Hop til indhold

Hvordan gik det nytårsaften?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Her gik det rigtig fint.

Vi var ude hos nogle venner - vi var omkring 25 - halvdelen var store teenagebørn så der var gang i den.

Pero synes det var SÅ spændende - han gik hele tiden rundt mellem dem alle sammen. Og dem vi var hos har en 8-årig lab-tæve, der er fuldstændig ligeglad med fyrværkeri! Det var jo perfekt! Pero var helt vild med hende - fulgte hende overalt og ville lege. Hun var meget overbærende og sød ved ham - rolig og med logrende hale. Jeg tror selskabet og lab'en fjernede fokus fra fyrværkeriet.

 

Under forretten og hovedretten sov Pero i sin taske som vi altid har med når vi besøger nogen. Der lå han så i nogle timer med maven i vejret og blev kun forstyrret af kæresten og mig for at han kunne få Bachs blomsterdråber, som vi får mod stress. Han hyggede sig virkelig:)

 

Der var rigtig meget fyrværkeri derude (i Risskov i Århus) og han var meget opmærksom på det, men ikke direkte bange. Når der nogle gange kom nogle store brag, der forskrækkede ham fjollede kæresten og mig på livet løs og kastede omkring os med godbidder. Der gik lidt tid før han turde tisse ude i deres have, men han fandt da heldigvis ud af det.

Det der er træls ved at have hvalp nytårsaften er jo, at de skal ud så ofte!

 

Ved 10-11-tiden gik den yngste flok videre til fester rundt omkring og der kom lidt mere ro på. Pero klarede bare det hele så flot :)

 

TILLYKKE med det!! DET var godt at høre! Det allerbedste er sådan en ældre skudsikker labrador. Perfekt!

Og de der stress-dråber de er slet ikke så ringe endda, når bare mor og far er med..

Det KAN da være, at den lille fyr vil være SÅ træt af alle de oplevelser, så han bare vil NYDE når han skal være alene hjemme. Det kunne da være fint, ikke? c014.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

Jeg var lidt spændt på Milles reaktion, da det jo er hendes første nytår og hun jo ikke er så gammel endnu.

 

Vi havde taget hende med hjem til mine forældre, som har en schæfer, der ikke er bange. Vi havde den tanke, at en rolig hund, kunne vise at der ikke er noget at være bange for. Så da det gik løs, lod vi bare hundene være i fred og lod som ingenting.

 

Mille reagerede heller ikke overhovedet. Men det har hun heller ikke gjort her i optakten, mens vi har været hjemme. Hvis hun har været optaget af noget, så har hun overhovedet ikke hørt/opdaget noget, men hvis hun har sovet eller gået ude i haven, så har hun lige kigget lidt og lyttet og så ellers fortsat, men ikke virket bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg så ovenpå gårsdagens oplevelse erfaret at det HAR påvirket Lua allgevel:cry: :cry: Hun ville jo gerne med imorges og var glad. Men ikke nu efter det er blevet mørkt :cry: Nu vil hun ikke :cry: ØV også!

Lorte nytår!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tøser er heldigvis ligeglade, og folk gik da virkelig amok i år :shock: Jeg sad da og havde behov for baldrian dråber engang imellem :lol:

Men jeg har virkelig ondt af de hunde, som bliver bange for skidtet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo her gik alt nu også lige efter bogen, 3 collier med et godt temperament, og så bor vi på landet hvor der ikke sker noget ud over travle bilister som suser forbi. Jeg har gennem flere år haft hundevenner som kommer og lufter deres hund her op til Nytåret og de første dage efter, så her har været meget leg, og det giver dejlige trætte og rolige hunde. Jeg har før haft en collie der gik i panik ved alle former for skud og fyrværkeri, og det er meget belastende, men da det var en førerhund for flokken smittede det af på de andre og det var træls. Mine hunde kommer ikke ud selv om de ikke er bange, for der skal ikke ske noget uforuset her, og en hund kan nemt holde sig så den ikke lige behøver ud medens det er værst. Men man skal jo også huske på som leder for hunden så`hund, så det er med at være rolig selv, og høje udbrud og vindues kiggeri er faktisk nok til at hunden bemærker at noget er anderledes.

Jeg kan helt tilslutte mig Anne Maries indlæg.

 

Hilsen Karen som ønsker jer alle GODT NYTÅR.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her gik det også rigtig godt.

 

Jeg er dog overrasket over så meget bang og brag der var helt her ude på landet :x Heldigvis ikke tæt på

 

Vi havde et par venner på besøg. De tog hjem en halv time før midnat for at være sammen med deres egne dyr.

 

Da de var gået satte manden og jeg os ud i gangen til bine (hun kommer ikke ind i stuen)

I starten syntes bine det var hyggeligt at vi sad sammen med hende. Men så begynte hun at blive rastløs. HUN VILLE UDENFOR :shock:

 

Da det værste knald var overstået kom bine ud i snor. Det tog hun rigtig pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...