Hop til indhold

Anti-gø halsbånd ?


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Hellere et anti-skrige-halsbånd. :mrgreen: Jeg bor tæt på en legeplads og det er sommetider næsten uudholdeligt at have åbne vinduer. :shock: Kan være man skal forsøge at skyde børnene med en vandkanon ligesom man gør med elskovssyge katte. :lol:

Nu ved jeg ikke så meget om børn. Men kan de ikke lære nye ting lige så godt som hunde kan??.. Jeg mener øhh.. Jeg har lært lexus at hviske, kunne man ikke lære de der børn, ikke at skrige:confused::hmm::blink::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu ved jeg ikke så meget om børn. Men kan de ikke lære nye ting lige så godt som hunde kan??.. Jeg mener øhh.. Jeg har lært lexus at hviske, kunne man ikke lære de der børn, ikke at skrige:confused::hmm::blink::lol::lol::lol:

Jo sagtens, hvis det er sjovt det du vil lære dem :-D sjov indlæring er hurtigt og effektivt.

 

"damn, lyder som en pædagog studerende med partisten tørklæde :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til Petrine, for et brugbart svar !

 

Hvor er jeg ærgerlig over at du ikke føler de andre svar var brugbare (set bort fra de sidste indlæg som bare er for sjov).

 

Set med mine øjne er der ikke den store forskel på et antigøhalsbånd og et elhalsbånd der giver stød. Det er bare graden af ubehaget der er forskelligt men hvad det gør ved følelserne i hunden er det samme.

 

Forestil dig at du sidder i sofaen og idet du bliver ivrig over en fodboldkamp råber du: Brøndby stinker, samtidig med at du letter dig fra sædet, sætter en hånd i bordet, spærrer øjnene op osv.... og så får du strint af gyllelugt lige i ansigtet. :shock: Ville du ikke blive forvirret og ville du ikke have svært ved at afgøre hvilken adfærd der udløste ubehaget. Og hvad med fodboldkampen?. Ville du have interesse for den efter sådan en episode. Man straffer nogle gange nogle ting som man ikke får tænkt nok over, når man vælger de nemme løsninger (du ved at det er gøen men for din hund kunne det ligeså godt være at træde på et trin på trappen, se på en anden hund eller hvad den nu ellers lige gjorde samtidig med at den sagde vov).

 

Noget helt andet er, at hvad der er et brugbart svar er helt op til modtageren at afgøre. Vi (tror jeg kan tale for de andre også) vil ikke skændes med dig eller gøre os bedre end dig. Vi vil bare gerne gøre dig opmærksom på at der er andre måder at anskue tingene på..... i den sidste ende for din hunds skyld.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke så meget om børn. Men kan de ikke lære nye ting lige så godt som hunde kan??.. Jeg mener øhh.. Jeg har lært lexus at hviske, kunne man ikke lære de der børn, ikke at skrige:confused::hmm::blink::lol::lol::lol:

 

Du er da velkommen til at prøve på de børn der bor her i nabolaget. Jeg dur ikke til det. Tålmodighed med børn er ikke min stærke side. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er da velkommen til at prøve på de børn der bor her i nabolaget. Jeg dur ikke til det. Tålmodighed med børn er ikke min stærke side. :blink:

Ej, det tror jeg, jeg vil overlade til andre.. det er hvis bedst:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Hmmm..... sidder lige og læser denne tråd og bliver ærlig talt lidt ked!:megaked::megaked:. Så på trods af frygt for en sviner (det kunne I da ikke finde på vel?? :blink::blink::blink:) skriver jeg lige lidt med. Ikke fordi jeg har den fjerneste erfaring med hundhlasbånd, men fordi jeg elsker dette forum og håber alle andre også gør det.

 

Det virker som om at tråden er startet at en der rigtig gerne ville høre alle jer andres mening om et eller andet gø-halsbånd til sin hund! Hun har et problem: hunden gør!

