Hop til indhold

Schæfer han søges til parring


Gæst sidselmartine
 Share

Recommended Posts

Kære trådstarter.. der er absolut ingen grund til at hidse dig sådan op! Der er ingen herinde der ser ned på hverken dig eller din langhårede schæfer!

 

Det folk forsøger at formidle til dig er, at du ikke vil kunne få stambogsført dine hvalpe, i og med at din tæve er langhåret!

Det er ikke noget vi har bestemt - det har avlsudvalget under schæferhundene vil jeg gætte på!

 

Mht. alder, så er det helt korrekt at der ikke er noget i vejen for at få hvalpe på en 6 år gammel hund - forudsat at hunden har født tidligere og ellers fysisk og psykisk er i orden!

 

Problemet med at være førstegangsfødende i så sen en alder består i, at du risikerer at din hund er for stiv i bækkenet til at være fysisk i stand til at føde hvalpe.

Tæver begynder at "blive stive" i bækkenet i 3-4 års alderen, bækkenet sætter sig nærmest, og ophører med at være fleksibelt og dermed fødedygtigt!

Hvis tæven ikke tæven har født et kuld inden / lige omkring denne alder, risikerer man store problemer under fødslen. Dette kan føre til at kejsersnit vil blive en nødvendighed, eller værre endnu, døde hvalpe!

 

Jeg skriver ikke dette for at angribe dig eller gøre dig ked af det, men for din eget og din hunds bedste!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst A.Pedersen

Det var lidt af en svada til en førstegangsbruger, venlighed koster intet. Jeg kan oplyse dig at en god tæve kan få hvalpe til hun er 10 år gammel, så hvad med at glemme de sure opstød og din bedre viden, og komme frem med noget possitivt istedet som kan bruges til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lidt af en svada til en førstegangsbruger, venlighed koster intet. Jeg kan oplyse dig at en god tæve kan få hvalpe til hun er 10 år gammel, så hvad med at glemme de sure opstød og din bedre viden, og komme frem med noget possitivt istedet som kan bruges til noget.

 

Trådstarter har ikke været online siden d.28.3...

 

Og mht at lade en 10 årig tæve få hvalpe, så er det i mine øjne dyreplageri...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A.Pedersen

Hej Sidsel

 

Først, schæfer af langhåret race er de flotteste, ingen tvivl om det og i Tyskland er det klart den foretrukne race. Jeg har selv en ½ langhåret han som er utrolig smuk og stor, hvilket jeg foretrækker. En skam at jeg bor så langt fra dig, ellers tror jeg han ville have været perfekt til din tæve. Han er testet, og har meget fine knogler, er sund og rask, har stamtavle, og er i det hele taget en dejlig, kærlig og rolig hund. Han er opvokset med børn og andre dyr. Jeg håber at du finder den helt rigtige han til din tæve. Held og lykke til jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A.Pedersen

Overhovedet ikke, og bare rolig, det er fuldt kompetente mennesker, som ved hvad de har med at gøre. Jeg vil gi`dig at det er usædvanligt, men ikke dyreplageri. Hvis hunden havde lidt under det, så vil jeg give dig ret, men i dette tilfælde var det fuldt forsvarligt. De fleste der har hunde elsker deres hunde, glem ikke det. En hund skal stadig have menstrution for at kunne producere hvalpe, ligesom mennesker og det stopper naturligt når hunden ikke er i stand til det længere, eller hvis den på anden måde ikke er istand til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Overhovedet ikke, og bare rolig, det er fuldt kompetente mennesker, som ved hvad de har med at gøre. Jeg vil gi`dig at det er usædvanligt, men ikke dyreplageri. Hvis hunden havde lidt under det, så vil jeg give dig ret, men i dette tilfælde var det fuldt forsvarligt. De fleste der har hunde elsker deres hunde, glem ikke det. En hund skal stadig have menstrution for at kunne producere hvalpe, ligesom mennesker og det stopper naturligt når hunden ikke er i stand til det længere, eller hvis den på anden måde ikke er istand til det.

Undskyld nu bliver jeg grov ... ovenstående viser desværre ikke særlig god indsigt i hunde: menstrution??? Hunde har ikke menstrution, de har løbetid, som er en helt anden sagt. Hundens blødning er forårsaget af snarlig forestående ægløsning - hos primater skyldes blødning afstødelse af den fortykkede slimhinde i livmoderen, som dannes som forberedelse af det befrugtede æg.

 

Menopause hos primater findes ikke hos øvrige dyr - hos de fleste dyr, ses det faktisk at de yngler sig selv ihjel hvis de får chancen, dvs. hvis de ikke er døde af sygdomme eller predation. - pga. nedslidning

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lidt af en svada til en førstegangsbruger, venlighed koster intet. Jeg kan oplyse dig at en god tæve kan få hvalpe til hun er 10 år gammel, så hvad med at glemme de sure opstød og din bedre viden, og komme frem med noget possitivt istedet som kan bruges til noget.

