Hop til indhold

En god bog til en laaang flyvetur...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!!!

 

Jeg søger en god bog, til en meeeget lang flyvetur til Tanzania. Problemet er bare, at jeg efterhånden har læst så mange bøger, at jeg er nervøs for, at jeg køber en jeg kører død i, på grund af gentagelser...

Kommer lige med en oversigt over, dem som jeg har læst (kronologisk rækkefølge, ikke noget med hvilke jeg syntes bedst om):

Hunde - illustreret opslagsværk (forlaget Aktium)

Hundenes Sprog (Könemann)

Politikens Hundebog

Hunden Vor Ven af Roger Abrantes

Klikkertræning for din Hund af Morten Egtved og Cecilie Køste

På Talefod med Hunden - de dæmpende signaler af Turid Rugaas

 

Og så har jeg læst diverse magasiner, mend et giver jo ikke det store :wink:

 

Jeg tænkte på noget Lone Greva eller Irene H. Jarnved, tænder mest på førstnævnte, med bogen "Fra Hvalp til Hund". Men jeg gider bare ikke, at der er for meget omkring det man lærer hvalpen, lige når den kommer, for det har jeg efterhånden læst temmelig mange ting omkring, så det har jeg styr på :wink:

Men I må meget gerne komme med nogle beskrivende detaljer om nogle gode bøger :) Ingen krav til prisen, kun kvaliteten :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg kan rigtig godt lide Lone Grevas Familiehunden, den er god, med detaljerede oplysninger, den spænder vidt, og detaljerede beskrivelser omkring øvelser og hvilket formål øvelserne har, hun er god hende Lone :)

 

 

Christina Bruuns Hundeliv og hverdagstræning har jeg også og er meget glad for, jeg ville købe begge to, også set i forhold til de du har læst, der er alligevel så stor forskel på dem at det ikke skader med begge (metoder og grundlag er det samme, det bygger på hundens natur og sprog).

 

Og så kan jeg varmt anbefale Anders Hallgrens Alfasyndromet, den er jeg også glad for, min dyrlæge har lånt mit eksemplar siden august og jeg savner virkelig den bog :shock:

 

Den er baseret på forskning, han diskutere nye metoder imod gamle, den er supergod :oops:

 

Så de 3, så har du også til vejen hjem :D

 

Og så kunne du jo supplere med Stieg Larsson også :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ARGH! Glemte en bog... Jeg har også læst Dominans og Lederskab- fakta eller overtro" af Barry Eaton.

 

Men tak for idéerne Anne-Marie :) Der er kun ét problem - jeg kan ikke få Alfasysndromet i den boghandel, som vi har her. Har i hvert fald ikke set den endnu... Og da jeg skal rejse kl. meget tidligt, så kan jeg ikke nå at bestille den over nettet... Men hov, jeg får jo slet ikke tid til at læse de traditionnelle jumbobøger, hvis jeg skal have alle de bøger!!! :shock: Hehe.

Jeg tænker over det. Flere idéer er stadig varmt velkomne! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
ARGH! Glemte en bog... Jeg har også læst Dominans og Lederskab- fakta eller overtro" af Barry Eaton.

 

Men tak for idéerne Anne-Marie :) Der er kun ét problem - jeg kan ikke få Alfasysndromet i den boghandel, som vi har her. Har i hvert fald ikke set den endnu... Og da jeg skal rejse kl. meget tidligt, så kan jeg ikke nå at bestille den over nettet... Men hov, jeg får jo slet ikke tid til at læse de traditionnelle jumbobøger, hvis jeg skal have alle de bøger!!! :shock: Hehe.

Jeg tænker over det. Flere idéer er stadig varmt velkomne! :D

 

 

De kan altid få dem hjem, det de har stående er som regel de dårligere bøger :)

 

http://www.saxo.com går det som regel hurtigt, gratis fragt og billigst :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne Marie.

 

Det er en møg-boghandel :(

De havde hverken Alfasyndromet eller nogen af Christina Bruuns bøger. Men det har måske noget med juleræset at gøre? Nå, men endte op med Lone Grevas Familiehunden og Irene Jarnveds Fra Hvalp til Hund. Kiggede også på to andre bøger, af samme forfattere, men synes de lyd mindre interessante (mere stof jeg allerede kender til, så vidt jeg kunne se på kapitlernes navne).

Men jeg kan altid bestille Alfasyndromet over Canis, da jeg har bruger der :P Og så får man i tilgift et gavekort en gang i mellem 8)

Men nu må jeg hellere se at gøre klar til rejsen, så smutter igen :)

 

God jul og godt nytår, til jer som kigger forbi :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Anne Marie.

 

Det er en møg-boghandel :(

De havde hverken Alfasyndromet eller nogen af Christina Bruuns bøger. Men det har måske noget med juleræset at gøre? Nå, men endte op med Lone Grevas Familiehunden og Irene Jarnveds Fra Hvalp til Hund. Kiggede også på to andre bøger, af samme forfattere, men synes de lyd mindre interessante (mere stof jeg allerede kender til, så vidt jeg kunne se på kapitlernes navne).

Men jeg kan altid bestille Alfasyndromet over Canis, da jeg har bruger der :P Og så får man i tilgift et gavekort en gang i mellem 8)

Men nu må jeg hellere se at gøre klar til rejsen, så smutter igen :)

 

God jul og godt nytår, til jer som kigger forbi :D

 

Alfasyndromet er en god bog at have, så det ville være en god ide, eller du kan bestille den direkte fra forlaget trofast :)

 

Men Famileihunden og Fra hvlap til hund er begge gode, har dem begge selv :)

 

Den sidste kommer ind på det med at få en hund mere når man har en i forvejen :)

 

Godr rejse og god jul :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne-Marie.

 

Tak skal du have :)

 

Jeg er heller ikke rigtig i tvivl om, at jeg kommer til at have mere end én hund på et tidspunkt - selvom jeg endnu ikke selv har haft en.

Men jeg har også kigget meget på alfasyndromet, for har læst så mange rose den... Problemet er bare, at jeg ikke rigtig har råd... Kunne kun købe de to, fordi jeg havde gavekort til butikken.

Men nok om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...