Hop til indhold

Vis mig din cavalier..


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Ihhh, vi har fået et forum for cavalierer. :lun:

 

Har I ikke lyst til at præsentere jeres hund og vise en masse billeder. :-)

 

Vi har lige fået vores længeventede hvalp hjem, Smilla. Det er første dag jeg er alene med hende uden min kæreste, så jeg har været travlt optaget lige indtil nu (hvor hun tager et velfortjent hvil).

 

Vi har siddet ude på vejen idag og kigget på biler, cyklister, fodgængere, barnevogne... Og vi har leget lidt i haven. Senere idag, når kæresten kommer hjem tror jeg vi skal ud og køre en tur i bil. Hun falder næsten atid i søvn i bilen, men mon ikke det betyder hun er tryg nok ved det.;-)

 

Det er kæresten der har taget de 2 første billeder (dem jeg har taget, har jeg efterhånden postet i alle de andre tråde, så dem vil jeg ikke trætte jer med igen. :engel:).

 

Mon ikke hun er lidt en lømmel, når hun er sammen med ham?! :shock::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 170
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej.

Hun er jo sød, men det har jeg vist skrevet et par gange ;)

 

Vil meget gerne vise vores lille prinsesse frem, men hvordan får man billederne ind her??

 

Er lidt grøn hvad sådan noget angår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hej.

Hun er jo sød, men det har jeg vist skrevet et par gange ;)

 

Vil meget gerne vise vores lille prinsesse frem, men hvordan får man billederne ind her??

 

Er lidt grøn hvad sådan noget angår...

Når du svare en tråd eller et indlæg, er der et lille ikon af en clips oppe i toppen af boksen, den kan du trykke på og her uploade billeder fra din computer. Du kan også hente billeder på nettet ved at trykke på ikonet skråt nedenfor, der ligner.... et billed. :blink:

 

Håber det gav mening, for jeg er dårlig til at forklare sådan noget, og er et fjols til sådan noget computer noget, så hvis jeg kunne, ville jeg tage et billed af det med pile og sådan noget, men det magter mine evner vidst desværre ikke til. :oops:

 

Og velkommen herind :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold fast nogle søde billeder I har postet. :lun: :hjerte: :lun:

 

Jeg har lagt mærke til at flere cavalier-ejere tit har 2 eller flere af slagsen. Er det pga hundenes store lyst/ behov for selskab eller fordi de bare er for dejlige i sig selv, så man bare må have en mere? :lun::-D

 

Keep them coming. :5up::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hold fast nogle søde billeder I har postet. :lun: :hjerte: :lun:

 

Jeg har lagt mærke til at flere cavalier-ejere tit har 2 eller flere af slagsen. Er det pga hundenes store lyst/ behov for selskab eller fordi de bare er for dejlige i sig selv, så man bare må have en mere? :lun::-D

 

Keep them coming. :5up::lun:

Det er vidst mest fordi, man bare ikke kan få nok af de dejlige skabninger. :ivrig:

Jeg tror ikke cavalieren har et større behov for ekstra selvskab, end så mange andre hunde. :-)

 

Stod det til mig, havde jeg også huset fuldt af cavalierer. Jeg bliver fuldstændig blød i knæene, når jeg møder sådan en lille fætter. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vidst mest fordi, man bare ikke kan få nok af de dejlige skabninger. :ivrig:

Jeg tror ikke cavalieren har et større behov for ekstra selvskab, end så mange andre hunde. :-)

 

Stod det til mig, havde jeg også huset fuldt af cavalierer. Jeg bliver fuldstændig blød i knæene, når jeg møder sådan en lille fætter. :lun:

 

Hi hi ja, det kan man jo godt forstå. :hjerte: Og den fylder jo heller ikke så mehet. Du må da også have én på et tidspunkt igen...? :engel:

 

