Hop til indhold

Valg af hunderace


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

De eurasiere jeg personligt har mødt, har ikke været synderligt samarbejdsvillige, men har set et par stykker til en lydighedsprøve i sommers, der faktisk arbejdede rigtig godt! Ikke fordi de skal være lydighedshunde alle sammen, men min opfattelse er, at de har MEGET spidshundetemperament.

En af Akitas kærester for mange år siden, var en ung eurasier han... hun var dene eneste hund i nabolaget han havde repsekt for, hun skulle bare lige l¢fte læben, så var han artig :blink:

De legede godt sammen, men han var ikke ret flink ved nogen andre hunde, ville gerne spille lidt med musklerne, især overfor handhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder som om du skal have en af Jodies hvalpe når hun engang er gammel nok til dette. Hun er en fantastisk hund - semilanghåret, rolig af sind, men aktiv på ture og elsker træning, meget lærenem, elsker børn og dyr, hun er med mig alle steder (forleden tog vi metroen og elevatoren bare for sjov), hun er robust og selvsikker (kræver dog en konsekvent fører).

Men hun er selvfølgelig blandingshund. Samojede, golden og border :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om du skal have en af Jodies hvalpe når hun engang er gammel nok til dette. Hun er en fantastisk hund - semilanghåret, rolig af sind, men aktiv på ture og elsker træning, meget lærenem, elsker børn og dyr, hun er med mig alle steder (forleden tog vi metroen og elevatoren bare for sjov), hun er robust og selvsikker (kræver dog en konsekvent fører).

Men hun er selvfølgelig blandingshund. Samojede, golden og border :-D

 

ha, det kunne da sagtens være! som sagt er jeg helt og aldeles ligeglad med stamtavle, hvis jeg skulle anskaffe mig en race hund med tavle, så skulle det udelukkende være hvis jeg følte det gav mig en ekstra sikkerhed i forhold til dens helbred og psyke.

hvis jeg fx fik en dejlig, rask blandings hund, kunne jeg sagtens finde på at lave et kuld på den, uden at havde den mindste dårlig samvittighed over at sætte tavle-løse hvalpe i verden.

lige nu har jeg det sådan (igen, mine holdninger ændre sig hele tiden efter de informationer jeg får), at jeg går efter en pålidelig avler som jeg kan tale med og kan komme til at stole på. uanset om det ender med en racehund eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror måske en jagthund, er for meget for mig..

kan se din kommende baby bliver din nummer to hund, jeg skal jo først nu til at lære at havde hund i det hele taget, og tror måske jeg vil få rigeligt at se til med træning osv.

sådan en finsk hyrdehund er jo også en hund som skal havde en hel del motion og aktivering, men for mig lyder det lidt mere "teknisk" (i mangel af bedre ord) med en jagthund? Altså der ligger vel en del mere i at beskæftige en jagthund på den rigtige måde?

som du også selv sige, så skal man ikke anskaffe sig en jagthund, hvis man ikke vil bruge den til jagt (eller tilsvarende), og det er jeg lidt bekymret for ikke at kunne leve op til..

 

Vi er ikke til jagt, og min første hund havde jeg dersværre meget kort tid....

Den eneste grund til at vi overvejer markprøver, er at han så kan blive avlsgodkendt ikke andet... ellers så er det som sagt lydighed, agility og spor som bliver hans beskeftigelse, og det ser i til nu ud til at det er helt fint og nok til ham:-D

 

Tror ikke at man skal vælge fra ud fra om man går til jagt eller hyrder eller vagt eller så vidre,man skal mere kigge på at det er en hund der vil samarbejde med dig. Som din første hund er det vigtigere med en positiv oplevelse i ens træning, og så kan det blive sværer og sværer efterhånden.

 

MEn som sagt det er bare et forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...