Hop til indhold

Nu er vi nået bunden... Alene hjemme-træningen :(


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

HJÆLP, seriøst hjælp.....

Pero er begyndt at gø HØJT og hyle når vi går!! Vi var væk fra ham ca. 2,5 time igår og havde optaget ham imens.. Først gøede og hylede han uafbrudt i 40 min, så lagde han sig til at sove og startede igen da vi vågnede. Vi kunne høre det helt ned til indgangsdøren til vores opgang så der er ingen tvivl om, at vi har ødelagt vores naboers lørdag aften.

 

Førhen har han bare småpevet og lagt sig til at sove med det samme efter vi er gået. Nu kan vi ikke gå fra ham overhovedet! Og vi starter altså på arbejde på onsdag. Vi har trænet lige siden i morges og det er gået ok, men vi er helt i bund igen med et par minutter - så var vi væk i 3-4 min og da vi kom tilbage kunne vi høre ham gø igen. Det er helt tydeligt, at han nu har indlært at alene hjemme = ulykke og at gø og hyle så højt som muligt!!! Vi er bare helt desperate nu - Hvad kan vi gøre for at han lærer at være alene?!?

Det er som om han har "glemt" alene hjemme her i ferien, hvor han har været sammen med os næsten hele tiden. Og vi ved, at vi kun har ham på lånt tid hvis vi ikke får løst det her problem :cry:

 

Når vi træner går vi og lukker døre imellem os hele tiden, i sekunder af gangen (han har altid synes det var værre at vi var i et andet rum, end når vi har været helt væk). Vi giver ham en stille aktivitet imens vi går ud i opgangen (men det er svært at finde noget han gider at have - både kong med leverpostej og rå ben bliver bare ignoreret fuldstændig) - Her i dag har vi givet ham et paprør, hvor indersiden var smurt med leverpostej, noget ande-lever-søg osv. (Det kan dog kun holde ham beskæftiget i mellem 1 og 3 min.). Og han har ikke sovet siden vi stod op i morges så vi ved at han er træt.

 

Hvad gør vi forkert?!?

 

Jeg er klar til at få fat i en adfærdsbehandler for at få det her på plads, men det er jo svært når vi har så kort en frist.

Er der andre muligheder? Vi har i forvejen DAP og han er begyndt på valeriane-dråber (som dog ikke ser ud til at have nogen virkning?)

 

 

 

Hjælp hjælp hjælp......... Vi er virkelig, virkelig desperate!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ej, altså... Hvordan kan I osse finde på at gå fra ham lørdag aften to dage før nytår?? Jeg ved ikke, hvordan I har det hos jer, men her hos os går der ikke ret lang tid imellem kanonslag og raketter... Især om aftenen. Sådan har det været alle dage siden juleaften.

 

Det er kun et problem hvis I skal afsted på arbejde allerede d. 2. For der har han nok endnu ikke glemt de chokerende oplevelser.. Kan I ikke få nogen til at passe ham til fyrværkeriet er HELT slut?

Hvad med de naboer, der er hjemme om dagen, kunne DE ikke have ham i pleje i den første tid? Han er da så nutte, så han for længst må have charmeret dem..

:wink:

 

OG! I disse dage, -lad radioen spille -højere end I ellers ville-- hele tiden. Både når I er hjemme og når I går fra ham. Skru op for lyden på fjernsynet når I ser fjernsyn. Så drukner smålydene udefra i larmen. Og de store lyde udefra er ikke lige så skræmmende.

--------------------------------- c020.gifk050.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk først her til aften de er begyndt at fyre af - vi har også undret os over, at der ikke var mere end der var. Vi har kun hørt fyrværkeri to gange indtil i aften - én gang da vi var ude at gå (hvor han blev forskrækket) og en anden gang herhjemme i lejligheden, hvor vi åbnede vinduet for at træne det med ham (og hvor han var ligeglad).

 

Det har helt sikkert intet med fyrværkeri at gøre (jo, måske, men så skulle det være stress over hans forskrækkelse i forgårs). Vi kunne se på videoen at han går og leder efter sig og piver højere og højere hvorefter det bliver til gøen og hylen.

Forresten har vi altid fjernsynet tændt når han er alene - sat rimelig højt.

