Hop til indhold

Navlebrok ?????


Gæst Scoope
 Share

Recommended Posts

Gæst Scoope

Hej :-D

 

Vi har kig på en blandingshvalp (mor:bordercollie/gårdhund, Far:labrador). Den er 11 uger og selvfølgelig verdens sødeste. Vi har dog opdaget, at den har en bule ca. midt på maven ca. på størrelse med en 1-krone. Det er blødt og den reagere ikke, når man trykker på det.

 

Vi har selvfølgelig forlangt, at en dyrlæge lige skal kigge på det, inden vi køber den, men er det noget, vi skal være bekymret for ?

Så vidt jeg kan læse mig til, så forsvinder de fleste SMÅ navlebrok af sig selv, men er det her i kategorien "små" ?

 

Skal vi evt. forlange nedslag i pris (den koster 2000), eller skal vi få papir på, at hvis det engang skal opereres, så skal sælger betale, eller hvordan skal vi forholde os ?

 

På forhånd tak

 

Scoope

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Hmmmm - Det er lidt svært at sige om hvad det er, og hvis det er navlebrok er det svært på skrift at bedømme om den er stor eller lille.

 

Jeg tror du skal vente og høre hvad dyrlægen siger. Hvis du har mulighed for selv at tage med ville det klart være det bedste - så har du også selv hørt hvad dyrlægen siger.

 

Min erfaring (fra andre dyr) er dog at et navlebrok ser umiddelbart ikke ud til at genere, men de kan blive meget store.

 

Personligt tror jeg ikke jeg ville købe en hund med navlebrok med mindre den var fikset af dyrlægen når jeg fik den.

 

Om I kan lave en aftale med nedslag i pris er vel ikke helt umuligt. At få lavet en "klausul" på en evt. senere operation tjaaaa, den er nok værrer, for hvor længe skal sådan en gælde?? Og hvis en hund er som alt andet - så går den i stykker når "garantien" er udløbet :blink:

Men prøv at spørge sælgeren om det.

 

Held og lykke med det hele :vinken:

Kom meget gerne med en opdatering - Vi kan vist alle lærer noget om navlebrok :-)

 

Og velkommen herinde :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg have engang en hvalp med en mikroskopisk navlebrok, sikkert forårsaget af et lidt for hårdt ryk i navlestrengen. Den blev solgt til normal pris, da dyrlægen mente at det aldrig ville komme til genere hende.

 

Den str. brokken har på hvalp du snakker om synes jeg dog lyder lidt for stor. Der skal helt sikkert en dyrlæge til at tjekke den og reduktion af prisen synes jeg godt kan komme på tale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

min har sådan en. den var/er på str med en hasselnød med skal. Den virker mindre nu, men mon ikke det bare er fordi han er blevet større.

 

Både sælgers og min dyrlæge menr at det aldrig kommer til at betyde noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig mange Bernere har navlebrok og også vores. Proceduren er, at de bliver efter-tjekket af en dyrlæge, der vurdere om der vil komme en operation på tale i fremtiden. Ved vores skal der ikke opereres.

 

Hvis du køber hvalpen, så kan du det første halve års tid nulre / masserer navlebrokken lige så blidt, når du alligevel sidder og piller ved den der uimodståelige hvalp. Så er der gode chancer for, at du kan masserer det væk.

 

Men altså dyrlæge-tjek og så er det egetlig et fedt om der skal eller ikke skal opereres senere. Det er jo bare det, at du ved, hvad du går ind til, når du slæber kræet med hjem.

 

Afslag i prisen ? Du kan da prøve, meeeeeeen 2000 for en nok 8-12 års ubetinget kærlighed må vel næsten kaldes ugens tilbud.

 

Derudover: Velkommer hertil :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Tak for alle jeres svar. Her er en lille update på, hvad der så er sket siden....

 

Ja vi var jo solgt, så vi købte selvfølgelig hunden. Så må vi se hvad dyrlægen siger i næste uge. Vi fik et nedslag i prisen på knap en trediedel, så det er ok.

 

Vi masserer bulen jævnligt, og hun reagerer slet ikke på, vi rører den.

 

Og brok eller ej, så er hun stadig den dejligst hund :-D

 

Skal nok vende tilbage, når vi har været omkring dyrlægen.

 

Fortsat god påske.

 

Scoope

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Tak for alle jeres svar. Her er en lille update på, hvad der så er sket siden....

 

Ja vi var jo solgt, så vi købte selvfølgelig hunden. Så må vi se hvad dyrlægen siger i næste uge. Vi fik et nedslag i prisen på knap en trediedel, så det er ok.

 

Vi masserer bulen jævnligt, og hun reagerer slet ikke på, vi rører den.

 

Og brok eller ej, så er hun stadig den dejligst hund :-D

 

Skal nok vende tilbage, når vi har været omkring dyrlægen.

 

Fortsat god påske.

 

Scoope

 

 

Og glem nu endelig ikke:

 

BILLEDER !!!!! :mrgreen:

 

Uha ja og: Glædelig hvalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg selvfølgelig læse at I har købt hunden, og tillykke med den.

 

Men for at svare på startindlægget, så ville jeg ikke selv købe en hvalp med navlebrok. Navlebrok kan være arveligt, og der bør efter min mening ikke avles på en hund med navlebrok. Eftersom en af mine hovedinteresser ligger i netop avl, så ville det være no go for mig.

 

Men skal I bare have hende/ham som familiehund, så er der jo ikke noget problem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Nu er det så kun som familiehund, vi skal have den, og under ingen omstændigheder hvalpe, så det er ok for os.

 

I går aftes forsvandt bulen efter ca. 10 min. massage. Dog kommer den ud igen, når hun leger. Men det giver da lidt håb om, at det kan forsvinde af sig selv.

 

Billederne skal nok komme ;-)

 

Scoope

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...