Hop til indhold

Bichon Frisé


Gæst Bichon Charlie
 Share

Recommended Posts

Gæst Bichon Charlie

Juhu... :5up: så kom vores helt eget Bichon Frisé forum.......:klovn:

Jeg er den kommende ejer af en dejlig Bichon Frisé hvaps.....:blink: Vi skal hente den i Jylland først i maj og hele familien glæder sig helt vildt. Specielt min søn på 10 er helt vild, har oven i købt dedikeret 25 kroner af hans månedlige lommepenge til kræets fodder og udstyr......:engel:

 

Tænkte at hvis der var andre her på Hf der har/har haft en Bichon Frisé hund, ville det være top hyggeligt hvis i ville skive lidt om hvordan i modtog den i hjemmet og hvordan i opdrager den de første måneder samt fortæller lidt om hvordan man kommer igang med udstillinger. Også hvis i har an anden hvalp er I velkommen til at skrive idet mange ting er ens for alle hvalpe.

 

Desuden er Bichon frise jo en hund der skal vaskes og klippes regelmæssigt, gør I det selv?? Betaler i jer fra det? og i så fald hvor.......:oops:

 

Ved godt at der nok ikke findes lige så mange Bichon frisér på denne side som Labrador........:lol: men håber allligevel der er et par stykker...:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Fluffy

Hej.

Nej hvor sjovt jeg skal hente min bichon frisé 25-5-2009 i Svenstrup oppe ved Ålborg og jeg glæder mig. Jeg vil selv frisere og børste den hver dag men hver 3. måned kommer den til frisøren, også selvom det er dyrt men det er alle hobbys jo.

Jeg vil lære min hund at et bestemt sted i haven er der hvor den skal besørge. den skal lære at komme når jeg kalder og må ikke forlade haven. Jeg har haft to golden retrivere før men tror det her er noget helt andet.

Det er en fantastisk dejlig lille hund og hende jeg køber den af har været så sød at sende billeder tit, jeg har desværre kun besøgt den en gang, vi bor meget langt fra hinanden.Men på mandag skal den være hos os og være vores hund. den skal hedde Fluffy Cosmo Larsen, ja fint skal det være. Det er en han som engang skal kastreres men det ved den heldigvis ikke selv endnu.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Hej og velkommen til Bichon Frisé forum.......:vinken:

 

Dejligt at der er flere end mig der har vagt den dejlige race som fremtidig "bedste ven" :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Siden jeg skrev indlæget i forum, har jeg jo fået min lille hvalp hjem. Han hedder Charlie, og er nu 10 uger ( i morgen) :blink::blink:

 

Jeg har præsenteret ham i nedenstående link.....

 

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/7295-hej-jeg-hedder-charlie-0-a.html

 

og

 

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/7415-status-fra-uld-dyret-charlie-0-a.html

 

Håber vi kommer til at høre meget mere om din nye hvalp.......:vinken: og glæd dig bare, de er top skønne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Gæst Tulles mor

Hej,

 

Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig Bichon Frisé tæve på 1 år og 8 mdr. Ville bare lige høre dig, hvor tit dine tæver er i løbetid? Altså hvor lang tid der går mellem dem? Tulle går nemlig og er lidt mut i øjeblikket, men synes ikke det er så længe siden sidste gang (slutningen af maj) - det var dog kun hendes anden løbetid.

 

Kh Tulles mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er mig du spørger, er min den ene (ældste) tæve i løbetid hver 9 md. Den anden har kun været i løbetid 2 gange og hver gang også med 9 md. mellemrum. Men det er helt normalt at BF tæver er i løbetid mellem 5 - 10 md. Husk at tæven ca. en md. før påbegyndt løbetid begynder at udskilde nogle homoner som er intersante for hanhunde og måske også selv bliver fustrede. Håber at det var uddybende nok, ellers bare spørg igen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...