 

Vi kan muligvis lokke en ven til at passe ham den 2., 3. og 4. jan. ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER desværre ingen hurtig løsning!

 

Han må helt tilbage og være tryg mens I er der, før I kan begynde forfra.

 

Det hunden gør når den er alene er det den lærer hører til situationen, så I har fået lært ham det forkerte.

 

Baldrian , DAP mv hjælper ikke stort nu, for nu har han LÆRT at være ked af det.

Baldrian bør kun gives ved uro/stress ikke ved "kedafdethed", der skal hunden løftes, ikke dæmpes, og det kan være vanskeligt at skelne hvad der er hvad.

 

Der hvor Pero er nu kan I IKKE regne med, han kan lære at det er OK at være alene på kort tid.

Først skal han tilbage til før utrygheden og SÅ kan I begynde igen, men meget mere varsomt end før.

 

Det dur IKKE at rende ud og ind hvis hunden ikke slapper af med det, for så lærer de det modsatte: At holde sig vågen og holde øje med jer = stress.

 

Desværre :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at mit bud er helt hen i vejret (så håber jeg Irene er vågen og stopper mig) men min hund trænede jeg også med at lukke dørene efter mig, indenfor, og det blev ligesom for meget for ham.

 

Har du prøvet at gå ud af hoveddøren mens han kigger på dig, uden at være beskæftiget med alt muligt?.

 

Da jeg i sin tid opgav at lære Thailo at være alene hjemme vha den metode jeg kan forstå I også bruger, greb jeg til andre midler. At lære hunden at forholde sig til at være alene og ikke bare aflede. Jeg gik ud af døren i 5 sekunder og gik derefter ind igen, somom ingenting var hændt. Så ventede jeg et godt stykke tid og øgede tiden med et par sekunder osv, osv.

 

Tror måske at visse hunde bliver forvirrede over alt det der bliver stablet på benene og ikke rigtigt fornemmer hvad det er der sker når vi går fra dem. Når de så er færdige med deres tyggeting bliver de overraskede over at være ladt alene. Er ikke helt sikker på at det er noget der virker på andre hunde, så måske skal du ikke lige styrte ud og træne min alternative metode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske at visse hunde bliver forvirrede over alt det der bliver stablet på benene og ikke rigtigt fornemmer hvad det er der sker når vi går fra dem. Når de så er færdige med deres tyggeting bliver de overraskede over at være ladt alene. Er ikke helt sikker på at det er noget der virker på andre hunde, så måske skal du ikke lige styrte ud og træne min alternative metode.

 

Jamen det er vigtigt, det du skriver!

Hunden skal VIDE man går fra den af den årsag, du nævner.

 

Og det er blandt andet derfor jeg bruger legekassen med spændende ting i, for så vælger hunden kassen til og dermed ejer fra. Og dermed er den nået et skridt på vejen til at kunne forlades uden at bive urolig/utryg.

 

Jeg drømmer ikke om at gå fra Pelle uden han ser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske at visse hunde bliver forvirrede over alt det der bliver stablet på benene og ikke rigtigt fornemmer hvad det er der sker når vi går fra dem. Når de så er færdige med deres tyggeting bliver de overraskede over at være ladt alene. Er ikke helt sikker på at det er noget der virker på andre hunde, så måske skal du ikke lige styrte ud og træne min alternative metode.

 

Jamen det er vigtigt, det du skriver!

Hunden skal VIDE man går fra den af den årsag, du nævner.

 

Og det er blandt andet derfor jeg bruger legekassen med spændende ting i, for så vælger hunden kassen til og dermed ejer fra. Og dermed er den nået et skridt på vejen til at kunne forlades uden at bive urolig/utryg.

 

Jeg drømmer ikke om at gå fra Pelle uden han ser det.

Hvorfor anbefaler alle bøger så, at man netop går uden "farvel-scener", gerne uden hunden ser det, når den er travlt optaget med andre ting. Det har også virket for mig. Mine CC har jeg haft lidt problemer med, indtil jeg "legede" at det var nat. De havde rutinen i at sove, når det er nat og det brugte jeg i alene hjemme træningen, og det var effektivt. De kan i dag være alene hjemme. De var vant til at være alene i stuen, imens vi sov i soveværelset. Så til start kørte tvet i soveværelset og alt andet var slukket og lukket=sovetid. Langsomt er jeg så gået over til "normal" tilstand. Nu er de alene, uden "natritualerne" :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER desværre ingen hurtig løsning!

