Hop til indhold

Løbetid


Gæst Tweety
 Share

Recommended Posts

Gæst Tweety

Hej..

 

Jeg som jo er relativ grøn tæveejer har lige brug for jer Schæfer-eksperter.. (Er opvokset med en hanhund, og sådan en går jo ikke i løb.. :lol:)

Som nogen af jer ved har jeg en schæfertæve der er i løbetid..

Problemet er at hun bløder MEGET.. Altså at hun går og drypper, og det der med at slikke det op efter sig gør hun ikke (hun tager kun et enkelt dryp i ny og næ).. Vi har prøvet at "vise" hende blodet på gulvet for at lære hende at hun selv skal slikke dem op, men hun tværer for det meste bare næsen rundt i det.. Er der et godt trick til at lære en tæve at slikke det op efter sig? Det skal lige siges at hun ellers er meget renlig.. Hun gør sig selv meget rent i løbet af en dag, endda når vi er ude i haven og spille bold, så skal dåsen lige vaskes.. :mrgreen:

 

Indtil videre har hun blødt siden den 26/3 og hun gør det stadigvæk idag på 12. dagen.. Det er godt nok begyndt at blive lysere i farven, men hold da op der er stadigvæk meget blod at gå og tørre op efter hende.. Vi er gudskelov så heldig stillet at vi har parketgulv, så en våd klud tager alt blodet..

 

Det der med at give hende trusser på er simpelthen udelukket.. Det nægter jeg at byde min hund, men efterhånden er jeg desperat med alt det blod..

 

Er der nogen der kan give en ca guideline på hvor længe hun bløder, går i højløb og er ude af løbetid?

Jeg har prøvet at søge efter det herinde, og jeg ved at der er forskel fra race-til-race/hund-til-hund, så jeg forventer ikke en præcis dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg er desværrer ikke Schæfer-ekspert, så............. :mrgreen:

 

Men vil da gerne komme med et bud alligevel (hvis det er OK ;-))

 

 

Tommelfingerreglen er jo 3 ugers løbetid - højløbsk sådan omkring nu. Oftest ændre det farve så det antager en strågul farve når tæven er højløbsk.

 

Der er nogle hvor tæven begynder at gøre rent efter sig selv i takt med den bliver ældre - og så er vi nogle der har en gammel kone der stadig formår at få hele huset til at ligne et slagtehus når den er i løbetid.

Hvis du er heldig fatter hun det i den næste løbetid :-D

 

Hvis du ikke vil give den bukser på så lad være og fortsæt med kluden.

 

Fortsat god fornøjelse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Nu har jeg ikke schæfer, så du må bære over med mig :-Dmen jeg har tæver og har altid haft det:mrgreen:

 

Den første løbetid (det lyder som hendes første) har jeg ofte oplevet som værende lidt mere blodig, end de efterfølgende vil være, nok fordi hunden bliver bedre til at rengøre sig :-)

 

Når blodet bliver lysere tyder det på at hun er ved at være på det højeste, altså parrings klar, og efterfølgende vil der med stor sansynlighed være mindre blod resten af løbetiden, som i alt varer ca 3 uger.

 

Jeg har altid vist tæven blodpletterne, og allerede ved anden løbetid har de fattet pointen, så der er lys forude:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tweety

Blodet er blevet lysere, men det er stadigvæk rødt..

 

Men rart at se at det ikke kun er mig der har en tøs der bløder så meget.. Efter de første par dråber tænkte jeg bare "jubii hun er gået i løb".. Nu er det mere "damn.. Stopper du ikke snart"

 

De første par dage var det så slemt at hun lavede en hel blodpøl mens hun stod og spiste.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blodet er blevet lysere, men det er stadigvæk rødt..

