Hop til indhold

Svømning


Gæst T_Martinsen
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen

Så har Buddy og jeg været i svømmehal for første gang, og det gik jo over alt forventning :D

 

Han var dårligt til at drive ud af "baljen" igen, da først han var kommet i, så det er absolut ikke sidste gang vi er dér. :)

 

2213_1_014_1.jpg

2213_1_018_1.jpg

2213_1_071_1.jpg

2213_1_083_1.jpg

2213_1_089_1.jpg

 

Har I også billeder er jeres guldklumper i poolen, så kom endelig med dem :Da1169.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Sikken dejlig vandhund. Hvad er det orange du holder i hånden?

Hvilken temperatur har vandet?

 

Det er sådan en flyde apport ting, ved ikke hvad det heddet :?

 

Jeg ved ikke hvilken temperatur det har, men sådan dejligt behageligt håndlunt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det ser lækkert ud, hvor er det henne?

 

Vi har været i Tølløse, men det er ikke så luksusagtigt. Så ville gerne finde et andet sted :roll: :

 

amysvoemning.jpg

 

Skønne billeder :D

 

Det er så smart med sådan et håndtag, man lige kan tage fat i i redningsvesten. :)

 

Det ligger i skælskør. http://www.kb-hundesvoemning.dk

Det er et rigtig lækkert sted. Jeg har været et andet sted før (med en anden hund) men det brød jeg mig ikke om. De her ejere, går også ind for at det hele skal foregå på hundens præmisser, hvor der er mange andre steder, der tager de dem nærmest i hoved og r.. og hiver dem ned i vandet. Som de siger, så skal det være en positiv oplevelse fra man kommer til man går, og vil hunden ikke i, så skal den heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

De der redningsveste, er det den mindste størrelse de har på?

 

Og ved I om hunde der ikke bryder sig om det rigtige hav, evt. kan lære vandet at kende på en god måde til sådan noget svømning? Vi bor meget tæt på en strand, men Toffi er bange for at gå ud for bølgerne er jo meget høje for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

De der redningsveste, er det den mindste størrelse de har på?

 

Og ved I om hunde der ikke bryder sig om det rigtige hav, evt. kan lære vandet at kende på en god måde til sådan noget svømning? Vi bor meget tæt på en strand, men Toffi er bange for at gå ud for bølgerne er jo meget høje for hende.

Hvis du bruger bløde metoder, så er det helt sikkert en god metode til at lære dem at vandet ikke er farligt.

 

Min redningsvest er den mindste i ZZ, str 25 cm. Koster kun 99,-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
De der redningsveste, er det den mindste størrelse de har på?

 

Og ved I om hunde der ikke bryder sig om det rigtige hav, evt. kan lære vandet at kende på en god måde til sådan noget svømning? Vi bor meget tæt på en strand, men Toffi er bange for at gå ud for bølgerne er jo meget høje for hende.

Jeg ved ikke hvor små redningsveste man kan få, men jeg tror godt man kan få en god oplevelse ud af det i en svømmehal, selvom hun ikke kan lide vandet på en strand, netop fordi der ikke er bølger her. Men det kan jo også være at Toffi er en af dem, der bare ikke kan lide vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser lækkert ud, hvor er det henne?

 

Vi har været i Tølløse, men det er ikke så luksusagtigt. Så ville gerne finde et andet sted :roll: :

 

amysvoemning.jpg

 

Skønne billeder :D

 

Det er så smart med sådan et håndtag, man lige kan tage fat i i redningsvesten. :)

 

Det ligger i skælskør. http://www.kb-hundesvoemning.dk

Det er et rigtig lækkert sted. Jeg har været et andet sted før (med en anden hund) men det brød jeg mig ikke om. De her ejere, går også ind for at det hele skal foregå på hundens præmisser, hvor der er mange andre steder, der tager de dem nærmest i hoved og r.. og hiver dem ned i vandet. Som de siger, så skal det være en positiv oplevelse fra man kommer til man går, og vil hunden ikke i, så skal den heller ikke.