Tænkte bare også at den jo er avlet til at være selskabshund, så det kunne godt være der var nogen der havde denne ekstra overvejelse med (Smilla har meget svært ved at være alene hjemme (nu er hun jo også en hvalp), jeg kan mærke at selv kattene (som hun jo ikke er 100% dus med endnu ''betyder''/ ''tæller'' noget for hende). Men ja, alle dyr er vel flokdyr... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hi hi ja, det kan man jo godt forstå. :hjerte: Og den fylder jo heller ikke så mehet. Du må da også have én på et tidspunkt igen...? :engel:

Jeg vil love dig for, at jeg skal have en igen, og er da også så småt begyndt at kigge rundt på markedet. :engel:

 

Tænkte bare også at den jo er avlet til at være selskabshund, så det kunne godt være der var nogen der havde denne ekstra overvejelse med (Smilla har meget svært ved at være alene hjemme (nu er hun jo også en hvalp), jeg kan mærke at selv kattene (som hun jo ikke er 100% dus med endnu ''betyder''/ ''tæller'' noget for hende). Men ja, alle dyr er vel flokdyr... :hjerte:
Den er jo oprindeligt en jagthund, men da der er færre og færre der bruger den til det den oprindeligt er skabt til, men mere som familiehund, så er den med tiden røget ind under kategorien selvskabshund, hvilket jeg personligt synes er syndt, for det gør, at mange cavaliere ikke bliver brugt optimalt i forhold til deres behov og egenskaber.

Men vi er skam helt enige i, at det er en race, der bestemt har det bedst, når den er omgivet af andre, om det så er katte, mennesker, andre hund eller andet er efter min opfattelse ligemeget. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil love dig for, at jeg skal have en igen, og er da også så småt begyndt at kigge rundt på markedet. :engel:

 

Den er jo oprindeligt en jagthund, men da der er færre og færre der bruger den til det den oprindeligt er skabt til, men mere som familiehund, så er den med tiden røget ind under kategorien selvskabshund, hvilket jeg personligt synes er syndt, for det gør, at mange cavaliere ikke bliver brugt optimalt i forhold til deres behov og egenskaber.

Men vi er skam helt enige i, at det er en race, der bestemt har det bedst, når den er omgivet af andre, om det så er katte, mennesker, andre hund eller andet er efter min opfattelse ligemeget. :-D

 

Ja, jeg ved den er blevet forbundet med begge dele og især i de engelske kongehuse, hvor den var meget populær (først var den jagthund, så blev den selskabshund og derefter skødehund). Jeg slog det for sjovt lige op i bogen.:-)

 

I 1840 begyndt man at krydse den med mopsen (formentlig) for at lave den mindre og så den fik større øjne, kortere næse osv. (Man synes den oprindelig cavalier (jagthund) var for stor. Derved kunne den bedre bruges til skødehund. Man begyndt også at gå på udstilling med den. I 1928 blev der udarbejdet en racestandard (som vi stadig idag benytter).

 

Jeg synes det er dejligt at den rummer lidt af alle delene. At den både er sporty i det, men også er utrolig selskabelig og altid træsker i hælene på én og gerne vil putte i skødet. :lun: Og helt sikkert er det en hund, der skal have lov at arbejde.:5up:

Men alle hunde har jo hundebehov (synes det er synd for de 'taskehunde-størrelser' som ikke får lov at opleve verden på hunde maneer. Bare pga deres størrelser..).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja, jeg ved den er blevet forbundet med begge dele og især i de engelske kongehuse, hvor den var meget populær (først var den jagthund, så blev den selskabshund og derefter skødehund). Jeg slog det for sjovt lige op i bogen.:-)

Ja hvad er det man siger "kært barn, mange navne" :blink:

I 1840 begyndt man at krydse den med mopsen (formentlig) for at lave den mindre og så den fik større øjne, kortere næse osv. (Man synes den oprindelig cavalier (jagthund) var for stor. Derved kunne den bedre bruges til skødehund. Man begyndt også at gå på udstilling med den. I 1928 blev der udarbejdet en racestandard (som vi stadig idag benytter).
Det er rigtigt. Den kortnæset som man fik avlet sig frem til formodentlig med mopsen, som du skriver, er den der i dag hedder king charles spaniel.

