Hop til indhold

H-F kører elendigt?


Freudika
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Det hjalp! Nu kører det faktisk ordentligt igen! :-P Det må være de hårde metoder for fremtiden, så! Vi må finde en eller anden computer-hvisker der kan fungere som guru! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det hjalp! Nu kører det faktisk ordentligt igen! :-P Det må være de hårde metoder for fremtiden, så! Vi må finde en eller anden computer-hvisker der kan fungere som guru! :mrgreen:

 

Ja, må indrømme det, det kører bedre på den måde, tankevækkende :hmm:

 

Krender du en behandler med en ordentlig uddannelse, gør i andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja - for meget blødsødenhed - og puteren overtager verdensherredømmet ... tsk tsk tsk ...

Problemet er ikke så meget at puteren ikke må være i møblerne - den har det udemærket nede på gulvet ... men jeg ville være ked af, hvis både skærm og tastatur også skulle der ned ...

 

 

I øvrigt gælder her hverken bløde eller hårde metoder ... der er lissom kun supporter-måden:

 

- Du skal altzå genstarte din maskine *gnaske-gnaske-tyggegummig-og-rul-en-blond-lok-omkring-fingeren-og-lyd-som-om-hun-keder-sig*

 

- Det har jeg gjort - det hjalp ikke ...

 

- Så skal du altzå zlette dine cookies ...

 

- Hvordan gør jeg det?

 

- Du går ind i værktøjer i din browser ... *tygger stadig højlydt tyggegummi og lyder som om hun keder sig*

 

- Jeg har engelsk browser ...

 

- Åhhh ... så vent lige lidt ... *bladre-bladre* ... hmm ... måske det hedder tools?

 

- Ja jeg har noget i min firefox der hedder tools

 

- Firefox ??? :confused: Du skal være i din browser

 

- Firefox er min browser

 

- ??? vent lige ... *bladre-bladre*

 

- Nej vent jeg har selv fundet det ... jeg har slettet mine cookies - det hjalp ikke

 

- Zå skal du altzå genstarte din computer....

 

... Efter sådan en snak, hvor man har fået slettet sine cookies og sine tempory internetfiles - så konstaterer dullen i den anden ende, at problemet enten ikke findes - fordi det ikke kunne løses i de tre trin hun kendte - eller også skyldes det hele, at browseren hedder Firefox og ikke IE ... og så må man gerne skrige ... ik?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

Når man er ansat i en it-afdeling, må man hurtigt vænne sig til, at resten af virksomhedens ansatte opfatter it-afdelingen som altvidende og evigt parate problemknusere.

 

Den erkendelse har ført til en undersøgelse, hvor it-chefer i en række større virksomheder har svaret på spørgsmålet: "Hvad er det mest mystiske eller mest utraditionelle spørgsmål eller ønske, dine supportmedlemmer nogensinde har modtaget".

 

Ifølge it-cheferne er både fantasien og spørgelysten stor hos den typiske medarbejder:

 

* Hvorfor er min trådløse mus ikke forbundet til computeren?

 

* Min bærbare blev kørt over af en bil. Hvad gør jeg?

 

* Kan du flytte tasterne på min keyboard, så de står i alfabetisk rækkefølge?

 

* Hvordan læser jeg mine emails?

 

* Der står, at jeg skal trykke på "any key". Men hvor er den tast?

 

* Kan du genstarte internettet for mig?

 

* Der er kiks i mit cd-rom-drev

 

* Kan du bygge en robot til mig?

 

* Hvordan blokerer jeg mails fra min chef?

 

* Kan jeg åbne bankboksen fra min computer?

 

* Vil du installere kabel-tv på min computer?

 

* Vil du ikke bestille nogle joysticks, så vi kan spille computerspil?

 

* Jeg har ikke lyst til at modtage emails om fredagen!

 

Som ansat i en it-afdeling så er det også velkendt, at resten af virksomhedens ansatte tror, at de flinke it-medarbejdere har en løsning på alt. Det viser listen over de mere useriøse spørgsmål, som ikke nødvendigvis hørte hjemme på arbejdspladsen:

 

* Har du mulighed for at komme og installere min bilradio?

 

* Ved du hvor jeg kan finde tør-is?

 

* Jeg kunne godt tænke mig trådløst internet i min autocamper

 

* Kan du lave min skrivemaskine?

 

* Hvor lang tid tager det at bage en kartoffel i en mikrobølgeovn?

 

* Min datter er låst inde på badeværelset. Kan du dirke låsen op?

 

* Kan du oplyse mig om vejrudsigten for næste år?

 

* Elevatoren er i stykker!

 

* Hvor kan jeg finde software til at finde UFO'er

 

* Kan du reparere min motorcykel?

 

Undersøgelsen er foretaget af rekrutteringsbureauet Robert Half Technology, der har talt med over 1.400 it-chefer.

 

http://www.comon.dk/news/de.absolut.dummeste.sporgsmaal.til.it-afdelingen_37931.html

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

Når man er ansat i en it-afdeling, må man hurtigt vænne sig til, at resten af virksomhedens ansatte opfatter it-afdelingen som altvidende og evigt parate problemknusere.

