Hop til indhold

HJÆLP!!! Min hund har bidt et barn...


Gæst mailund
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010
jeg er virkelig mundlam :shock: udfra det du skriver der, synes jeg virkelig det er "for langt ude" at så mange bare synes det er en markering og de andres skyld og barnet osv.

Hvornår er det så for meget?

jeg kan slet ikke se det er pigen skyld overhovedet!

 

 

Jeg tror på at hunden er blevet utryg ved barnet...

 

Men ja, et barn er et barn, og i den alder forstår man ikke så meget. Ansvaret må ligge på moderen og ejerne af hunden. Moderen må have gået ud og fjernet pigen, og ejerne af hunden skulle have sat hunden hen et andet sted imens de havde besøg.

 

Jeg synes som sagt at det er en svær sag, hvor jeg har det svært ved at rådgive til enten en aflivning eller ikke...

 

Men som mange andre har sagt synes jeg også at der skal tages kontakt til en adfærdsbehandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg er virkelig mundlam :shock: udfra det du skriver der, synes jeg virkelig det er "for langt ude" at så mange bare synes det er en markering og de andres skyld og barnet osv.

Hvornår er det så for meget?

jeg kan slet ikke se det er pigen skyld overhovedet!

 

Hvis "skyld" er det så, efter din mening, og hvad synes du der skal gøres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida
Hvis "skyld" er det så, efter din mening, og hvad synes du der skal gøres?

 

 

jeg synes det er ejerens skyld - når man har en hund må man være obs når der er børn tilstede....det synes jeg ihvert fald..

 

jeg synes en adfærdsbehandler skal ind på sagen, eller afliving.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
jeg er virkelig mundlam :shock: udfra det du skriver der, synes jeg virkelig det er "for langt ude" at så mange bare synes det er en markering og de andres skyld og barnet osv.

Hvornår er det så for meget?

jeg kan slet ikke se det er pigen skyld overhovedet!

 

Jeg glemte faktisk at svare på et af dine spørgsmål...

 

Jeg synes at det er for meget når en hund bider UDEN varsel, altså uden at den er blevet generet først...

 

Hvis historien gik på at pigen blot havde gået forbi og hunden da havde angribet, så havde min holdning været en hel anden... men nu er det altså sådan at pigen havde provokeret hunden to gange først...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes det er ejerens skyld - når man har en hund må man være obs når der er børn tilstede....det synes jeg ihvert fald..

 

Er det ikke også det, de fleste af os har skrevet? :hmm:

 

jeg synes en adfærdsbehandler skal ind på sagen, eller afliving.

Hvorfor aflivning? Hvilken viden om hunde baserer du den vurdering på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida
Er det ikke også det, de fleste af os har skrevet? :hmm:

 

 

Hvorfor aflivning? Hvilken viden om hunde baserer du den vurdering på?

 

 

jeg har selv engang haft en schæfer, som var utilregnelig - det startede også stille ud, med markering osv.

det blev langsomt værre med tiden, og skulle konstant have den i kort snor, holde øje med om der kom nogen osv.

der var adfærsbehandlere på, dyrelæger inde over. der fik jeg en masse info og råd.

 

Det endte med den bed et barn ( der skete heldighvis ikke noget da barnet havde blee på, barnet var i armene på sin mor, så den hoppede op og bed) - den skulle være blevet aflivet før og mig og min familie skulle helt klart have været mere "på" det er nu et par år siden, og det sidder stadig i mig, for elskede virkelig den hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jeg mener, at sådan en unge skulle holdes i stramme tøjler i nærheden af dyr og det kunne hendes mor så passende have beflittet sig med, når nu hun har så meget imod hunde !

 

Afliv ungen så sker det ikke igen.

 

Helt ærligt.. Dum kommentar.. Et barn er et barn, en hund er hund (med instinkter, som i siger så tit).. Det kan aldrig være et lille barns skyld, ligesom det ikke kan være hundens..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har selv engang haft en schæfer, som var utilregnelig - det startede også stille ud, med markering osv.

det blev langsomt værre med tiden, og skulle konstant have den i kort snor, holde øje med om der kom nogen osv.

der var adfærsbehandlere på, dyrelæger inde over. der fik jeg en masse info og råd.

