Hop til indhold

Hjælp os!


Gæst Distantcall
 Share

Recommended Posts

Gæst Distantcall

Grundet ufattelige ubehagelige svar var dettte bestemt ikke en løsning vil ikke håbe for andre mennesker de får brug for hjælp!

Redigeret af Distantcall
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig og ikke selv kunne finde en egnet familie - ville jeg prøve at ringe til Ølsmose Pension og Hundeformidling. Deres hjemmeside hedder www.helpadog.webbyen.dk. Det er en privatejet formidling og jeg kan stå inde for, at hundene har det godt der, mens de venter på nye ejere. Men gå selv ind på deres hjemmeside og læs og dan dit eget indtryk. Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde aldrig troet jeg skulle anbefale denne adfærdsbehandler: http://www.hundekurven.com/ men nu gør jeg det alligevel, for hun har åbenbart haft succes med at omplacere flere problemhunde.

 

Hundene bor ikke i bure, men i hendes hjem, så vidt jeg har forstået.

 

At jeg så personligt ikke bryder mig om hende eller hendes mærkelige "hestetræning", skal ikke komme Jeres hund til skade ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm tror heller ikke dette er muligheden kan vil ikke kunn magte at være på sådan et sted men ktak for svaret

 

Men det er nok dem der har bedst chance for at sortere i evt. interesserede.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja måske er det men måske ikke men med sofus tidliger baggrund skal han ikke lande sådan et sted...:(

 

Hvad mener du nøjagtigt med "sådan et sted"?

Hvis du tror at et internat er et mørkt og dystert hundefangehul, hvor hundene går for lud og koldt vand, og ikke ser et menneske i dagevis, så tager du fejl.

 

Skulle en af mine hunde omplaceres, ville jeg personligt vælge et af Dyrenes Beskyttelses internater. Der er uddannet personale, som vurderer hver enkelt hund, og virkelig arbejder for at lære dem at kende, og finde det helt rigtige hjem til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja måske er det men måske ikke men med sofus tidliger baggrund skal han ikke lande sådan et sted...:(

 

Som Umulia skriver er det skam ikke så slemt - Desuden har de tiden til ham og kan vente på den bedst egnede person.

 

Han vil ikke få Nej og skæld ud meget af tiden som nu, Jeg tror han vil opfatte det som en tiltrængt ferie og det vil I garanteret også - og I behøver ikke have dårlig samvittighed over at levere ham til internat.

 

Derimod skal I have dårlig samvittighed hvis I giver ham væk til "den første og bedste" fordi NU er det bare blevet for meget for jer - Så hellere stoppe legen mens den er rimelig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tja måske er det men måske ikke men med sofus tidliger baggrund skal han ikke lande sådan et sted...:(

 

"Sådan et sted" ????? - sådan et sted er et ferieparadis for hunde - der er kæmpe natur-legeplads, udendørs løbegård til alle hunde, menneske kontakt, hundekontakt m.m.

 

Derudover er "sådan et sted" meget bedre til at vurderer evt. nye ejere - da de har ekspertisen i det, det har vi almindelige mennesker ikke.

 

 

Og undskyld, hvis jeg siger det lidt hårdt, men GIV DOG HUNDEN EN CHANCE :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Distantcall

Okay begge 2 rolig nu. ja skrevet tekst er meget taknemligt.

1) jeg ved godt hvad og hvordan der de steder rundt omkring da jeg selv har handlet med teder som ovennævnte før og var meget glad for det og fik en fantastisk hund.

2) Sofus får ikke bare nej og skælud, vores hund har det godt og bliver plejet og passet.

3)Jeg ved Sofus ikke kan være et sted med andre hunde og en masse gøen og hvad der til høre, der ud over er jeg blevet frarådet det af proff hundemennesker.

4) syntes godt nok ikke det er behageligt at få sådanne hak spurgte pænt om hjælp og har svaret høfligt. at det ikke er en god ide da jeg ved det ikke er stedet /stederne at sende ham hen.

5)Det var ikke forsjov jeg skrev det ikke vare en god ide alle svar tages da op og bliver undersøgt. jeg kender bare hunden fulde historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay begge 2 rolig nu. ja skrevet tekst er meget taknemligt.

1) jeg ved godt hvad og hvordan der de steder rundt omkring da jeg selv har handlet med teder som ovennævnte før og var meget glad for det og fik en fantastisk hund.

2) Sofus får ikke bare nej og skælud, vores hund har det godt og bliver plejet og passet.

3)Jeg ved Sofus ikke kan være et sted med andre hunde og en masse gøen og hvad der til høre, der ud over er jeg blevet frarådet det af proff hundemennesker.

4) syntes godt nok ikke det er behageligt at få sådanne hak spurgte pænt om hjælp og har svaret høfligt. at det ikke er en god ide da jeg ved det ikke er stedet /stederne at sende ham hen.

5)Det var ikke forsjov jeg skrev det ikke vare en god ide alle svar tages da op og bliver undersøgt. jeg kender bare hunden fulde historie.

 

Til punkt 2: Du skriver selv at han er i vejen og I er irreteret på hianden - det kan hunden jo meget nemt mærke og derfor kører det jo i ring for jer.

 

Til punkt 3: Det havde måske gjort det en del nemmere for os andre hvis du havde givet sådan en oplysning.

 

Til punkt 4: Hvis du føler folk har hakket - så er det nok fordi de har følt en smule fustration og du ikke har givet alle oplysninger som havde gjort det nemmere fra start af.

 

Til punkt 5: Hvad så med de første 9 måneder af hans liv, dem du kun kan gisne om?

 

Ville det være en mulighed at kontakte den adfærdsbehandler I har haft kontakt med, og få hjælp til at få klarlagt præcist hvilken familie I skal finde til ham? Hvad I skal være opmærksomme på osv? Hvad han helt præcist kræver af den nye familie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Trådstarter har slettet sit første indlæg - så til orientering til andre der læser denne tråd - vil jeg bare sige, at ts selv ville bortformidle eller få hunden aflivet. Alt andet lige syntes jeg så løsningen ville være et internat i stedet for aflivning. Sorry, hvis nogle har opfattet det hårdt ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Ooooooog endnu engang er vi tilbage ved den løsning, at der skal tidsbegrænsning på ens muligheder for redigering af indlæg.

 

Syntes nu ellers ikke jeg kan se nogle flabede indlæg, men dét er så en anden sag.

 

 

Helt enig :5up:

Det burde der laves..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op... Ballade i mit lille beagle forum :lol: Ærgerligt at TS ikke synes der var hjælp at hente her. Jeg synes aå absolut de råd der er kommet er rigtig gode. Men sommetider stiller man et spørgsmål i håb om at få et helt bestemt svar - får man det ikke bliver man sur og tvær. Det må vist være gældende her. Ærgerligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...