Hop til indhold

Midlertidig indhegning , gode råd modtages


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Vi har en stor grund på 10.000 kvm. som er indhegnet , men det er ikke det hele hundene kan boltre sig på ,dels fordi noget af indhegningen i skoven er jokket ned af rådyr og det er ikke særlig stabilt , og træerne er ikke de bedste , nogle er væltet og andre ligger med slagside , så der er ikke sikkert for hundene ,så vi har plantet en masse buske med et lille lavt hegn nogle steder , men det tager jo en evighed før det vokser op og er tæt , og andre steder er der ingenting

 

 

Så jeg søger gode råd til en billig og rimelig nem , måde at sætte indhegning op

 

Så gode ideer modtages meget gerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en stor grund på 10.000 kvm. som er indhegnet , men det er ikke det hele hundene kan boltre sig på ,dels fordi noget af indhegningen i skoven er jokket ned af rådyr og det er ikke særlig stabilt , og træerne er ikke de bedste , nogle er væltet og andre ligger med slagside , så der er ikke sikkert for hundene ,så vi har plantet en masse buske med et lille lavt hegn nogle steder , men det tager jo en evighed før det vokser op og er tæt , og andre steder er der ingenting

 

 

Så jeg søger gode råd til en billig og rimelig nem , måde at sætte indhegning op

 

Så gode ideer modtages meget gerne

 

 

 

Kunne man starte med en indhegning på feks 20x20 m?

 

Så kunne man tage hele grunden i etaper?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan man godt , selv om der vil være lang vej inden det når rundt :lol:

 

 

Vi er startet med byggepladshegn hvor de går nu , og det skal udvides med mange m , men pludselig var et hegn steget flere 100 kr , så det er sat lidt i bero , derfor vil jeg gerne have de kan rende mere i hele haven uden jeg skal holde øje med 4 hunde i hvert sit hjørne , og samtidig passe på de ikke løber i skoven eller ud på en meget befærtet vej

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gjort det at jeg har købt hegn hos Harald Nyborg og fyrtræspæle i byggemarkedet, det har været rimeligt billigt :-D

 

Hvor langt har i mellem pælene , vi skal have en højde på 110 - 150 , og det skal kunne holde uden at bukke hvis de hopper op

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor langt har i mellem pælene , vi skal have en højde på 110 - 150 , og det skal kunne holde uden at bukke hvis de hopper op

 

Så skal pælene stå pænt tæt og være høje og godt ned i jorden, men jeg tror det er den billigste måde at lave et hegn på :-)

 

Og det kan flyttes, og genbruges :-D

 

Hvis du bor langt fra Harald så kan man bestille over nettet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må ind og se hvad de har , og ja, det er lige til at pille ned om nogle år

 

Måske jeg skal lægge en overlægger på og så købe hegnet lidt højere , ellers vil Mikker nok bruge overlæggeren til at hive sig over , de pokkers teenager hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I selv har skov, så er her en gratis og naturlig løsning - koster kun lidt arbejde ;-)

 

Man slår to pæle i jorden overfor hinanden, med ca 20 cms. mellemrum. Pælene skal være lidt højere end toppen af hegnet når det er færdigt.

Placer sådan to pæle - f.eks. granrafter - med ca. en meters afstand, så langt hegnet skal være.

Pres så granrafter, grene og diverse kvas ned mellem pælene, op til den ønskede højde. De længste rafter og grene skal selvfølgelig lægges forskudt, så der ikke bliver svage steder i hegnet.

Det synker lidt med tiden, men så kan man bare fylde op ovenfra.

Det er holdbart, og ser - synes jeg - pænt ud til f.eks. at udfylde mellemrum mellem levende hegn. Og så er det en god måde at komme af med træaffald på. Jeg har selv brugt det da jeg havde en stor have - savner det faktisk :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...