Hop til indhold

Hjælp ang foder og hundekiks.


Gæst anja mosevangen
 Share

Recommended Posts

Gæst anja mosevangen

Hej alle...

 

Vi fik vores dejlige dalmatinerhvalp hjem i søndags.....jubiiii!!!!! :lol::D

 

Den er simpelthen bare rigtig sød!!! :D

 

Men Men Men den vil ikke rigtig spise, hverken dens foder (det samme som ved opdrætteren) eller dens godbidder (har været ind over 4-5 forskellige slags).

Vi vil jo så gerne rose hende når hun gør noget godt, det gør vi også med stemmen og derefter en godbid, men hun vil ikke have den (spist nogle få).

Det er lidt svært synes jeg at øve indkald osv. når hun ikke rigtig vil have godbidden. vi prøver selvfølgelig alligevel.

 

Skal vi bare give hende lidt tid???

Hun er en lille forsigtig dame (hvis det har nogen betydning)

Hun piver ikke meget synes jeg, sover om natten og tisser udenfor allerede så hun er jo så nem.

 

Fra Anja (lidt fortvivlet). :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej alle...

 

Vi fik vores dejlige dalmatinerhvalp hjem i søndags.....jubiiii!!!!! :lol::D

 

Den er simpelthen bare rigtig sød!!! :D

 

Men Men Men den vil ikke rigtig spise, hverken dens foder (det samme som ved opdrætteren) eller dens godbidder (har været ind over 4-5 forskellige slags).

Vi vil jo så gerne rose hende når hun gør noget godt, det gør vi også med stemmen og derefter en godbid, men hun vil ikke have den (spist nogle få).

Det er lidt svært synes jeg at øve indkald osv. når hun ikke rigtig vil have godbidden. vi prøver selvfølgelig alligevel.

 

Skal vi bare give hende lidt tid???

Hun er en lille forsigtig dame (hvis det har nogen betydning)

Hun piver ikke meget synes jeg, sover om natten og tisser udenfor allerede så hun er jo så nem.

 

Fra Anja (lidt fortvivlet). :?

 

Tillykke med hende, så er det jo du skal lave en billedtråd banan19.gif

 

Jeg laver udelukkende mine godbidder selv, koger fx kyllinge/kalkunbryst/lever og skærer ud i passende bidder, fryser ned i portioner der passer til at jeg kan tage en pose ud af fryseren hver eller hver anden dag, og det smager så godt :D

 

Her er en tråd med mad og godbidder http://www.hunde-forum.dk/hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden-vt579.html

 

Du skal rose og også lige idet hun får godbidden i munden :)

 

Du kan også give hende godbidder lige idet du siger hendes navn, indkaldsordet og meget mere, det virker fantastisk, det skal gøres mange mange gange :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Tak for svaret.

 

Men hun vil slet ikke tage imod dem, i dag har hun spist lidt af dem fra en konge.

Men da jeg serverede morgenmaden ville hun slet ikke røre den.

 

opdrætteren siger at det er meget normalt at hun vil stoppe med at spise. men når hun er faldet til vil det komme igen.

 

men jeg er jo lidt nervøs for at hun går og taber sig!!! :?

 

Har i andre også oplevet det med jeres hvalpe når i lige har fået dem hjem????

 

Vi hentede hende i søndags og hun har ikke spist et helt måltid endnu!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Nææ trunternes appetit har aldrig fejlet noget.. De tror at det er madtid hele dagen.. Så der kan jeg ikke hjælpe desværre :roll:

 

Men tror nu nok at det skal komme så småt igen.. er jo lidt af en omvæltning at komme et nyt sted hen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine hunde har haft en god appetit, fra allerførste dag af og den første var også en meget forsigtig hvalp. Måske du lige skulle tale med dyrlægen om det, bare for en sikkerheds skyld.

 

Nu ved jeg jo ikke hvad du mener med nem og rolig og det er jo ikke nemt at vurdere om det er hendes normale måde at være på men det kan jo være at hun ikke har det så godt.

 

Måske kunne det også tænkes, at du tilbyder foderet på en anden måde end opdrætteren?.