 

Det endte med den bed et barn ( der skete heldighvis ikke noget da barnet havde blee på, barnet var i armene på sin mor, så den hoppede op og bed) - den skulle være blevet aflivet før og mig og min familie skulle helt klart have været mere "på" det er nu et par år siden, og det sidder stadig i mig, for elskede virkelig den hund.

 

Det er en tragisk oplevelse, og jeg er helt klart over at det må farve ens syn på tingene, men det er nu ikke alle hunde der udvikler en stor psykose fordi de én gang har markeret overfor et barn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sussie

Hej nu har jeg læst alle de indput der har været ang denne episode og har et spørgsmål har jeres hund før advaret børn eller vist at den ikke bryder sig om børn ??????

 

for hvis svaret er ja den har vist før at den ikke bryder sig om børn så er det helt og holden jeres ansvar og skyld at hunden har bidt !!!!!!

 

og kan i være helt sikker på at barnet ikke har sparket den ellers stukket den med noget mens i ikke lige så det ?????

 

Husk denne her historie et par og deres barn var hjemme og besøge en familie som havde hund lige pludselig bed den voldsom dennne lille pige så familien kørte øjeblikkelig ned til dyrlægen og forlangte aflivning da det var overstået og familien bar den døde hund ud til bilen opdage de at pigen havde stukke tegnestifter ind i hunden !!!!!

 

den ældste hund jeg havde fik aldrig lov til at være alene med børn den havde vist at børn gjorde den utryg der imod havde vi tit børn med i skoven for at den oplevede positive ting med børn og børnene havde ingen mulighed for at trænge den op i en krog ..... både hund og børn fik en god oplevelse og noget frisk luft ...

 

håber at i træffer den rette beslutning den kan være hårdt at være hundeejer såvel som at være hund Knus kram

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

 

Husk denne her historie et par og deres barn var hjemme og besøge en familie som havde hund lige pludselig bed den voldsom dennne lille pige så familien kørte øjeblikkelig ned til dyrlægen og forlangte aflivning da det var overstået og familien bar den døde hund ud til bilen opdage de at pigen havde stukke tegnestifter ind i hunden !!!!

 

Skrækelig historie:megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zandra c

Jeg mener ikke at en hund der lever sammen med børn dagligt, må bide på den måde ...uden varsel. Til dem som syntes det bare var barnets egen skyld, havde i haft samme mening, hvis det var en kamp/muskelhund som var i schæferens sted.:blink:

Skal måske nævne at jeg er mor til en datter på 7, og ejer af en bullmastiff,og en boerboel.(muskelhunde):5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg mener ikke at en hund der lever sammen med børn dagligt, må bide på den måde ...uden varsel. Til dem som syntes det bare var barnets egen skyld, havde i haft samme mening, hvis det var en kamp/muskelhund som var i schæferens sted.:blink:

Skal måske nævne at jeg er mor til en datter på 7, og ejer af en bullmastiff,og en boerboel.(muskelhunde):5up:

 

Ja jeg havde haft samme mening!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt.. Dum kommentar.. Et barn er et barn, en hund er hund (med instinkter, som i siger så tit).. Det kan aldrig være et lille barns skyld, ligesom det ikke kan være hundens..

 

Som du nu kan se - hvis du kan læse - så indleder jeg med, at kalde forældrene til ansvar. Jeg efterlyser, at moderen holder sin unge under opsyn, når den er i nærheden af et dyr. Jeg siger netop ikke, at det er hundens eller barnets skyld. Jeg siger, at det er ungens mor, der fejler og ikke ser sit ansvar.

 

Når jeg siger: Afliv ungen er det som jeg skriver til Nollike et udtryk for, at jeg er træt af, at hunden evt skal bøde med livet for den omtalte event.

 

Summa sumarum: Læs hvad jeg skriver før du himler op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man skal plaserer et ansvar, må de uden tvivl ligge hos de voksne, egeren af hundene og selvfølgelig den lille piges mor.

Lige hvor meget vi elsker vores hunde og tror de aldrig ville gøre noget, så har vi som ejer altid ansvaret hvis der sker noget.

jeg ville personlig aldrig lade små børn lege med min hund uden opsyn, selv om jeg stoler på der ikke ville ske noget,jeg ville stå tilbage med en dårlig smag i munden, hvis det skulle ske og min hund fik bidt/nappet et lille barn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke at en hund der lever sammen med børn dagligt, må bide på den måde ...uden varsel.

