Hop til indhold

Nu er vi nået bunden... Alene hjemme-træningen :(


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Ja, man kan hurtigt bblive en ged :D

 

Jamen er der nogen der taler om afskedsgener?

 

Jeg taler bare om at mine hunde ved jeg går, at vi har et ritual som de glæder sig til, og som de ved hvad betyder :)

 

Det har jeg gjort med alle mine hunde, og det virker for os :)

 

Jeg vil også sige at det bedste er at hunden har hele huset og i hvertfald de leverum de opholder sig i med deres familie, så er de mest trygge :)

 

Den fejl de fleste gør er nok at træne noget de ikke ved de træner ( fx hvis de ikke opdager at hvalpen faktisk har det skidt, så kommer problemet for alvor senere), men som hunden lærer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
I dag har Pero slet ikke reageret på hverken nøgler eller døren... Han har hele tiden haft travlt med alt muligt andet (men han har hørt det).

 

Vi har fået arrangeret pasning i morgen (ikke den mest optimale hundepasser, men bedre end ingen)... Men ved endnu ikke med torsdag og fredag :(

 

Dejligt, hvor længe kan i gå nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det ikke som en scene som sådan at jeg siger farvel til Lua.

For os virker det at hun ved at når jeg siger farvel så går jeg ud og lukker døren. Ser egentligt mere på det som en konstatering. Farvel= nu går jeg :) Jeg bruger netop farvel fordi jeg ellers aldrig bruger farvel i daglig tale. Jeg kunne ikke drømme om at gå hen og nusse og kysse hende og tage afsked på den måde :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Pero slet ikke reageret på hverken nøgler eller døren... Han har hele tiden haft travlt med alt muligt andet (men han har hørt det).

 

Vi har fået arrangeret pasning i morgen (ikke den mest optimale hundepasser, men bedre end ingen)... Men ved endnu ikke med torsdag og fredag :(

 

Dejlig nyt! Og dejligt at han bare har travlt med alt muligt andet :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
I dag har Pero slet ikke reageret på hverken nøgler eller døren... Han har hele tiden haft travlt med alt muligt andet (men han har hørt det).

 

Vi har fået arrangeret pasning i morgen (ikke den mest optimale hundepasser, men bedre end ingen)... Men ved endnu ikke med torsdag og fredag :(

 

Dejligt, hvor længe kan i gå nu?

 

Altså, nu har vi ikke villet udfordre skæbnen :lol: og derfor kun taget sekunder af gangen for at få en masse succeser! Hellere en lille succes end en stor fiasko som Pia siger 8) Men han har været meget mere "sig selv" i dag - selv efter nytårsaften igår! Han har været meget afslappet... Det er måske Pias Bach-blomster-blanding, der begynder at hjælpe - en blanding, der skulle afstresse ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
I dag har Pero slet ikke reageret på hverken nøgler eller døren... Han har hele tiden haft travlt med alt muligt andet (men han har hørt det).

 

Vi har fået arrangeret pasning i morgen (ikke den mest optimale hundepasser, men bedre end ingen)... Men ved endnu ikke med torsdag og fredag :(

 

Dejligt, hvor længe kan i gå nu?

 

Altså, nu har vi ikke villet udfordre skæbnen :lol: og derfor kun taget sekunder af gangen for at få en masse succeser! Hellere en lille succes end en stor fiasko som Pia siger 8) Men han har været meget mere "sig selv" i dag - selv efter nytårsaften igår! Han har været meget afslappet... Det er måske Pias Bach-blomster-blanding, der begynder at hjælpe - en blanding, der skulle afstresse ham.

 

Jeg er helt enig i at små succeser er det bedste :)

 

Dejligt at dråberne virker :)

 

Men hvad vil i gøre nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg er helt enig i at små succeser er det bedste :)

 

Dejligt at dråberne virker :)

 

Men hvad vil i gøre nu?

 

Ja, det har vi også lidt svært ved at finde ud af... Vi må vel starte forfra. Problemet er bare at vi ikke har tiden til det og ikke har nogen der kan passe ham en hel dag - før kom der jo nogen og kiggede til ham, men det er jo ikke nok nu.

