Hop til indhold

Navn til en DS Gårdhund


Gæst Oscar Cairn Terriern
 Share

Recommended Posts

Gæst Oscar Cairn Terriern

Og sikke noget.. Vi snakkede om navne, og pludselig om hvilken sele jeg nu skal bruge..

 

Og har da tænkt mig at få en hund mere om 1-2 års tid.. Og ville spørge, når man skal vænne hunden til selen, er det så ligesom med halsbåndet? At den først skal have det på indendørs osv.. Det ville jeg nemlig gøre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du selv K9 selen nu? Og den der Kenjan sele da hunden var lille?

Skal da have fat i en K9 sele så ;)

 

Jeg har aldrig selv brugt Kenjan selen men været 89% på at købe den da jeg så K9 selen.

 

Kenjan selen har jeg kun set på andre men hvis K9 selen går i stykker vil det blive den som jeg køber

 

Og sikke noget.. Vi snakkede om navne, og pludselig om hvilken sele jeg nu skal bruge..

 

 

 

Og har da tænkt mig at få en hund mere om 1-2 års tid.. Og ville spørge, når man skal vænne hunden til selen, er det så ligesom med halsbåndet? At den først skal have det på indendørs osv.. Det ville jeg nemlig gøre :)

 

Der kan jeg kun sige velkommen til H-F :lol: Sådan plejer det at gå herinde ;-)

 

Du kan give hunden selen på samtidig med at du giver den en masse godbider og ros. Hvis den ikke siger noget til at få selen på kan du lade den blive på et stykke tid også rose den og godbider eller stille leg så selen bliver forbundet med noget godt og spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg har faktisk ikke købt den hos en opdrætter som sådan, men 2 af mine venner havde begge en ds´er og de blev enige om at lave et kuld hvalpe.. Det blev nogle dejlige fine små guldklumper! Og de ringede så rundt til nærmeste, og en af dem var mig, og spurgte om man ikke ville have sådan en lille DS´er.. Så det var historien.. Den er nu 11 uger, så skal til at have fundet et navn og registre den i DKK :)

 

Det er ikke for at blande mig, men du kan ikke få en DKK-tavle på dyret nu. Det skulle have være registeret inden hunden fyldte 3 uger. Men du kan under alle omstændigheder godt melde dig ind i DKK som medlem af "butikken"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke for at blande mig, men du kan ikke få en DKK-tavle på dyret nu. Det skulle have være registeret inden hunden fyldte 3 uger. Men du kan under alle omstændigheder godt melde dig ind i DKK som medlem af "butikken"...
Kan man ikke stadig stille D/S til et avlsgodkendelsearrangement og få tavle på hvis den er racetypisk? det mener jeg at man stadig kan.. SIdste sommer kunne man
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Det er ikke for at blande mig, men du kan ikke få en DKK-tavle på dyret nu. Det skulle have være registeret inden hunden fyldte 3 uger. Men du kan under alle omstændigheder godt melde dig ind i DKK som medlem af "butikken"...

 

Vil ikke have en tavle.. Vil bare have den registeret i DKK..:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkert..er den blevet FCI godkendt? Det anede jeg ikke engang :roll:

 

Joe, var det ikke engang sidste sensommer eller efterår ?!? Tror det var lige op til en udstilling, de arrengerede netop fordi de havde fået racen FCI-registreret. Og så inviterede de os andre med gårdhunderacer med...Silkeborg. Års...what ever. Kan ikke huske hvor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern

Nu er jeg førstegangs hundejer, så ved ikk sådan nogle ting..

 

Men mener, er det ikk noget med at inden hunden fylder 4 mdr skal den være registret i DKK.. Bare registret, så de ved hvem den tilhører osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Joe, var det ikke engang sidste sensommer eller efterår ?!? Tror det var lige op til en udstilling, de arrengerede netop fordi de havde fået racen FCI-registreret. Og så inviterede de os andre med gårdhunderacer med...Silkeborg. Års...what ever. Kan ikke huske hvor...
Så skal det nok passe :-D Se bare hvor meget jeg holder øje med de D/S :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg førstegangs hundejer, så ved ikk sådan nogle ting..

 

Men mener, er det ikk noget med at inden hunden fylder 4 mdr skal den være registret i DKK.. Bare registret, så de ved hvem den tilhører osv..

 

 

Nej da ! DKK er frivilligt, men du skal have din vovse registeret i Dansk Hunderegister og hvis han ikke er chippet endnu, så kan du sikkert få dr. Dyr til at ordne med registeringen, når du er nede og få vovse chippet (hvilket også er lovpligtigt). Spør ad eller spørg om de har nogle registeringspapirer du selv kan udfylde og sende ind.

 

Ja der er lidt papirarbejde ved at få vovse, men det er så hvad det er.

 

Og husk, at du altid kan komme herind og spørge, hvis der er noget du er i tvivl om. Vi har jo alle sammen været igennem møllen...og så den evige sandhed: Der findes ingen dumme spørgsmål.

 

Og forøvrigt da: Velkommen ombord :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joe, var det ikke engang sidste sensommer eller efterår ?!? Tror det var lige op til en udstilling, de arrengerede netop fordi de havde fået racen FCI-registreret. Og så inviterede de os andre med gårdhunderacer med...Silkeborg. Års...what ever. Kan ikke huske hvor...

 

mener det var i oktober / november sidste år... så man kan ikke længere få dem fremstillet og godkendt uden tavle...

Grunden til at jeg ved dette er, at min kollega som opdrætter d/s'ere havde hørt så meget om Karla at hun synes hun lød meget racetypisk og ville høre om jeg ikke havde lyst til at fremstille hende...

 

....indtil jeg fortalte hende at Karla var sort :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Nej da ! DKK er frivilligt, men du skal have din vovse registeret i Dansk Hunderegister og hvis han ikke er chippet endnu, så kan du sikkert få dr. Dyr til at ordne med registeringen, når du er nede og få vovse chippet (hvilket også er lovpligtigt). Spør ad eller spørg om de har nogle registeringspapirer du selv kan udfylde og sende ind.

 

Ja der er lidt papirarbejde ved at få vovse, men det er så hvad det er.

 

Og husk, at du altid kan komme herind og spørge, hvis der er noget du er i tvivl om. Vi har jo alle sammen været igennem møllen...og så den evige sandhed: Der findes ingen dumme spørgsmål.

 

Og forøvrigt da: Velkommen ombord :vinken:

 

Takker.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så bliver det en Kenjan sele :)

Men nu spørger jeg igen, hvordan sidder den på hunden?

 

Det er svært at forklare over nettet. Som skrevet før, det bedste som jeg kan anbefale er at tage den lille herre med ned i butikken.

 

 

 

Samme princip men jeg vil nok ikke købe den,jeg syntes ikke at den er foret nok så jeg kan godt få den tanke at den kan gnave hunden.

 

Men som sagt så er det jo en smagssag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Det er svært at forklare over nettet. Som skrevet før, det bedste som jeg kan anbefale er at tage den lille herre med ned i butikken.

 

 

 

 

Samme princip men jeg vil nok ikke købe den,jeg syntes ikke at den er foret nok så jeg kan godt få den tanke at den kan gnave hunden.

 

Men som sagt så er det jo en smagssag :-D

 

Ja for den ligner altså sådan en Kenjan sele.. Men jeg vil tage den lille herre med ned i butikken og prøve nogen seler på ham.. Så må vi se hvad der passe ham bedst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...