Hop til indhold

Hjælp! Min lille hvalp piver....


Gæst larsoglouise
 Share

Recommended Posts

Gæst larsoglouise

Hejsa.

Jeg har en lille dejlig Jack russell tæve på 11 uger. Vi har haft i lidt over en uge nu, og der er nu nogle ting som jeg gerne vil have svar på fra andre hunde ejere istedet for en bog.

Vi besluttede fra starten af at Sophie godt måtte sove i vores seng, og det gør hun så. Men da hun aldrig har haft nogen interesse fro sin kurv, og hun skal til at lære og være alene hjemme prøvede vi og lægge hende i den. Det gik fint, hun pev men jeg havde min hånd i kurven og hun sov lige indtil kl 4 hvor hun så gik helt amok og kom op i sengen. Jeg er bange for jeg har lavet en stor fejl, og ved ikke hvad jeg skal gøre nu??

 

Nytårsaften var jeg også spændt på, men hun klarede det overraskende flot, og da kl var tolv lå hun bare inde i sengen og tyggede på sit ben og sov. Jeg tænkte YES! en hund der ikke har noget imod fyrværkeri. Men de sidste to dage har hun ikke ville ud og gå overhovedet! Vi bor på 3 sal, så vi skal jo ned hver gang, og det er også fint. Før var hun lidt bange men gik dog på tur, og hvis vi tog hende ned straks efter hun havde sovet eller spist, gjorde hun da også noget. Men nu vil hun bare ikke! Jeg måtte tvinge hende ud på en gå tur, hvilket nok ikke var så godt. Så snart vi kom op lavede hun det hele i lejligheden. Typisk. Nogle der har nogle gode råd til dette?

 

Håber meget der er nogen der kan give mig nogle gode råd. da jeg i går var græde færdigt fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh ha - ja der kan jo opstå mange problemer som man aldrig havde forestillet sig, og som bøgerne ikke giver svar på..

 

Mht. at sove i sengen, så kan mine hunde fint klare at sove i sengen om natten og i kurven om dagen - det er der ingen problemer i, og jeg synes da bare at hun skal tilbage op i sengen i nat :)

Det er jo altså bedst at sove i flok, og når man nu savner sine søskende lidt..

 

Mht. at hun ikke vil ud og tisse, tror jeg der er andre her i forummet som er bedre til at svare på det..

Men kan nævne at min 2 år gamle chihuahua tæve næææægter at gå tur disse dage, simplethen fordi hun hader regn og kulde..

Har jeres lille vovse dækken på? For det kunne jo være så simpelt at hun bare fryser..

 

Men ellers er der andre herinde som nok har mere kvalificerede bud mht. egentlig angst :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

Jeg har en lille dejlig Jack russell tæve på 11 uger. Vi har haft i lidt over en uge nu, og der er nu nogle ting som jeg gerne vil have svar på fra andre hunde ejere istedet for en bog.

Vi besluttede fra starten af at Sophie godt måtte sove i vores seng, og det gør hun så. Men da hun aldrig har haft nogen interesse fro sin kurv, og hun skal til at lære og være alene hjemme prøvede vi og lægge hende i den. Det gik fint, hun pev men jeg havde min hånd i kurven og hun sov lige indtil kl 4 hvor hun så gik helt amok og kom op i sengen. Jeg er bange for jeg har lavet en stor fejl, og ved ikke hvad jeg skal gøre nu??

 

Nytårsaften var jeg også spændt på, men hun klarede det overraskende flot, og da kl var tolv lå hun bare inde i sengen og tyggede på sit ben og sov. Jeg tænkte YES! en hund der ikke har noget imod fyrværkeri. Men de sidste to dage har hun ikke ville ud og gå overhovedet! Vi bor på 3 sal, så vi skal jo ned hver gang, og det er også fint. Før var hun lidt bange men gik dog på tur, og hvis vi tog hende ned straks efter hun havde sovet eller spist, gjorde hun da også noget. Men nu vil hun bare ikke! Jeg måtte tvinge hende ud på en gå tur, hvilket nok ikke var så godt. Så snart vi kom op lavede hun det hele i lejligheden. Typisk. Nogle der har nogle gode råd til dette?

 

Håber meget der er nogen der kan give mig nogle gode råd. da jeg i går var græde færdigt fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.

 

Ja, det kan da godt være så enkelt, at hun fryser..

Fyrværkeri-lydene spiller sikkert osse ind. Men de er nok ved at være på retur.

Jeg tænker også på, er hun ellers renlig? For hvis hun kun kommer ud og gå nogle få gange om dagen, så må I jo have en anden ordning med en kattebakke eller aviser eller sådan noget.. En 11 ugers hvalp kan vist ikke holde sig i ret mange timer.. Og så er det, at hun kan "ramme ved siden af" hvis hun skal meget.

 

Og hvordan foregår jeres ture? Hvad laver I?

 

Hvornår skal hun til at være alene hjemme, og hvor længe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hun kan fint sove i sengen om natten, det bedste sted at være for en lille hvalp :)

 

Er i begyndt at træne alenehjemme?

 

Fyrværkeri og kulde i kombination er ikke fedt, måske kan i klippe huler i en sok, så hun kan få sådan en på?

 

Hvordan går tur, og hvor længe og hvor ?

 

Hvad laver i ellers med hende ?

 

Velkommen iøvrigt og billeder tak :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Da vi fik vores lille shetland sheepdog fik vi at vide af dem vi købte den af at den ikke måtte komme for meget ud de første par uger så det kan godt være det der er galt.

 

Hvad var opdrætters begrundelse for det?

Var det isvinter eller sådan noget?

 

Det fik vi da ikke at vide da vi fik Toffi hjem, og er der nogen der kan fryse, er det da chihuahuas.

 

Men måske var det fordi den var mellem to vaccinationer at de mente det var bedst at holde den inde? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
Gæst charlotteludvigsen

Vi har en Shih Tzu på 11 uger hvor vi har haft stor succes med at den sover igennem om natten. Vi har i MaxiZoo købt en "seng" More4dogs og et lammeskindstæppe (købt i BabySam - thi hi). Når vi går i seng omkring kl. 23 lægger den sig om i hundesengen og bliver der til næste morgen når vi står op (hverdagen til kl. 6 og weekend mellem 8-9). Den står ikke op om natten - den føler sig tryg. Håber det kan hjælpe dig.

 

Knus og vuf vuf

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...