 

Han må helt tilbage og være tryg mens I er der, før I kan begynde forfra.

 

Det hunden gør når den er alene er det den lærer hører til situationen, så I har fået lært ham det forkerte.

 

Baldrian , DAP mv hjælper ikke stort nu, for nu har han LÆRT at være ked af det.

Baldrian bør kun gives ved uro/stress ikke ved "kedafdethed", der skal hunden løftes, ikke dæmpes, og det kan være vanskeligt at skelne hvad der er hvad.

 

Der hvor Pero er nu kan I IKKE regne med, han kan lære at det er OK at være alene på kort tid.

Først skal han tilbage til før utrygheden og SÅ kan I begynde igen, men meget mere varsomt end før.

 

Det dur IKKE at rende ud og ind hvis hunden ikke slapper af med det, for så lærer de det modsatte: At holde sig vågen og holde øje med jer = stress.

 

Desværre :(

 

:cry: Åh, altså.... Det her er bare noget skidt...

Vi har nu her, mens han har hvilet under kommoden i gangen, gået lidt ud og ind - og han kigger bare lige op når vi går og når vi kommer ind igen løfter han kort hovedet, men bliver liggende. Er det ok at træne sådan når han er i ro?

Altså sådan at vi kun træner "gå ud ad dør og hurtigt ind igen" når han er rolig, ligger og slapper af og halvsover (han ser altid når vi går)? Og så ellers træner dørhåndtag, dørlås, nøgler, sko, jakke osv. når han er mere vågen?

 

Det er så ærgeligt at det er vendt rundt. Før lå han bare og sov når vi kom hjem - og dem vi havde til at komme og se til ham fortalte det samme.

 

Er der nogen chance for, at det er stress fra fyrværkeri-chokket (og måske julestress?), der gjorde ham usikker da vi gik fra ham igår - og så stressen fra alene-hjemme-oplevelsen igår, der gjorde ham ked af det i dag?

 

Vi har nu, i samråd med Pia, givet ham adgang til soveværelset (og fjernet vores dyner - han tisser nu stadig i sin egen :( ), men indtil nu har han hellere villet ligge i gangen - er sikker på, at det er for at holde øje med hoveddøren. Ville det forresten hjælpe ham ikke at kunne se hoveddøren? Tænker på, om hoveddøren er med til at stresse ham fordi han måske tror det er os der kommer hjem hver gang han hører nogen i opgangen?

 

Ååårh hvor er det her bare træls! Det var det eneste, der bare ikke måtte gå galt! Gid man kunne sige op med kun én dags varsel... Så havde man tiden til at gøre det som det skal gøres!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at mit bud er helt hen i vejret (så håber jeg Irene er vågen og stopper mig) men min hund trænede jeg også med at lukke dørene efter mig, indenfor, og det blev ligesom for meget for ham.

 

Har du prøvet at gå ud af hoveddøren mens han kigger på dig, uden at være beskæftiget med alt muligt?.

 

Da jeg i sin tid opgav at lære Thailo at være alene hjemme vha den metode jeg kan forstå I også bruger, greb jeg til andre midler. At lære hunden at forholde sig til at være alene og ikke bare aflede. Jeg gik ud af døren i 5 sekunder og gik derefter ind igen, somom ingenting var hændt. Så ventede jeg et godt stykke tid og øgede tiden med et par sekunder osv, osv.

 

Tror måske at visse hunde bliver forvirrede over alt det der bliver stablet på benene og ikke rigtigt fornemmer hvad det er der sker når vi går fra dem. Når de så er færdige med deres tyggeting bliver de overraskede over at være ladt alene. Er ikke helt sikker på at det er noget der virker på andre hunde, så måske skal du ikke lige styrte ud og træne min alternative metode.

 

Jeg kan sagtens følge dig!

Når vi giver Pero noget til aktivering udskyder vi egentlig bare hans piven. Godt nok ser han at vi går og fravælger os, men ligeså snart aktiviteten ikke er interessant mere bliver han ked af det over at vi ikke er der. Så det nytter jo ikke noget at juble over 7 aktivitetsminutter hvis han kun kan 30 sekunders ingen-aktivitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

:cry: Åh, altså.... Det her er bare noget skidt...

