Hop til indhold

Anti-gø halsbånd ?


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ååårhh, gud !

 

Så nu aktiverer jeg altså heller ikke mine hunde ! - Nej jeg er virkelig nok verdens dårligste hundejer, tænk at ha' 2 hunde og så har man ikke tid til at bo ude i haven det meste af sommeren, nej det er jo rent galt !

 

AK, glem at jeg nogensinde spurgte om det anti-gø halsbånd (det skal aldrig ske igen, altså at jeg spørger om noget som helst)!

Mange af jeres svar har desværre bekræftet min værste erfaring med disse forum, og deres tendens til gruppehets mod folk som ønsker at anvende andre metoder en den der liige er vedtaget er de eneste rigtige på det pågældende forum.

Hvor påstår jeg at du ikke aktivere dine hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men. Du spørge om anti-gø halsbånd.

 

Jeg har ingen erfaring med det aggreat, og jeg har aldrig gjort mig tanker om at montere den slags på min hund. Jeg har de ca 20år jeg har holdt hund kun brugt godbidder og ros. tvangs aggreater eller voldhar jeg skånet mine hunde for, og jeg har ingen planetr om at lave det om:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå - jeg prøver lige ;-)

 

Jeg kender flere der har prøvet både el og vand (citronvand). Deres erfaringer lyder at det virker så længe hunden har det på - så snart det er væk er situationen akkurat den samme. Ikke mennesker der var stolte over det, men de havde opgivet alt på det tidspunkt.

 

Personligt har jeg ingen erfaring og ved feks ikke om sådan en vandtank løber hurtigt tør - men den jeg har set var ikke speciel stor.

 

Jeg vil så også hyle i flok med resten (og også ud fra dem jeg kender der har brugt div. midler) og sige det er langt bedre at bearbejde problemet end det er at symptombehandle. Dog kan jeg også godt forstå hvis du er ved at blive idiot over det - men hvad med at holde hunden inde og så kun være ude sammen med den - så I begge kan få de succesoplevelser der skal til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har prøvet at træne min hund, det har jeg skam gjort alle de foregående somre hvor det her osse har været et problem (naboerne bliver faktisk lidt trætte af hundegøen i tide og især utide,) og konsekvensen bliver at hunden ikke får lov at komme ud i haven (hvilket også går ud over vores anden hund som ikke gøer!)

Jeg har skam prøvet og prøvet, men jeg KAN altså ikke tilbringe så meget tid ude i haven sammen med hundene som det kræver hvis det skal trænes væk. Så valget står mellem at prøve dette anti-gø halsbånd, eller at begge hunde ikke får lov at være i haven, undtagen at jeg selv er tilstede, og det vil ærlig talt være synd, især for vores anden hund som er meget glad for haven (men ikke kan lide at være der alene).

 

Som de andre siger er vandsprøjt/citronsprøjt ifm uønsket adfærd blot symptombehandling. Jeg synes Ascha med sit Brøndby og gyllesprøjt illustrerer på bedste vis hvordan hunden som udsættes for antigøhalsbånd har det: Hvad var det som udløste sprøjtet? Var det kastet med hovedet samtidig med gøen?

Eller at jeg startede med at løbe samtidig eller hvad skal jeg lade være med for at undgå sprøjtet, skal jeg lade være med overhovedet at gøre noget for at undgå sprøjtet??

 

Når vi træner med operant indlæring som f.eks. i klikkertræning har mange erfaret at få klikket lige præcis i det øjeblik hunden udfører det ønskede, men et nanosekund efter, mens klikket lyder, tilbyder hunden en ny adfærd oveni. Denne "bonus" vil hunden mene hører til den første adfærd fordi timingen af klikket fortæller at den er "dygtig".

Så i stedet for at få en "hviske" får man en hviske hvor hunden f.eks. samtidig dækker.

 

Det samme gør sig gældende ved citronhalsbåndet: Hvis hunden gør andet samtidg med at gø og får sprøjtet som udløses af dens gøen, vil den tro at det andet den gjorde også udløser sprøjt.

