Hop til indhold

BHA, BHT og ethoxyquin


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ja, det tror jeg heller ikke du kan lade være med :lol:

Du har virkelig bygget op til denne familieforøgelse, jeg glæder mig til alt det vi skal høre om det og alle billederne :-D

 

Tro mig, hvis jeg får min vilje, ender I til sidst med at tænke "åååhnej, ikke flere billeder!" :mrgreen:

 

Og "Har hun ikke andet at bruge tiden på, end at skrive, at idag har hunden lært at dutte til fingeren, at sitte, at.... og så har den leget med Rumle og Simba ovre i parken osv.osv.osv.osv.osv."

 

:blink:

 

Vi skal ikke have kuld, Susi bliver 9 år på mandag, så skal hun snyde mig vildt i hvert fald :mrgreen:

 

Mika kan ikke :-)

 

Det var også derfor jeg kom til at spekulere på, hvad det næste familiemedlem mon vil blive - kan mindes du gav udtryk for, at der ikke kom flere hvalpe fra Susi og Mika i en tråd fornyligt :-)

 

Jeg er vild med cairnerpigerne, og jeg vil rigtigt gerne have mere cairn, men jeg kan sagtens forelske mig i en anden type hund, også en blanding eller andet, man ved jo ikke, måske er der lige præcist lige den rigtige hund der har brug for lige præcist os :hmm: :lol:

 

Det bliver spændende, når du begynder at planlægge familieforøgelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det kan jeg ikke finde? :genert:

 

Det kan jeg godt forstå, for jeg huskede forkert!

 

Der står imidlertid:

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet,

 

 

frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet

 

som er rent fiskeKØD. Filet'erne er jo det reneste skære kød uden ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå, for jeg huskede forkert!

 

Der står imidlertid:

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet,

 

 

frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet

 

 

som er rent fiskeKØD. Filet'erne er jo det reneste skære kød uden ben.

 

Haha, ok :lol:

 

Lyder som et godt foderprodukt så :-)

 

Selvom jeg ikke aner om kartofler og ærter gør godt for andet end at tilføre kulhydrater :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtig svar-service fra Fromm :mrgreen:

 

Hello.

 

I'm am considering feeding my puppy with Gold Nutritionals Large Breed Puppy Gold (and later on Gold Nutritrionals Large Breed Adult Gold).

 

Only I am wondering about a few things.

 

You write that you don't put any artificials preservatives in the food, but can you also guarantee that the products you use in it are free from BHA, BHT and ethoxyquin when you buy them?

 

And when you write, that there's "chicken" in it - how is that to be understanded? Is it only meat, or?

 

Dear Rikke,

 

Thank you for your email and inquiry to Fromm Family Foods.

 

We do not use any artificial or industrial preservatives at any level in our food. We do not list it in our ingredients because they are not in our recipes.

 

Chicken refers to chicken meat protein. We do not use any by-products for meat. Only whole muscle proteins.

 

All of our recipes are "holistic" foods and well balanced.

 

Hmm... Når de skriver "at any levels", betyder det så, at de er sikre på, at der ikke er noget overhovedet?

 

Synes måske det kan være lidt flyvsk, men på den anden side, så er det jo heller ikke mit modersmål.. Synes det kan forstås på to måder :???:

 

Eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtig svar-service fra Fromm :mrgreen:

 

 

 

 

 

Hmm... Når de skriver "at any levels", betyder det så, at de er sikre på, at der ikke er noget overhovedet?

 

Synes måske det kan være lidt flyvsk, men på den anden side, så er det jo heller ikke mit modersmål.. Synes det kan forstås på to måder :???:

 

Eller hvad?

 

Ok, denne gang efterlod de mig uden tvivl om, hvad de mente:

 

Hello again.

 

Thank you for your fast answer :)

 

About the artificial preservatives.. I'm not sure, I really get what you mean.

 

I know you do not put it into the food youself.

 

But how sure are you, that it isn't in the food when you (Fromm Company) buy it? Is the fish you by free of ethoxyquin for example?

 

Rikke.

 

Hello Rikke,

 

Yes, we purchase all of our ingredients, including meat to have no preservatives artificial or industrial. We pay extra money to make sure that our fish is not treated with Ethoxyquin.

 

Hope that this helps you.

 

Altså, køber de varer, som ikke skulle indeholde noget som helst af de ting :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Det er tilsyneladende stort set umuligt at finde en indholds fortegenlse over hvad der er i specific foderet - så alene det gør at jeg ikke vil bruge foderet på mine hunde. Det er et dyrlæge foder og dermed et foder som de kan tjene masse vis af penge på.

 

Jeg har fundet lidt og her står det klart at korn er det som bliver vægtet mest i denne type foder.

 

CXD-M 2,5kg Fuldfoder til voksne mellemstore hunde

 

noget af foderet indeholder BHA og EPA

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er tilsyneladende stort set umuligt at finde en indholds fortegenlse over hvad der er i specific foderet - så alene det gør at jeg ikke vil bruge foderet på mine hunde. Det er et dyrlæge foder og dermed et foder som de kan tjene masse vis af penge på.

 

Jeg har fundet lidt og her står det klart at korn er det som bliver vægtet mest i denne type foder.

 

CXD-M 2,5kg Fuldfoder til voksne mellemstore hunde

 

noget af foderet indeholder BHA og EPA

 

Den står på Specifics egen side: SPECIFIC - DK - Adult dry diet

 

SPECIFIC™ Adult Medium Breed

 

 

Ingredienser:

Korn • Fisk og fiskeprodukter • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Hydrolyseret svineprotein • Gær • Mineraler • Æg og ægprodukter • Fructo oligo saccharider • L-carnitin

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo aldrig påvist at stofferne har skadelig effekt på dyr, trods stor forskning, årsagen skal nok også findes i at dyrene ikke blive så gamle som os!

 

Stofferne har tvætimod gavlig effekt for kvaliteten/holdbarhed på fodret, og hvorfor skulle producenterne tilføre et stof som slår dem ihjel/gør syge, som de lever af???

 

Syntes også at det er lidt tankevækkende at mange fødevarer til mennesker indeholder 4-500 gange så meget som den tilsatte mængde i hundefoder...............

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...