Vi har nu her, mens han har hvilet under kommoden i gangen, gået lidt ud og ind - og han kigger bare lige op når vi går og når vi kommer ind igen løfter han kort hovedet, men bliver liggende. Er det ok at træne sådan når han er i ro?

Altså sådan at vi kun træner "gå ud ad dør og hurtigt ind igen" når han er rolig, ligger og slapper af og halvsover (han ser altid når vi går)? Og så ellers træner dørhåndtag, dørlås, nøgler, sko, jakke osv. når han er mere vågen?

 

Nej, altså helt ærligt..... Op med humøret. Den chance ville jeg da gribe uden at tøve. Når I kan gå fra ham mens han ligger og slapper af og han bliver ved med at være afslappet mens I er væk, så er det andet jo bare et mønster han har fået lært. Og så skid hul i nøgle/ jakke/ dørhåndtags træning og hvad I ellers har gang i.

Link til indlæg
Del på andre sites

JA. Det kan godt være fyrværkeriet. Hvis han er tryg når I er ved ham, også når der er fyrværkeri, så må I ikke gå fra ham igen så længe der bliver skudt.

 

Og, du siger han måske lytter efter jer når I går og måske hører lyde udenfor? Har I tændt for radioen? Det er altså rigtig godt med baggrundsstøj som han kender og er tryg ved.

 

Hunde ER forskellige. Og nogen skal have lange farvelceremonier, som fortæller dem, at de snart skal være alene. Andre skal man bare gå fra uden videre. Du skal først og fremmest se på, hvad der virker bedst for Pero og for jer.

 

Når jeg går fra Silke, så ved hun det i forvejen. Jeg går rundt og gemmer godter i lejligheden mens hun ligger og kikker på. Under tæpper, bamser og puder. Og de allersidste to godter kaster jeg hen til hende, -siger: "værsgo. Mor kommer snart igen. Kan du være en god hund". Og så går jeg ud i entreen og lukker døren ind til hende og tager overtøj på mens hun fistrer rundt og leder efter godterne. -Der har aldrig været problemer. Men vi har haft tiden til at starte ganske langsomt med få minutter af gangen...

 

Hvis I er to om det, så kunne den ene holde Pero i starten mens den anden lægger godter... Det skal bare være noget, der ikke er for usundt, men alligevel spændende nok til at han er interesseret i at lede efter dem.

--Efterhånden vil han måske så synes at det er en god ide, at I går fra ham. Altså når han husker og genkender farvelceremonierne..

Men IKKE mens der er skyderi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor anbefaler alle bøger så, at man netop går uden "farvel-scener", gerne uden hunden ser det, når den er travlt optaget med andre ting. Det har også virket for mig. Mine CC har jeg haft lidt problemer med, indtil jeg "legede" at det var nat. De havde rutinen i at sove, når det er nat og det brugte jeg i alene hjemme træningen, og det var effektivt. De kan i dag være alene hjemme. De var vant til at være alene i stuen, imens vi sov i soveværelset. Så til start kørte tvet i soveværelset og alt andet var slukket og lukket=sovetid. Langsomt er jeg så gået over til "normal" tilstand. Nu er de alene, uden "natritualerne" :D

 

Jamen det anbefaler jeg også. Altså "scener" som i at gøre for meget ud af det, så hunden føler det bliver "en situation"

 

Især når man har haft gamle halvdøve/blinde tungtsovende hunde kan man se, hvad det kan gøre ved dem ikke at vide om ejeren er der eller ej.

De går i søg og kan blive utrygge ved det.

Det samme med hvalpe.

 

Jeg har vist også engang brugt at gå uden mine hunde direkte så det, og de klarede det også fint. De var så også tre hunde, så helt alene var de ikke og det er muligvis en af forskellene?

 

Som udgangspunkt mener jeg, det er sikrest at øve afsked med en bevidst hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER desværre ingen hurtig løsning!

 

Han må helt tilbage og være tryg mens I er der, før I kan begynde forfra.

 

Det hunden gør når den er alene er det den lærer hører til situationen, så I har fået lært ham det forkerte.

 

Baldrian , DAP mv hjælper ikke stort nu, for nu har han LÆRT at være ked af det.

