Hop til indhold

Bed min lillebrors ven! Hvad skal jeg gøre?


Gæst emma1993
 Share

Recommended Posts

Gæst emma1993

Ja, som der står i overskriften bed min hund, Louis, min lillebrors ven i hånden i dag (han er 10 år). Det skete da han skulle tage en ting ved siden af dens hundekurv, som den lå i. Det blødte ikke, men der var mærker efter tænderne. Louis har før været aggressiv og snappet efter os, men ikke bidt os. Det er især blevet værrere efter vi fik ham kastreret. Han er 8 år.

Men hvad skal vi gøre? Er der ingen andre muligheder end at aflive ham?:megaked: Det ville gøre mig virkelig ked af det!!!:megaked:

 

Mvh. Emma

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som der står i overskriften bed min hund, Louis, min lillebrors ven i hånden i dag (han er 10 år). Det skete da han skulle tage en ting ved siden af dens hundekurv, som den lå i. Det blødte ikke, men der var mærker efter tænderne. Louis har før været aggressiv og snappet efter os, men ikke bidt os. Det er især blevet værrere efter vi fik ham kastreret. Han er 8 år.

Men hvad skal vi gøre? Er der ingen andre muligheder end at aflive ham?:megaked: Det ville gøre mig virkelig ked af det!!!:megaked:

 

Mvh. Emma

selvfølgelig er der andre muligheder, i burde slet ikek tænke i de retning.

 

Udfra din beskrivelse er meget svært at give et bud på det, men det bedste bud ville være at kontakte en adfærds behandler til jeres hund.

 

Men ville nok mene det er mere markering end bid, da der ikke kom hul som du siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som der står i overskriften bed min hund, Louis, min lillebrors ven i hånden i dag (han er 10 år). Det skete da han skulle tage en ting ved siden af dens hundekurv, som den lå i. Det blødte ikke, men der var mærker efter tænderne. Louis har før været aggressiv og snappet efter os, men ikke bidt os. Det er især blevet værrere efter vi fik ham kastreret. Han er 8 år.

Men hvad skal vi gøre? Er der ingen andre muligheder end at aflive ham?:megaked: Det ville gøre mig virkelig ked af det!!!:megaked:

 

Mvh. Emma

:ae::ae: De rer ikke tale om et bid. Der er derimod tale om en markering/kraftig advarsel. Havde det væet et bid havde det set helt anderledes ud, med blod og højest sansynligt brækkede hånd/fingere knogler:ae:

 

Jeg ville ikke så meget som bare tænke aflivning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som der står i overskriften bed min hund, Louis, min lillebrors ven i hånden i dag (han er 10 år). Det skete da han skulle tage en ting ved siden af dens hundekurv, som den lå i. Det blødte ikke, men der var mærker efter tænderne. Louis har før været aggressiv og snappet efter os, men ikke bidt os. Det er især blevet værrere efter vi fik ham kastreret. Han er 8 år.

Men hvad skal vi gøre? Er der ingen andre muligheder end at aflive ham?:megaked: Det ville gøre mig virkelig ked af det!!!:megaked:

 

Mvh. Emma

 

Jeg er enig med guanomo i at det ikke har været et rigtigt bid, men snarere det man kalder et hæmmet bid. Hvis en hund virkelig bider til går der helt sikkert hul.

 

Mit gæt vil være at jeres hund måske ikke er vant til at få sine grænser respekteret, og ikke er blevet forstået når han har sagt fra på almindeligt hundesprog. Så er der kun en metode tilbage, og det er tænderne.

Det er desværre noget man ser ret ofte, men da det er et ret omfattende problem, der kræver at hele familien forandrer sig i forhold til samværet med hunden, så er det nok bedst at få besøg af en adfærdsbehandler.

 

Men sådan nogen er efterhånden så dyre, at jeg godt forstår hvis mange ikke vil betale prisen. Men der er billigere løsninger. Etologisk Institut har f.eks. gratis telefonrådgivning og DcH har konsulenter der kun skal have transportudgiften betalt.

 

Held og lykke med at få gjort noget ved problemet!

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig er der andre muligheder, i burde slet ikek tænke i de retning.

 

Udfra din beskrivelse er meget svært at give et bud på det, men det bedste bud ville være at kontakte en adfærds behandler til jeres hund.

 

Men ville nok mene det er mere markering end bid, da der ikke kom hul som du siger.

 

Lige mine ord:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst emma1993

Tak for svarene - de beroligede godt nok en smule !

