Hop til indhold

Husbond med adfærdsproblemer ...


Freudika
 Share

Recommended Posts

Sagen er den, at vi fra starten af var enige om, at Tullen ikke skulle sove i sengen ... nu er jeg bare ikke så enig mere som jeg var engang ... jeg synes det er superhygsomt med en hund i sengen - og Tullen nyder det vist også i fulde drag ... men så er der bare ham husbonden som vi har lidt problemer med, for han er stadig meget enig i, at hunden ikke skal sove i sengen :( - og det vil vi jo gerne ha rettet op på ... men det er ikke let at smugle sådan en hund ind i sengen uden at han opdager det - og det er endda selvom hun jo faktisk er ret lille ... men hvad hulen gør man? ... jeg har overvejet at pudse en adfærdsbehandler på ham ... men det bliver heller ikke let at snige sig til - han er nemlig ret vågen og lægger nok mærke til det - især fordi det er ham der skal betale ... nogen gode råd?

 

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er hans begrundelse for ikke at ville have Tulle i sengen?

 

Er han bange for at det vil ødelægge noget mellem jer 2? Sådan samlivs mæssigt, eller er det mere bare en princip sag om at hunde ikke høre hjemme i sengen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er hans begrundelse for ikke at ville have Tulle i sengen?

 

Er han bange for at det vil ødelægge noget mellem jer 2? Sådan samlivs mæssigt, eller er det mere bare en princip sag om at hunde ikke høre hjemme i sengen?

 

Jeg tror mest det handler om, at vi jo havde en aftale - og så tror jeg måske også lidt at han tænker på fremtiden ... for jeg er jo ikke færdig med at få hunde ... har jo een til på vej - og hvem ved om det stopper der ... måske han føler, at hans side af sengen er truet? ...

 

Jeg tror ikke det handler om, at hundene kommer i vejen for samlivet - for det er ingen af os jo interesserede i ...

 

Egentlig skal jeg også bare finde den rigtige måde at få det lusket ind på - for jeg tror vist nok, at han i virkeligheden synes, at det er lisså hygsomt som jeg synes ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er hans begrundelse for ikke at ville have Tulle i sengen?

 

Er han bange for at det vil ødelægge noget mellem jer 2? Sådan samlivs mæssigt, eller er det mere bare en princip sag om at hunde ikke høre hjemme i sengen?

 

Jeg tror mest det handler om, at vi jo havde en aftale - og så tror jeg måske også lidt at han tænker på fremtiden ... for jeg er jo ikke færdig med at få hunde ... har jo een til på vej - og hvem ved om det stopper der ... måske han føler, at hans side af sengen er truet? ...

 

Jeg tror ikke det handler om, at hundene kommer i vejen for samlivet - for det er ingen af os jo interesserede i ...

 

Egentlig skal jeg også bare finde den rigtige måde at få det lusket ind på - for jeg tror vist nok, at han i virkeligheden synes, at det er lisså hygsomt som jeg synes ...

 

Jamen så kan I vel bare lave en ny aftale :lol::lol: I kan f.eks lære Tulle at hun skal blive i din side eller under din dyne osv. Og den nye hund selvfølgelig også 8)

 

Eller måske I skulle tage på udsalg og kigge efter en breddere seng :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg var jo så heldig at hunden kom før manden i dette hus - og når man først har een i sengen, så gør det ikke megen forskel med en ekstra :D

 

Dog har jeg hørt ham mumle om at sætte grænsen hvis der kommer hvalpe i huset ;)

 

Men altså når du sådan skal tilvænne et individ til en unaturlig adfærd, så handler det jo om at tage en positiv tilgang til det - som den kloge Ninjamor helt sikkert vil være enig i.. ;)

Så sørg for at vænne hannen langsomt til at dele sin soveplads, det er jo ganske naturligt adfærd for denne race at de mener deres soveplads er hellig..

Mens du langsomt vænner hannen til at dele pladsen med Tulle, så må du for alt i verden proppe ham med godbidder (tørret hjerte?) og ros, ros ros!! :D

Lad ham ikke tro at du glemmer ham, så masser af blid snak i lystig tone anbefales, sig hvad du vil - de forstår jo alligevel ikke hvad du siger!

;)

*joke*

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, Tweesa, jeg kan godt li din anskuelse :wink:

 

Her i huset får jeg lettest gennemført ting hvis min mand TROR at det var hans idé.

Det kan føles umandigt ustandseligt at skulle give efter for den klogere kvinde (Ej, den var grov)

 

Helt seriøst har mange mænd svært ved at indrømme fejl. Og det er lidt i familie med at bøje sig. Det kan også føles umandigt.

 

Så hvis du kan få dig selv til det, skal du vende den om som om du beder ham om at han ændrer mening "For min skyld, pusser".

 

Det er dog et våben jeg selv aldrig tager i brug, men min veninde gør det i stor stil med god virkning. Hendes mand vil så gerne have ret og ikke tabe ansigt.

Min mand vil heller ikke tabe ansigt, men jeg er god til at overbevise om at jeg har ret :D Så her i huset handler det om argumenter, og der er jeg bedst. Men min mand snyder engang imellem ved at lade diskussionen dø og lade mig tro at han har overgivet sig, og så gør han alligevel som det passer ham.

 

Så det er nok forskellig løsning alt efter hvilken slags mand man har.

 

Men der er da ingen tvivl om at Tulle skal sove i seng!