 

I stedet for at give konstruktive svar, bliver tråden lynhurtig til: Aj altså hvor er du uvidende, tænk at du kan finde på at overveje et gø-halsbånd, du må være dum eller noget! Ved godt at ingen har brugt disse ord, men sådan læser jeg nogle af indlægene fra jer andre. Ved at det ikke er sådan ment, for I er jo ALLE hundejere med de bedste intentioner og tilsammen har i mere viden end 10.000 hundebøger og brevkasser tilsammen.

 

Men hvorfor ikke bruge denne viden konstruktivt??? Innovativt??? fremadrettet??? hjælpene ??? istedet for fordømmende???

 

Stort smil til jer alle herfra :bigsmile:

Lægger mig i ly og venter på svarene, he he.

 

Ej, det tror jeg, jeg vil overlade til andre.. det er hvis bedst:blink:

 

Jeg tror ikke du finder nogen her på forum, der bruger eller vil anbefale sådan en tingest.

 

At bruge sådan et redskab er en falliterklæring, og signalerer langt væk at man enten ikke evner eller ikke gider at opdrage sin hund.

Du vil være bedre stillet ved at spørge om råd til hvordan man træner overdreven gøen væk. Det kan nemlig lade sig gøre :5up:

 

Det kunne ikke være blevet sagt bedre (ifølge mig :mrgreen: )

 

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

 

Jeg er helt enig men nu får du nok den med at hunde ikke er børn. :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm..... sidder lige og læser denne tråd og bliver ærlig talt lidt ked!:megaked::megaked:. Så på trods af frygt for en sviner (det kunne I da ikke finde på vel?? :blink::blink::blink:) skriver jeg lige lidt med. Ikke fordi jeg har den fjerneste erfaring med hundhlasbånd, men fordi jeg elsker dette forum og håber alle andre også gør det.

 

Det virker som om at tråden er startet at en der rigtig gerne ville høre alle jer andres mening om et eller andet gø-halsbånd til sin hund! Hun har et problem: hunden gør!

 

I stedet for at give konstruktive svar, bliver tråden lynhurtig til: Aj altså hvor er du uvidende, tænk at du kan finde på at overveje et gø-halsbånd, du må være dum eller noget! Ved godt at ingen har brugt disse ord, men sådan læser jeg nogle af indlægene fra jer andre. Ved at det ikke er sådan ment, for I er jo ALLE hundejere med de bedste intentioner og tilsammen har i mere viden end 10.000 hundebøger og brevkasser tilsammen.

 

Men hvorfor ikke bruge denne viden konstruktivt??? Innovativt??? fremadrettet??? hjælpene ??? istedet for fordømmende???

 

Stort smil til jer alle herfra :bigsmile:

Lægger mig i ly og venter på svarene, he he.

:ae::kys: Kom du bare frit frem igen:ae:.. Ingen grund til at gemme sig:-D

 

I 6. indlæg tror jeg det går galt for nogle af os, og det ene og alene pga disse ord.

gider ærlig talt ikke diskutere det
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm..... sidder lige og læser denne tråd og bliver ærlig talt lidt ked!:megaked::megaked:. Så på trods af frygt for en sviner (det kunne I da ikke finde på vel?? :blink::blink::blink:) skriver jeg lige lidt med. Ikke fordi jeg har den fjerneste erfaring med hundhlasbånd, men fordi jeg elsker dette forum og håber alle andre også gør det.

 

Det virker som om at tråden er startet at en der rigtig gerne ville høre alle jer andres mening om et eller andet gø-halsbånd til sin hund! Hun har et problem: hunden gør!

 

I stedet for at give konstruktive svar, bliver tråden lynhurtig til: Aj altså hvor er du uvidende, tænk at du kan finde på at overveje et gø-halsbånd, du må være dum eller noget! Ved godt at ingen har brugt disse ord, men sådan læser jeg nogle af indlægene fra jer andre. Ved at det ikke er sådan ment, for I er jo ALLE hundejere med de bedste intentioner og tilsammen har i mere viden end 10.000 hundebøger og brevkasser tilsammen.

