Hop til indhold

golden tæve søger golden han til avl


Gæst Cassi
 Share

Recommended Posts

hej

 

jeg har golden retriver tæve på 3 år(4 år til marts) hun er på vej til løbe tid så jeg søger en han til avl

 

hun er ikke avl godkendt

hun har ren stamtavle hun

hun har et fantastisk glad Temperament og er rigtig god til børn hun er altig glad

 

søger:

en golden retriver han med ren stamtavle

 

hvis du har flere spørgsmå er du meget velkommen til at skrive til mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

med ren stamtavle mener jeg at hun har stamtavle og er 100% golden retriver jeg ved faktisk ikke hvad hendes HD/AA er hun er ikke blevet øjenlyst men jeg tager hende til dyre lægen inde for de næste 2 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

med ren stamtavle mener jeg at hun har stamtavle og er 100% golden retriver jeg ved faktisk ikke hvad hendes HD/AA er hun er ikke blevet øjenlyst men jeg tager hende til dyre lægen inde for de næste 2 uger

 

 

Hej Cassi

 

Held og lykke med det kommende hvalpekuld. Når nu hun alligevel skal til dyrlægen, så synes jeg bestemt du skulle få lavet HD/AA og øjenlysningen på hende. Det er jo lidelser som den almindelige dyrlæge ikke kan give dig status på ved et sundhedscheck. Lidelserne er ikke ualmindelige hos goldens.

 

Når undersøgelserne er lavet, så kan du også finde en avlsgodkendt han, som i øvrigt er væsentligt nemmere at finde end ved at annoncere herinde. :-) Hvalpene kan herefter få stambøger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Cassi.

 

Hvis din tæve har DKK tavle, vil jeg også foreslå dig, at du sørger for at få tjekket hofter, albuer og øjne på hende, finder en DKK hanhund sådan at du kan få tavle på hvalpene.

 

Det koster lidt at få styr på sundhedstjek, men er så absolut det værd. Både for dig selv, men i høj grad for dine kommende hvalpekøbere. Som det også er nævnt tidligere, vil du derefter også have lettere ved at finde dig en lækker hanhund, da mange hanhundeejere netop har krav til tævens sundhed.

 

Du skal af med et par tusinde kroner for diverse tjek, men dem kan du også med god samvittighed få ind igen via hvalpenes pris. Så har du gjort hvad du kan, for at sikre dine kommende hvalpekøbere en sund hund.

 

Kravene skal naturligvis være de samme til hanhunden.

 

God fornøjelse med det hele. Og hvis du har brug for hjælp i forhold til hvordan tingene fungerer med registrering etc. hos DKK, så sig endelig til. Her er mange, der kan hjælpe dig i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...