Vi har været nogle gange i den i Tølløse. Men jeg fik nok sidste gang. Mennesker som hunde, måtte flygte fra badet pga stress. En brugshundeejer trampede rundt i bassinet ved siden af, råbte og skreg, for at hidse sin schæfer op til at hoppe i vandet, og det var rent kaos. Den slags gider mine hunde og jeg bestemt ikke. Det skulle jo gerne være en afslappende oplevelse og jøses han gik helt amok :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Vi har været nogle gange i den i Tølløse. Men jeg fik nok sidste gang. Mennesker som hunde, måtte flygte fra badet pga stress. En brugshundeejer trampede rundt i bassinet ved siden af, råbte og skreg, for at hidse sin schæfer op til at hoppe i vandet, og det var rent kaos. Den slags gider mine hunde og jeg bestemt ikke. Det skulle jo gerne være en afslappende oplevelse og jøses han gik helt amok :roll:

Det var da en voldsom omgang. Her er det kun hund, ejer og evt. assistent der er i lokalet, så det vil man aldrig opleve her.

 

Det er typisk sådan en person der gør det mest for eget skyld og ikke for hunden, ellers kan jeg ikke se, hvorfor man skulle skabe sig sådan :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været nogle gange i den i Tølløse. Men jeg fik nok sidste gang. Mennesker som hunde, måtte flygte fra badet pga stress. En brugshundeejer trampede rundt i bassinet ved siden af, råbte og skreg, for at hidse sin schæfer op til at hoppe i vandet, og det var rent kaos. Den slags gider mine hunde og jeg bestemt ikke. Det skulle jo gerne være en afslappende oplevelse og jøses han gik helt amok :roll:

Det var da en voldsom omgang. Her er det kun hund, ejer og evt. assistent der er i lokalet, så det vil man aldrig opleve her.

 

Det er typisk sådan en person der gør det mest for eget skyld og ikke for hunden, ellers kan jeg ikke se, hvorfor man skulle skabe sig sådan :(

Stressniveauet hos schæferen var i hvert fald også meget højt. Men svømningen var led i dens genoptræning efter en skade. Jeg synes bare det var lige hysterisk nok :shock: Så lyder "din" svømmehal da bedre. Det er bare så irriterende at alle steder skal ligge så langt fra kbh :?

Link til indlæg
Del på andre sites

De der redningsveste, er det den mindste størrelse de har på?

 

Og ved I om hunde der ikke bryder sig om det rigtige hav, evt. kan lære vandet at kende på en god måde til sådan noget svømning? Vi bor meget tæt på en strand, men Toffi er bange for at gå ud for bølgerne er jo meget høje for hende.

Hvis du bruger bløde metoder, så er det helt sikkert en god metode til at lære dem at vandet ikke er farligt.

 

Min redningsvest er den mindste i ZZ, str 25 cm. Koster kun 99,-

 

Er ZZ en butik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Vi har været nogle gange i den i Tølløse. Men jeg fik nok sidste gang. Mennesker som hunde, måtte flygte fra badet pga stress. En brugshundeejer trampede rundt i bassinet ved siden af, råbte og skreg, for at hidse sin schæfer op til at hoppe i vandet, og det var rent kaos. Den slags gider mine hunde og jeg bestemt ikke. Det skulle jo gerne være en afslappende oplevelse og jøses han gik helt amok :roll:

Det var da en voldsom omgang. Her er det kun hund, ejer og evt. assistent der er i lokalet, så det vil man aldrig opleve her.

 

Det er typisk sådan en person der gør det mest for eget skyld og ikke for hunden, ellers kan jeg ikke se, hvorfor man skulle skabe sig sådan :(

Stressniveauet hos schæferen var i hvert fald også meget højt. Men svømningen var led i dens genoptræning efter en skade. Jeg synes bare det var lige hysterisk nok :shock: Så lyder "din" svømmehal da bedre. Det er bare så irriterende at alle steder skal ligge så langt fra kbh :?

Okay det må da kunne gøres bedre. Jeg ved de har en svømmeinstruktør her, og hun stopper det simpelthen, hvis hun kan se, at det ikke er godt for hunden. Er der ikke en instruktør dér i Tølløse, for de burde da lige sige stop til sådan en idiot :x

 

Men det er utroligt hvad sådan noget genoptræning kan gøre.

Jeg var til noget åbent hus for et par uger siden, hvor der kom en rottweiler, der var under genoptræning. Den fik et redningsbælte på nede ved lysken, det så vildt sjovt ud, fordi røven jo stak direkte op i vejret, når den svømmede, men det var simpelthen for at træne den langsomt op, og den var nået så langt, så ejeren mere eller mindre, kunne træne alt det med den, som han havde gjort inden operartionen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og her er så fotos af den anden svømmehal Tanja omtaler.