 

Men hvorfor ikke bruge denne viden konstruktivt??? Innovativt??? fremadrettet??? hjælpene ??? istedet for fordømmende???

 

Stort smil til jer alle herfra :bigsmile:

Lægger mig i ly og venter på svarene, he he.

 

Citat:

 

Oprindeligt skrevet af guanomo viewpost.gif

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

 

Her synes jeg selv jeg er fair nok :hmm: er ikke ude på at svine nogen, men reagere lidt på TS svar på umulias indlæg og forklare kort hvorfor jeg hellere så TS brugte en anden metode.

 

Jeg tror ikke du finder nogen her på forum, der bruger eller vil anbefale sådan en tingest.

 

At bruge sådan et redskab er en falliterklæring, og signalerer langt væk at man enten ikke evner eller ikke gider at opdrage sin hund.

Du vil være bedre stillet ved at spørge om råd til hvordan man træner overdreven gøen væk. Det kan nemlig lade sig gøre :5up:

Umulia skriver netop at TS meget gerne må spørge til hvordan man ellers kan gøre det.

Hvortil TS skriver

Nå, men der er vi så bare uenige. Jeg gider ærlig talt ikke diskutere det, men du er skam velkommen til at føle dig som et langt bedre hunde menneske end jeg, så har du det sikkert lidt bedre med dig selv!

 

Og så svarede jeg bare på det, jeg føler mere TS "sviner" umulia gør end omvendt.

Det er TS der ikke vil hører på andet end TS overbevisning. At vi får "kørt" hinanden lidt op i denne tråd ser jeg nu ikke som det store problem, da meninger er forskellige, og tit er et flertal af en nogenlunde ens holdning tit den "rigtige" hvis man kan stille det sådan op.

 

Du skriver

Det virker som om at tråden er startet at en der rigtig gerne ville høre alle jer andres mening om et eller andet gø-halsbånd til sin hund! Hun har et problem: hunden gør!

Sådan opfatter vi andre det ikke,at TS spørger hvad der kan gøres, TS spørger til erfaring med et halsbånd TS har tænkt sig at bruge, uanset sine svar.

Det er min konklusion. :-)

 

Men hvorfor ikke bruge denne viden konstruktivt??? Innovativt??? fremadrettet??? hjælpene ??? istedet for fordømmende???

Det gør vi faktisk også, ikke at vi kommer med direkte foreslag til trænings metode, men nok pga. man/vi fornemmer TS har sat sig for at bruge et straffemiddel, uanset hvad der ellers kan gøres.

 

Stort smil til jer alle herfra :bigsmile:

Lægger mig i ly og venter på svarene, he he.

Du behøver ikke ligge i ly :blink: :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
:ae::kys: Kom du bare frit frem igen:ae:.. Ingen grund til at gemme sig:-D

 

I 6. indlæg tror jeg det går galt for nogle af os, og det ene og alene pga disse ord.

 

Ja har godt læst det indlæg også, og måske lidt overreageret enig.....:blink: men fornemmer at den faldt promte som en reaktion på de lidt spidse svar, kan det tænkes??

Glad for at jeg ikke fik hugget hovedet af, storgriner :blink:. TAK

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

tak til Guanomo for svar.....:blink:

 

Grunden til jeg oponerer lidt er mere MÅDEN det bliver gjort på. Tænker på den meget direkte måde hvorpå der bliver svaret i indlæget (bla. andet hvor der bliver skrevet: at bruge et sådan halsbånd er en falliterklæring! Hermed bliver TS gjort til en falliterklæring blot for at tænke på at bruge såsan et halsbånd (MIN tolkning).

 

Hvorfor ikke i stedet skrive: TS kan godt forstå du er ved at blive vanvittig over din hund gør, men det er meget mere effektivt at træne denne gøen væk end bruge et halsbånd der skræmmer den/straffer den hver gang den gør! Nu skal du i øvrigt høre hvordan men gør....osv osv. Det havde virket 10.000 gange bedre tror jeg, og ikke halvt så anklagende.

