Hop til indhold

Den evigt tilbagevendene-løse hunde


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

jeg tror ikke det handler ¨så meget om det at hundene ikke kan med andre - Karla kan også med alle hunde, og vi har endnu ikke haft en uheldig oplevelse.... men derfor kan det nu være meget rart lieg at se både hund og ejer an, inden man kaster sig ud i fri leg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem som lader sin hund løbe hen og hilse på andre løse hunde. Vi går tit i Søndermarken, som er et af de få steder hvor hunde må være løse - og det er kun i 1/3-1/2 af parken. Der er mange hunde i den del af Søndermarken, så hvis jeg ser en løs hund, så går jeg egentlig udfra at den kan med andre hunde.

Hvis jeg havde en stor hund, så tror jeg, at jeg ville lægge mere vægt på at min hund ikke farede hen til den anden hund, da det kan virke voldsomt for mindre hunde. Men nu er Lumi en lille lort :P og det mest provokerende hun gør er at lægge op til leg med lidt pjat gøen. Ellers løber hun rundt om hundene eller prøver at møsse dem :S

Jeg har ik prøvet at en ejer har bedt mig om at kalde hende til mig, hvis så ville jeg da gøre det. Ville nok bare undre mig over man så ville vælge et så "crowded" sted at lufte sin hund, hvis den ikke kan med andre. Altså i den del af Søndermarken hvor de må være løse og hvis det er på et tidspunkt hvor mange hunde blir luftet...

 

Blir jeg "overfaldet" nu.... :oops:

 

Nej da, du bliver ikke overfaldet:ae: Hvis hunden må være løs, så holder man sig væk, hvis man ikke vil ha andres eller sin egen i løs tilstand. Vi går fx ikke steder, hvor hunden må være løs, men hvor ville det være skønt, hvis folk havde deres hund i snor, hvor det er påkrævet:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Lover også at ingen bliver overfaldet her...hihi....

 

Det er nu heller ik fordi mine ikke kan med andre....Pablo leger tit med andre....og Victoria er jo ik andet end en hvalp, så hun elsker også alle...hehe...

 

Min store kæphest ligger i at når jeg har mine hunde i snor, så er de "fanget", så der er ingen garantier for at der ikke opstår en situation de ikke er trygge ved...og det er ikke altid løse hunde er venlige...

 

Som jeg vist allerede har nævnt, havde jeg jo også engang Saba...hvis der kom en løs hund hen til hende var sandsynligheden for at den blev jordet noget så eftertrykkeligt nok ret stor...både fordi hun var som hun var, og fordi Pablo ville forsvare hende med liv og lemmer, hvis hun blev bange...heldigvis har Pablo hurtigt indset at Victoria-musen ikke er som Saba...men det sidder bare i mig stadig...så når jeg bliver sur, er det faktisk oftest mere fordi jeg er bekymret for den andens hund...hehe...(og fordi ekstrabladet da nok vil sk**e på om mine kamphunde var i snor hvis de æder Blackie eller Plet...:roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev ret så irreteret en dag vi var på heden.. vi gik på en sti, der ville mødes med en anden.. på den anden står der et par med deres hund i snor og ber mig om at kalde min hund til mig.. for det første stod hun(akira) bare og gloede, for det andet skulle vi slet ikke samme vej, og for det trejde, kunne de bare gå videre, i stedet for at stoppe op, og blive stående..

Men du ved så ikke om de har en hund som er nervøs anlagt eller andet?

Det kunne også være en hund som min der efter han blev overfaldet af en løs hund, er meget forsigtig/nervøs over for løse hunde og hunde på den anden side af gaden når det mørk. Han kører op i forsvarsposition lige straks de gør/knurre.

 

Jeg er en af dem som lader sin hund løbe hen og hilse på andre løse hunde. Vi går tit i Søndermarken, som er et af de få steder hvor hunde må være løse - og det er kun i 1/3-1/2 af parken. Der er mange hunde i den del af Søndermarken, så hvis jeg ser en løs hund, så går jeg egentlig udfra at den kan med andre hunde.

Hvis jeg havde en stor hund, så tror jeg, at jeg ville lægge mere vægt på at min hund ikke farede hen til den anden hund, da det kan virke voldsomt for mindre hunde. Men nu er Lumi en lille lort :P og det mest provokerende hun gør er at lægge op til leg med lidt pjat gøen. Ellers løber hun rundt om hundene eller prøver at møsse dem :S

Jeg har ik prøvet at en ejer har bedt mig om at kalde hende til mig, hvis så ville jeg da gøre det. Ville nok bare undre mig over man så ville vælge et så "crowded" sted at lufte sin hund, hvis den ikke kan med andre. Altså i den del af Søndermarken hvor de må være løse og hvis det er på et tidspunkt hvor mange hunde blir luftet...