Pelle kom aldrig helt ned i vandet.

 

2190_PA233959_1.jpg

 

Rampen er meget stejl

 

2190_PA233967_1.jpg

 

På dette foto kan man få en fornemmelse af, at for at komme ned i vandet, skal der sættes kraftigt fra med bagbenene når forbenene ikke længere kan bunde. Og så er modsatte bassinkant meget tæt på. Lige efter den orange bold faktisk.

 

Pelle kan, der hvor han står, kun se dette korte "vandrum", han kan ikke vide bassinet faktisk hører til. Så hans billede af det er et par kvadratmeter som han skal kaste sig ud i.

 

Egentligt fornufting af ham IKKE at gøre det!

 

Jeg vil helt klart prøve "Buddys svømmebad" på et tidspunkt, det ser meget bedre ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Og her er så fotos af den anden svømmehal Tanja omtaler.

Pelle kom aldrig helt ned i vandet.

 

2190_PA233959_1.jpg

 

Rampen er meget stejl

 

2190_PA233967_1.jpg

 

På dette foto kan man få en fornemmelse af, at for at komme ned i vandet, skal der sættes kraftigt fra med bagbenene når forbenene ikke længere kan bunde. Og så er modsatte bassinkant meget tæt på. Lige efter den orange bold faktisk.

 

Pelle kan, der hvor han står, kun se dette korte "vandrum", han kan ikke vide bassinet faktisk hører til. Så hans billede af det er et par kvadratmeter som han skal kaste sig ud i.

 

Egentligt fornufting af ham IKKE at gøre det!

 

Jeg vil helt klart prøve "Buddys svømmebad" på et tidspunkt, det ser meget bedre ud

 

Den der rampe ville jeg aldrig få Toffi med ud på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre ingen billeder at vise men lidt erfaring fra Solvang Hundepension i St. Havelse, hvor jeg har haft mine hunde ude at svømme et par gange. Vi fik en grundig instruktion og hun (har glemt hvad hun hed) blev hos os til alle hundene havde været en tur i baljen. Jeg var der sammen med med en veninde og hendes hund så vi havde bassinet for os selv. Bagefter kunne man få massage til hundene.

 

Alt foregik stille og roligt og hun gik på kompromis med Ascha. Hundene skulle have flydevest på, det var en regel, men da Ascha blev puttet i den orange tingest, gik hun hen og stod op ad en væg og nægtede pure at røre sig ud af flækken, ikke engang hovedet ville hun dreje. Trods mange overtalelser lykkedes det os ikke at få Ascha til at bevæge sig i den badedragt og tilsidst spurgte damen: kan hun svømme?. Jeg var ved at dø af grin, kan en fugl flyve?, og så fik hun lov til at "nøgenbade".

 

Har man en hund, der er glad for vand, synes jeg det er en rigtig god vinterbeskæftigelse, forudsat at hunden bliver tilvænnet via leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

De der redningsveste, er det den mindste størrelse de har på?

 

Og ved I om hunde der ikke bryder sig om det rigtige hav, evt. kan lære vandet at kende på en god måde til sådan noget svømning? Vi bor meget tæt på en strand, men Toffi er bange for at gå ud for bølgerne er jo meget høje for hende.

Hvis du bruger bløde metoder, så er det helt sikkert en god metode til at lære dem at vandet ikke er farligt.

 

Min redningsvest er den mindste i ZZ, str 25 cm. Koster kun 99,-

 

Er ZZ en butik?

Det er Zoo Zity :wink:

 

http://www.zoozity.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været nogle gange i den i Tølløse. Men jeg fik nok sidste gang. Mennesker som hunde, måtte flygte fra badet pga stress. En brugshundeejer trampede rundt i bassinet ved siden af, råbte og skreg, for at hidse sin schæfer op til at hoppe i vandet, og det var rent kaos. Den slags gider mine hunde og jeg bestemt ikke. Det skulle jo gerne være en afslappende oplevelse og jøses han gik helt amok :roll:

Det var da en voldsom omgang. Her er det kun hund, ejer og evt. assistent der er i lokalet, så det vil man aldrig opleve her.

