Hop til indhold

kastration hvornår?


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Tak for jeres svar, jeg har ringet til dyrlægen og han bliver kastereret den 2. januar, så må vi se om det ændrer ham meget.

 

Han er ikke hanhunde aggresiv men han er ved at få lidt tendens til at han gerne vil strejfe når der er hun hunde i løbetid. Vi skal ikke bruge ham til avl så der er ingen grund til at han får smag for tæver. Så satser vi på at oncentrations evnen bliver lidt bedre hvis ikke han skal bruge tid på alt mulig andet.

 

Vi har snakket meget om det rigtige i at få ham kastreret når der ikke rigtig er nogen problemer med ham, men har vurderet at det måske er bedre at tage problemerne i opløbet.

 

Som første gangs hunde ejer er der mange valg og nogle gange vælger vi sikkert også forkert men vi satser på at det i hvert fald ikke skader ham at blive kastreret, så må fremtiden vise om vi får en bedre hund ud af det.

 

Venlig hilsen Linda

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar, jeg har ringet til dyrlægen og han bliver kastereret den 2. januar, så må vi se om det ændrer ham meget.

 

Han er ikke hanhunde aggresiv men han er ved at få lidt tendens til at han gerne vil strejfe når der er hun hunde i løbetid. Vi skal ikke bruge ham til avl så der er ingen grund til at han får smag for tæver. Så satser vi på at oncentrations evnen bliver lidt bedre hvis ikke han skal bruge tid på alt mulig andet.

 

Vi har snakket meget om det rigtige i at få ham kastreret når der ikke rigtig er nogen problemer med ham, men har vurderet at det måske er bedre at tage problemerne i opløbet.

 

Som første gangs hunde ejer er der mange valg og nogle gange vælger vi sikkert også forkert men vi satser på at det i hvert fald ikke skader ham at blive kastreret, så må fremtiden vise om vi får en bedre hund ud af det.

 

Venlig hilsen Linda

Min holdning er, at skal hunden ikke bruges i avl og er den mentalt rask, så klip skidtet af :lol:

Det gør hunden mere ukompliceret, og så skal de ikke stresse over tæver i løb osv. Jeg er sikker på, at de får det meget bedre af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luxdog:

 

 

Det er jeg bare så glad for at du skriver, jeg har hørt rigtigt mange der syntes at det er dumt at kasterere ham bare for at gøre det.

 

Siden jeg har lavet indlæget har han siddet foran have døren og pebet for at komme ud. men når han bliver lukket ud i haven så stikker han bare næsen i vejret og snuser og piber. Naboens tæve eer i løbetid og jeg gætter på at det er årsagen til at han opfører sig sådan.

 

Så nu syntes jeg bestemt at beslutningen er den rigtige :)

 

Det er synd hvis han skal have det sådan hver gang der er tæver i nærheden for vi har rigtig mange hunde i nabo laget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...