Hop til indhold

HJÆLP, hurtig hjælp om Nytårs aften


Gryn
 Share

Recommended Posts

Groa var ikke bange sidste år, og ind til for få dage siden har der ikke været noget.

Nu er skyderiet taget til, og Groa vil ikke længere med ned at tisse efter mørkets frembrud. :(

Hun ryster som et espeløv, har prøvet at berolige hende, og bruge guffere. Hun vi ikke have noget. Lige så snart hun kommer op i lejligheden falder hun til ro.

Hvad gør vi????

Jeg frygter for i morgen når det hele går løs i en time eller to. stoler ikke helt på hun vil være rolig selv om hun er inde. vi bor midt i byen.

Skal jeg ringe til dyrlægen i morgen og få noget beroligende? Tænk hvis det går helt galt og vi så skal til at rette op på en traume :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til dyrlægen imorgen :)

 

Hvis du ikke kan få noget kan du måske komme her og gå tur og få noget af mig :)

 

Tak, snakker lige med Jan angående i morgen. Tror også beroligende vil være bedst. ved ikke hvad der er gået galt, hun plejer at være ligeglad.

Speedy hører intet, heldigvis. Hun ligger under sengen og snorker.

I det nye år køber vi en lyd-CD, så må vi i gang med noget træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har samme problem - sidste år endte det med, at hunden tissede i kælderen, fordi hun nægtede at gå ud. Vi prøver så vidt muligt at blive sammen med hende og berolige hende, men vi vil jo gerne udenfor og se på raketterne kl. 24. Ved nogen herinde, hvor meget man skal give en hund på ca. 15 kg - og hvor længe varer pillerne? Jeg har både Diazepam, Truxal og Zolpidem, som jeg har fået af en tante - nogen erfaringer???

Godt nytår til alle jer hundevenner :roll:

 

Vh. Eva

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi har samme problem - sidste år endte det med, at hunden tissede i kælderen, fordi hun nægtede at gå ud. Vi prøver så vidt muligt at blive sammen med hende og berolige hende, men vi vil jo gerne udenfor og se på raketterne kl. 24. Ved nogen herinde, hvor meget man skal give en hund på ca. 15 kg - og hvor længe varer pillerne? Jeg har både Diazepam, Truxal og Zolpidem, som jeg har fået af en tante - nogen erfaringer???

Godt nytår til alle jer hundevenner :roll:

 

Vh. Eva

 

Jeg ville kontakte dyrlægen :)

 

Det er ikke alt der kan bruges, hunde reagere meget anderledes på medicin end mennesker!

 

Fx kan de dø af panodil :shock:

 

Så kontakt en dyrlæge!

 

Jeg kunne ikke drømme om at forlade hundene når der skydes af, gardiner for, og tv eller radio igang :)

 

Du må ikke ynke hende, ikke sige nåe lille ven er du bange og den slags :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ring til dyrlægen imorgen :)

 

Hvis du ikke kan få noget kan du måske komme her og gå tur og få noget af mig :)

 

Tak, snakker lige med Jan angående i morgen. Tror også beroligende vil være bedst. ved ikke hvad der er gået galt, hun plejer at være ligeglad.

Speedy hører intet, heldigvis. Hun ligger under sengen og snorker.

I det nye år køber vi en lyd-CD, så må vi i gang med noget træning.

 

Jeg har nok til Groa i hvert fald, men mon ikke du osse kan få ved dyrlægen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til dyrlægen imorgen :)

 

Hvis du ikke kan få noget kan du måske komme her og gå tur og få noget af mig :)

 

Tak, snakker lige med Jan angående i morgen. Tror også beroligende vil være bedst. ved ikke hvad der er gået galt, hun plejer at være ligeglad.

Speedy hører intet, heldigvis. Hun ligger under sengen og snorker.

I det nye år køber vi en lyd-CD, så må vi i gang med noget træning.

 

Jeg har nok til Groa i hvert fald, men mon ikke du osse kan få ved dyrlægen :)

 

Jo, det er jeg sikker på jeg kan. Ringer til dyrlægen lige så snart de åbner.

Er ked af det er sådan, hun har jo ellers været ligeglad.

Måske vil hun være ligeglad i morgen hvis hun er inde, men tør ikke tage chancer.

Hvad er det nu jeg skal bede om, det er jo to slags :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ring til dyrlægen imorgen :)

 

Hvis du ikke kan få noget kan du måske komme her og gå tur og få noget af mig :)

 

Tak, snakker lige med Jan angående i morgen. Tror også beroligende vil være bedst. ved ikke hvad der er gået galt, hun plejer at være ligeglad.

Speedy hører intet, heldigvis. Hun ligger under sengen og snorker.

I det nye år køber vi en lyd-CD, så må vi i gang med noget træning.

 

Jeg har nok til Groa i hvert fald, men mon ikke du osse kan få ved dyrlægen :)

 

Jo, det er jeg sikker på jeg kan. Ringer til dyrlægen lige så snart de åbner.

Er ked af det er sådan, hun har jo ellers været ligeglad.

Måske vil hun være ligeglad i morgen hvis hun er inde, men tør ikke tage chancer.

Hvad er det nu jeg skal bede om, det er jo to slags :?:

 

Det jeg har er plegasil og stesolid :)

 

De får stesolid kl 16, og om aftenen får de en plegasil ved 22 tiden, og måske lidt mere stesolis :)

 

Så snorksover de kl 12 :)

 

Og så vakler vi en gåtur i haven ved 3 tiden, der er de ret muntre, det er som om de går og smågriner af alt muligt :lol:

 

Og det gør jeg så også :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, tak for det, vidste faktisk ikke det med panodil, men har heller aldrig haft brug for det - vi har heldigvis en hund med et super helbred. Normalt er hun heller ikke neurotisk anlagt, tværtimod, hun er en meget glad og interesseret hund, men mytårsraketter kan hun altså ikke lide.

De andre år har vi taget hende på en dejlig lang tur om formiddagen, så hun er godt træt om aftenen. Vi ynker hende ikke, for det har vi læst et sted, man ikke må, men prøver istedet at lyde glade og entusiastiske, når der lyder et brag fra en raket...men hun lader sig vist ikke narre så nemt, for allerede de sidste par dage har hun stået og lurpasset, når jeg ville lukke hende ud og tisse i haven :?

Jeg prøver at ringe til dyrlægen i morgen og håber hun tager telefonen :D

 

Vh. Eva

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ok, tak for det, vidste faktisk ikke det med panodil, men har heller aldrig haft brug for det - vi har heldigvis en hund med et super helbred. Normalt er hun heller ikke neurotisk anlagt, tværtimod, hun er en meget glad og interesseret hund, men mytårsraketter kan hun altså ikke lide.

De andre år har vi taget hende på en dejlig lang tur om formiddagen, så hun er godt træt om aftenen. Vi ynker hende ikke, for det har vi læst et sted, man ikke må, men prøver istedet at lyde glade og entusiastiske, når der lyder et brag fra en raket...men hun lader sig vist ikke narre så nemt, for allerede de sidste par dage har hun stået og lurpasset, når jeg ville lukke hende ud og tisse i haven :?

Jeg prøver at ringe til dyrlægen i morgen og håber hun tager telefonen :D

 

Vh. Eva

 

Du kan evt ringe lidt rundt, der er nok nogen der har vagten :)

 

Har du evt noget baldrian i huset?

 

Til hvad nu hvis...

 

det er ikke ligeså effektivt, men bedre end ingenting :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...