Baldrian bør kun gives ved uro/stress ikke ved "kedafdethed", der skal hunden løftes, ikke dæmpes, og det kan være vanskeligt at skelne hvad der er hvad.

 

Der hvor Pero er nu kan I IKKE regne med, han kan lære at det er OK at være alene på kort tid.

Først skal han tilbage til før utrygheden og SÅ kan I begynde igen, men meget mere varsomt end før.

 

Det dur IKKE at rende ud og ind hvis hunden ikke slapper af med det, for så lærer de det modsatte: At holde sig vågen og holde øje med jer = stress.

 

Desværre :(

 

:cry: Åh, altså.... Det her er bare noget skidt...

Vi har nu her, mens han har hvilet under kommoden i gangen, gået lidt ud og ind - og han kigger bare lige op når vi går og når vi kommer ind igen løfter han kort hovedet, men bliver liggende. Er det ok at træne sådan når han er i ro?

Altså sådan at vi kun træner "gå ud ad dør og hurtigt ind igen" når han er rolig, ligger og slapper af og halvsover (han ser altid når vi går)? Og så ellers træner dørhåndtag, dørlås, nøgler, sko, jakke osv. når han er mere vågen?

 

Det er så ærgeligt at det er vendt rundt. Før lå han bare og sov når vi kom hjem - og dem vi havde til at komme og se til ham fortalte det samme.

 

Er der nogen chance for, at det er stress fra fyrværkeri-chokket (og måske julestress?), der gjorde ham usikker da vi gik fra ham igår - og så stressen fra alene-hjemme-oplevelsen igår, der gjorde ham ked af det i dag?

 

Vi har nu, i samråd med Pia, givet ham adgang til soveværelset (og fjernet vores dyner - han tisser nu stadig i sin egen :( ), men indtil nu har han hellere villet ligge i gangen - er sikker på, at det er for at holde øje med hoveddøren. Ville det forresten hjælpe ham ikke at kunne se hoveddøren? Tænker på, om hoveddøren er med til at stresse ham fordi han måske tror det er os der kommer hjem hver gang han hører nogen i opgangen?

 

Ååårh hvor er det her bare træls! Det var det eneste, der bare ikke måtte gå galt! Gid man kunne sige op med kun én dags varsel... Så havde man tiden til at gøre det som det skal gøres!

 

Ja det ER træls.

Det kan sagtens være julestress og hvis I har haft holdt ferie fra separationstræningen. Det bør man nemlig ikke.

 

Jeg synes, at når nu Pia er ind over, vil det være forvirrende, at jeg tæsker mere rundt i det. Så jeg vil foreslå, at du går videre med hende.

 

Held og lykke med det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER desværre ingen hurtig løsning!

 

Han må helt tilbage og være tryg mens I er der, før I kan begynde forfra.

 

Det hunden gør når den er alene er det den lærer hører til situationen, så I har fået lært ham det forkerte.

 

Baldrian , DAP mv hjælper ikke stort nu, for nu har han LÆRT at være ked af det.

Baldrian bør kun gives ved uro/stress ikke ved "kedafdethed", der skal hunden løftes, ikke dæmpes, og det kan være vanskeligt at skelne hvad der er hvad.

 

Der hvor Pero er nu kan I IKKE regne med, han kan lære at det er OK at være alene på kort tid.

Først skal han tilbage til før utrygheden og SÅ kan I begynde igen, men meget mere varsomt end før.

 

Det dur IKKE at rende ud og ind hvis hunden ikke slapper af med det, for så lærer de det modsatte: At holde sig vågen og holde øje med jer = stress.

 

Desværre :(

 

:cry: Åh, altså.... Det her er bare noget skidt...

Vi har nu her, mens han har hvilet under kommoden i gangen, gået lidt ud og ind - og han kigger bare lige op når vi går og når vi kommer ind igen løfter han kort hovedet, men bliver liggende. Er det ok at træne sådan når han er i ro?

Altså sådan at vi kun træner "gå ud ad dør og hurtigt ind igen" når han er rolig, ligger og slapper af og halvsover (han ser altid når vi går)? Og så ellers træner dørhåndtag, dørlås, nøgler, sko, jakke osv. når han er mere vågen?