 

Der er meget stor forskel på at bide "uden varsel" i vågen tilstand og i sovende. Hunde er generelt ikke særlig glade for at blive forstyrret i deres søvn, og denne hund var - må vi antage - allerede nervøs over det pågældende barn.

 

Til dem som syntes det bare var barnets egen skyld, havde i haft samme mening, hvis det var en kamp/muskelhund som var i schæferens sted.:blink:

 

Nu synes jeg som før omtalt mere det var de voksnes "skyld", men barnet opførte sig helt klart forkert overfor hunden, og så gør det absolut ingen forskel hvilken race det drejer sig om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Som du nu kan se - hvis du kan læse - så indleder jeg med, at kalde forældrene til ansvar. Jeg efterlyser, at moderen holder sin unge under opsyn, når den er i nærheden af et dyr. Jeg siger netop ikke, at det er hundens eller barnets skyld. Jeg siger, at det er ungens mor, der fejler og ikke ser sit ansvar.

 

Når jeg siger: Afliv ungen er det som jeg skriver til Nollike et udtryk for, at jeg er træt af, at hunden evt skal bøde med livet for den omtalte event.

 

Summa sumarum: Læs hvad jeg skriver før du himler op.

 

Kunne ikke være mere enig... jeg synes der er for mange episoder, hvor hunden må bøde i sidste ende i form af aflivning.. og det på trods af et barn IKKE har været ALT for sød over for hunden...

 

At give hunden skylden er jo SÅ nemt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændigt enig med Umulia

 

Selv Petrine kan bide, manden tog hende da hun sov og flyttede hende fra hovedpuden, skal jeg så aflive hende fordi hun bider voksne mennesker?

 

Som barn legede jeg dyrlæge og vaccinerede hunden med et af de stive orange strå fra en kost, den tog fat i overarmen og ruskede mig, var den blevet aflivet var intet blevet løst (ja jeg var en umulig unge).

 

Jeg aner ikke hvornår børn er til at stole på, men indtil den alder så må de bare holdes under opsyn eller i snor, det er hjerteskærende sørgeligt at se hunde blive aflivet fordi børn er umulige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændigt enig med Umulia

 

Selv Petrine kan bide, manden tog hende da hun sov og flyttede hende fra hovedpuden, skal jeg så aflive hende fordi hun bider voksne mennesker?

 

Nu har du skrevet flere gange hun er en kamphund i forklædning så jeg ville ikek stole på petrine..

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist historie. Jeg kender dog flere hunde,der har bidt en enkelt gang og aldrig siden.

For nogle år siden kendte jeg labrador,der bed et barn meget under samme omstændigheder som her.

Han var også vandt til børn i samme alder, han egen familie havde to, men så havde de besøg af et andet barn, som var mere vild i sin adfærd og haps og barnet fik et hul i kinden:(

Ejeren af hunden overvejede aflivning, men gav ham alligevel en chance og blev efterfølgende mere opmærksom på hvornår det evt blev for meget for ham og lukkede ham væk og han har ikke bidt siden:-)

 

ALLE hunde har en grænse for hvornår de bider. Grænsen er afhængig af mange faktorer og kan variere afhængigt af forskellige "trickere".

 

Hvis vi tager min hund som eksempel. Der er flere ting hun er lidt usikker på. Hun kan feks ikke lide at blive forstyret når hun sover (reaktion= smasken, trykken sig sammen og evt knurren, hvis det er en fremmed der gør det) Hun er lidt utryg ved fremmede mennesker,mest mænd og små børn(reaktion= kigger mistroisk,smisker lidt rigeligt) hun kan ikke lide at blive krammet og kigget i øjnene af fremmede eller hvis nogen lige frem løber imod hende med krammearmene fremme (reaktion = knurren, gøen)

 

Ingen af disse ting kan alene forårsage at hun bider,men som ikan se på reaktionerne, så er at løbe imod hende og kramme hende nok ikke en god ide. Det volder dog ingen problemer, så længe det er kendte folk der gør det, men lægger vi de forskellige trickerer ovenpå hinanden og forestiller os at et barn på 3-4 år løber imod hende mens hun sover og krammer hende, så tror jeg faktiks godt det kunne sige haps!

