Hop til indhold

Vis mig din cavalier..


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hej

 

sådan en børste fra mason er smaddre dyr og slet ikke nødvendig, du skal bruge en godt karte til hende, hvis du kommer til vildbjerg skal du få et par prøver på vores egen shampoo , vi får den lavet speciel, og vi får altid at vide hvo flott og rene vores hunde er.

 

claus

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

 

sådan en børste fra mason er smaddre dyr og slet ikke nødvendig, du skal bruge en godt karte til hende, hvis du kommer til vildbjerg skal du få et par prøver på vores egen shampoo , vi får den lavet speciel, og vi får altid at vide hvo flott og rene vores hunde er.

 

claus

 

 

Det lyder spændende. Jeg har heller ikke købt mason pearson børsten endnu. Tænkte at så ville jeg tage den store pung med til undstilling og købe den der. Men dejligt hvis mindre kan gøre det. Detr er jo en helt videnskab. :-D

 

Smillas farmor og Keddes mormor er den samme. (xtra nummer). Det er da lidt skægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil da også vise mine hunde frem :)

 

Først et billede af min svigermors Louis. "Vores" første Cavalier king Charles, og sjovt nok kendte vi intet til racen, før vi besluttede os for at vi ville lede efter en god hund.

 

Louis er Tricolour.

 

Donna er min første egen hund - og hun betyder alt for mig, hun er en fantastisk skøn hund, og gør altid hvad hun bliver bedt om, også selvom det ikke liiige er noget hun egentlig gider :) .

 

Louis og Donna har fået et kuld hvalpe - billedet viser de 5 af dem, da de var 8 uger gamle, og var kørt trætte efter en god omgang leg i haven :engel:

 

Jeg har altid synes Black&Tan farven var rigtig, rigtig smuk - og jeg håbede også der kom en black&tan hvalp efter Donna - det gjorde der også, men ikke en tæve. Så vi købte en ny lille tæve, hun er døbt Bella :) .

 

Så her i huset har vi 3 dejlige hunde, og det er fantastisk, der er altid selvskab uanset hvor man befinder sig henne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også vise mine hunde frem :)

 

Først et billede af min svigermors Louis. "Vores" første Cavalier king Charles, og sjovt nok kendte vi intet til racen, før vi besluttede os for at vi ville lede efter en god hund.

 

Louis er Tricolour.

 

Donna er min første egen hund - og hun betyder alt for mig, hun er en fantastisk skøn hund, og gør altid hvad hun bliver bedt om, også selvom det ikke liiige er noget hun egentlig gider :) .

 

Louis og Donna har fået et kuld hvalpe - billedet viser de 5 af dem, da de var 8 uger gamle, og var kørt trætte efter en god omgang leg i haven :engel:

 

Jeg har altid synes Black&Tan farven var rigtig, rigtig smuk - og jeg håbede også der kom en black&tan hvalp efter Donna - det gjorde der også, men ikke en tæve. Så vi købte en ny lille tæve, hun er døbt Bella :) .

 

Så her i huset har vi 3 dejlige hunde, og det er fantastisk, der er altid selvskab uanset hvor man befinder sig henne.

 

 

Fantastiske billeder. :hjerte: Og I det kuld var der da bare alt hvad hjertet begærer (mht til farver). :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også vise mine hunde frem :)

 

Først et billede af min svigermors Louis. "Vores" første Cavalier king Charles, og sjovt nok kendte vi intet til racen, før vi besluttede os for at vi ville lede efter en god hund.

 

Louis er Tricolour.

 

Donna er min første egen hund - og hun betyder alt for mig, hun er en fantastisk skøn hund, og gør altid hvad hun bliver bedt om, også selvom det ikke liiige er noget hun egentlig gider :) .

 

Louis og Donna har fået et kuld hvalpe - billedet viser de 5 af dem, da de var 8 uger gamle, og var kørt trætte efter en god omgang leg i haven :engel:

 

Jeg har altid synes Black&Tan farven var rigtig, rigtig smuk - og jeg håbede også der kom en black&tan hvalp efter Donna - det gjorde der også, men ikke en tæve. Så vi købte en ny lille tæve, hun er døbt Bella :) .

