Hop til indhold

Hundetræning til en gammel hund.


Gæst Jannee
 Share

Recommended Posts

Gæst Jannee

Dem der siger at ældrer hunde ikke kan lære nye tricks, er da fulde af løgn. :-D

Min storebror fik Laban da han var otte-ni uger gammel. På daværende tidspunkt boede min bror stadig hjemme samme med familien, og pasningen og træningen af Laban blev hans ansvar.

 

Ni år senere, min storebror er flyttet ud i en lejelighed hvor man desværre ikke må have dyr, og det eneste Laban sådan set har lært er "sit". Han blev så stor-forkælet, og fik lov til at gøre hvad han ville (med visse grænser selvfølgelig!).

Derfor, på trods af sin alder, begyndte jeg at træne ham lidt i lydighed og lette tricks. På bare tre dage, har han lært både "dæk", "rul rundt", og "bliv". Vi øver os nu med "på plads" og "ned!".

 

Og jeg vil ærligt indrømme, både hunden og jeg finder det meget underholdende. Siden jeg startede er han blevet meget mere lydig og rar at gå ture med. :-)

Redigeret af Jannee
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begyndte at gå til rally-o med min da han var 11 år gammel.

 

Imponerende. Det må han også have nydt. ;-)

 

Laban er forøvrigt en rigtig sød hund - har lige set billedet i fotoalbums :-D

 

Mange tak. Han er en blandning af en labrador og en cocker spaniel, og har et hjerte a guld. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...