 

Og jeg ved det og er opmærksom på det, så sheila er aldrig alene med børn og har vi børn på besøg i en alder der ikke kan forstå besked, så lukkes hun væk.

Det er vores ansvar som hunde ejer og nu ved jeg ikke hvordan din hund reagerede på barnet de først gange hun var vild, men også det ati har skældt ud, kan gøre det værre for hunden, plus at hunden måske bliver træt af at forholde sig til gæster ovs. Hvsi din hund feks ikke bryder sig om atblive forstyret når den ligger ned, så kan det at de to ting blev slået sammen,være det der udløste biddet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil MEGET GERNE hører jeres mening...

Vi har to skønne hunde ( en lab. på 7år og en schæfer på 6 år.Vi har tre små børn, der hver eneste dag er alene ude med hundene, og der har ALDRIG været tegn på problemer, børnene har lært fra helt lille, at de skal respektere hunden, og det gør de--- Det store problem opstod så idag, da deres jævnalderne kusine (3 år) kommer på besøg, hun er ikke vant til nogen dyr, og hendes mor er nærmest skrækslagen for alt med 4 ben, specielt vores schæfer har hun altid haft 'et horn i siden' på, og lært datteren at man virkelig skal passe på hundene.. Så hun har derfor aldrig lært at omgåes dyrerne på en stille og rolig faccon... hele situationen starter med hun løber hen til den, tramper, råber og basker med armene.. det gør hun 2 gange i løbet af ca. ½ time, hun får selvfølgelig skeld ud, og det virkede også som om hun havde forstået det.

ca. ½ time efter sidste af overnævnte episode lægger hunden fredeligt og sover på terrassen, og pigen går (for en gang skyld) stille og roligt forbi den, idet hun passerer den, springer den op og bider hende ( ingen advarsel, og ikke bare et 'snap') heldigvis får hun vendt hovedt og en voksen er der øjeblikkeligt til at blande sig, men den får alligevel bidt hul på hende i hovedbunden...

min første indskydelse var ' den skal aflives', men vi er bare så glade for den, og et eller andet sted var det jo ikke alene hundes skyld... eller??? Hvad mener i????:roll:

 

Jeg synes altså jeg mangler information om hunden her. Pigen hopper og springer foran hunden - Hvad gør hunden? Hvordan er dens kropssprog? Markerer den at dens grænser er overskredet her? Hvis ikke, hvorfor beder I så barnet stoppe? Hvis den gør, hvordan gør den det?

Hvordan er den overfor barnet før biddet og efter biddet? Skuler den? Knurrer?

 

Jeg synes der er meget stor forskel på om hunden har bidt uden varsel - Altså knurren eller lignende tidligere. Og på om hunden bare har bidt pludseligt uden synlig varsel. Det sidste betragter jeg ikke som syndt hundesprog og bør hos en rask hund kun forekomme hvis den er blevet forskrækket. Kan pigen have fået trådt på hunden da hun gik forbi? Var hunden i dyb søvn og blev forskrækket da den opdagdede at det ikke var en af dens 'egne' børn der gik forbi?

 

Hvad gjorde hunden efter biddet? Var den pinlig og så ud til at vide at den havde gjort noget forkert? Var den knurrende overfor pigen? Hvad gjorde I?

 

Der er virkelig mange faktorer der spiller ind her. Hvordan er den overfor jeres egne børn? Er I nogensinde utrygge ved at lade den være sammen med dem? Hvor sætter hunden normalt sine grænser? Hvad plejer I at gøre hvis den forsvarer sin mad overfor familiens egne børn?

 

kort sagt. Der skal rigtig mange overvejelser til. Sat lidt på spidsen...Hvis hunden ikke knurrede overfor pigen eller skulede eller på anden måde viste at den var ytryg ved hende og hvis den var vågen eller halvvågen da hun gik forbi, så synes jeg den er upålidelig og jeg ville ikke turde lade mine egne børn være alene med den.

Omvendt: Advarede den flere gange om at den var utryg ved pigen, så burde I have lukket hunden væk mens pigen var på besøg (ligesom jeg burde i en anden tråd, hvor min hund tydeligt viser at den er meget utryg ved en besøgende paphat). Her synes jeg ikke det er hundens skyld og jeg betragter den ikke som farlig idet den markerer inden den bider og en uheldig situation kan afværges.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er virkelig mundlam :shock: udfra det du skriver der, synes jeg virkelig det er "for langt ude" at så mange bare synes det er en markering og de andres skyld og barnet osv.