 

Blir jeg "overfaldet" nu.... :oops:

nope ikke overfaldet, men igen, selvom en løs hund godt kan med andre hunde er det ikke sikkert den forstår en meget ivrig løs hund signaler ect.

Fint nok at folk går løs med deres hunde hvor de vil :-D men bryder mig ikke om at man bare lader sine hund løbe hen i hovedet på en anden uden varsel eller noget. :-)

og husk nogle går med deres hunde løse selvom de måske ikke er de bedste hunde, nogle store hunde kan være meget tyraniserende over for mindre hunde ect. Andre har den holdning "de finder ud af det selv" men ikke sikkert lille fnullergøj på 7 kilo kan sige fra over for en store king på 40 kilo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt automatisk holder jeg øje med hundens signaler og også ejerens egentlig - min hund er nemlig den lille (ca. 5 kg) og hun blir lidt forskrækket når en stor hund kommer farende, så hopper hun til mig på min kørestol (mellem mine fødder). Hvis hun er på vej hen til en hund, som virker skræmt eller hvor ejeren lige siger at den er bange måske fordi den før er blevet overfaldet eller noget, så kalder jeg self Lumi til mig og prøver at få hende til ikke at være "så glad" og måske overvældende. Lidt svært med en krudtugle på 1 år :shock:

Og ja kan 100 procent godt forstå det er frustrerende på steder hvor hundene SKAL være i snor. Netop fordi man måske har valgt det sted NETOP pga den regel.

Jeg har godt nok lidt fået lov af vagterne i Søndermarken til at have Lumi løs i hele parken, da det er lidt besværligt med hende i snor fra kørestolen. Det kan sagtens lade sig gøre, men det eneste hun alligevel gør fra vi kommer ind i parken til vi kommer over til de andre hunde det er at spææææne alt hvad hun kan derhen - og stoppe op og vente på mig til hun ser jeg er tæt nok på og så løber hun videre igen...og stopper...og videre...og stopper..hehe :) Jeg følger efter med 15 km/t - medmindre jeg skal passere andre folk, så ryger jeg ned i gå-tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt automatisk holder jeg øje med hundens signaler og også ejerens egentlig - min hund er nemlig den lille (ca. 5 kg) og hun blir lidt forskrækket når en stor hund kommer farende, så hopper hun til mig på min kørestol (mellem mine fødder). Hvis hun er på vej hen til en hund, som virker skræmt eller hvor ejeren lige siger at den er bange måske fordi den før er blevet overfaldet eller noget, så kalder jeg self Lumi til mig og prøver at få hende til ikke at være "så glad" og måske overvældende. Lidt svært med en krudtugle på 1 år :shock:

Og ja kan 100 procent godt forstå det er frustrerende på steder hvor hundene SKAL være i snor. Netop fordi man måske har valgt det sted NETOP pga den regel.

Jeg har godt nok lidt fået lov af vagterne i Søndermarken til at have Lumi løs i hele parken, da det er lidt besværligt med hende i snor fra kørestolen. Det kan sagtens lade sig gøre, men det eneste hun alligevel gør fra vi kommer ind i parken til vi kommer over til de andre hunde det er at spææææne alt hvad hun kan derhen - og stoppe op og vente på mig til hun ser jeg er tæt nok på og så løber hun videre igen...og stopper...og videre...og stopper..hehe :) Jeg følger efter med 15 km/t - medmindre jeg skal passere andre folk, så ryger jeg ned i gå-tempo.

Tak for uddybningen :-)

 

har du ikke et horn? du skal have et rigtigt trucker horn så folk springer til siden når du kommer fræsende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for uddybningen :-)

 

har du ikke et horn? du skal have et rigtigt trucker horn så folk springer til siden når du kommer fræsende :blink:

 

Hehe...jeg skal kun bruge hornet, hvis jeg vil give folk et mega chok :o Aner ikke hvorfor det er lavet så højt, men jo jo - jeg kan konkurrere med biler :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Hehe...jeg skal kun bruge hornet, hvis jeg vil give folk et mega chok :o Aner ikke hvorfor det er lavet så højt, men jo jo - jeg kan konkurrere med biler :-P

 

Mon ikke det er så du slipper for at tage farten af :mrgreen: Hvis det er så højt som det lyder til må folk jo nærmest kaste sig via flyvehop mod den nærmeste busk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man bliver også nødt til at se det fra den anden parts side.