På denne måde kan man hurtigt skabe den initiativløse og hjælpeløse hund de andre skriver om.

Det er synd og manglende dyrevelfærd.

 

Hvis du ønsker en "opskrift" på afvænning af gøen i haven så sig til, nu har du i allefald fået min og andres holdning og erfaring omkring antigøhalsbånd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne evt. også kontakte en hunde hundepsykolog og spørger om de kunne hjælpe en med problemet hvis man nu har prøvet alt. Det ville jeg gøre hvis min hund gøede hele tiden. :-) Håber du for løst problemet med de rette midler og med masser af ros til hundene, de er jo trods alt vores bedste venner :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bliver hundene kaldt indenfor så snart de giver et kvæk. Vi bor meget tæt, og vil ikke have utilfredse naboer :blink:

Det har da medf¢rt at de er temmelig still udenfor, og kun g¢r hvis genboens hund g¢r det, eller hvis de vil ind.

 

Jeg gør det samme :5up: Godt nok bor vi på landet og vores få naboer er nok lidt ligeglade fordi hundene gør lidt ind i mellem, sådan er det jo på landet -og så er det jo ikke hele dagen de er ude... Men JEG gider ikke at høre på det og jeg gider ikke at mine hunde er eller bliver til gene for andre, bare fordi jeg har valgt at have sådan en hel besætning skal det jo ikke gå ud over alle andre, så ja, de bliver kaldt ind så snart de siger det mindste kvæk, hvilket også betyder at de sjældent siger ret meget udenfor :-) - Indenfor er så en helt anden sag :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Tak til Tanten for de brugbare erfaringer !

Diskutioner med jer andre har jeg ikke tænkt mig at gå ind i, da det jo er temmelig tydeligt at I ikke læser hvad jeg skriver.

Jeg vurderer at det er bedre for min hund at være iført sådan et halsbånd (jeg kan jo godt rose hende når hun ikke gøer, selvom hun har halsbåndet på) og jeg synes det er mere synd at holde hundene indenfor, undtagen når jeg har mulighed for at være i haven, især af hensyn til vores anden hund (som I allesammen totalt overser hensynet til, synes jeg).

Nu forlader jeg denne tråd for good, men tak til dem der rent faktisk har forsøgt at hjælpe på en positiv måde !

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til Tanten for de brugbare erfaringer !

Diskutioner med jer andre har jeg ikke tænkt mig at gå ind i, da det jo er temmelig tydeligt at I ikke læser hvad jeg skriver.

Jeg vurderer at det er bedre for min hund at være iført sådan et halsbånd (jeg kan jo godt rose hende når hun ikke gøer, selvom hun har halsbåndet på) og jeg synes det er mere synd at holde hundene indenfor, undtagen når jeg har mulighed for at være i haven, især af hensyn til vores anden hund (som I allesammen totalt overser hensynet til, synes jeg).

Nu forlader jeg denne tråd for good, men tak til dem der rent faktisk har forsøgt at hjælpe på en positiv måde !

Hvad fik du ud af tantens indlæg? :-)

For jeg får det ud af det, at det faktisk ikke hjælper.

Ville ellers have du tog stilling til forskellen på symptom behandling og så at "behandle"/træne en ønsket adfærd.

 

Der er faktisk en udmærket adf. bh. der har skrevet i denne tråd også, og hun "lever" af den slags hun snakker om. Så der må vel være noget om det hun siger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak til Tanten for de brugbare erfaringer !

Diskutioner med jer andre har jeg ikke tænkt mig at gå ind i, da det jo er temmelig tydeligt at I ikke læser hvad jeg skriver.

Jeg vurderer at det er bedre for min hund at være iført sådan et halsbånd (jeg kan jo godt rose hende når hun ikke gøer, selvom hun har halsbåndet på) og jeg synes det er mere synd at holde hundene indenfor, undtagen når jeg har mulighed for at være i haven, især af hensyn til vores anden hund (som I allesammen totalt overser hensynet til, synes jeg).

