Hop til indhold

Vis mig din cavalier..


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi gør det at vi "trimmer" hende en gang imellem når vi syns det bliver for meget hehe

 

ikke at vi tager en maskine og barberer hende, men bare lige tager de lange hår nede ved poterne og maven (vi har også parket gulv, så hun ikke glider så meget)...

 

Men vi er os ret stolte af hende, hun er sgu en flot lille prinsesse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gør det at vi "trimmer" hende en gang imellem når vi syns det bliver for meget hehe

 

ikke at vi tager en maskine og barberer hende, men bare lige tager de lange hår nede ved poterne og maven (vi har også parket gulv, så hun ikke glider så meget)...

 

Men vi er os ret stolte af hende, hun er sgu en flot lille prinsesse :)

 

Det er hun ja. :lun: :hjerte:

Min kæreste truer også med at klippe Smilla hvis hun får for meget pels. Det må vi se til til den tid- (det går bare ikke hvis man skal prøve at udstille):lol:.

 

Jeg vil dog også være lidt nervøs for, at hårene ikke vokser ud igen. Mødte nemlig en dame i skoven, hvis cavalier havde fået klippet noget af halehårene (fordi der havde siddet noget tape fast) og hun sagde det var som om det ikke rigtigt ville gro ud igen. Men det har I ikke erfaret med mavehårene eller? (Imellem trædepoterne 'må' man vist godt klippe). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges at man ødelægger hårene på længere sigt, så man bliver nødt til at blive ved hvis man først har gjort det.

Mingus have en frygtelig pels da han var omkring 1 år, så vi fik ham klippet helt kort ved en hundefrisør. Han kan nemlig ikke udstilles, da hans ene testikel ikke er faldet på plads. Men hvor var han grim. Nu tynder jeg ud i hans manke på brystkassen med en speciel saks, og klipper ham under poterne. Den lange pels mellem tærerne lader jeg være, synes en cavalier skal have de lange ande-fødder, selvom det slæber meget skidt ind :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges at man ødelægger hårene på længere sigt, så man bliver nødt til at blive ved hvis man først har gjort det.

Mingus have en frygtelig pels da han var omkring 1 år, så vi fik ham klippet helt kort ved en hundefrisør. Han kan nemlig ikke udstilles, da hans ene testikel ikke er faldet på plads. Men hvor var han grim. Nu tynder jeg ud i hans manke på brystkassen med en speciel saks, og klipper ham under poterne. Den lange pels mellem tærerne lader jeg være, synes en cavalier skal have de lange ande-fødder, selvom det slæber meget skidt ind :cool:

 

Han er i hvert fald flot som han er nu. Men har han-cavalierer ikke også mere hår end tæverne? Eller er det en skrøne? Og kan det passe at ruby'erne er mindst behårede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilly
Hun er godt nok bedårende. :hjerte: :lun: :hjerte: Synes de ruby'er altid har sådan en flot glansfuld pels. :hjerte:

 

Tak jeps hun er noget af det smukkeste jeg har set :mrgreen: (er måske en smule forudindtaget :-D). Ja hendes far som også er ruby har en utrolig flot pels, Molly har jo stadig hvalpepels, og hun fælder helt enormt ligenu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Blanding skulle være far ægte cavalier, og mor cavalier med lidt japser i :lol:

så hun er lidt større ind de fleste cavalier vejer ca 10 kg :5up:

Sjovt, jeg ville måske have skudt på lidt cocker, i hvert fald ikke japansk blod:blink:

Det er ikke meget der er i udover cavalier kan man godt se. Min Mingus vejer jo omkring 12 kilo, på trods af stamtavle, og er endda meget slank. Men sådan kan naturen jo spille os et puds:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
hej frk smilla

 

han er et natur talent stiller sig op når der skal fotograferes:-D

her er et fra da han blev champ i hillerød

 

 

Ej, det er da et super billede. Den rosette klæder ham. :5up:

 

Var han med i Fredericia i februar måned? Synes jeg kan kende ham/ dig. :-) Vi var der bare som tilskuere for første gang og beundre de smukke cavalierer.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

 

jo han blev bedst i racen i fredericia, det var hans første cert der, så det er gået hurtigt med at blive champ syntes jeg, kommer du til silkeborg ??

 

 

Jaaa! , men så var det da ham. Hvor er det godt gået. :5up:

 

Vi er tilmeldt udstilling i Silkeborg (hvalpeklasse). Vi er totalt nybegyndere (har kun været med som tilskuere den ene gang i Fredericia) og det er vores første hund. Men vi synes det kunne være sjovt at prøve at være med.

 

Desværre bliver det nok sådan at vi må aflyse.:( Hun har nemlig været lidt halt på det ene forben i en uge nu (det er så lidt at dyrlægen ikke kunne se, hvilket forben hun trak på). Men nok til at hun formentlig vil blive diskvalificeret til en udstilling. Så jeg har fået en lægeerklæring fra dyrlægen. Æv også!

 

Men så tager vi med næste gang ellers. Det må være vildbjerg.

 

Ønsker jer alt muligt helt og lykke. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

 

øv det var da ærgeligt, er det ikke bare lidt vokseværk hun har fået.

hvis i kommer eller når i kommer til vildbjerg så kom hen til os så skal vi nok hjælpe jer lidt. hvor har du fået hende fra.

 

vi ses forhåbetlig .

 

claus

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

 

øv det var da ærgeligt, er det ikke bare lidt vokseværk hun har fået.

hvis i kommer eller når i kommer til vildbjerg så kom hen til os så skal vi nok hjælpe jer lidt. hvor har du fået hende fra.

 

vi ses forhåbetlig .

 

claus

 

 

Jeg har ikke tænkt på det vokseværk før.. men det kan da godt være. Hun er jo ikke til at styre selv om hun er halt. Hopper op og ned af møblerne og leger vildt. Så det er svært at holde hende i ro medmindre man har hende i en snor.. :-)

 

Jo tak, vi kunne godt bruge et råd eller 2 er jeg sikker på. :-) Vi har gået til lidt ringtræning i DKK, men alt det andet er vi ikke hjemme i. Jeg har købt noget special shampoo til hende der hedder 'white on white' og jeg har læst der skulle være en god børste der hedder mason pearson (men de laver jo mange forskellige kan jeg se)... så alt sådan noget håber jeg måske at kunne lure lidt på udstilling...altså hvad andre gør. :-)

 

Vi har fået hende fra et lille bitte opdræt i Struer. De har ikke kennelnavn (da det kun var deres 2. kuld). Men de var rigtig søde og hvalpene kunne ikke have fået en bedre forplejning. :-)

 

Ja, håber vi ses i Vildbjerg. Forhåbentlig er hendes ben i orden på det tidspunkt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...