 

Men nu er de nøgne ord jo også hårde, og jeg vil sige at jeg er helt enig med jer i jeres syn på gø-halsbånd, men ville ønske at der blev tænkt lidt mere over FORMEN vi skriver i, ALLE SAMMEN...... smiler :blink: :blink:

 

Håner at I syntes dette indlæg var sobert og ikke fordømmende....:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
tak til Guanomo for svar.....:blink:

 

Grunden til jeg oponerer lidt er mere MÅDEN det bliver gjort på. Tænker på den meget direkte måde hvorpå der bliver svaret i indlæget (bla. andet hvor der bliver skrevet: at bruge et sådan halsbånd er en falliterklæring! Hermed bliver TS gjort til en falliterklæring blot for at tænke på at bruge såsan et halsbånd (MIN tolkning).

 

Hvorfor ikke i stedet skrive: TS kan godt forstå du er ved at blive vanvittig over din hund gør, men det er meget mere effektivt at træne denne gøen væk end bruge et halsbånd der skræmmer den/straffer den hver gang den gør! Nu skal du i øvrigt høre hvordan men gør....osv osv. Det havde virket 10.000 gange bedre tror jeg, og ikke halvt så anklagende.

Men nu er de nøgne ord jo også hårde, og jeg vil sige at jeg er helt enig med jer i jeres syn på gø-halsbånd, men ville ønske at der blev tænkt lidt mere over FORMEN vi skriver i, ALLE SAMMEN...... smiler :blink: :blink:

 

Håner at I syntes dette indlæg var sobert og ikke fordømmende....:vinken:

 

er meget enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du finder nogen her på forum, der bruger eller vil anbefale sådan en tingest.

 

At bruge sådan et redskab er en falliterklæring, og signalerer langt væk at man enten ikke evner eller ikke gider at opdrage sin hund.

Du vil være bedre stillet ved at spørge om råd til hvordan man træner overdreven gøen væk. Det kan nemlig lade sig gøre :5up:

 

Nå, men der er vi så bare uenige. Jeg gider ærlig talt ikke diskutere det, men du er skam velkommen til at føle dig som et langt bedre hunde menneske end jeg, så har du det sikkert lidt bedre med dig selv!

 

tak til Guanomo for svar.....:blink:

 

Grunden til jeg oponerer lidt er mere MÅDEN det bliver gjort på. Tænker på den meget direkte måde hvorpå der bliver svaret i indlæget (bla. andet hvor der bliver skrevet: at bruge et sådan halsbånd er en falliterklæring! Hermed bliver TS gjort til en falliterklæring blot for at tænke på at bruge såsan et halsbånd (MIN tolkning).

 

Hvorfor ikke i stedet skrive: TS kan godt forstå du er ved at blive vanvittig over din hund gør, men det er meget mere effektivt at træne denne gøen væk end bruge et halsbånd der skræmmer den/straffer den hver gang den gør! Nu skal du i øvrigt høre hvordan men gør....osv osv. Det havde virket 10.000 gange bedre tror jeg, og ikke halvt så anklagende.

 

Men nu er de nøgne ord jo også hårde, og jeg vil sige at jeg er helt enig med jer i jeres syn på gø-halsbånd, men ville ønske at der blev tænkt lidt mere over FORMEN vi skriver i, ALLE SAMMEN...... smiler :blink: :blink:

 

Håner at I syntes dette indlæg var sobert og ikke fordømmende....:vinken:

Fint nok med sådan et indlæg :-) men ligesom der er forskellige meninger har folk også forskellige måder at sige tingene på. Nogle reagere "hårdere" i deres udtalelser når de læser noget de mener er uretfærdigt.

 

Mht. den kommentar du nævner, så vil jeg helst ikke kommentere den måde andre folk skriver på, slet ikke når jeg ikke har "forholdt" mig til den over for den person.