 

Det er typisk sådan en person der gør det mest for eget skyld og ikke for hunden, ellers kan jeg ikke se, hvorfor man skulle skabe sig sådan :(

Stressniveauet hos schæferen var i hvert fald også meget højt. Men svømningen var led i dens genoptræning efter en skade. Jeg synes bare det var lige hysterisk nok :shock: Så lyder "din" svømmehal da bedre. Det er bare så irriterende at alle steder skal ligge så langt fra kbh :?

Okay det må da kunne gøres bedre. Jeg ved de har en svømmeinstruktør her, og hun stopper det simpelthen, hvis hun kan se, at det ikke er godt for hunden. Er der ikke en instruktør dér i Tølløse, for de burde da lige sige stop til sådan en idiot :x

 

Men det er utroligt hvad sådan noget genoptræning kan gøre.

Jeg var til noget åbent hus for et par uger siden, hvor der kom en rottweiler, der var under genoptræning. Den fik et redningsbælte på nede ved lysken, det så vildt sjovt ud, fordi røven jo stak direkte op i vejret, når den svømmede, men det var simpelthen for at træne den langsomt op, og den var nået så langt, så ejeren mere eller mindre, kunne træne alt det med den, som han havde gjort inden operartionen.

Der er instruktør på, de første gange. Så hvis folk selv har styr på svømningen, så er man der alene. Men der var andre i hallen også, og det virkede som om de syntes det var helt normalt. Men det er nu heller ikke første gang, at jeg har set den slags tosset opførsel fra brugshundefolk :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Og her er så fotos af den anden svømmehal Tanja omtaler.

Pelle kom aldrig helt ned i vandet.

 

2190_PA233959_1.jpg

 

Rampen er meget stejl

 

2190_PA233967_1.jpg

 

På dette foto kan man få en fornemmelse af, at for at komme ned i vandet, skal der sættes kraftigt fra med bagbenene når forbenene ikke længere kan bunde. Og så er modsatte bassinkant meget tæt på. Lige efter den orange bold faktisk.

 

Pelle kan, der hvor han står, kun se dette korte "vandrum", han kan ikke vide bassinet faktisk hører til. Så hans billede af det er et par kvadratmeter som han skal kaste sig ud i.

 

Egentligt fornufting af ham IKKE at gøre det!

 

Jeg vil helt klart prøve "Buddys svømmebad" på et tidspunkt, det ser meget bedre ud

 

Jeg kan godt forstå han ikke ville i dér.

Det er en lang tur til skælskør, men jeg synes det er det værd, og så får man en dejlig træt hund med hjem igen b291.gifu78.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Der er instruktør på, de første gange. Så hvis folk selv har styr på svømningen, så er man der alene. Men der var andre i hallen også, og det virkede som om de syntes det var helt normalt. Men det er nu heller ikke første gang, at jeg har set den slags tosset opførsel fra brugshundefolk :wink:

Det sagde du og ikke jeg :wink: b103.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en ved vuffershoppen da jeg var til udstilling i Herning ... den var billig ... jeg kan ikke huske om det var 60 eller 65 jeg gav ... men tjek da lige Mollievuffers side ud:

 

http://vuffershoppen.dk/product.asp?product=183&sub=0&page=1

 

 

Ja hold da op - 60kr for en ekstra small? Det er da billigt må man sige..

 

Jeg tænkte på - kan man godt deles om en tid? For mine hunde kan bestemt ikke være i vandet mere end fem minutter af gangen, og det er jo heller ikke sikkert de har lyst..

Kunne være smart at dele udgiften jo :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en ved vuffershoppen da jeg var til udstilling i Herning ... den var billig ... jeg kan ikke huske om det var 60 eller 65 jeg gav ... men tjek da lige Mollievuffers side ud:

 

http://vuffershoppen.dk/product.asp?product=183&sub=0&page=1

 

 

Ja hold da op - 60kr for en ekstra small? Det er da billigt må man sige..

 

Jeg tænkte på - kan man godt deles om en tid? For mine hunde kan bestemt ikke være i vandet mere end fem minutter af gangen' date=' og det er jo heller ikke sikkert de har lyst..

Kunne være smart at dele udgiften jo :)[/quote']

 

Kan varm anbefale http://www.midtjysk-hundecenter.dk det ligger ved Mørup ( mellem Hobro og Skive). Her er redningsveste til hundene

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...