 

I dag har vi bare taget det stille og roligt for at få lagt en god basis - han er fuldstændig ligeglad med nøgler og døren så det er jo en god start. Jeg håber virkelig, at hans problem "kun" kommer af julestress og pause fra træningen. Vi må bare begynde at tage det helt fra bunden igen og så se hvordan det påvirker ham - måske kommer vi til at kunne gå hurtigere frem end først antaget hvis det bare skal "opfriskes" :)

 

Jeg vil helt seriøst gerne sige mit job op for at få ubegrænset ferie til det her - problemet er bare at jeg har 1 måneds opsigelse.... Gid jeg lige kunne stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg har i forvejen kigget på andre jobs tættere på mig og det her med Pero gør bare at jeg er helt klar til det. Og vores økonomi kan bære det, men det bliver godt nok dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kan hurtigt bblive en ged :D

 

Jamen er der nogen der taler om afskedsgener?

 

Jeg taler bare om at mine hunde ved jeg går, at vi har et ritual som de glæder sig til, og som de ved hvad betyder :)

 

Det har jeg gjort med alle mine hunde, og det virker for os :)

 

Jeg vil også sige at det bedste er at hunden har hele huset og i hvertfald de leverum de opholder sig i med deres familie, så er de mest trygge :)

 

Den fejl de fleste gør er nok at træne noget de ikke ved de træner ( fx hvis de ikke opdager at hvalpen faktisk har det skidt, så kommer problemet for alvor senere), men som hunden lærer :)

Så har jeg nok bare misforstået jer. Jeg forestiller mig bare, at uanset om hunden sover eller leger med noget, så skal man lige hen og sige "hey, nu går jeg altså". Det har jeg bare lært er absolut no go, når det handler om indlæringsperioden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde

 

Og det er så der individforskellene spiller ind :)

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

 

Tjah... Uden at ville være flabet så er det at være kendt ikke nødvendigvis det samme, som at vide bedst. Ikke at jeg siger, JEG ved bedst :lol:

 

Men, når du skriver "reel afsked" hvad mener du så?

 

JEG siger bare, at hunden skal VIDE, man går fra den. Ikke at man skal bruge x tid på det.

Bare "hej så er jeg smuttet" eller hvad man nu siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er helt enig i at små succeser er det bedste :)

 

Dejligt at dråberne virker :)

 

Men hvad vil i gøre nu?

 

Ja, det har vi også lidt svært ved at finde ud af... Vi må vel starte forfra. Problemet er bare at vi ikke har tiden til det og ikke har nogen der kan passe ham en hel dag - før kom der jo nogen og kiggede til ham, men det er jo ikke nok nu.

 

I dag har vi bare taget det stille og roligt for at få lagt en god basis - han er fuldstændig ligeglad med nøgler og døren så det er jo en god start. Jeg håber virkelig, at hans problem "kun" kommer af julestress og pause fra træningen. Vi må bare begynde at tage det helt fra bunden igen og så se hvordan det påvirker ham - måske kommer vi til at kunne gå hurtigere frem end først antaget hvis det bare skal "opfriskes" :)

 

Jeg vil helt seriøst gerne sige mit job op for at få ubegrænset ferie til det her - problemet er bare at jeg har 1 måneds opsigelse.... Gid jeg lige kunne stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg har i forvejen kigget på andre jobs tættere på mig og det her med Pero gør bare at jeg er helt klar til det. Og vores økonomi kan bære det, men det bliver godt nok dyrt.

 

 

Ja, jeg ville også tænke i tid og mere af den, håber i finder ud af det a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde

 

Og det er så der individforskellene spiller ind :)

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

 

Uden at ville være flabet så er det at være kendt ikke nødvendigvis det samme, som at vide bedst. Ikke at jeg siger, JEG ved bedst :lol:

 

Men, når du skriver "reel afsked" hvad mener du så?

 

JEG siger bare, at hunden skal VIDE, man går fra den. Ikke at man skal bruge x tid på det.

Bare "hej så er jeg smuttet" eller hvad man nu siger.