Nu forlader jeg denne tråd for good, men tak til dem der rent faktisk har forsøgt at hjælpe på en positiv måde !

 

Du er måske smuttet fra tråden - muligvis læser du med fra sidelinien...

 

Som jeg læser det lader du hensynet til nr. 2 hund gå før hensynet til din gøende hund?

Den gøende hund skal, for at den anden hund kan have selskab i haven, udsættes for det ubehag et antigøhalsbånd er.

 

Det har du besluttet er bedst, og ja, det er din beslutning og dit ansvar.

 

Hvis du kan rose din hund for ikke at gø, betyder det at du er til stede. Hvorfor så overhovedet BRUGE antigøhalsbånd?

 

Der er den mulighed at træne på gøproblemet og der er den muligvis sideløbende at træne på problemet med at nr. 2 hund ikke vil være alene i haven

 

Dermed får du løst to problemstillinger, men det kræver en indsats af dig og det er nemmere at symptombehandle.

En adfærdsbehandler koster ikke mere end halsbåndet.

 

Min opfattelse af dine indlæg er, at du egentlig ikke vil acceptere/høre om de negative erfaringer med antigøhalsbånd der luftes?

 

Hvad var det så du ville?

 

Jeg håber du pår løst problemet på en måde så dine hunde begge går styrket videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til Tanten for de brugbare erfaringer !

Diskutioner med jer andre har jeg ikke tænkt mig at gå ind i, da det jo er temmelig tydeligt at I ikke læser hvad jeg skriver.

Jeg vurderer at det er bedre for min hund at være iført sådan et halsbånd (jeg kan jo godt rose hende når hun ikke gøer, selvom hun har halsbåndet på) og jeg synes det er mere synd at holde hundene indenfor, undtagen når jeg har mulighed for at være i haven, især af hensyn til vores anden hund (som I allesammen totalt overser hensynet til, synes jeg).

Nu forlader jeg denne tråd for good, men tak til dem der rent faktisk har forsøgt at hjælpe på en positiv måde !

 

Jeg kom altså også med et træningsforeslag og deltog ikke i diskutionen som sådan.:vinken: ( blev jeg lidt pige-irriteret dér? :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom altså også med et træningsforeslag og deltog ikke i diskutionen som sådan.:vinken: ( blev jeg lidt pige-irriteret dér? :mrgreen: )

 

Det tror jeg nu ikke du behøver at være - spørgsmålet gik jo på erfaringer med halsbåndet og var ikke et ønske om træningsforslag, og det er vist kun Petrine og Tanten der har de erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg nu ikke du behøver at være - spørgsmålet gik jo på erfaringer med halsbåndet og var ikke et ønske om træningsforslag, og det er vist kun Petrine og Tanten der har de erfaringer.

 

Jeg kan så ikke lige tage "æren" for erfaringerne - Det er mennesker jeg kender der har gjort dem - jeg suger blot af dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var faktisk inde ved en dyrlæge idag for at se hvilke foderprodukter de havde. Lagde mærke til skilt hvor der stod man kunne leje et antigøhalsbånd hvis man havde problemer med at hunden gøede :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst topsytop

Synes lige jeg ville komme med en lille opfølgning på denne tråd. Anti-gø-halsbåndet blev indkøbt og taget i brug for ca. 3 uger siden, og det har bare været FANTASTISK :-D

I løbet af den første uge holdt Tøsen op med at gø af alt og alle, og når der nu kommer nogen forbi nede ved hækken, er hun nu så rolig at vi kan kalde på hende og belønne hende for at blive ved os, i stedet for at fise ned og skabe sig helt vildt. Før halsbåndet hørte hun os slet ikke (hun kunne sikkert ikke høre noget for sin egen gøen :blink:).