 

Kære førstegangsbruger.

 

Tillad mig på venligste vis, at gøre dig opmærksom på, at der på hvert indlæg i diverse tråde står en dato for hvornår indlægget er skrevet. Det er naturligvis ikke forkert at skrive et nyt syn på en gammel sag, men det er dog ikke altid populært at tænde ild under en form for krudttønde igen. I særdeleshed ikke hvis der ikke bringes nyt til emnet.

 

Mængden af positive indlæg er muligvis ikke overvejende, men jeg tror du hurtigt vil finde, at man på dette forum kalder en spade for en spade med så meget glimmer man dog kan afstedkomme i en given situation. Det er dog ikke med henblik på at tryne hverken nye eller gamle, men det er forum med brugere der har store mængder og årevis af erfaringer indenfor området. Nogle på hobbyplan mens andre har det som professionelt virke.

 

Derudover må jeg understrege, at det ikke er uden grund at der findes etiske anbefalinger omkring avl og opdræt. Grunden til at en tæve ikke skal tage sit første kuld når den har mere end fire år på bagen, er at knoglerne ikke længere har samme "fleksibilitet" som hos en ung hund. Det er der i øvrigt nævnt flere gange - på meget diplomatisk vis - gjort rede for flere gange i denne tråd.

 

At tage hvalpe på en ti år gammel tæve er ikke alene galimatias, det tangerer misrøgt af den arme hund. Uanset hvor god form den er i, er det en hund i sidste trimester af sit liv. Det er en seniorhund, der bør have lov at nyde sit otium i ro og mag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke, og bare rolig, det er fuldt kompetente mennesker, som ved hvad de har med at gøre. Jeg vil gi`dig at det er usædvanligt, men ikke dyreplageri. Hvis hunden havde lidt under det, så vil jeg give dig ret, men i dette tilfælde var det fuldt forsvarligt. De fleste der har hunde elsker deres hunde, glem ikke det. En hund skal stadig have menstrution for at kunne producere hvalpe, ligesom mennesker og det stopper naturligt når hunden ikke er i stand til det længere, eller hvis den på anden måde ikke er istand til det.

 

Hunde går ikke i overgangsalderen og ophører ikke med at komme i løbetid når tiden er løbet fra dem!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde går ikke i overgangsalderen og ophører ikke med at komme i løbetid når tiden er løbet fra dem!!!

 

 

Selvfølgelig gør de det.

 

Når de er unge går de også og venter på det store øjeblik hvor de får taget deres mødom så de kan rende hen i parken og fortælle til deres hundeveninder at nu har slagterens Bertram sniffet deres blomst :rolleyes:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst jonnamia

vi har en stor dejlig langhåret han.Han er flot, venlig, men vagtsom, eks. politihund. opmærksom, god til børn og andre dyr. Han har alle de bedste egenskaber, som vi så gerne vil se ført videre. Vi skal bare have en hanhvalp, som afløser for LEO, for alle elsker LEO, han er ca 8 år nu, men meget fertil. Afstanden kan måske blive et problem, for vi bor nær Nakskov, men på et nedlagt landbrug, så vi har plads nok til at HUN kunne være her i forbindelse med fødsel og hvalpe. mange hilsner Jonnamia og Fritz. evt. tlf 54 93 04 15

Redigeret af jonnamia
manglende tlf.nr
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...
Jeg er helt ny herinde, så undskyld hvis jeg laver lidt fejl.

Jeg har en dejlig langhåret Schæfertæve på 6 år som jeg ønsker parret. Vi har lige fået hende HD undersøgt, og venter svar på dette, men dyrlægen har sagt go for hende, og mener også at hofterne er fine.

Vi vil meget gerne hvis hannen også er langhåret, og kunne han være hvid ville det være et ekstra plus (men intet krav)

Vi er bosat i Helsinge, så i må meget gerne bo i en rimelig afstand fra os.

Vi har en dejlig, meget flot

langhåret schæferhan, som vi gerne vil parre med en hunschæfer, da vi ønsker, at hans gode gener skal føres videre og vi vil selvfølgelig gerne selv have en af ungerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
Gæst susogjulle

Vi har en smuk langhåret schæfer han hund på knap 2 år (født 24/8 2012), som er SÅ klar til parring. Han er sort med brunlige nuancer ved poter og ører. Han er hentet i Tyskland, og har papirer på, at han er en Altdeutcshe Schaeferhund. I Tyskland bruges denne race i politi/- og beredskabstjenesten. En Altdeutche Schaeferhund er af den østtyske race (fra ulve) og har en retlinje ryg og stærkere fysisk. Se mere på nettet om denne race, og se at den er stærk og flot. Ser frem til at høre fra dig. Mvh. Susanne Danielsen (langhåret schæfer elsker)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share



×
×
  • Tilføj...