Hop til indhold

HJÆLP!!! Min hund har bidt et barn...


Gæst mailund
 Share

Recommended Posts

Skyldsspørgsmålet er i øvrigt irrelevant, sket er sket, det handler om hvad TS skal gøre og om hvad der kan gøres for at undgå lignende tilfælde i fremtiden.

 

Helt enig. Desværre ser det ikke ud til at TS har været på forummet efter sit første indlæg og har sikkert ikke læst størsteparten af det der er skrevet, men situationen kan opstå for alle hundeejere.

 

Så kom med holdninger og gode råd i stedet for at vade mere rundt i noget som ingen har givet udtryk for at mene! På forhånd tak!

 

Min holdning er at børn gerne må snakke og lege med mine hunde, men jegved at hver enkelt hund har forskellige grænser, derfor tillader jeg ikke børneflok+hundeflok (jeg har jo 4). jeg vil ganske enkelt ikke kunne holde tilstrækkeligt øje med alle hunde og alle børn samtidigt. En af mine hunde vil nok kunne snakke lidt med et roligt barn, mens en anden ikke kan få unger nok (græder når vi går forbi skolen i weekenden!)

Men uanset hvad sker det altid under aktiv tilsyn, aktiv skal forstås på den måde at jeg ikke kan være på nettet, eller skrælle kartofler samtidigt. Ved "børn" mener jeg her andres børn, jeg har ingen unger selv, og har derfor ikke haft behov for at tage stilling til spørgsmålet på det område.

 

Edit:

Ved i hvad der sker med jeres hunde når de står bundet uden for en forretning? Jeg har set lidt af hvert, og det er især børn der ikke holder sig tilbage. Eftersom man ikke kan få ungerne til at holde sig væk, må det være hunden der ikke skal med på den indkøbstur.

 

Hilsen Kim

Redigeret af KimC
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Deaddollface
Som du nu kan se - hvis du kan læse - så indleder jeg med, at kalde forældrene til ansvar. Jeg efterlyser, at moderen holder sin unge under opsyn, når den er i nærheden af et dyr. Jeg siger netop ikke, at det er hundens eller barnets skyld. Jeg siger, at det er ungens mor, der fejler og ikke ser sit ansvar.

 

Når jeg siger: Afliv ungen er det som jeg skriver til Nollike et udtryk for, at jeg er træt af, at hunden evt skal bøde med livet for den omtalte event.

 

Summa sumarum: Læs hvad jeg skriver før du himler op.

 

Jeg har læst hvad du skriver, og jeg har læst det igen.. Og jeg synes stadig det er en utrolig dum kommentar..

Link til indlæg
Del på andre sites

helt off topic

 

 

Opdagede lige at der står dette:

 

"Nyt avatar billede, for med langt lyst hår og store Hilton solbriller, tages man åbenbart ikke seriøst.. :hmm:"

 

Jeg tror ikke det var det lyse hår og solbrillerne, der gjorde det - det var nok fordi det lignede, at du var ved at skyde dig selv med 2 fingre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
helt off topic

 

 

Opdagede lige at der står dette:

 

"Nyt avatar billede, for med langt lyst hår og store Hilton solbriller, tages man åbenbart ikke seriøst.. :hmm:"

 

Jeg tror ikke det var det lyse hår og solbrillerne, der gjorde det - det var nok fordi det lignede, at du var ved at skyde dig selv med 2 fingre :blink:

 

Sjovt nok, var det ikke det visse personer kommenterede, men derimod blondine-tendenser og Hilton briller.. Sååå..

 

 

Og jeg synes så tilgengæld at det er utrolig dumt at komme tilbage og skrive det samme en gang til. Står den så 1-1 nu? :hmm:

 

Skal jeg så bare lade vær at svare eller hva'?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...