Mine indlæg kunne sikkert også skrives i en anden tone, men tonen kom frem i forhold til det jeg skal svare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til jeg oponerer lidt er mere MÅDEN det bliver gjort på. Tænker på den meget direkte måde hvorpå der bliver svaret i indlæget (bla. andet hvor der bliver skrevet: at bruge et sådan halsbånd er en falliterklæring! Hermed bliver TS gjort til en falliterklæring blot for at tænke på at bruge såsan et halsbånd (MIN tolkning).

 

Sådan var det sandelig også ment :mrgreen:

På det tidspunkt hvor jeg skriver mit indlæg har trådstarter allerede givet udtryk for at han/hun ikke ønsker andre løsningsforslag, og så kan jeg ikke se noget forkert i at give sin mening til kende. Den kom i øvrigt sammen med et tilbud om hjælp...

 

Hvis nu trådstarter havde fulgt opfordringen fra den første der svarede, og rent faktisk havde prøvet at være åben overfor andre muligheder, så havde vi jo haft en succes.

 

men det der sker i tråden er:

"Hvilken bold skal jeg vælge - den røde eller den blå?

Jeg synes selv den blå, og vil gerne høre hvorfor I også synes det!"

 

 

Hvorfor ikke i stedet skrive: TS kan godt forstå du er ved at blive vanvittig over din hund gør, men det er meget mere effektivt at træne denne gøen væk end bruge et halsbånd der skræmmer den/straffer den hver gang den gør! Nu skal du i øvrigt høre hvordan men gør....osv osv. Det havde virket 10.000 gange bedre tror jeg, og ikke halvt så anklagende.

 

Jeg synes faktisk det stort set var det, der blev sagt i første svar, og det virkede jo ikke ligefrem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Jeg syntes så heller ikke på nogen måder, at en vandpistol er noget der ligner en løsning.

 

I mit hoved er løsningen, at det trænes væk, sådan at de ting der sætter det i gang, bliver ligegyldige. Det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver at man gider træne med sin hund, og ikke konstant straffe den for en adfærd, man ikke selv har formået at få stoppet i tide.

 

Nu skal det siges at min kommentar om ikke at gide at diskutere det faktisk var svar på ovenstående (ikke på Umulia, men hun var desværre hurtigere ved tasterne end jeg, så derfor kom det til at fremstå som et svar til hende).

Men allerede her beskyldes jeg jo indirekte for ikke at gide at træne min hund, men bare straffer tankeløst !

 

Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har prøvet at træne min hund, det har jeg skam gjort alle de foregående somre hvor det her osse har været et problem (naboerne bliver faktisk lidt trætte af hundegøen i tide og især utide,) og konsekvensen bliver at hunden ikke får lov at komme ud i haven (hvilket også går ud over vores anden hund som ikke gøer!)

Jeg har skam prøvet og prøvet, men jeg KAN altså ikke tilbringe så meget tid ude i haven sammen med hundene som det kræver hvis det skal trænes væk. Så valget står mellem at prøve dette anti-gø halsbånd, eller at begge hunde ikke får lov at være i haven, undtagen at jeg selv er tilstede, og det vil ærlig talt være synd, især for vores anden hund som er meget glad for haven (men ikke kan lide at være der alene).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Fint nok med sådan et indlæg :-) men ligesom der er forskellige meninger har folk også forskellige måder at sige tingene på. Nogle reagere "hårdere" i deres udtalelser når de læser noget de mener er uretfærdigt.

 

Mht. den kommentar du nævner, så vil jeg helst ikke kommentere den måde andre folk skriver på, slet ikke når jeg ikke har "forholdt" mig til den over for den person.

Mine indlæg kunne sikkert også skrives i en anden tone, men tonen kom frem i forhold til det jeg skal svare.

 

 

er helt enig vi er forskellige alle sammen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal det siges at min kommentar om ikke at gide at diskutere det faktisk var svar på ovenstående (ikke på Umulia, men hun var desværre hurtigere ved tasterne end jeg, så derfor kom det til at fremstå som et svar til hende).

Men allerede her beskyldes jeg jo indirekte for ikke at gide at træne min hund, men bare straffer tankeløst !

