Hop til indhold

Schæfer han søges til parring


Gæst sidselmartine
 Share

Recommended Posts

Gæst sidselmartine

Jeg er helt ny herinde, så undskyld hvis jeg laver lidt fejl.

Jeg har en dejlig langhåret Schæfertæve på 6 år som jeg ønsker parret. Vi har lige fået hende HD undersøgt, og venter svar på dette, men dyrlægen har sagt go for hende, og mener også at hofterne er fine.

Vi vil meget gerne hvis hannen også er langhåret, og kunne han være hvid ville det være et ekstra plus (men intet krav)

Vi er bosat i Helsinge, så i må meget gerne bo i en rimelig afstand fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svada???

 

:evil::evil: ved du overhovedet hvor flot en langhåret schæfer er ?? :blink: og at syd for grænsen er det ikke en fejl, men noget der bliver sat pris på :mrgreen:

 

og hvis du ikke taler ordentligt om de langhåret - pudser jeg Alto på dig :rolleyes:

 

Og lige et velkommen til trådstarter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:evil::evil: ved du overhovedet hvor flot en langhåret schæfer er ?? :blink: og at syd for grænsen er det ikke en fejl, men noget der bliver sat pris på :mrgreen:

 

og hvis du ikke taler ordentligt om de langhåret - pudser jeg Alto på dig :rolleyes:

 

Og lige et velkommen til trådstarter :mrgreen:

 

Jeg ved godt hvor flotte de er. Kender flere af dem.

 

Men ikke desto mindre er det en diskvalificerende fejl i avlen. Bum-bummelum. Så er den skid vist slået :blink:

 

Og så at parre en langhåret med en hvid...... *host* *host* Jeg lægger ærligheden væk, før det går heeeelt galt :blink::mrgreen:

 

 

Uanset, så er 6 år godt nok i den gamle ende, hvis det er første kuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok (som allerede nævnt) glemme det med et kuld hvalpe - Tæven er som sagt gammel og "stiv" når/hvis der er tale om første kuld.

 

Nyd hende nu og når så der kommer en ny hund i huset skal du starte forarbejdet langt tidligere hvis det skal blive en god oplevelse for dig og ikke mindst hunden.

 

Klart det kan lade sig gøre, men jeg syntes man skylder dyret at tænke på hvor den befinder sig i livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sidselmartine

tak for alle de mange beskeder. Vil gerne sige at vi selv var itvivl på grund af hendes alder, men vi har været hos dyrlægen og få hende tjekket, og han har sagt at hun er i perfekt stand til at få hvalpe. Ellers havde vi aldrig overvejet det!!

Og så vil jeg også gerne kommentere på det med pelsen. Det er meget muligt at en langhåret bliver set som en fejl, men den er uden tvivl den flotteste, og ville til enhver tid vinde over de korthårede, hvis den fik chancen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle de mange beskeder. Vil gerne sige at vi selv var itvivl på grund af hendes alder, men vi har været hos dyrlægen og få hende tjekket, og han har sagt at hun er i perfekt stand til at få hvalpe. Ellers havde vi aldrig overvejet det!!

Og så vil jeg også gerne kommentere på det med pelsen. Det er meget muligt at en langhåret bliver set som en fejl, men den er uden tvivl den flotteste, og ville til enhver tid vinde over de korthårede, hvis den fik chancen :-)

 

 

Hvis jeg var dyrlæge og havde udsigt til at tjene kassen pga kejsersnit natten mellem lørdag og søndag, så sagde jeg også go ahead til en 6 år gammel tæve :mrgreen:

 

Spøg til side... og velkommen til jer også herfra.

 

Jeg plejer at sige at dyrlæger ved ikke altid hvad de taler om (jeg har læst sammen med dem, så jeg ved hvad jeg taler om :lol:).....

 

En 6 år gammel tæve er for gammel at avle på første gang, specielt når det er af stor race.