 

Hæh, temmelig flabet a060.gif

Jeg er da godt klar over, at bare fordi man er kendt så er man ikke nødvendigvis en god adfærdsterapeut, slet ikke. Men du ved sikkert godt, hvad jeg mener, uden at jeg skal nævne dem. Eller har jeg helt misset,at du ikke er enig i at mennesker som Anders Hallgren og Irene Jarnved har lidt hundeforstand a010.gif

Reel afsked, så mener jeg at hunden er 100% opmærksom på at du går og der bliver lavet en "scene", du snakker til hunden evt kæler med den osv. Et henkastet "nu går jeg" er ikke en scene. Men når du siger at hunden skal være 100% opmærksom på at man går, så opfatter jeg det som en scene...men det ændrer stadig ikke, at jeg ikke har oplevet hos nogen hunde, at det virker i indlæringen...hver sine metoder b055.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde

 

Og det er så der individforskellene spiller ind :)

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

 

Uden at ville være flabet så er det at være kendt ikke nødvendigvis det samme, som at vide bedst. Ikke at jeg siger, JEG ved bedst :lol:

 

Men, når du skriver "reel afsked" hvad mener du så?

 

JEG siger bare, at hunden skal VIDE, man går fra den. Ikke at man skal bruge x tid på det.

Bare "hej så er jeg smuttet" eller hvad man nu siger.

 

Hæh, temmelig flabet a060.gif

Jeg er da godt klar over, at bare fordi man er kendt så er man ikke nødvendigvis en god adfærdsterapeut, slet ikke. Men du ved sikkert godt, hvad jeg mener, uden at jeg skal nævne dem. Eller har jeg helt misset,at du ikke er enig i at mennesker som Anders Hallgren og Irene Jarnved har lidt hundeforstand a010.gif

Reel afsked, så mener jeg at hunden er 100% opmærksom på at du går og der bliver lavet en "scene", du snakker til hunden evt kæler med den osv. Et henkastet "nu går jeg" er ikke en scene. Men når du siger at hunden skal være 100% opmærksom på at man går, så opfatter jeg det som en scene...men det ændrer stadig ikke, at jeg ikke har oplevet hos nogen hunde, at det virker i indlæringen...hver sine metoder b055.gif

 

Nu er Ninjamor jo sådan set uddannet hos Anders Hallgren :)

 

Så mon ikke hun kender ham ret godt :lol:

 

Hvad er det du mener luxdog?

 

Det er ikke en scene at lave et ritual der er det samme hver gang man forlader sin hund, hvis, så er det også en scene at gøre meget ud af de ikke opdager man går :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig i at små succeser er det bedste :)

 

Dejligt at dråberne virker :)

 

Men hvad vil i gøre nu?

 

Ja, det har vi også lidt svært ved at finde ud af... Vi må vel starte forfra. Problemet er bare at vi ikke har tiden til det og ikke har nogen der kan passe ham en hel dag - før kom der jo nogen og kiggede til ham, men det er jo ikke nok nu.

 

I dag har vi bare taget det stille og roligt for at få lagt en god basis - han er fuldstændig ligeglad med nøgler og døren så det er jo en god start. Jeg håber virkelig, at hans problem "kun" kommer af julestress og pause fra træningen. Vi må bare begynde at tage det helt fra bunden igen og så se hvordan det påvirker ham - måske kommer vi til at kunne gå hurtigere frem end først antaget hvis det bare skal "opfriskes" :)

 

Jeg vil helt seriøst gerne sige mit job op for at få ubegrænset ferie til det her - problemet er bare at jeg har 1 måneds opsigelse.... Gid jeg lige kunne stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg har i forvejen kigget på andre jobs tættere på mig og det her med Pero gør bare at jeg er helt klar til det. Og vores økonomi kan bære det, men det bliver godt nok dyrt.

 

Uhja... Man BURDE have barselsorlov når man adopterer en hund... :lol:

 

Men MON ikke, han er tryggere end du forventer, -det er bare alt det der fyrværkeri, der har taget pippet fra ham..

Skiftende hundepassere og rutiner er jo heller ikke optimalt.

Det var bedst, hvis I bare kunne gå fra ham samme tid hver dag, og der måske så kom nogen og kikkede til ham efter en bestemt tid.

Hunde kender ikke klokken, nej..... eller gør de?

Silke er i hvert fald helt bevidst om hvornår vi skal ud og gå, -hvornår vi skal se TV-avis (tørfisketid), hvornår vi skal spise og hvornår vi skal i seng.. Men vi lever også meget regelmæssigt.