 

Det var da vældig hurtigt du blev træt af at udveksle meninger! Og jeg kan ikke gøre noget ved, at du føler dig anklaget. Men i bagklogskabens lys kan jeg måske sige, at jeg tydeligvis slet ikke skulle have svaret, for allerede startindlægget lyser af, at du ikke vil have løsninger, men kun salgssnak for et lorteprodukt.

 

Du kan meget vel have trænet dine hunde før, men ikke godt nok, og hunden har ikke forstået hvad der forventes af den. Ja, naboerne må være ved at gå amok, og det ville jeg også være, hvis jeg skulle høre på gøen hele dagen. Men jeg tror ikke på, at det ikke kan lade sig gøre at træne det væk, og jeg syntes ikke hunden skal straffes for, at du som ejer ikke har den tid der skal til, for at hunden kan lære at være den hund, der er til størst glæde for både dig selv og naboer. Og så syntes jeg det er en større straf for hunden at få et sådan agrigat på end at blive holdt indendøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal det siges at min kommentar om ikke at gide at diskutere det faktisk var svar på ovenstående (ikke på Umulia, men hun var desværre hurtigere ved tasterne end jeg, så derfor kom det til at fremstå som et svar til hende).

Men allerede her beskyldes jeg jo indirekte for ikke at gide at træne min hund, men bare straffer tankeløst !

 

Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har prøvet at træne min hund, det har jeg skam gjort alle de foregående somre hvor det her osse har været et problem (naboerne bliver faktisk lidt trætte af hundegøen i tide og især utide,) og konsekvensen bliver at hunden ikke får lov at komme ud i haven (hvilket også går ud over vores anden hund som ikke gøer!)

Jeg har skam prøvet og prøvet, men jeg KAN altså ikke tilbringe så meget tid ude i haven sammen med hundene som det kræver hvis det skal trænes væk. Så valget står mellem at prøve dette anti-gø halsbånd, eller at begge hunde ikke får lov at være i haven, undtagen at jeg selv er tilstede, og det vil ærlig talt være synd, især for vores anden hund som er meget glad for haven (men ikke kan lide at være der alene).

 

Hvordan har du tidligere forsøgt at træne din hund i ikke at gø når den er ude i haven?

Måske kan vi komme med nogle gode råd, når vi ved hvad du tidligere har forsøgt :-)

 

Jeg har aldrig haft en hund der stod ude i haven og gøede, men jeg har i mine unge dage haft en hund der stod inden for og gøede, ham skældte jeg så ud, og han troede at jeg gøede med og gøede derfor endnu højere, så dette gjorde bare problemet endnu værre :oops:

 

I dag, ville jeg nok gå ud i haven sammen med min hund og en ordentlig håndfuld godbidder, hvorefter jeg ville vente på at der kom noget min hund sædvanligvis ville gø af.

Så ville jeg skynde mig at nå at rose den før den begyndte at gø, og give den godbidder, jeg ville så forsætte med at rose for tavshed og stopfodre den med godbidder i mens, lige indtil forstyrrelsen var væk.

 

men måske er der nogle andre rent faktisk har prøvet at træne sådan noget væk herinde, og de kan sikkert komme med endnu bedre råd end jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal det siges at min kommentar om ikke at gide at diskutere det faktisk var svar på ovenstående (ikke på Umulia, men hun var desværre hurtigere ved tasterne end jeg, så derfor kom det til at fremstå som et svar til hende).

Men allerede her beskyldes jeg jo indirekte for ikke at gide at træne min hund, men bare straffer tankeløst !

 

Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har prøvet at træne min hund, det har jeg skam gjort alle de foregående somre hvor det her osse har været et problem (naboerne bliver faktisk lidt trætte af hundegøen i tide og især utide,) og konsekvensen bliver at hunden ikke får lov at komme ud i haven (hvilket også går ud over vores anden hund som ikke gøer!)

Jeg har skam prøvet og prøvet, men jeg KAN altså ikke tilbringe så meget tid ude i haven sammen med hundene som det kræver hvis det skal trænes væk. Så valget står mellem at prøve dette anti-gø halsbånd, eller at begge hunde ikke får lov at være i haven, undtagen at jeg selv er tilstede, og det vil ærlig talt være synd, især for vores anden hund som er meget glad for haven (men ikke kan lide at være der alene).