Hvornår er det så for meget?

jeg kan slet ikke se det er pigen skyld overhovedet!

 

Helt ærligt.. Dum kommentar.. Et barn er et barn, en hund er hund (med instinkter, som i siger så tit).. Det kan aldrig være et lille barns skyld, ligesom det ikke kan være hundens..

 

Lige et lille udpluk...

Skal vi ikke lige en gang for alle få slået fast, at der med ret stor sandsynlighed ikke er nogen her der mener at det er barnets eller hundens skyld, udelukkende de voksnes!! Selvfølgelig kan en 3-årig ikke være ansvarlig for sin opførsel endnu og hunden heller ikke, det er da logik for burhøns, så lad nu være med at tvære mere rundt i det ævl! Skyldsspørgsmålet er i øvrigt irrelevant, sket er sket, det handler om hvad TS skal gøre og om hvad der kan gøres for at undgå lignende tilfælde i fremtiden. Så kom med holdninger og gode råd i stedet for at vade mere rundt i noget som ingen har givet udtryk for at mene! På forhånd tak!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zeida

Vi har prøvet noget nær det samme.

 

Vi skulle i sommerhus med noget familie, der havde to børn på 5 og 3 år. Vi havde vores dreng på 5 år og vores gravbasse med. Vi troede ikke at det ville være noget problem, da de selv havde haft hund. Men men, pigen på 3 år syntes at det var så sjovt at skrige og løbe, hvergang hun så vores gravbasse. Dette påvirkede selvfølgelig vores gravbasse, jeg fortalte min svigerinde på en pæn måde, at dette ville ende galt, hvis hun ikke kunne få sin datter til at opføre sig pænt. Vi tog vores forholdsregler, da vi kunne mærke på vores gravbasse, at hun ikke følte sig tryg med pigen.

 

Så skete der det, at vores gravbasse lå og sov, vi havde lavet en lukket kasse til hende, fordi at pigen heller ikke kunne lade hunden være, når hun sov. Og alligevel skulle pigen jo lige hurtigt hen og klappe hunden, og det resulterede i at hunden bed hende i hånden. Og svigerfamilien ville selvfølgelig have, at vi kørte hen til den nærmeste dyrelæge og få hende aflivet:evil:

 

Vi kørte ganske rigtigt med vores hund, men det var hjem, for som det fløj ud af mig, så går jeg ikke hen og afliver en hund, fordi at hun ikke kunne styre sin møgunge.

 

Vores gravbasse, havde aldrig bidt nogen siden. Hun var med nede og hente vores dreng i børnehaven hver dag, hvor alle børnene kom og kælede med hende, ingen problemer overhovedet. Det eneste problem der har været var vores niece.

 

Jeg har aldrig fortrudt, at vi valgte som vi gjorde, også hvis det skulle have kostet svigerfamilien, og vores gravbasse blev 18,5 år gammel og var den mest kærlige gravbasse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet noget nær det samme.

 

Vi skulle i sommerhus med noget familie, der havde to børn på 5 og 3 år. Vi havde vores dreng på 5 år og vores gravbasse med. Vi troede ikke at det ville være noget problem, da de selv havde haft hund. Men men, pigen på 3 år syntes at det var så sjovt at skrige og løbe, hvergang hun så vores gravbasse. Dette påvirkede selvfølgelig vores gravbasse, jeg fortalte min svigerinde på en pæn måde, at dette ville ende galt, hvis hun ikke kunne få sin datter til at opføre sig pænt. Vi tog vores forholdsregler, da vi kunne mærke på vores gravbasse, at hun ikke følte sig tryg med pigen.

 

Så skete der det, at vores gravbasse lå og sov, vi havde lavet en lukket kasse til hende, fordi at pigen heller ikke kunne lade hunden være, når hun sov. Og alligevel skulle pigen jo lige hurtigt hen og klappe hunden, og det resulterede i at hunden bed hende i hånden. Og svigerfamilien ville selvfølgelig have, at vi kørte hen til den nærmeste dyrelæge og få hende aflivet:evil:

 

Vi kørte ganske rigtigt med vores hund, men det var hjem, for som det fløj ud af mig, så går jeg ikke hen og afliver en hund, fordi at hun ikke kunne styre sin møgunge.