 

Det er så ærgeligt at det er vendt rundt. Før lå han bare og sov når vi kom hjem - og dem vi havde til at komme og se til ham fortalte det samme.

 

Er der nogen chance for, at det er stress fra fyrværkeri-chokket (og måske julestress?), der gjorde ham usikker da vi gik fra ham igår - og så stressen fra alene-hjemme-oplevelsen igår, der gjorde ham ked af det i dag?

 

Vi har nu, i samråd med Pia, givet ham adgang til soveværelset (og fjernet vores dyner - han tisser nu stadig i sin egen :( ), men indtil nu har han hellere villet ligge i gangen - er sikker på, at det er for at holde øje med hoveddøren. Ville det forresten hjælpe ham ikke at kunne se hoveddøren? Tænker på, om hoveddøren er med til at stresse ham fordi han måske tror det er os der kommer hjem hver gang han hører nogen i opgangen?

 

Ååårh hvor er det her bare træls! Det var det eneste, der bare ikke måtte gå galt! Gid man kunne sige op med kun én dags varsel... Så havde man tiden til at gøre det som det skal gøres!

 

Ja det ER træls.

Det kan sagtens være julestress og hvis I har haft holdt ferie fra separationstræningen. Det bør man nemlig ikke.

 

Jeg synes, at når nu Pia er ind over, vil det være forvirrende, at jeg tæsker mere rundt i det. Så jeg vil foreslå, at du går videre med hende.

 

Held og lykke med det :)

 

Pia har anbefalet mig at høre dig ad :D

Sender lige en pb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER desværre ingen hurtig løsning!

 

Han må helt tilbage og være tryg mens I er der, før I kan begynde forfra.

 

Det hunden gør når den er alene er det den lærer hører til situationen, så I har fået lært ham det forkerte.

 

Baldrian , DAP mv hjælper ikke stort nu, for nu har han LÆRT at være ked af det.

Baldrian bør kun gives ved uro/stress ikke ved "kedafdethed", der skal hunden løftes, ikke dæmpes, og det kan være vanskeligt at skelne hvad der er hvad.

 

Der hvor Pero er nu kan I IKKE regne med, han kan lære at det er OK at være alene på kort tid.

Først skal han tilbage til før utrygheden og SÅ kan I begynde igen, men meget mere varsomt end før.

 

Det dur IKKE at rende ud og ind hvis hunden ikke slapper af med det, for så lærer de det modsatte: At holde sig vågen og holde øje med jer = stress.

 

Desværre :(

 

:cry: Åh, altså.... Det her er bare noget skidt...

Vi har nu her, mens han har hvilet under kommoden i gangen, gået lidt ud og ind - og han kigger bare lige op når vi går og når vi kommer ind igen løfter han kort hovedet, men bliver liggende. Er det ok at træne sådan når han er i ro?

Altså sådan at vi kun træner "gå ud ad dør og hurtigt ind igen" når han er rolig, ligger og slapper af og halvsover (han ser altid når vi går)? Og så ellers træner dørhåndtag, dørlås, nøgler, sko, jakke osv. når han er mere vågen?

 

Det er så ærgeligt at det er vendt rundt. Før lå han bare og sov når vi kom hjem - og dem vi havde til at komme og se til ham fortalte det samme.

 

Er der nogen chance for, at det er stress fra fyrværkeri-chokket (og måske julestress?), der gjorde ham usikker da vi gik fra ham igår - og så stressen fra alene-hjemme-oplevelsen igår, der gjorde ham ked af det i dag?

 

Vi har nu, i samråd med Pia, givet ham adgang til soveværelset (og fjernet vores dyner - han tisser nu stadig i sin egen :( ), men indtil nu har han hellere villet ligge i gangen - er sikker på, at det er for at holde øje med hoveddøren. Ville det forresten hjælpe ham ikke at kunne se hoveddøren? Tænker på, om hoveddøren er med til at stresse ham fordi han måske tror det er os der kommer hjem hver gang han hører nogen i opgangen?

 

Ååårh hvor er det her bare træls! Det var det eneste, der bare ikke måtte gå galt! Gid man kunne sige op med kun én dags varsel... Så havde man tiden til at gøre det som det skal gøres!

 

Ja det ER træls.