 

Jeg synes de andre giver en ret god forklaring på hvorfor man ikke skal bruge en så gammel tæve, og jeg kan da sagtens krydre med en masse gode eksempler på hvor slemt det kan gå når man lader en 5 år (og derover) tæve få sit første kuld hvalpe, men det vil jeg trods alt spare jer for. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Tak for henvendelsen, men da jeg selv bor i nordsjælland er du desværre lidt for langt væk.

 

Har du stadig planer om at lade din tæve gennemgå en drægtighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske. hun er blevet godkendt til det fra dyrlæge og kennelklub.

 

Jeg må hellere undskylde med det samme, for min kommentar er ren kælling: nu har TS flere gange fået meget gode grunde til, at man ikke trækker første kuld hvalpe på en 6 år gammel tæve, og så går man alligevel videre med planere.

 

Hvorfor?!? Er man virkelig så ligeglad med sin tæve, at man lader hende gå i gennem sådan en omgang alligevel? Hvis behov tæller størst i denne ligning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sidselmartine

Hun er HD godkendt og godkendt af dyrlægen ja. og hvad er det for noget p... med at skrive det med langhåret og avl.. jeg bliver sgu så pisse gal på folk der er så latterlige at høre på!!!! Jeg kan bedst li langhåret, men sviner sgu da ikke de korthårede til vel, selvom jeg aldrig selv ville ha en!!! Det er sgu kun fordi at de langhårede ville vinde over de korthårede til enhver tid, at det er blevet sådan at de ikke må være med. små mennesker!!!!!!!

 

og jeg gider heller ikke finde mig i at få afvide at jeg ikke tænker på min hund. i ved ikke hvor meget jeg har undersøgt omkring hunde og deres alder, og sjovt har jeg altid fundet frem til at en hund på 6 år godt kan få hvalpe. og det er eksperter der skriver det. ser sgu ikke jer som eksperter bare fordi i har hunde selv!!!!!!!

 

Min hund betyder alt for mig, og jeg vil gøre alt fro at hun har det godt. Undskyld, men nu blev jeg sgu sur på alle jer der har skrevet. især dem der snakker ned om langhårede og om mig fordi jeg undersøger at få hvalpe på mig hund..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er HD godkendt og godkendt af dyrlægen ja. og hvad er det for noget p... med at skrive det med langhåret og avl.. jeg bliver sgu så pisse gal på folk der er så latterlige at høre på!!!! Jeg kan bedst li langhåret, men sviner sgu da ikke de korthårede til vel, selvom jeg aldrig selv ville ha en!!! Det er sgu kun fordi at de langhårede ville vinde over de korthårede til enhver tid, at det er blevet sådan at de ikke må være med. små mennesker!!!!!!!

 

og jeg gider heller ikke finde mig i at få afvide at jeg ikke tænker på min hund. i ved ikke hvor meget jeg har undersøgt omkring hunde og deres alder, og sjovt har jeg altid fundet frem til at en hund på 6 år godt kan få hvalpe. og det er eksperter der skriver det. ser sgu ikke jer som eksperter bare fordi i har hunde selv!!!!!!!

 

Min hund betyder alt for mig, og jeg vil gøre alt fro at hun har det godt. Undskyld, men nu blev jeg sgu sur på alle jer der har skrevet. især dem der snakker ned om langhårede og om mig fordi jeg undersøger at få hvalpe på mig hund..........

 

Altså det nytter ikke noget at reagere som du gør :-)

 

Det er ikke noget nogen herinde har bestemt at en langhåret Schæfer ikke kan avlsgodkendes - Det er alle Schæferfolkene's egen kennelklub - Sådan er det bare. Det der menes med det (hvis du ikke ved det) er at man aldrig vil kunne få stambogsført et kuld efter en langhåret Schæfer.

 

Den eneste grund til at du frarådes det herinde er at folk vil din hund det bedste (og dig) Det ville være sur røv hvis din tæve er en af de mange der ikke har fysikken til at føde pga. "stivheden" i knoglerne. Uanset hvor mange undersøgelser der er lavet inden er dette desværre først noget man kan se/opdage når det går galt.

 

Jeg ønsker dig og din hund alt muligt held og lykke med projektet. Og håber da at din hund er en af dem der kan klarer det med et godt resultat. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share



×
×
  • Tilføj...