Hop til indhold

til minde om jordens dejligste hund Buller.. som ikke er her længere :'/


Gæst Buller97
 Share

Recommended Posts

Gæst Buller97

Hej allesammen..

 

Jeg har brug for at snakke med nogen om det, at miste sin bedste ven :megaked:

Sidste år i maj, nøjagtig d.17 maj mistede jeg min elskede hund:'( En flot stor yorkshire terrier på 10 år ( Buller). Vi var nødt til at få ham aflivet fordi han fik gentagende hjerneblødninger og vi syntes det var synd for ham tilsidst.. Men jeg savner ham så pisse meget, og jeg mangler ham og hver gang jeg ser et billede af ham, så får jeg tårer i øjnene, for han betød alt for mig.. jeg kan stadig ikke forstå han skulle aflives, for jeg troede ikke på, at dyrelægen havde gjort alt for ham.. :megaked: - Hvordan kommer man sådan..videre? Hjælper det først den dag man får en ny hund? Jeg kan desværre ikke få en ny hund i den nærmeste fremtid, for vi må ikke have dyr i lejligheden hvor min kæreste og jeg bor. Men jeg mangler virkelig en hund.. for jeg følte, at Buller lyttede til mig og han kunne virkelig mærke på mig når jeg var ked af det, for han kom hen og slikkede mig i hovedet, hehe.. :/ i virkeligheden sagde han vel bare:" op med humøret min tøs, jeg er her jo". jeg savner ham så meget hele tiden.. jeg synes det er så forkert han skulle rives væk fra mig så tidligt.. selvom 10 år måske er meget, så var det ikke meget for ham.. han kunne ha' blevet endnu ældre.. Hvordan kom I videre? Hvis I har mistet en dejlig hund?

Nogle gange synes jeg faktisk stadig jeg kan mærke ham.. når jeg er hjemme hos mine forældre, så hvis jeg ser fjernsyn, så er der nogle gange noget som strejfer mine ben.. det sted hvor han altid lå. Kan han stadig være her på en eller anden måde? :megaked:

 

Håber nogen vil snakke med mig.. jeg vil også gerne høre om andre har oplevet deres hund har fået hjerneblødninger

 

knus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke sige andet end jeg forstår du stadigvæk er trist og kan have følelsen af at buller er der.

 

Det er sund at savne, og godt du kommer ud med følelser, alle mennesker har det bedst af at komme af med sine følelser, om man bliver "svaret" er tit underordnet, bare der er nogen der lytter til en.

Det er aldrig nemt at miste, person/dyret bliver aldrig glemt. At man tænker mindre på en man har mistet betyder ikke man ikke stadigvæk elsker den person/dyr, så bare ud med tingene og stille og roligt komme videre.

 

Uden at skal lyde for klog :hmm: lyder det til du ikke helt er kommet dig over tabet og mangler at komme af med nogle følelser.

 

:ae:

 

Btw. han ser ud til at have været en lækker og glad hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller97

Hej ;)

 

Ja du har helt ret.. jeg er slet ikke kommet mig over tabet endnu.. men det bliver vel bedre en dag?.. jeg har lyst til at tage hen til en kennel hvor de har yorkshire terrier og købe en..:/

Link til indlæg
Del på andre sites

Orh..... Hvor er det synd for dig.... :ae:

 

Man siger, at "sorgen er den hjemløse kærlighed"....

 

Så du vil IKKE kunne komme videre i din sorg, før du har fundet en ny bolig til din kærlighed...

 

---Hvordan har din kæreste det med at have hund? Er han interesseret --engang?

For hvis han er det, så synes jeg, at I skal arbejde på at få en anden lejlighed. Der findes heldigvis mange lejligheder, hvor man MÅ have hund.

Alene det, at I begynder at arbejde hen imod at få en ny hund, kan være med til at lindre din sorg, selv om det også vil få din sorg til at bryde op igen i en periode, fordi du kommer til at tænke mere på din lille døde ven..

