ikke fortælle hende, at det er enten rulleskøjter eller hunden?

 

Og selvom min Pablo kun er en lille spirrevip(muskuløs som bare fanden, men en spirrevip) på 32kg så kan jeg da hun forestille mig én vinder, skulle det gå så galt at han fik set sig sur på sådan en hund...

 

Det er absolut ikke første gang, og nok ikke sidste gang det er sket...men min bøn til andre hundeejere er: Hold nu jeres løse hunde væk, til vi har fundet ud af om det er i orden at de hilser på min...han kan sagtens være løs og lege med andre hunde, det gør han hver dag...men når han er i snor, er det altså ikke altid lige fedt for ham...

 

Helt enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst The dogfather

ARRGH...lille forbande møgunge...stødte på den lille tøs igen...kommer lige ud af døren, med begge hunde...og hvad kommer løbende bagfra? Jep...samme hund og uden snor...løber lige op til Pablo og Victoria, som heldigvis bare reagerer ved at stå og glo dumt på den...denne gang kunne jeg ik holde kæft "nu får du kraftedme snor på den hund, nu er det anden gang! Og jeg gider ik se den mere!"..nok ikke den bedste måde at reagere på...men det er et kæmpe irritationsmoment...

Nogen af jer har nok læst om Saba...havde det været mens jeg havde hende var den anden nok ikke sluppet derfra...for det første fordi Saba var som hun var, og fordi Pablo ville forsvare hende så snart han så hun var bange...heldigvis har han indset at det ikke er nødvendigt med Victoria...men det sidder bare stadig i mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

vi har vores løs, men ser vi en anden ejer tage deres i snor, kommer vores også i snor.. vi har hende kun lløs på heden, i hunde skoven og på stierne hvor vi bor.. jeg kan sagtens stå og sige at min hund ikke gør noget, men i bund og grund ved jeg det jo ikke.. hun kan også have en dårlig dag osv..

 

Indtil videre har vi ikke haft nogen problemer med at kalde hende til os. hun forstår nej, når hun ikke skal gå derhen, og hun har en tendens til at ligge sig helt ned og kigge det hele an.. ude på heden, har hun som regel en pind/kæp i munden og løber en kæmpe bue uden om hundene.. selv dem hun kender..

 

Jeg blev ret så irreteret en dag vi var på heden.. vi gik på en sti, der ville mødes med en anden.. på den anden står der et par med deres hund i snor og ber mig om at kalde min hund til mig.. for det første stod hun(akira) bare og gloede, for det andet skulle vi slet ikke samme vej, og for det trejde, kunne de bare gå videre, i stedet for at stoppe op, og blive stående..

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har vores løs, men ser vi en anden ejer tage deres i snor, kommer vores også i snor.. vi har hende kun lløs på heden, i hunde skoven og på stierne hvor vi bor.. jeg kan sagtens stå og sige at min hund ikke gør noget, men i bund og grund ved jeg det jo ikke.. hun kan også have en dårlig dag osv..

 

Indtil videre har vi ikke haft nogen problemer med at kalde hende til os. hun forstår nej, når hun ikke skal gå derhen, og hun har en tendens til at ligge sig helt ned og kigge det hele an.. ude på heden, har hun som regel en pind/kæp i munden og løber en kæmpe bue uden om hundene.. selv dem hun kender..

 

vi var på heden.. vi gik på en sti, der ville mødes med en anden.. på den anden står der et par med deres hund i snor og ber mig om at kalde min hund til mig.. for det første stod hun(akira) bare og gloede, for det andet skulle vi slet ikke samme vej, og for det trejde, kunne de bare gå videre, i stedet for at stoppe op, og blive stående..

 

Altså nu er jeg ikke den råbende type, men jeg ville nok gøre det samme som dem eller vende om og gå den anden vej. Vi har det bedst i snor og hvis man går et offentligt sted, hvor hunde skal være i snor, så skal man altså gi den snor på med det samme, når man møder en anden i snor.

 

Cleo elsker at hilse på nogle hunde, men andre kan hun ikke li og det kan jeg ikke altid vide på forhånd - så for den frie hunds skyld også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg blev ret så irreteret en dag vi var på heden.. vi gik på en sti, der ville mødes med en anden.. på den anden står der et par med deres hund i snor og ber mig om at kalde min hund til mig.. for det første stod hun(akira) bare og gloede, for det andet skulle vi slet ikke samme vej, og for det trejde, kunne de bare gå videre, i stedet for at stoppe op, og blive stående..

 

Men man bliver også nødt til at se det fra den anden parts side.

 

de ved jo ikke hvordan din hund er eller hvor I er på vej hen - så klart hvis de bliver utrygge stopper de op indtil de selv føler der er styr over situationen.

 

Du skal også huske på at måske deres hund ikke bryder sig om andre hunde og derfor beder de andre om at tage deres hund i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem som lader sin hund løbe hen og hilse på andre løse hunde. Vi går tit i Søndermarken, som er et af de få steder hvor hunde må være løse - og det er kun i 1/3-1/2 af parken. Der er mange hunde i den del af Søndermarken, så hvis jeg ser en løs hund, så går jeg egentlig udfra at den kan med andre hunde.

Hvis jeg havde en stor hund, så tror jeg, at jeg ville lægge mere vægt på at min hund ikke farede hen til den anden hund, da det kan virke voldsomt for mindre hunde. Men nu er Lumi en lille lort :P og det mest provokerende hun gør er at lægge op til leg med lidt pjat gøen. Ellers løber hun rundt om hundene eller prøver at møsse dem :S

Jeg har ik prøvet at en ejer har bedt mig om at kalde hende til mig, hvis så ville jeg da gøre det. Ville nok bare undre mig over man så ville vælge et så "crowded" sted at lufte sin hund, hvis den ikke kan med andre. Altså i den del af Søndermarken hvor de må være løse og hvis det er på et tidspunkt hvor mange hunde blir luftet...

 

Blir jeg "overfaldet" nu.... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...