Jeg vil helt klart prøve at ringe ind til etologisk institut, og få noget rådgivning.

 

Jeg synes bare, at det er så mærkeligt at han er blevet aggressiv, efter han er blevet kastreret. Vi havde ellers hørt en hel masse positivt om at få det gjort, og slet ikke noget om at de kunne blive aggressive af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare, at det er så mærkeligt at han er blevet aggressiv, efter han er blevet kastreret. Vi havde ellers hørt en hel masse positivt om at få det gjort, og slet ikke noget om at de kunne blive aggressive af det.

 

Hvis han er kastreret i en sen alder, kan det faktisk have den virkning at han bliver mere usikker fordi hormonniveauet er faldet. Det er derfor det er bedst at kastrere hanhunde før de er blevet fuldvoksne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for svarene - de beroligede godt nok en smule !

Jeg vil helt klart prøve at ringe ind til etologisk institut, og få noget rådgivning.

 

Jeg synes bare, at det er så mærkeligt at han er blevet aggressiv, efter han er blevet kastreret. Vi havde ellers hørt en hel masse positivt om at få det gjort, og slet ikke noget om at de kunne blive aggressive af det.

Som Umilia skriver så kan det være derfor han e blevet mere usikker.

 

Jeg tror i skal arbejde med at han igen får tillid til jer.

 

Har i fx skældt ham ud for at knurre?

 

Først og fremmest synes jeg i skal sørge for at der er helt roligt og fred omkring hans kurv.

Et larmende hurtigt barn kan sagtens opleves som farligt for en usikker hund.

 

Jeg ved ikke hvor i bor, men jeg kan anbefalde dyrlæge Gudrun Frantsen hvis i bor i nærheden af Århus, vedr adfærdsbehandling vil anbefale www.paff.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst emma1993

Han blev kastreret som 8-årig, fordi han var begyndt at tisse indenfor. Men som i skriver, er det sikkert derfor han er blevet mere usikker.

Vi har prøvet at skælde ham ud når han knurrede, men det hjælper ikke, det ophidser ham næsten mere. Såeh ..

Vi bor i vojens, sønderjylland, så det er nok lidt for langt væk. Men tak for tippet :-)

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Han blev kastreret som 8-årig, fordi han var begyndt at tisse indenfor. Men som i skriver, er det sikkert derfor han er blevet mere usikker.

Vi har prøvet at skælde ham ud når han knurrede, men det hjælper ikke, det ophidser ham næsten mere. Såeh ..

Vi bor i vojens, sønderjylland, så det er nok lidt for langt væk. Men tak for tippet :-)

Hvorfor skælder i ham ud når han knurre??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Han blev kastreret som 8-årig, fordi han var begyndt at tisse indenfor. Men som i skriver, er det sikkert derfor han er blevet mere usikker.

Vi har prøvet at skælde ham ud når han knurrede, men det hjælper ikke, det ophidser ham næsten mere. Såeh ..

Vi bor i vojens, sønderjylland, så det er nok lidt for langt væk. Men tak for tippet :-)

Metteline bor i Bredebro, prøv at kontakte hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han blev kastreret som 8-årig, fordi han var begyndt at tisse indenfor. Men som i skriver, er det sikkert derfor han er blevet mere usikker.

Vi har prøvet at skælde ham ud når han knurrede, men det hjælper ikke, det ophidser ham næsten mere. Såeh ..

Vi bor i vojens, sønderjylland, så det er nok lidt for langt væk. Men tak for tippet :-)

Han har ret din hund, det duer ikke at skælde ud på hunden når den knurer som din hund, så skælder du hunden ud for at give udtryk for hans følelser og så bidder han bare uden af advare istedet.

 

Det ville være super at kontakte Metteline som Ninjamor peger på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han blev kastreret som 8-årig, fordi han var begyndt at tisse indenfor. Men som i skriver, er det sikkert derfor han er blevet mere usikker.

Vi har prøvet at skælde ham ud når han knurrede, men det hjælper ikke, det ophidser ham næsten mere. Såeh ..

Vi bor i vojens, sønderjylland, så det er nok lidt for langt væk. Men tak for tippet :-)

enig med alle :mrgreen:

at skælde ud hjælper næppe.

Og kan ikek forstå man cutter boller på en hund fordi den tisser indenfor? den kunne have fået problemer med separation?

Fik i ham tjekket for diverse sygdomme?

Skete der ændringer i jeres liv da han begyndte at tisse indenfor? uanset hvad? ændrede i mønster mht. at gå tur? ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...