Og det gør man jo også tit, når man skal passe et arbejde. Det er jo også derfor, at mange hunde sagtens kan klare at være alene i 8-9 timer daglig. De VED, at ejeren kommer hjem.

Men de venter bare. Selv den mest selvstændige hund hopper ikke rundt og leger med sin bold og underholder sig selv i de mange timer. Den venter.

 

Og DET ser jeg som den største udfordring hvis man vil have hund og fuldtidsjob samtidig: hvis hunden sover mens man er på arbejde, og den sover mens familien sover, så MÅ samværet i resten af tiden nødvendigvis intensiveres. --Alt, hvad hunden skal lære, skal indlæres i de få timer man er sammen og vågen. --Tit bliver der ikke tid til andet end at lige pille de værste nykker ud af hunden.. Og det er synd. For de allerfleste hunde har potentiale til at lære en masse så de bliver helt specielle -og tilfredse- individer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det er bare nyt for mig. Det har ikke været noget problem for mine hunde

 

Og det er så der individforskellene spiller ind :)

Jeg synes bare stadig at det er underligt ingen kendte adfærdsterapeuter anbefaler en reel afsked, hvis det er så godt....

 

Uden at ville være flabet så er det at være kendt ikke nødvendigvis det samme, som at vide bedst. Ikke at jeg siger, JEG ved bedst :lol:

 

Men, når du skriver "reel afsked" hvad mener du så?

 

JEG siger bare, at hunden skal VIDE, man går fra den. Ikke at man skal bruge x tid på det.

Bare "hej så er jeg smuttet" eller hvad man nu siger.

 

Hæh, temmelig flabet a060.gif

Jeg er da godt klar over, at bare fordi man er kendt så er man ikke nødvendigvis en god adfærdsterapeut, slet ikke. Men du ved sikkert godt, hvad jeg mener, uden at jeg skal nævne dem. Eller har jeg helt misset,at du ikke er enig i at mennesker som Anders Hallgren og Irene Jarnved har lidt hundeforstand a010.gif

Reel afsked, så mener jeg at hunden er 100% opmærksom på at du går og der bliver lavet en "scene", du snakker til hunden evt kæler med den osv. Et henkastet "nu går jeg" er ikke en scene. Men når du siger at hunden skal være 100% opmærksom på at man går, så opfatter jeg det som en scene...men det ændrer stadig ikke, at jeg ikke har oplevet hos nogen hunde, at det virker i indlæringen...hver sine metoder b055.gif

 

Nu er Ninjamor jo sådan set uddannet hos Anders Hallgren :)

 

Så mon ikke hun kender ham ret godt :lol:

 

Hvad er det du mener luxdog?

 

Det er ikke en scene at lave et ritual der er det samme hver gang man forlader sin hund, hvis, så er det også en scene at gøre meget ud af de ikke opdager man går :wink:

 

Jeg tror nu også at man skal være forsigtig med ikke bare at gøre tingene på en bestemt måde bare fordi det står i den og den bog...

IKKE fordi jeg mener at adfærdsterapeuterne tager fejl, men man misser tit at hunde ligesom mennesker er unikke personligheder. Og selv om man til en vis grad kan generalisere, så ER der altså meget store individuelle forskelle. Så det, der er helt rigtig at gøre med én hund, er direkte forkert med en anden. Selv om situationerne i begge tilfælde synes ens.

 

Måske det bedste vi kan gøre her er at udveksle egne erfaringer. Citater fra bøger kan ofte misforstås, --eller de kan være fejlciterede.

Og der findes mange forskellige bøger. De bøger, som ét menneske finder rigtige og interessante, siger ikke en anden noget særligt. For mennesker er lige så forskellige som hunde.. :lol:

 

...Det med om man skal hen og fortælle hunden at nu går man, selv om den er i gang med noget andet, --det er nok kun helt unge hunde det gælder. For når hunden har lært familiens rutiner at kende, så følger den selv med i de ting, der gentager sig lige inden man tager af sted.

Hvordan man så siger det endelige "farvel" det er ligegyldigt. Selv synes jeg det har virket bedst med mine hunde gennem tiderne hvis de har fået en eller anden slags godbid ved afskeden.