Det kan sagtens være julestress og hvis I har haft holdt ferie fra separationstræningen. Det bør man nemlig ikke.

 

Jeg synes, at når nu Pia er ind over, vil det være forvirrende, at jeg tæsker mere rundt i det. Så jeg vil foreslå, at du går videre med hende.

 

Held og lykke med det :)

 

Pia har anbefalet mig at høre dig ad :D

Sender lige en pb.

 

OK. Pia er da ellers dygtig "nok"... Hils hende fra mig, venligst :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor anbefaler alle bøger så, at man netop går uden "farvel-scener", gerne uden hunden ser det, når den er travlt optaget med andre ting. Det har også virket for mig. Mine CC har jeg haft lidt problemer med, indtil jeg "legede" at det var nat. De havde rutinen i at sove, når det er nat og det brugte jeg i alene hjemme træningen, og det var effektivt. De kan i dag være alene hjemme. De var vant til at være alene i stuen, imens vi sov i soveværelset. Så til start kørte tvet i soveværelset og alt andet var slukket og lukket=sovetid. Langsomt er jeg så gået over til "normal" tilstand. Nu er de alene, uden "natritualerne" :D

 

Jamen det anbefaler jeg også. Altså "scener" som i at gøre for meget ud af det, så hunden føler det bliver "en situation"

 

Især når man har haft gamle halvdøve/blinde tungtsovende hunde kan man se, hvad det kan gøre ved dem ikke at vide om ejeren er der eller ej.

De går i søg og kan blive utrygge ved det.

Det samme med hvalpe.

 

Jeg har vist også engang brugt at gå uden mine hunde direkte så det, og de klarede det også fint. De var så også tre hunde, så helt alene var de ikke og det er muligvis en af forskellene?

 

Som udgangspunkt mener jeg, det er sikrest at øve afsked med en bevidst hund.

Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde

 

Og det er så der individforskellene spiller ind :)

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde

 

Og det er så der individforskellene spiller ind :)

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

 

Hvem anbefaler det ikke af hvilke kendte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde. Og det er så der individforskellene spiller ind :)

 

 

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

 

Det er såmænd nok fordi hunde er lige så forskellige som mennesker. Nogle siger man farvel til, andre gør man ikke.

 

Hundeadfærdsterapi er endnu et relativt nyt forskningsområde. Man har slet ikke fundet alle forklaringer på alting.

Det udvikler sig hele tiden, -ligesom børneudvikling/opdragelsen har ændret sig og udviklet sig igennem de sidste 50 år.

 

(næ... nu er der vist gået helt kuk i citaterne... :lol::lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er fordi at der mangler de her ", i "luxdog" et sted :)

 

Jaha... Jeg prøvede på at reparere den... Og så blev den underlig... Og så prøvede jeg at "afreparere" den igen...

 

hihi... Jeg skulle nok være startet helt forfra...

c045.gif

 

Hvis du bare putter " på hver side af luxdog så er den der, så er den ged repareret, undskyld luxdog :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi at der mangler de her ", i "luxdog" et sted :)

 

Jaha... Jeg prøvede på at reparere den... Og så blev den underlig... Og så prøvede jeg at "afreparere" den igen...

 

hihi... Jeg skulle nok være startet helt forfra...

c045.gif

 

Hvis du bare putter " på hver side af luxdog så er den der, så er den ged repareret, undskyld luxdog :lol:

Nåh nå, så nu er jeg også en ged :P

 

kendte adfærdsbehandlere= alle dem vi plejer at snakke om I.J. osv. :D

Jeg kan ikke huske, at der i nogen af mine bøger står at man skal lave en afskedsscene, tværtimod. Jeg siger ikke at der er noget forkert i det, undrer mig bare, da det er ny latin for mig, og fordi det ikke virker på de hunde jeg har trænet i at være alene hjemme. Det har bare gjort det hele værre. Her snakker jeg ikke kun mine egne kræ...jeg har hjulpet flere, som ville bruge den metode, men det funker bare ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

I dag har Pero slet ikke reageret på hverken nøgler eller døren... Han har hele tiden haft travlt med alt muligt andet (men han har hørt det).

 

Vi har fået arrangeret pasning i morgen (ikke den mest optimale hundepasser, men bedre end ingen)... Men ved endnu ikke med torsdag og fredag :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...