 

Så her i huset har vi 3 dejlige hunde, og det er fantastisk, der er altid selvskab uanset hvor man befinder sig henne.

Rigtig søde og super smukke

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimis øre filter også konstant, nu gør det, det så heller ikke nemmere at hun ikke vil børstet - hun vrider sig rundt som en ål :rolleyes:

 

Det er også en kamp her i huset, Mingus skal bestikkes voldsomt med godbidder for at sidde bare nogenlunde stille. Ligeså når der skal klippes negle, som åbenbart er voldsomt forfærdeligt for ham:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maggiesmor
hej :vinken: vi skal hente vores nye cavalier om en uge! :-D billederne er taget hos opdrætteren... de er ikke ret gode da de er taget med mobil :roll:

 

[ATTACH]13983[/ATTACH]

 

[ATTACH]13984[/ATTACH]

 

[ATTACH]13985[/ATTACH]

 

 

Det sted kan jeg genkende! :-D håber i får meget glæde og fornøjelse ud af den lille nuttede vaps :hjerte:

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hej

ikke for at virke smart eller klog, det er derfor at det er vigtigt at lære sin cavalier hvalp at blive børstet dagligt som lille, det skal gøres til en hygge stund

Det er også noget jeg virkelig fortryder at jeg ikke lærte hende, får jeg en ny på et tidspunkt, så skal den lære det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi lige er ved det der med pelsen. (Så har Spørge Jørgen her lige et par spørgsmål...).;-)

 

1) Er det i orden at redde i 'tør' pels? (Synes der står nogle steder man altid skal fugte den inden, så hårene ikke knækker).

 

2) Må man godt bruge en gummibørste på cavalier? Den fjerner mange døde hår (og Smilla fælder for tiden). Men jeg synes også hendes pels er blevet lidt kedelig nogle steder). Er den mon for hård ved pelsen?

 

3) Et sted har jeg set det anbefalet, at man blander lidt alm hundebalsam op med vand og bruger det som spray før man redder pelsen (ikke skylle ud). Må man det?

 

4) Har Også læst at det er glimrende at bruge en leave-in balsam til mennesker på hund. Spædet lidt op med vand... (Læst på en amerikansk side). Må man det?? (Ph og alt det der..)

 

 

(Jeg bader hende selv med kw shampoo og balsam og så har jeg en minkoliespray jeg sprayer ind i børsten før jeg redder hende). Og lige nu strigler jeg hende næsten dagligt i tør pels).

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi lige er ved det der med pelsen. (Så har Spørge Jørgen her lige et par spørgsmål...).;-)

 

1) Er det i orden at redde i 'tør' pels? (Synes der står nogle steder man altid skal fugte den inden, så hårene ikke knækker).

 

2) Må man godt bruge en gummibørste på cavalier? Den fjerner mange døde hår (og Smilla fælder for tiden). Men jeg synes også hendes pels er blevet lidt kedelig nogle steder). Er den mon for hård ved pelsen?

 

3) Et sted har jeg set det anbefalet, at man blander lidt alm hundebalsam op med vand og bruger det som spray før man redder pelsen (ikke skylle ud). Må man det?

 

4) Har Også læst at det er glimrende at bruge en leave-in balsam til mennesker på hund. Spædet lidt op med vand... (Læst på en amerikansk side). Må man det?? (Ph og alt det der..)

 

 

(Jeg bader hende selv med kw shampoo og balsam og så har jeg en minkoliespray jeg sprayer ind i børsten før jeg redder hende). Og lige nu strigler jeg hende næsten dagligt i tør pels).

 

:vinken:

 

Jeg gør nøjagtig ligesom du.

Jeg ville dog ikke bruge menneske-balsam, da det har en anden PH-værdi. Resten ved jeg ikke noget om:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...