Om der skal gemmes bidder eller der skal udleveres en tyggepind eller en lille godte, det er individuelt. Resultatet er det samme, Mens jeg forbereder mig til at forlade huset, så sidder hunden og følger mig intenst så jeg næsten kan høre den tænke: "For F...! Hvornår går hun dog!?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Mine skynder også på mig, se nu og blive færdig for pokker så vi kan få vores godbidder og sove :lol:

 

Nogle gange snakker de faktisk utålmodigt, skrub af med dig, men giv os lige vores lækkkerier først!!!

 

Og så mener jeg at jeg har en succes :D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har kønt en sæk royal canin idag! Nu får det en chance, så må jeg se om hun kan tåle det :shock:

 

Jeg fandt en variant som ikke indeholder gluten, som jeg lige nu har på fornemmelsen er synderen:)

 

Vi har nemlig snydt med alle mulige slags godbidder her i julen og både poter og øre er super pæne :P

 

Kryds lige fingre ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
jeg har kønt en sæk royal canin idag! Nu får det en chance, så må jeg se om hun kan tåle det :shock:

 

Jeg fandt en variant som ikke indeholder gluten, som jeg lige nu har på fornemmelsen er synderen:)

 

Vi har nemlig snydt med alle mulige slags godbidder her i julen og både poter og øre er super pæne :P

 

Kryds lige fingre ikke?

 

Øh jo gerne, men hjælper det på alenehjemmeproblemer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Mine skynder også på mig, se nu og blive færdig for pokker så vi kan få vores godbidder og sove :lol:

 

Nogle gange snakker de faktisk utålmodigt, skrub af med dig, men giv os lige vores lækkkerier først!!!

 

Og så mener jeg at jeg har en succes :D

 

Ja, det kan jeg desværre ikke rigtig bruge... Han er jo ikke specielt madglad :( Måske er der noget der er godt den ene dag og så den anden er det totalt uinteressant!

Det er rigtig træls...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
[quote name="Luxdog

Hæh, temmelig flabet a060.gif

 

Tak :lol:

 

Eller har jeg helt misset,at du ikke er enig i at mennesker som Anders Hallgren og Irene Jarnved har lidt hundeforstand a010.gif

 

Nix, det har du ikke misset :D

 

Reel afsked, så mener jeg at hunden er 100% opmærksom på at du går og der bliver lavet en "scene", du snakker til hunden evt kæler med den osv. Et henkastet "nu går jeg" er ikke en scene. Men når du siger at hunden skal være 100% opmærksom på at man går, så opfatter jeg det som en scene...men det ændrer stadig ikke, at jeg ikke har oplevet hos nogen hunde, at det virker i indlæringen...hver sine metoder b055.gif

 

OK så.

I min version er hunden enten i gang med at søge guffer, legekassen eller andet, og det at den ser op på ejer når "afskedsordene" siges, er for mig 100% opmærksomhed.

Så fik vi vist begge forklaret os :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mine skynder også på mig, se nu og blive færdig for pokker så vi kan få vores godbidder og sove :lol:

 

Nogle gange snakker de faktisk utålmodigt, skrub af med dig, men giv os lige vores lækkkerier først!!!

 

Og så mener jeg at jeg har en succes :D

 

Ja, det kan jeg desværre ikke rigtig bruge... Han er jo ikke specielt madglad :( Måske er der noget der er godt den ene dag og så den anden er det totalt uinteressant!

Det er rigtig træls...

 

Ja, madglæde hjælper godt nok på det !!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har kønt en sæk royal canin idag! Nu får det en chance, så må jeg se om hun kan tåle det :shock:

 

Jeg fandt en variant som ikke indeholder gluten, som jeg lige nu har på fornemmelsen er synderen:)

 

Vi har nemlig snydt med alle mulige slags godbidder her i julen og både poter og øre er super pæne :P

 

Kryds lige fingre ikke?

 

Øh jo gerne, men hjælper det på alenehjemmeproblemer?

 

 

ejj, undskyld, jeg skulle ramme små snak tråden, men må være kommet ind på den her istedet. Tænkte bare i havde fortsat alene hjemme snakken herovre også, dumme mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine skynder også på mig, se nu og blive færdig for pokker så vi kan få vores godbidder og sove :lol:

 

Nogle gange snakker de faktisk utålmodigt, skrub af med dig, men giv os lige vores lækkkerier først!!!