 

Holder du os lige opdateret, og held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for svaret.

 

Men hun vil slet ikke tage imod dem, i dag har hun spist lidt af dem fra en konge.

Men da jeg serverede morgenmaden ville hun slet ikke røre den.

 

opdrætteren siger at det er meget normalt at hun vil stoppe med at spise. men når hun er faldet til vil det komme igen.

 

men jeg er jo lidt nervøs for at hun går og taber sig!!! :?

 

Har i andre også oplevet det med jeres hvalpe når i lige har fået dem hjem????

 

Vi hentede hende i søndags og hun har ikke spist et helt måltid endnu!!!

 

Er hun ellers frisk og leger m.m.?

 

Men hun spiser ikke?

 

Er det i specielle situationer hun ikke vil spise eller tage imod godbidder?

 

Hvad laver i typisk i løbet af en dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

 

Diva har spist to af hendes måltider i dag.... så det er bare stor fremgang!!!

pluds at hun har spist en del af de godbidder vi har givet hende!

 

Håber bare det fortsætter sådan i morgen!!!!!!

 

vi blander foderet på samme måde som opdrætteren og det er det samme foder samt de samme godbidder.

så der skulle der ikke rigtig være noget galt :?

 

måske hun bare lige skulle falde til. det er ikke i specielle episoder at hun ikke ville spise eller tage godbidderne det var bare sådan generelt. :?

 

i løbet af dagen har vi været ude at gå nogle ture, hun har været i byen at gå et par gange samt med i skoven, det sidste var hun helt vild med, vi gik en tur ned i vores dyrehave hvor der både er sø med ænder samt skov med rådyr, så det var lige sagen.

så leger vi ellers i haven, leger indendøre med aktivitetsbold og konge og diverse andre ting.

før i dag gad hun godt få bolden osv til at trille så der kom godbidder eller foder ud, men gad slet ikke spise dem, men det har hun så gjort i dag :D

 

vi træner også alene hjemme træning og det går bare fint, ind imelllem går hun selv i et andet rum og ligger der alene, så det går jo næsten for nemt med hende. hun har været alene et par timer i dag (har selvfølgelig trappet op hele ugen lige så stille.)

det tager hun rigtig fint.

hun er rigtig dygtig, går til døren når hun skal ud og render ude uden snor (vi bor på nedlagt landbrug) og kommer også næsten med det samme når vi kalder (nogle gange er kattene desværre lidt mere interessante :) )

Men her til aften har vi været ude i haven og træne lidt inden sengetid, og der gik det meget bedre når hun havde interesse for godbidderne.

 

Hun er rigtig begyndt at være en bisse, hopper, op tager ting rundt om i huset osv. men vi prøver at have øjne på hende hele tiden :lol:

 

Så alt i alt skulle hun nok bare lige falde til!!

Men man bliver jo så nervøs for det lille skind :)

 

Hun skal til dyrlæge tirsdag og have 12 ugers prik, det er vi noget spændte på, høre hvad han siger til hende osv.

 

Nå nu er det vist sengetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lyder vel nok dejlig! He, hun skal nok have alt i munden for at undersøge det, det kan være du må stille farlige ting og det kgl. porcelæn op i højden, ligesom med små børn:)

Da havde jeg det noget nemmere med min chihuahuahvalp end med min tidligere newfoundlandshvalp :wink:

 

Held og lykke hos dyrlægen. Hvis du bor i rimelig afstand, kunne du måske besøge dyrlægeklinikken kort dagen før sammen med en masse godbidder. Husk også godbidder med på tirsdag. Så hunden kan forbinde besøget med noget positivt, trods alt:) Og øv om muligt flere gange hjemmefre at stå på bord og blive "pillet ved" af dig :D

 

Det er så ærgerligt hvis de får dyrlægeskræk, det kan min hund skrive under på :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej...

 

Hos opdrætteren gjorde de det til en vane hver dag at blive kigget igennem og rørt alle mulige steder, de stod på et bord og blev tjekket, og det har vi også fulgt op på (dog ikke på et bord) men det vil vi da gøre de næste dage.

hun er vandt til at få kigget tænder osv. så der er ikke rigtig noget nyt for hende.

