Hop til indhold

jeg har slået min hund med en pind


Gæst Nynne Lorentsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Nynne Lorentsen

mine hunde har slagtet min kat:( det var frygteligt men det gik stærkt jeg så på det og råbte nej, de reagerede ikke på nej,

så slog jeg Teis med en pind.

fofomis var død, med det samme:( jeg havde sq lyst til at slå mine hunde ihjæl:evil: jeg lukkede hundende ude i vaskerummet, tudede en time, lukkede dem ud sagde undskyld til teis. han elsker mig stadig ss. jeg var godt klar over at Teis er trænet jagthund. og katten var ude kat men for fanden hvor er det tragisk, jeg er knust over jeg slog min hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 454
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes absolut at nogen burde svare dig her, men jeg synes nok ikke at det skulle være mig, for jeg regner ikke katte for noget, og kan ikke tilbyde sympati fordi din kat er død.

 

Men mht. at du kom til at slå din hund, så mangler jeg endnu at møde et menneske, der aldrig har mistet besindelsen og fortrudt det bagefter.

Det gode er at vi lærer af det, og måske bliver bedre til at beherske os næste gang.

Og endelig, så bærer hunde ikke nag.

 

Jeg synes du skal tilgive dig selv :ae: OG hundene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker katte og har 2 af dem, men alligevel kan jeg ikke sige noget bedre end det som Umulia skrev.

 

Hunde er rovdyr, og det kan desværre gå galt :(

 

Jeg kan godt forstå din reaktion i det øjeblik det sker, og jeg kan også sagtens forstå din anger bagefter. Men som Umulia siger, nogen gange er vi altså bare mennesker :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nynne Lorentsen
Jeg vil heller ikke bebrejde dig din reaktion - du blev jo chokeret.

 

O.T. Jeg mener ikke du skal kalde din hund for en jagthund, det er ikke en jagthunderace ;-)

 

 

jeg ved godt at Teis ikke er en jagthund raace, men teis er en dygtig trænet jagthund han er genial til at finde spor og han elsker det. han er trænet til det. så vi leger gemme han snuser til en trøje og finger det rigtige barn vi har 4:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt at Teis ikke er en jagthund raace, men teis er en dygtig trænet jagthund han er genial til at finde spor og han elsker det. han er trænet til det. så vi leger gemme han snuser til en trøje og finger det rigtige barn vi har 4:-D

 

SUR RØV - Det er hvad der sker :neutral:

 

Men nej - du har ikke trænede jagthunde - Sporarbejde er ikke en "jagthunde" displin som sådan - det er for alle hunde uanset race.

 

Måske du tænker på dem der træner der hund til sweitss (ret selv stavefejl ;-)) Nogle af disse hunde trænes også til at dræbe det anskudte vildt, men ikke alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker jo katte, så jer er jo rystet over sådan en oplevelse. Kan virkelig godt forstå du er ked af det.

 

Jeg kan sige dig, at jeg selv havde taget skrappere midler i brug, hvis min hund ikke havde sluppet min kat. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg havde gjort. :evil: Og jeg havde formentlig ikke talt til den en uge derefter.

 

:ae: Knus og kram til dig. Og tænder et lys for den lille mis. :cry: Jeg synes det er så forfærdeligt, det kan ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nynne Lorentsen
SUR RØV - Det er hvad der sker :neutral:

 

Men nej - du har ikke trænede jagthunde - Sporarbejde er ikke en "jagthunde" displin som sådan - det er for alle hunde uanset race.

 

Måske du tænker på dem der træner der hund til sweitss (ret selv stavefejl ;-)) Nogle af disse hunde trænes også til at dræbe det anskudte vildt, men ikke alle.

 

jeg skal ikke gøre mig klog på jagt, aner intet om det, men teis har været med på mange jagt med tidligere ejer, og han siger at Teis er en dygtig jagt hund. det skulle både være råvildt og fugle jagt. og jeg siger lige ud i space at hvis han æder mine papegøjer så kommer han sq på grillen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skal ikke gøre mig klog på jagt, aner intet om det, men teis har været med på mange jagt med tidligere ejer, og han siger at Teis er en dygtig jagt hund. det skulle både være råvildt og fugle jagt. og jeg siger lige ud i space at hvis han æder mine papegøjer så kommer han sq på grillen:blink:

 

Ha ha :blink:

 

Jeg skal såmænd heller ikke kunne udtale mig om hvad din/e hund/e har været "udsat" for tidligere, men det er nu ikke racer der er tilladt at gå på jagt med - og det er netop fordi de modsat de andre har "dræbergener" - sådan meget forenklet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Det skete også i mit barndomshjem. Vores schæfertæve og lille Mille-katten kunne ellers fint med hinanden - og sov faktisk sammen.