 

Hvis din kæreste ikke vil flytte, eller han ikke vil have hund, -så skulle du måske overveje et andet dyr? Må I holde kat? --Ellers kunne det være et marsvin, eller et andet lille pelsdyr. Eller en fugl.. (eller en ny kæreste..:oops:)

 

 

Jeg har selv mistet nogle hunde i løbet af mit liv. Og hver eneste gang har jeg kun kunnet finde ro ved straks at begynde og lede efter en ny hundehvalp. En ny hvalp er den allermest lindrende medicin mod sorgen over en mistet og elsket hund. For mig i hvert fald. Vi er jo forskellige. Men jeg synes det lyder, som om du har det lige sådan.. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

R.I.P Buller du lød som en dejlig hund og du skal vide du er savnet.

 

Må give de andre to ret. Det er hårdt at midste (har selv mistet min unghund her for få måneder siden) Men man kommer ikke rigtigt vidre før man har fundet noget nyt. Det kan være en ny kæreste (hvis man ikke har nogle)eller et nyt dyr af en slags.

 

Ud over det så kunne denne historie og tro måske hjælpe lidt? http://www.petloss.com/rbdanish.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hvor er jeg ked af det på dine vejne. :(

 

Ja det er hårdt at miste, og der er ikke rigtig så meget der kan lindre smerterne ved savnet.

Jeg tror de fleste af os herinde har mistet på et tidspunkt, så der er masser der kan følge dig i dit savn. :(

 

For mig hjalp det også med en ny hund, men det er nu to år siden jeg mistede min sidste hund, og jeg får stadig tårer i øjnene, når jeg læser om ham eller ser billeder eller video med ham. Sorgen vil nok altid være der, men man lærer at leve med den, så den ikke tynger så kraftigt.

 

Jeg håber sorgen snart letter, og husk at selvom sorgen letter, vil Buller altid være i dit hjerte. :ae: Og minderne kan ingen tage fra dig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller97

Hej.og tusind tak for de mange trøstende og søde ord.. :oops:

 

Jamen, min kæreste elsker hunde:) Vi kan bare ikke få en lige pt.. men mon ikke det kommer på et tidsunkt:D

 

Jeg kigger meget på youtube,og kigger på film med yorkshire terrier.. det hjælper lidt..sjovt nok..

Men jeg savner ham meget.. rigtig meget.. i starten lige efter hans død sov jeg med en lille tøj hund.. det hjalp også..

Findes der virkelig ingen kur mod hjerneblødninger hos hunde? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.og tusind tak for de mange trøstende og søde ord.. :oops:

 

Jamen, min kæreste elsker hunde:) Vi kan bare ikke få en lige pt.. men mon ikke det kommer på et tidsunkt:D

 

Jeg kigger meget på youtube,og kigger på film med yorkshire terrier.. det hjælper lidt..sjovt nok..

Men jeg savner ham meget.. rigtig meget.. i starten lige efter hans død sov jeg med en lille tøj hund.. det hjalp også..

Findes der virkelig ingen kur mod hjerneblødninger hos hunde? :confused:

 

Det gør ondt at miste , desværre har jeg ingen ord som kan trøste , men jeg vil fortælle dig hvad jeg gjorde

 

Jeg lavede en hjemmeside http://www.birdhome.dk/DreamHC/minde/dyr%20dode%201.html satte minderne ind og en melodi jeg fik sendt fra en som havde været inde på siden , blev også sat ind , desværre har jeg endnu ikke kunne sætte de sidste kære ind som jeg har mistet , jeg har endnu ikke accepteret de er væk , og fælder stadig et par tårer når jeg tænker på dem .

 

Jeg har heldigvis andre dyr jeg elsker og kan få tankerne lidt på afstand

 

For flere år siden mistede jeg også en lille hund der fik en del hjerneblødninger , sidste gang det skete , blev han aflivet , han kunne da ikke holde ballancen , desværre kunne dyrlægen ikke gøre noget

 

Mange tanker til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...