Men det er nemlig rigtig ærgeligt med de hunde der ryster af skræk når bare de hører ordet dyrlæge, det vil vi helst undgå.

vi bor ikke så langt derfra, så det var da en ide med lige at køre derned.

 

hun har også spist i dag, dog ikke helt op, men næsten.

jeg har lige trænet lidt sit og dæk med hende og der var hun helt vild efter godbidderne, så det går også frem af på den front.

hun sitter med det samme, så mon ikke snart dæk kommer, hun er bare så villig til at lære og hurtig. :lol:

 

hvormange måltider får jeres hvalpe???

opdrætteren var gået ned til tre måltider lige inden vi hentede hende men er det for tidligt at gå ned til to, hun er 11 uger i torsdags. det er bare ligesom at hun gerne vil spise de to måltider men har svært ved at få hende til det tredie.

eller tror i det kommer ligesom med de andre måltider som jo har haltet meget.

???????????????????????????????????????

 

Fra Anja som bare er så glad for denne side!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvad fodrer du med?

 

Og hvor meget vil du give og hvorfor?

 

Jeg synes at 3 måltider er alt for lidt, tørfoder samler vand i maven og bliver til store klumper, det er ikke rart med for store ''klumper''.

 

Og hvalpe skal spise forholdsvist meget :)

 

Lad hende spise det hunhar lyst til :)

 

Giver du hende søg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

hej...

 

vi fodrer med med Regal pet food og så er det den med lam og så blandet op med vand. det gjorde opdrætteren også.

 

Hun var oppe på 400 g. om dagen delt ud på tre måltider dernede. men her gider hun kun spise 250-300 g. på to måltider og søg.

 

Men det er bedre med hende med at spise!

 

Ville gerne følge opdrætterens madplan derfor giver vi 400 g.

 

vi har de sidste to dage givet hende søg, men det er ikke så nemt at lokke hende til at spise mere af den grund. hun er mere interesseret i at få det med vand i skålen. :?

men men men det bliver heldigvis bedre meget bedre for hver dag der går.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Dittemalene

Mange gange tillykke med din nye hund (:

 

Det lyder som om at din hund har været lidt nervøs de første dage hun har været hjemme hos jer. Det er helt normalt, faktisk gjorde vores første hund det også. Hun ville heller ikke spise det første stykke tid, men til sidst ville hun gerne, fordi hun følte sig tryg ved sit nye hjem.

- Faktisk minder din hund lidt om min: En lille forsigtig dame (: .

 

Men jeg kan høre at din hund begynder at spise mere, og det er rigtig godt! Husk at rose hende vær gang hun spiser, og sørg for at gøre det til en god oplevelse for hende.

- Det er også en god ide at klappe hende lidt når hun spiser, så hun er vant til at folk gerne må være tæt på hende når hun gør det. Nogle hunde knurre nemmelig af folk hvis de kommer for tæt på deres mad, hvilket jo er lidt upraktisk.

 

Vi købte vores foder til hundene hos dyrelægen, jeg kan ikke rigtig huske hvad det hedder.

 

Vi har gevet vores hvalpe mad 4 gange om dagen. Her måtte de spise temmelig meget.

 

- En god idé til hvis din hund spiser for hurtigt: Dæk pillerne med vand, så får de det ikke galt i halsen .

 

Men held og lykke fremover, jeg er sikker på at din hund og dig vil ha det sjovt sammen (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej.

 

Det går meget bedre med hende med at spise, hun har jo så også været her i tre uger, så hun er faldet godt på plads.

men hun gider stadig max spise 3 gange om dagen, hun måtte skam gerne for os få de 4 måltider som i andre forslår og synes er bedst men hun gider simpelthen ikke spise mere end de tre.

så der er vel også forskel på hunde ligesom med mennesker og andre dyr????

det er jo forskelligt hvad og hvormeget man kan rumme.

vi er oppe på 120 g. foder pr. måltid så det er stadig knap hvad hun spiste ved opdrætter. men med godbidder osv. så passer det med de 400 g. hun fik ved dem.

hun har ikke tabt sig tværtimod taget 800 g på, på 3 uger så det tror vi er fint nok, hun er glad og trives, fuld af energi. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

vi har nærmest siddet ved hende ved hvert måltid i den første halvanden uge og rost og klappet hende når hun spiste, så hun er helt tryk ved at vi rører ved hende og hendes mad når hun spiser.

tror bare hun skulle vende sig til at spise alene og konsentrere sig om det.

hun får vand i hendes mad, men hun sluger det ihvertfald ikke hun bruger gerne en tyve min. på at spise helt op. :)

 

DITTEMALENE:

hvordan var din hund (den stille pige) i forhold til fremmede mennesker???