 

Lige indtil den dag Mille kom for tæt på hundens mad - haps sagde det og katten var død...

 

Jeg kan ikke sige andet end jeg ved hvor chokerende det er - og hvor ubehageligt det er at se. Men at det desværre er sådan nogle ting der af og til sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bebrejder dig ikke at have slået din hund i frustration over den dræbte en kat. jeg havde nok gjort det samme, hvis ikke brugt højre ben for at standse det.

 

 

 

Men off topic. Kom jeg til en jagt hvor der mødte en ambull op, så ville jeg tage mine hunde og køre igen. Jeg ville ikke stole på, at den i en jagtsituation ikke kunne koge så meget op, at den tog fejl af mine hunde og en hare eksempelvis.

 

Din ambull er ikke en jagthund, uanset om den har været på jagt eller ej. Min newfoundlænder har også været på andejagt, og kan fint fungere som apportør, men jeg vil aldrig kalde hende en jagthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha :blink:

 

Jeg skal såmænd heller ikke kunne udtale mig om hvad din/e hund/e har været "udsat" for tidligere, men det er nu ikke racer der er tilladt at gå på jagt med - og det er netop fordi de modsat de andre har "dræbergener" - sådan meget forenklet :-D

 

 

Tilladt?

 

Står der ikke bare i jagtloven det skal være "egnet apporterende hund?" -Det gjorde der ihvertfald dengang jeg tog jagttegn. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst toskethors

:ae:Øv hvor ærgeligt men som alle de andre skriver så kan det jo gå galt, thorsen har taget et par af vores ænder, og ja man bliver sku så sur at det er svært at styre sig og man bare reagere som menneske. Håber du får en god dag trods alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilladt?

 

Står der ikke bare i jagtloven det skal være "egnet apporterende hund?" -Det gjorde der ihvertfald dengang jeg tog jagttegn. :hmm:

 

Sikkert mig der igen blander skrevne og uskrevne regler sammen, men man bliver jo farvet når man har familien fyldt op med jægere :-)

 

Mynder feks har jeg jo altid hørt man ikke må anvende idet de vil jage vildtet - ved godt ingen af de omtalte hunde er af den race. Og er alle dage blevet "belært" at min race ikke måtte bruges på jagt heller.

 

Men hvis der er jagtloven står egnet apporterende hund, så kan dette jo være alle racer hvis bare hunden er trænet til det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt målløs - Chokeret! :shock: :shock: :shock:

 

Jeg kan slet ikke forstille mig hvor frygteligt et syn det må have været!

 

Min Labrador Retriever Nala er bedste venner med mine 3 katte,

der har aldrig været andet end kæl, nus, groom, putte og leg..

 

Hvis Nala en dag skulle gøre det utænkelige (tvivler kraftigt)

og angribe en af kattene, så havde jeg ikke nøjes med en pind,

jeg havde faret på hende, sparket og slået hende for at få hende væk!

 

Og senere hen ville jeg nok aflive hende, for så har hendes sind satme slået klik og er for farlig for sine omgivelser - det kunne også have været en af naboens små katte hun havde faret på.. Foran naboens børn..

 

Nej det er utilgiveligt og bestemt ikke ok, blot fordi hun er en hund med instinkter.. Hendes instinkt fortæller hende ikke at kattene skal slagtes og nedlægges.. Hendes instinkt er at følge førerhunde - nemlig mig..

 

Hun ville end ikke jagte en fremmede kat,

for det har hun lært fra spæd er forbudt..!

 

Ser hun en fugl når hun er ude og løbe på marken

og sætter jagten ind, så skal der ikke mere end et højt "NEJ"

til at stoppe hende...

 

Det er MIG der bestemmer og sætter reglerne - ikke hende..

 

Stakkels katte.. Jeg er fuldstændig chokeret! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...