I begyndelsen af 1900 tallet, kan ikke huske hvornår præcist, ønskede en amerikaner, at få den gamle større type ind igen, og man begyndte at avle på de få, der dér var tilbage. Den er nu blevet en af de mest udbredte af de to racer og er den der i dag hedder cavalier king charles spaniel. :-)

 

Jeg synes det er dejligt at den rummer lidt af alle delene. At den både er sporty i det, men også er utrolig selskabelig og altid træsker i hælene på én og gerne vil putte i skødet. :lun: Og helt sikkert er det en hund, der skal have lov at arbejde.:5up:

Fuldstændig enig. Og ja det er en rigtig allrounder hund, der bare er så fantastisk på mange områder. :5up:

 

Men alle hunde har jo hundebehov (synes det er synd for de 'taskehunde-størrelser' som ikke får lov at opleve verden på hunde maneer. Bare pga deres størrelser..).
100% enig :5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hold fast nogle søde billeder I har postet. :lun: :hjerte: :lun:

 

Jeg har lagt mærke til at flere cavalier-ejere tit har 2 eller flere af slagsen. Er det pga hundenes store lyst/ behov for selskab eller fordi de bare er for dejlige i sig selv, så man bare må have en mere? :lun::-D

 

Keep them coming. :5up::lun:

Hvis det ikke lige var fordi, at jeg netop lige har fundet (og fået) en skøn lejlighed så ville jeg fylde hele huset med cavalier (nå, okay så, en 2 - 3 stykker :mrgreen:) Desværre må man bare kun have 1 hund i min nye lejlighed, æv, æv, æv

 

Jeg ville gerne have mange fordi jeg elsker hunde, og drømmer også om engan at få en border collie, en gravfætter, en cocker spaniel osv. osv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hvor er Smilla dejlig :hjerte:

 

Jeg har 3 cavalier, som jeg da gerne viser frem :mrgreen:

 

hilsen Mette

Sikke et nuser billede af en sovende cavalier, hvor ser den bare nuttet ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg vil da også lige vise min øjesten frem:vinken:

 

Mingus er en cavalier på 2 år, såm er aldeles skøn! Vi har gået i C-klassen i DcH, hvor jeg håber at mine positive træningsmetoder kan overbevise bare nogle få om, at man sagtens kan få en lydig hund:blink:

Vi er nu begyndt til agility, og det elsker han nærmest mere end lydigheden, men kun lidt! Der er intet der slår en god gang rundering i Mingus' verden.

Jeg starter snart op med noget vildtspor med ham og min 1 år gamle golden retriever.

Redigeret af Louise_J
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også lige vise min øjesten frem:vinken:

 

Mingus er en cavalier på 2 år, såm er aldeles skøn! Vi har gået i C-klassen i DcH, hvor jeg håber at mine positive træningsmetoder kan overbevise bare nogle få om, at man sagtens kan få en lydig hund:blink:

Vi er nu begyndt til agility, og det elsker han nærmest mere end lydigheden, men kun lidt! Der er intet der slår en god gang rundering i Mingus' verden.

Jeg starter snart op med noget vildtspor med ham og min 1 år gamle golden retriever.

 

Han er god nok en smuksak. :lun: :hjerte: Smillas mor var var også tricolour. Men jeg har ikke set så mange af dem siden. Flest blendheim og ruby synes jeg. Men måske er det tilfældigt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det, det synes han også selv han er:cool:

På udstilling synes jeg også det er mest blenheimer, men de helfarvede er stærkt på vej frem. Faktisk havde vi lagt billet ind på en blenheim, men der var kun tricolour i kuldet, så sådan blev det. Jeg syntes simpelthen de helfarvede var grimme, især ruby, men nu er jeg helt syg med dem:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...