Halsbåndet virker i øvrigt ikke med vand, men med et sprøjt kold luft, det gør overhovedet ikke ondt, men man bliver enormt forskrækket :shock:

Så vi nyder at havedøren kan være åben hele tiden, og det gør hundene osse, nu kan de gå ud og ind fra haven som det passer dem, og det benytter de sig meget af :lol:.

Tøsen er slet ikke ked af at få halsbåndet på, hun står og logrer når hun skal have det på. Men det har ligesom fået brudt hendes dårlige vane, så hun gør heller ikke, når hun ikke har det på. Alligevel giver vi hende det på, men kun om morgenen, for hundene bliver lukket ud i haven kl. 6 om morgenen hver dag, osse i weekenden.

Så jeg har udelukkende positive erfaringer med anti-gø-halsbåndet, det er simpelthen det bedste, vi har købt i årevis :lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Synes lige jeg ville komme med en lille opfølgning på denne tråd. Anti-gø-halsbåndet blev indkøbt og taget i brug for ca. 3 uger siden, og det har bare været FANTASTISK :-D

I løbet af den første uge holdt Tøsen op med at gø af alt og alle, og når der nu kommer nogen forbi nede ved hækken, er hun nu så rolig at vi kan kalde på hende og belønne hende for at blive ved os, i stedet for at fise ned og skabe sig helt vildt. Før halsbåndet hørte hun os slet ikke (hun kunne sikkert ikke høre noget for sin egen gøen :blink:).

Halsbåndet virker i øvrigt ikke med vand, men med et sprøjt kold luft, det gør overhovedet ikke ondt, men man bliver enormt forskrækket :shock:

Så vi nyder at havedøren kan være åben hele tiden, og det gør hundene osse, nu kan de gå ud og ind fra haven som det passer dem, og det benytter de sig meget af :lol:.

Tøsen er slet ikke ked af at få halsbåndet på, hun står og logrer når hun skal have det på. Men det har ligesom fået brudt hendes dårlige vane, så hun gør heller ikke, når hun ikke har det på. Alligevel giver vi hende det på, men kun om morgenen, for hundene bliver lukket ud i haven kl. 6 om morgenen hver dag, osse i weekenden.

Så jeg har udelukkende positive erfaringer med anti-gø-halsbåndet, det er simpelthen det bedste, vi har købt i årevis :lol:.

 

hvor har i købt det henne, og hvad har i givet.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes lige jeg ville komme med en lille opfølgning på denne tråd. Anti-gø-halsbåndet blev indkøbt og taget i brug for ca. 3 uger siden, og det har bare været FANTASTISK :-D

I løbet af den første uge holdt Tøsen op med at gø af alt og alle, og når der nu kommer nogen forbi nede ved hækken, er hun nu så rolig at vi kan kalde på hende og belønne hende for at blive ved os, i stedet for at fise ned og skabe sig helt vildt. Før halsbåndet hørte hun os slet ikke (hun kunne sikkert ikke høre noget for sin egen gøen :blink:).

Halsbåndet virker i øvrigt ikke med vand, men med et sprøjt kold luft, det gør overhovedet ikke ondt, men man bliver enormt forskrækket :shock:

Så vi nyder at havedøren kan være åben hele tiden, og det gør hundene osse, nu kan de gå ud og ind fra haven som det passer dem, og det benytter de sig meget af :lol:.

Tøsen er slet ikke ked af at få halsbåndet på, hun står og logrer når hun skal have det på. Men det har ligesom fået brudt hendes dårlige vane, så hun gør heller ikke, når hun ikke har det på. Alligevel giver vi hende det på, men kun om morgenen, for hundene bliver lukket ud i haven kl. 6 om morgenen hver dag, osse i weekenden.

Så jeg har udelukkende positive erfaringer med anti-gø-halsbåndet, det er simpelthen det bedste, vi har købt i årevis :lol:.

 

Det lyder jo fint. så mangler du bare at få købt fjernkontrollen. :5up:

 

Ironi i dette indlæg kan forekomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...