Hop til indhold

Et spørgsmål


Gæst Mickey
 Share

Recommended Posts

Jeg er på udkig efter en hund. Jeg vil bare gerne have lidt vejledning. Jeg kunne godt tænke mig en lidt mindre hund, dog ikke sådan en lille taske hund :o Derud over skal den helst ikke fælde for meget og have blød pels ikke ru. Findes sådan en hund :-) Det må meget gerne være "familie" hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kan du byde hunden?

Må den kræve meget motion, eller kun lidt? Hvad med pelspleje, er det noget du vil bruge tid på, og bor du i hus eller lejlighed.

Det er lidt nemmere at give råd når man ved lidt mere om den der vil have hund.

 

Enig :)

 

Det er godt ligesom at sætte nogle krav op til hunden og finde ud af hvad man selv kan tilbyde. Du skal også overveje hvor længe du vil bruge på aktivering hver dag osv. Er det en bestemt slags hund du søger? jagt/vagt hund, selskabshund, brugshund osv :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen til debatten :D

 

 

Jeg er helt enig med de andre :)

 

 

Det vigtigste er at du og hunden passer sammen :)

 

Grunden til de mange aflivninger er at mange gange vælges hunden udfra udseende og at dens behov ikke tilgodeses!

 

Så, hvad vil du tilbyde hunden og hvad kunne du tænke dig at lave med hunden, hvordan skal hunden være ?

Link til indlæg
Del på andre sites

er det en blandingshund eller en eller anden race, du vil have råd om?

 

Du har tidligere spurgt om blandinger. DE er ikke så nemme at forudbestille. Man må tage, hvad der viser sig. Man kan evt. kikke i dba eller i dyreinternaterne. Det er sjældent helt unge hvalpe.

 

Hvis det er en eller anden race, du vil prøve at finde, så kan det være en hjælp at kikke på denneher side:

 

http://www.hundeleksikon.dk/index.html

 

Du skal nok kikke på de racer, der har en grøn "kugle" ud for størrelsen

 

Racerene hunde er en del dyrere end blandinger.

 

 

 

u020.gifd058.gifu020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...