 

de ved jo ikke hvordan din hund er eller hvor I er på vej hen - så klart hvis de bliver utrygge stopper de op indtil de selv føler der er styr over situationen.

 

Du skal også huske på at måske deres hund ikke bryder sig om andre hunde og derfor beder de andre om at tage deres hund i snor.

 

Jeg vil bare lige fortælle, at dem der færdes ude på heden udemærket er klar over at de fleste hunde er løs.. så det er ikke fordi jeg ikke vil tage hende i snor, eller noget.. synes bare det var ret flabet, da vi stod ret langt væk.. og har set deres hund UDEN snor før.

 

et eks. idag, på vej hjem, ser jeg på afstand en som tager hans hund i snor, da Akira ikke lystre mit kald, vender jeg om, og går den anden vej, og får fat i hende.. jeg vil ikke ha problemer med andre hunde ejer eller hunde, og har lagt mærke til herude, at tager en sin i snor gør den anden også.. så vi tænker os nu om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man bliver også nødt til at se det fra den anden parts side.

 

de ved jo ikke hvordan din hund er eller hvor I er på vej hen - så klart hvis de bliver utrygge stopper de op indtil de selv føler der er styr over situationen.

 

Du skal også huske på at måske deres hund ikke bryder sig om andre hunde og derfor beder de andre om at tage deres hund i snor.

 

Jeg vil bare lige fortælle, at dem der færdes ude på heden udemærket er klar over at de fleste hunde er løs.. så det er ikke fordi jeg ikke vil tage hende i snor, eller noget.. synes bare det var ret flabet, da vi stod ret langt væk.. og har set deres hund UDEN snor før.

 

et eks. idag, på vej hjem, ser jeg på afstand en som tager hans hund i snor, da Akira ikke lystre mit kald, vender jeg om, og går den anden vej, og får fat i hende.. jeg vil ikke ha problemer med andre hunde ejer eller hunde, og har lagt mærke til herude, at tager en sin i snor gør den anden også.. så vi tænker os nu om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Gider ikke til at oprette en ny tråd om det, men skal lige af med noget brok alligevel...

 

Jeg var ude i dag med og gå med hundene ved åen...der er en lille sti, som løber sideløbende med den sti hvor alle lufter deres hunde...det er det eneste sted med andre mennesker i nærheden, hvor jeg kan finde på at lufte mine løs også...

 

Men nå...jeg er kommet ned, og står og træner med mine, da jeg ser en dame komme cyklende med løs hund...hun begynder at råbe "nej...stop!", og før jeg ved af det, er hendes "Labrador"(ingen ved jo hvad alle de sorte klatter faktisk er), nede ved os og farer lige i flæsket på Pablo...Pablo går til modangreb, og pludselig står jeg der med to hunde der slås...skynder mig bare at losse kvindens hund i siden og stille mig imellem...så må den sgu bide mig hvis der er noget..."labben" mener åbenbart den har fået tæv nok og flygter heldigvis...og damen, ja hun står oppe på stien og råber "Ej, det må du altså undskylde"...Pablo har lidt blod på siden, og jeg får ham lokket ud i åen, for at vaske det af...det var heldigvis ikke hans eget...

 

Men hvor kan jeg da blive sur over sådan noget...jeg ved godt jeg havde mine løs, men jeg forventer dælme også at andre der har det, har bare lidt styr på deres...og netop derfor holder jeg mig 99% af tiden langt fra hvor der er andre der går med deres...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Taaark, det var altså også meget tiltrængt. Det kan da ikke passe at man ikke kan gå i fred med sin hund. :evil:

 

Hmm, kan man mon håbe at dalmantineren holder sig fra dig en anden gang så. :-P

 

Jeg var engang nødt til at slå en anden hund for at redde min egen. -Næste gang den hund kom løbende løs hen til os skulle jeg bare gå imod den så var den, meget hurtigt, på vej i modsatte retning.

 

Jeg har en gang losset til en hund for at få den til, at holde op med at overfalde Alice :evil: Hunden var uden ejer og højst sandsynligt stukket af hjemmefra. Den havde heller ikke halsbånd på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så herude en labrador der lufter sig selv.. os der kender dem, ved den ikke gøre noget, men nye/fremmed ved det ikke.. Men man ved jo aldrig om den ikke gøre noget..