 

Og så mener jeg at jeg har en succes :D

 

Ja, det kan jeg desværre ikke rigtig bruge... Han er jo ikke specielt madglad :( Måske er der noget der er godt den ene dag og så den anden er det totalt uinteressant!

Det er rigtig træls...

 

Jeg kender godt det der med en ikke madglad hund. men jeg bruger sådan set også kun tørfisken for at give et genkendeligt signal. Og det er så nyt at hun kun har fået det 2 gange. Og hun æder den ikke.

Men giver vi hendes yndlings-hundekiks i stedet, hvilket vi tidligere har gjort, går hun i lag med den med det samme. Og så kan jeg være helt i tvivl om hun hører ordet "farvel", og jeg ønsker bestemt at hun hører det.

 

Jeg ville aldrig forlade Toffi uden at være sikker på at hun er klar over det. Derimod siger jeg ikke til katten(e) når jeg går.

Hvorfor denne forskel?

 

Jeg tror det er deres personlighed. Toffi er meget glad for menneskeselskab. Hvorimod katten nærmest kun søger selskab når hun synes der skal noget nyt i madskålen. Eller godbidsritual om aftenen ved sofabordet. Desuden har hun kattelem, jeg husker ferier hvor vi har rendt rundt for at sige farvel, og så har hun/de ikke været i huset.

Jeg tror nok at vi sørgede for at de så hvis vi gik da de var killinger. Men det blev hurtigt ganske opverflødigt, de var/er anderledes selvstændige end en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

[quote name="Luxdog

Hæh, temmelig flabet a060.gif

 

Tak :lol:

 

Eller har jeg helt misset,at du ikke er enig i at mennesker som Anders Hallgren og Irene Jarnved har lidt hundeforstand a010.gif

 

Nix, det har du ikke misset :D

 

Reel afsked, så mener jeg at hunden er 100% opmærksom på at du går og der bliver lavet en "scene", du snakker til hunden evt kæler med den osv. Et henkastet "nu går jeg" er ikke en scene. Men når du siger at hunden skal være 100% opmærksom på at man går, så opfatter jeg det som en scene...men det ændrer stadig ikke, at jeg ikke har oplevet hos nogen hunde, at det virker i indlæringen...hver sine metoder b055.gif

 

OK så.

I min version er hunden enten i gang med at søge guffer, legekassen eller andet, og det at den ser op på ejer når "afskedsordene" siges, er for mig 100% opmærksomhed.

Så fik vi vist begge forklaret os :)

Så du ville aldrig gå fra en sovende hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det ville jeg ikke :)

 

Mine ville heller ikke sove når jeg gik, det er helt umuligt at forestille sig det med mine hunde :)

 

Og de har altså aldrig haft et problem, deres selvstændighed hjælper dem selvfølgelig :)

 

Men nej, tanken om at gå fra en sovende hund, den tiltaler mig ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at det ikke altid er lige populært at sammenligne hundeopdragelse med børneopdragelse ... men jeg ser en klar sammenhæng her - jeg ville ikke lave de vilde afskedsscener som jeg af og til har været vidne til i institutioner, hvor forældrerne har haft problemer med at gå fra børnene (og ikke har ville gå før børnene også var kede af det :shock: ) ... men jeg ville på den anden side, heller aldrig gå fra et sovende barn ... jeg ville sørge for at sige farvel - og det gælder så både for børn og hunde ...

 

Herhjemme er afskedsbemærkningen jo "Tulle - du skal gå ud i køkkenet" - og så lunter Tulle glad og gerne ud i køkkenet og afventer, hvad jeg finder på af spændende godbider til hende ... og samtidig er hun klar over, at hun ikke skal med ... Jeg bruger så samme vending hjemme ved min mor - selvom der skal Tulle ikke gå ud i køkkenet - men hun har fattet, at hun så skal være alene hjemme - den eneste der ikke fatter det - det er tilsyneladende min mor :lol: "ARJ - vil du lukke hende ude i køkkenet? - hvorfor skal hun gå der ud?" og jeg forklarer - at det ikke har noget med hendes køkken at gøre - men det betyder for Tulle, at nu går vi og hun skal ikke med ... "Men hvorfor siger du så, at hun skal gå ud i køkkenet?" ... hun er bare ikke altid så kvik hende der min mor :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...