Hop til indhold

Årh nej dog


Hailey
 Share

Recommended Posts

Ja... Der er DKK's svar på lovforslaget, dengang det var til høring...

 

Men selve lovforslaget står der ikke.:neutral:.

 

---Det er muligt, at det er DKK's høringssvar der har gjort, at der i loven nu skelnes mellem dyrehandlere og kennelopdræt.

 

Og at loven for opdrættere nu først træder i kraft d. 1-1-2011 eller 2014.

 

Så der er tid til at få ændret loven, --eller i hvert fald få den modereret så det kan være nok med f.eks. et opdrætter-kursus. Måske skal DKK's nuværende opdrætter-kurser ændres, så de bliver mere omfattende. I øjeblikket er der vist tale om kurser, der strækker sig over få dage.

 

---Men der er da tid at løbe på...

 

Tak for det , vi har siddet og snakket om det , og kunne ikke rigtig finde ud af hvad der var hvad ,og hvorfor , for vi kunne heller ikke finde andre oplysninger en dem jeg allerede havde fundet :-)

 

Men jeg er spændt på hvad det hele bliver til engang

Link til indlæg
Del på andre sites

Klart man kan gøre noget for at få ændret lovene og strafferammerne - men det ændre ikke ved at disse historier vil blive gentaget og sikkert også en del uden det bliver opdaget og straffet.

 

Der er feks masser af love og høje straffe til spiritusbilister - men der er stadig en del der kører spirituskørsel og også en hel del der aldrig opdages/straffes.

 

Man må ikke slå børn - der er stadig en masse børn der bliver slået og også hvor det ikke opdages/straffes.

 

osv. osv.

 

Hvis man kan råbe politikkerne op og få strammet loven, så det at mishandle en hund ikke går ind under hærværk, men en strengere paragraf ville politiet måske gøre mere end de gør idag.

 

Jeg ved godt at loven ikke i sig selv fjerner problemet, men jeg er stadigvæk af den overbevisning at man bliver nødt til at gøre noget for at dyrene får bedre betingelser.

 

Dem der slår børn, kører spirituskørsel osv. får en straf, hvis de bliver opdaget. Hvis det var sådan med dyremishandling også - ville det så ikke være en lille sejr ?

 

Foreningen er ikke "politi" - men hvis vi ser/hører/opdager noget - er vi ikke blege for at melde det til politet og håbe på at der bliver gjort noget seriøst ved problemet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...