Kunsten er bare at få din mand til at tro at det er ham der har indført den regel :D Så måske starte med at foreslå at Tulle komer op nårsomhelst hvorsomhelst i sengen. Hvor han så kan sige "Nej, kun i din side af sengen" Og du så siger "Ok, du får ret, jeg giver mig, så kun i min side af sengen da". Og det kan jo hurtigt blive til lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja jeg var jo så heldig at hunden kom før manden i dette hus - og når man først har een i sengen' date=' så gør det ikke megen forskel med en ekstra :D

 

Dog har jeg hørt ham mumle om at sætte grænsen hvis der kommer hvalpe i huset ;)

 

Men altså når du sådan skal tilvænne et individ til en unaturlig adfærd, så handler det jo om at tage en positiv tilgang til det - som den kloge Ninjamor helt sikkert vil være enig i.. ;)

Så sørg for at vænne hannen langsomt til at dele sin soveplads, det er jo ganske naturligt adfærd for denne race at de mener deres soveplads er hellig..

Mens du langsomt vænner hannen til at dele pladsen med Tulle, så må du for alt i verden proppe ham med godbidder (tørret hjerte?) og ros, ros ros!! :D

Lad ham ikke tro at du glemmer ham, så masser af blid snak i lystig tone anbefales, sig hvad du vil - de forstår jo alligevel ikke hvad du siger!

;)

*joke*[/quote']''

 

 

I forgange tider i en anden tid og et andet forum, lavede jeg et ordsprog der hedder, ''spredte hjerter er aldrig spildte''.

 

Og det henviser jo til at dels giver mere kærlighed mere kærlighed, og til det faktom at mange godbidder af god kvalitet skaber god stemning :lol:

 

MAD, mad er vejen frem, og kærlighed og positiv forstærkning :)

 

Inden for de rammer er mulighederne mange, men prøv at tænke sig en endnu mere lækker og tilfreds kone han vil få :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

DET var dog en tråd til at klukke over... e058.gif

 

Se her: Freudika skriver:

Jeg tror ikke det handler om, at hundene kommer i vejen for samlivet - for det er ingen af os jo interesserede i ...

 

:lol::lol: Hvis ingen af jer er interesserede i samlivet, så smid ham dog ud.... :lol:

 

 

Og Tweesa og Chi'erne, der skriver:

Ja jeg var jo så heldig at hunden kom før manden i dette hus - og når man først har een i sengen, så gør det ikke megen forskel med en ekstra

 

Altså... :lol: Hvor mange mænd har du prøvet at have i sengen?? :lol: Hvadsiger dine hunde dog? :lol::lol:

 

Nå, men helt seriøst, altså. Løsningen må da være en dobbelt seng. I stedet for en dobbeltseng.

Hvis du foreslår det, så kan det såmænd da osse være, at han synes det er helt hyggeligt som I har det nu, med hunde over det hele.

 

Aftaler gælder kun indtil man laver en ny. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha kommer til at tænke på hundekamp under dynen, eller måske du skal spørge om lov til at komme i seng til hundene.

Jeg mener med dette at ikke alle hunde enes lige godt selv om de bor under samme tag, men rangorden vil der også komme, og hvem skal ligge hvor.

Jeg tror du skal tænke dette meget igennem for har de først fået lov at sove i sengen ja så vil de nok ikke være glade for et forbud senere.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ! Tulle løste selv problemet ... ikke på nogen særlig fin eller rar måde - men hun er ramt af noget falsk drægtighed for tiden - og jeg tror måske ikke helt, at hun har selvtillid nok - så hun er nok i tvivl om, hvordan - eller hvor godt - hun passer på gummikyllingen ... så ved 1-tiden i nat, begyndte hun at hyle - og det eneste der hjalp var, at jeg sad ved siden af hende og nussede på hende ... og jeg må indrømme, at min tålmodighed kl. 1 om natten ikke er den længste - så jeg tog en raske beslutning om, at hun gerne måtte komme med mig i seng ... og det hjalp ... i ca. 2 minutter - så blev hun urolig igen ... men det var bare fordi vi havde glemt gummikyllingen ... og så hentede hun den - og vupti - så var der ro ... og Tulle har sovet i sengen i nat 8)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, dyyygtig Tulle! Er det bare helt ok for manden?

Her var der også lidt uro, det var pga blæsten, der giver nye lyde både udenfor og i husets konstruktioner.

Jeg sov i ske med Toffen, som sov i ske med høne :lol:

Gad vide om Tulle og Toffi´s hvalpe er af samme race...her bliver den godt nok kaldt høne, fordi kylling i Toffi´s verden er noget man spiser :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Uha kommer til at tænke på hundekamp under dynen, eller måske du skal spørge om lov til at komme i seng til hundene.

Jeg mener med dette at ikke alle hunde enes lige godt selv om de bor under samme tag, men rangorden vil der også komme, og hvem skal ligge hvor.

Jeg tror du skal tænke dette meget igennem for har de først fået lov at sove i sengen ja så vil de nok ikke være glade for et forbud senere.

 

Hilsen Karen.

 

Det eneste er forsvar af kropszone, liggeplads :)

 

Men det er bestemt ikke slemt, her har vi ikke problemer :)

 

Hvis man ikke må være i sin seng for hunden handler det ikke om at hunden sover i sengen, men om nogle helt andre ting :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...