 

Men rart at se at det ikke kun er mig der har en tøs der bløder så meget.. Efter de første par dråber tænkte jeg bare "jubii hun er gået i løb".. Nu er det mere "damn.. Stopper du ikke snart"

 

De første par dage var det så slemt at hun lavede en hel blodpøl mens hun stod og spiste.. :???:

 

Hvorfor tænker du - juhuuu hun er i løb:?:

 

Jeg tænker: Øv ØV, nu starter det og man skal tænke sig godt om i de næste 3 uger:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Min bror havde en schæfer, som svinede rigtig meget i løbetid, og jeg er ked af at sige det, men hun lærte det aldrig! :ae: Men hunde er jo forskellige - så det udelukker ikke din kan.

 

Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen der har lært deres tæver at blive renlige under løbetid, mere at det enten har været naturligt for tæven, at gøre det, eller at det ikke har. Tror du må vente at se om hun lærer det lige så stille?

 

Men det kan jo være der er nogle herinde, der har erfaringer????:-D Kunne man jo håbe...

 

Vi har haft en del tæver i tidens løb der hjemme, og har de har heldigvis altid kunnet finde ud af det, man opdagede nærmest ikke de var i løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tweety
Hvorfor tænker du - juhuuu hun er i løb:?:

 

Jeg tænker: Øv ØV, nu starter det og man skal tænke sig godt om i de næste 3 uger:cry:

 

Fordi både hendes søster, og alle andre tæver på samme alder som hun færdes med var gået i løb, og faktisk er ude af det igen..

 

Så der gik vidst lidt "moder-stolthed" over det ala "jubii min pige er ved at blive voksen" ting.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din lille pige er blevet voksen, tillykke med det :-D

 

Petrine svinede helt vildt i første løbetid, anden gang havde hun lært lidt om renlighed, men eftersom hun sover i seng fik hun altså bukser på, men kun indendørs, for ja, de er seriøst latterlige (Petrine havde så always ultra i sine bukser, hvilket kun gjorde det endnu mere latterligt, men de var billigere end de specielle til hunde). Sidste løbetid, nr 3 var hun rigtigt dygtig og omhyggelig og alligevel var der pletter (indtil hun fik bukser på) - så jeg ville sige, tag bukser på indendørs og håb hun efterhånden lærer det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tweety

Tak tak.. :-D Ja hun har da ændret personlighed de sidste 14 dage.. Hun er meget mere rolig og farer ikke bare rundt som en forvirret høne længere.. :lol:

 

Nu får vores lille vovse ikke lov til at komme i møblerne, så det er ikke fordi jeg er bange for at hun drypper der.. Det var mere for at have en ca guideline på hvor længe jeg kunne forvente at hun var i løb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min bror havde en schæfer, som svinede rigtig meget i løbetid, og jeg er ked af at sige det, men hun lærte det aldrig! :ae: Men hunde er jo forskellige - så det udelukker ikke din kan.

 

Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen der har lært deres tæver at blive renlige under løbetid, mere at det enten har været naturligt for tæven, at gøre det, eller at det ikke har. Tror du må vente at se om hun lærer det lige så stille?

 

Nu er Vinnie godt nok ikke en Schæfer, men jeg tror ikke det gør så meget forskel lige med det her :-) Hun har aldrig lært at holde sig ren, og eftersom hun er en pænt stor Grand Danois, sviner det helt uhyrligt. Parketgulv og stræklagner gør underværker - jeg ville aldrig give min hund bukser på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Det gjorde min bror heller ikke, han var bare noget mere opmærksom på, hvor hun var henne, og at hun ikke lige lå i sengen, når hun var i løb:mrgreen:

 

Ville heller ikke putte bukser på min hund.

 

Min søster gjorde det dog ved hendes Golden, med begrænset succes for hunden ville ikke have dem på og tog dem af:!: Indtil hun prøvede sloggi trusser - som hun af en eller anden mystisk grund godt kunne lide:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tweety

Ej jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at gi min hund bukser på.. Lige så lidt som jeg kunne finde på at gå med røven bar på åben gade.. :mrgreen:

Men nu satser jeg på at hun snart er færdig med at bløde.. Det bliver mindre hver dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...