 

Vores gravbasse, havde aldrig bidt nogen siden. Hun var med nede og hente vores dreng i børnehaven hver dag, hvor alle børnene kom og kælede med hende, ingen problemer overhovedet. Det eneste problem der har været var vores niece.

 

Jeg har aldrig fortrudt, at vi valgte som vi gjorde, også hvis det skulle have kostet svigerfamilien, og vores gravbasse blev 18,5 år gammel og var den mest kærlige gravbasse :-)

 

:5up: Det lyder som om din gravbasse har boet det helt rigtige sted!!! Godt at I støttede op om hende, alt andet havde været urimeligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet noget nær det samme.

 

Vi skulle i sommerhus med noget familie, der havde to børn på 5 og 3 år. Vi havde vores dreng på 5 år og vores gravbasse med. Vi troede ikke at det ville være noget problem, da de selv havde haft hund. Men men, pigen på 3 år syntes at det var så sjovt at skrige og løbe, hvergang hun så vores gravbasse. Dette påvirkede selvfølgelig vores gravbasse, jeg fortalte min svigerinde på en pæn måde, at dette ville ende galt, hvis hun ikke kunne få sin datter til at opføre sig pænt. Vi tog vores forholdsregler, da vi kunne mærke på vores gravbasse, at hun ikke følte sig tryg med pigen.

 

Så skete der det, at vores gravbasse lå og sov, vi havde lavet en lukket kasse til hende, fordi at pigen heller ikke kunne lade hunden være, når hun sov. Og alligevel skulle pigen jo lige hurtigt hen og klappe hunden, og det resulterede i at hunden bed hende i hånden. Og svigerfamilien ville selvfølgelig have, at vi kørte hen til den nærmeste dyrelæge og få hende aflivet:evil:

 

Vi kørte ganske rigtigt med vores hund, men det var hjem, for som det fløj ud af mig, så går jeg ikke hen og afliver en hund, fordi at hun ikke kunne styre sin møgunge.

 

Vores gravbasse, havde aldrig bidt nogen siden. Hun var med nede og hente vores dreng i børnehaven hver dag, hvor alle børnene kom og kælede med hende, ingen problemer overhovedet. Det eneste problem der har været var vores niece.

 

Jeg har aldrig fortrudt, at vi valgte som vi gjorde, også hvis det skulle have kostet svigerfamilien, og vores gravbasse blev 18,5 år gammel og var den mest kærlige gravbasse :-)

 

Nøjj det var da den helt rigtige beslutning I tog!! :5up:Og sgu kun DERES fejl. I havde jo fortalt dem at hunden blev generet af deres pige - forstår virkelig ikke at de ikke tager jer alvorligt og sørger for at hun ikke generer den igen. Virker helt hen i vejret at de skylder skylden på jeres gravbasse og vil have den aflivet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg kender denne situation

 

jeg har selv to hunde som forguder vores bette bebs men igen alle hunde har en grænse og spørgsmålet er bare hvornår mener hunden denne grænse er overskredet :confused::confused: hvilket er forskelligt fra hund til hund

 

min ene hund bryder sig ikke om fremmede børn og havde de drillet ham havde det kun været et spørgsmål om tid hvornår han siger fra og det ved jeg derfor sættes han absolut ikke i de situationer hvor han må tage en belutning om og bide

 

han har engang markeret på et mindre barn grundet han krammede hunden uheldigt men lidt barnets egen skyld og jeg ville ikke risikere dette kunne ske igen han ville aldrig acceptere andres børn på samme måde som deres egne som egentlig hører til flokken hvor et fremmed barn ikke hører til flokken så jeg ville ikke aflive ham men lukke ham væk når pågældene unge er i nærheden

 

jeg ved at schæferhunde er utrolig gode til at mærke om folk ikke kan lide dem og om de er utrygge ved dem og nogen hunde reagere på dette

 

som du selv skriver så havde pågældene barn drillet hunden flere gange og hunde er ikke programmeret til at skulle acceptere fremmedes børn dette hører ikke under deres flokinstinkt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...