Du har to hunde men ikke tiden til at træne dem? Aktivere du hundene?

Nu er det ikke den mest krævende øvelse...Hunden gøer du siger nej eller et eller andet, du får hunden opmræksomhed (den er tavs), hunden belønnes og roses, øvelse slut :-D:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har fuldstændig ret: Du skulle slet ikke have svaret !

og du skulle slet ikke have spurgt!

Hvorfor overhovedet spørger folk når du har valgt at straffe din hund? uden at vide hvad den gør af? så når der kommer en tyv skal den straffes?

Synes dæleme mk101 er diplomatisk og hjælpsom i sine indlæg, måske mere end mig, men hvorfor skal mk101 have alt din galde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg "boede" to dage ude i haven, hvor jeg fik hende væk fra hegnet med afledning HVER gang, der kom nogen derude. To dages intensivt arbejde hjalp Cleo godt på vej. Hvis hun laver optræk til reaktion nu, hvilket faktisk kun sker 2 gange om dagen nu (Før 50 gange), så reagerer hun på min afledning med det samme:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

og du skulle slet ikke have spurgt!

Hvorfor overhovedet spørger folk når du har valgt at straffe din hund? uden at vide hvad den gør af? så når der kommer en tyv skal den straffes?

Synes dæleme mk101 er diplomatisk og hjælpsom i sine indlæg, måske mere end mig, men hvorfor skal mk101 have alt din galde?

 

Sorry, lidt off topic - men hvad ville forskellen i reaktion være i forhold til træningsmetode? Hunden kender vel ikke lige forskel på tyv/ikke tyv uagtet om man bruger vandhalsbånd eller andre træningsmetoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, lidt off topic - men hvad ville forskellen i reaktion være i forhold til træningsmetode? Hunden kender vel ikke lige forskel på tyv/ikke tyv uagtet om man bruger vandhalsbånd eller andre træningsmetoder?

måske ikek det bedste eksempel, men du har vel ikke tænkt dig at hyre en mand forklædt som tyv? man lære vel sin hund at man ikke gør af diverse ting?

 

Der er væsentlig forskel på om der går en forbi haven eller ind i sin have.

Link til indlæg
Del på andre sites

måske ikek det bedste eksempel, men du har vel ikke tænkt dig at hyre en mand forklædt som tyv? man lære vel sin hund at man ikke gør af diverse ting?

 

Der er væsentlig forskel på om der går en forbi haven eller ind i sin have.

 

Nemlig :5up:

 

Jeg accepterer at Vinnie gøer når der går én lige forbi vores havelåge (det sker nemlig ikke så tit, da vi bor på hjørnet af et vænge). Men jeg accepterer ikke at hun gøer af ting der sker ude på den "store" vej.

En automatisk dims vil ikke gøre forskel.

En automatisk dims kan heller ikke rose når hun ikke gøer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Du har to hunde men ikke tiden til at træne dem? Aktivere du hundene?

Nu er det ikke den mest krævende øvelse...Hunden gøer du siger nej eller et eller andet, du får hunden opmræksomhed (den er tavs), hunden belønnes og roses, øvelse slut :-D:blink:

 

Ååårhh, gud !

 

Så nu aktiverer jeg altså heller ikke mine hunde ! - Nej jeg er virkelig nok verdens dårligste hundejer, tænk at ha' 2 hunde og så har man ikke tid til at bo ude i haven det meste af sommeren, nej det er jo rent galt !

 

AK, glem at jeg nogensinde spurgte om det anti-gø halsbånd (det skal aldrig ske igen, altså at jeg spørger om noget som helst)!

Mange af jeres svar har desværre bekræftet min værste erfaring med disse forum, og deres tendens til gruppehets mod folk som ønsker at anvende andre metoder en den der liige er vedtaget er de eneste rigtige på det pågældende forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...