I starten var jeg selv nervøs for den, netop fordi jeg ikke kunne se nogen ejer i nærheden.. har kun set ejeren gå tur med den 1 gang.. og det lød ikke ligefrem sjovt for hunden.. har hørt ejerne ikke gider gå tur emd den, og den bare blir lukket ud for at luftet sig selv.. det må passe da man kun ser hunden og ikke ejeren..

har overvejet at tage fat i ejeren, men han gjorde mig ret nervøs den ene gang ejg så ham.. er det så politiet man går til..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så herude en labrador der lufter sig selv.. os der kender dem, ved den ikke gøre noget, men nye/fremmed ved det ikke.. Men man ved jo aldrig om den ikke gøre noget..

I starten var jeg selv nervøs for den, netop fordi jeg ikke kunne se nogen ejer i nærheden.. har kun set ejeren gå tur med den 1 gang.. og det lød ikke ligefrem sjovt for hunden.. har hørt ejerne ikke gider gå tur emd den, og den bare blir lukket ud for at luftet sig selv.. det må passe da man kun ser hunden og ikke ejeren..

har overvejet at tage fat i ejeren, men han gjorde mig ret nervøs den ene gang ejg så ham.. er det så politiet man går til..??

 

Ville mene det er politiet da hund jo skal føres i snor eller under fuld kontrol af ejer og går hunden selv tur er den ikke under kontrol ergo bryder ejer loven... stakkels hund :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okey.. Men kunne være jeg skulle tage kæresten i hånden og gå derover og snakke emd dem, og gi dem en advarsel, om at ændre det sig ikke går jeg til politiet..

 

Den ser dog ikke ud til at lide nogen nød, ser frisk, sund og glad ud.. men ser ikke ekspert, så skal ikke kunne sige, hvordan den reelt har det..

 

Det virker dog til at alle herude kender den, og tror ikke andre har gjort noget ved sagen.. men en er jo nødt til det, ellers ender det jo med at alle hunde lufter sig selv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okey.. Men kunne være jeg skulle tage kæresten i hånden og gå derover og snakke emd dem, og gi dem en advarsel, om at ændre det sig ikke går jeg til politiet..

 

Den ser dog ikke ud til at lide nogen nød, ser frisk, sund og glad ud.. men ser ikke ekspert, så skal ikke kunne sige, hvordan den reelt har det..

 

Det virker dog til at alle herude kender den, og tror ikke andre har gjort noget ved sagen.. men en er jo nødt til det, ellers ender det jo med at alle hunde lufter sig selv..

 

Jeg tænker mere på at den en dag bliver remt af en bil og ejer er der ikke til at tage sig af sin hund og evt. sørge for den kommer tryg vidre til regnbuebroen...

Det har jeg jo desværre lige oplevet med min heldigvis var kæresten der hurtigt og min hund døde i hans arme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Der er så herude en labrador der lufter sig selv.. os der kender dem, ved den ikke gøre noget, men nye/fremmed ved det ikke.. Men man ved jo aldrig om den ikke gøre noget..

I starten var jeg selv nervøs for den, netop fordi jeg ikke kunne se nogen ejer i nærheden.. har kun set ejeren gå tur med den 1 gang.. og det lød ikke ligefrem sjovt for hunden.. har hørt ejerne ikke gider gå tur emd den, og den bare blir lukket ud for at luftet sig selv.. det må passe da man kun ser hunden og ikke ejeren..

har overvejet at tage fat i ejeren, men han gjorde mig ret nervøs den ene gang ejg så ham.. er det så politiet man går til..??

 

En af de hunde der har angrebet Pablo var netop sådan en selvlufter der...men Pablo bider fra sig, for han bliver så tosset når nogen bider efter ham...(ligesom sin far...:mrgreen:)...og jeg er nok mest bekymret for den anden hund...men jeg synes det er noget svineri at folk bare slipper deres hunde ud på den måde...for så hjælper det jo ik rigtigt noget at folk som f.eks. har en hund der ik kan med andre, holder den i snor...

 

Men Pablo kan nu godt med andre...men der er jo aldrig nogen garantier...det kan være at lige netop den labbe synes Pablo er provokerende eller omvendt...ligesom mennesker kan de jo heller ikke altid lide alle...så jeg synes at en snak med ejeren ville være en god idé...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...