 

Den erkendelse har ført til en undersøgelse, hvor it-chefer i en række større virksomheder har svaret på spørgsmålet: "Hvad er det mest mystiske eller mest utraditionelle spørgsmål eller ønske, dine supportmedlemmer nogensinde har modtaget".

 

Ifølge it-cheferne er både fantasien og spørgelysten stor hos den typiske medarbejder:

 

* Hvorfor er min trådløse mus ikke forbundet til computeren?

 

* Min bærbare blev kørt over af en bil. Hvad gør jeg?

 

* Kan du flytte tasterne på min keyboard, så de står i alfabetisk rækkefølge?

 

* Hvordan læser jeg mine emails?

 

* Der står, at jeg skal trykke på "any key". Men hvor er den tast?

 

* Kan du genstarte internettet for mig?

 

* Der er kiks i mit cd-rom-drev

 

* Kan du bygge en robot til mig?

 

* Hvordan blokerer jeg mails fra min chef?

 

* Kan jeg åbne bankboksen fra min computer?

 

* Vil du installere kabel-tv på min computer?

 

* Vil du ikke bestille nogle joysticks, så vi kan spille computerspil?

 

* Jeg har ikke lyst til at modtage emails om fredagen!

 

Som ansat i en it-afdeling så er det også velkendt, at resten af virksomhedens ansatte tror, at de flinke it-medarbejdere har en løsning på alt. Det viser listen over de mere useriøse spørgsmål, som ikke nødvendigvis hørte hjemme på arbejdspladsen:

 

* Har du mulighed for at komme og installere min bilradio?

 

* Ved du hvor jeg kan finde tør-is?

 

* Jeg kunne godt tænke mig trådløst internet i min autocamper

 

* Kan du lave min skrivemaskine?

 

* Hvor lang tid tager det at bage en kartoffel i en mikrobølgeovn?

 

* Min datter er låst inde på badeværelset. Kan du dirke låsen op?

 

* Kan du oplyse mig om vejrudsigten for næste år?

 

* Elevatoren er i stykker!

 

* Hvor kan jeg finde software til at finde UFO'er

 

* Kan du reparere min motorcykel?

 

Undersøgelsen er foretaget af rekrutteringsbureauet Robert Half Technology, der har talt med over 1.400 it-chefer.

 

http://www.comon.dk/news/de.absolut.dummeste.sporgsmaal.til.it-afdelingen_37931.html

 

Fedt, jeg kan se, at du kan bygge en robot til mig! :5up: Jeg vil gerne bestille en, der tager sig af al rengøring, madladning og tøjvask. Den skal også kunne bore, samle Ikea-møbler og den slags ting. Og så skal den kunne gå på arbejde for mig, når jeg ikke selv gider. Jeg har ikke så meget plads, så den skal kunne foldes sammen, så den ikke fylder mere end et frimærke, når den ikke er i brug.

 

Skal vi sige, at du sender den til mig, så jeg har den i næste uge? Så har du lige weekenden til at flikke den sammen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, jeg kan se, at du kan bygge en robot til mig! :5up: Jeg vil gerne bestille en, der tager sig af al rengøring, madladning og tøjvask. Den skal også kunne bore, samle Ikea-møbler og den slags ting. Og så skal den kunne gå på arbejde for mig, når jeg ikke selv gider. Jeg har ikke så meget plads, så den skal kunne foldes sammen, så den ikke fylder mere end et frimærke, når den ikke er i brug.

 

Skal vi sige, at du sender den til mig, så jeg har den i næste uge? Så har du lige weekenden til at flikke den sammen. :blink:

Et styk mandlig dværg er hermed bestilt og sat i klon produktion.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Garanteret det virker bedre idag fordi Anne-Marie endelig forstod at det var godt med (positiv)straf der skulle til for at få computeren til at forstå hvem der var husets leder... nu har hendes computer så advaret alle andre computere om at menneskene endelig har luret dem, derfor kører det også fint hos os andre. :mrgreen:

 

Tak Anne-Marie! Både min computer og jeg har det meget bedre nu hvor vi er helt på det rene med hvem der er hvor på rangstigen. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, jeg kan se, at du kan bygge en robot til mig! :5up: Jeg vil gerne bestille en, der tager sig af al rengøring, madladning og tøjvask. Den skal også kunne bore, samle Ikea-møbler og den slags ting. Og så skal den kunne gå på arbejde for mig, når jeg ikke selv gider. Jeg har ikke så meget plads, så den skal kunne foldes sammen, så den ikke fylder mere end et frimærke, når den ikke er i brug.

 

Skal vi sige, at du sender den til mig, så jeg har den i næste uge? Så har du lige weekenden til at flikke den sammen. :blink:

 

Et styk mandlig dværg er hermed bestilt og sat i klon produktion.:mrgreen:

 

Når du nu har værktøjet fremme og oppebåret en vis rutine, må du godt lave en til mig oss :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...