Vores er nemlig meget reserveret, en tendens til at være lidt sky over for fremmede hun ikke har set før.

også selv om de sidder på hug med siden til uden øjenkontakt osv. og snakker rigtig venligt, så går hun ikke hen til dem.

meget og lang tids overtalelse så kan de få lov at kæle hende.

 

vi havde håbet vi skulle have været med til vores første udstilling sidst i januar, babyklassen! :) , men hvis hun ikke rigtig bliver bedre til fremmede mennesker så er der vist ikke megen fidus i det. dommeren skal jo kunne røre hende uden hun kryber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
vi har nærmest siddet ved hende ved hvert måltid i den første halvanden uge og rost og klappet hende når hun spiste, så hun er helt tryk ved at vi rører ved hende og hendes mad når hun spiser.

tror bare hun skulle vende sig til at spise alene og konsentrere sig om det.

hun får vand i hendes mad, men hun sluger det ihvertfald ikke hun bruger gerne en tyve min. på at spise helt op. :)

 

DITTEMALENE:

hvordan var din hund (den stille pige) i forhold til fremmede mennesker???

Vores er nemlig meget reserveret, en tendens til at være lidt sky over for fremmede hun ikke har set før.

også selv om de sidder på hug med siden til uden øjenkontakt osv. og snakker rigtig venligt, så går hun ikke hen til dem.

meget og lang tids overtalelse så kan de få lov at kæle hende.

 

vi havde håbet vi skulle have været med til vores første udstilling sidst i januar, babyklassen! :) , men hvis hun ikke rigtig bliver bedre til fremmede mennesker så er der vist ikke megen fidus i det. dommeren skal jo kunne røre hende uden hun kryber.

 

Det er MEGET vigigt at hun selv får lov at vælge kontakten !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej.

 

Det går meget bedre med hende med at spise, hun har jo så også været her i tre uger, så hun er faldet godt på plads.

men hun gider stadig max spise 3 gange om dagen, hun måtte skam gerne for os få de 4 måltider som i andre forslår og synes er bedst men hun gider simpelthen ikke spise mere end de tre.

så der er vel også forskel på hunde ligesom med mennesker og andre dyr????

det er jo forskelligt hvad og hvormeget man kan rumme.

vi er oppe på 120 g. foder pr. måltid så det er stadig knap hvad hun spiste ved opdrætter. men med godbidder osv. så passer det med de 400 g. hun fik ved dem.

hun har ikke tabt sig tværtimod taget 800 g på, på 3 uger så det tror vi er fint nok, hun er glad og trives, fuld af energi. :D

 

Kan du ikke bare slappe helt af med det og lade hende spise det hun vil?

 

Hvilke godbidder får hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst anja mosevangen

Hej

 

vi tager det skam også helt afslappet, vil hunden ikke spise mere så vil hun ikke! og spiser hun kun tre gange om dagen ja så passer det hende nok bedst.

så nu får hun serveret tre gange om dagen.

 

hun får meget forskellige godbidder, nogle fra olivers med torsk, nogle med grøntsager og andre med vaniliesmag, chokoladesmag og en tredie smag som jeg ikke lige kan huske, samt vi bruger hendes fodder som godbidder.

 

vi er blevet rådet af opdrætter at prøve med pølsestykker eller frikadeller, det går rent ind kan i tro :lol::lol:

 

men hun er flink til at tage godbidderne nu og hun spiser også fint, så der er ingen bekymring fra vores side mere. :lol:

 

Tror bare hun skulle falde til og lære at spise alene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...