Hop til indhold

Hvad er en kamphund?


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

 

Og hus, jeg aner intet om emnet, jeg har kun sat mig ind i min egen race, jeg kopierede bare en liste fra en bog om kamphunde :oops:

 

Det gør vi andre sgu da heller ikke. :lol: Man kan ikke vide noget som er rent gætværk og racernes oprindelse er ikke en viden men en tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Dogue1
Prøv at læse på dette link, der er en der forsøger at forklare det og henviser samtidig til den bog jeg henviste til :oops:

 

http://www.bulldoginformation.com/dogue-de-bordeaux.html

 

Og hus, jeg aner intet om emnet, jeg har kun sat mig ind i min egen race, jeg kopierede bare en liste fra en bog om kamphunde :oops:

Bare i orden:-D:blink:

Men øhh Beauté og Buffalo er ikke Dogue de bordeaux, de er Dogue du Midi. Deres historie er på tryk på muset i Toulouse:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare i orden:-D:blink:

Men øhh Beauté og Buffalo er ikke Dogue de bordeaux, de er Dogue du Midi. Deres historie er på tryk på muset i Toulouse:lol:

 

Jeg bliver altså så klog :5up:

 

Jeg syntes at det er fedt, at når jeg kommer med et postulat, at folk så tager sig tid til at forklare mig hvor jeg tager fejl :5up:

 

Jeg oplevede det samme den anden dag, da jeg skulle forklare noget om min egen race, og der var en der stillede et spørgsmål jeg ikke kunne svare på, i mit forsøg på at svare fandt jeg ud af en masse ting jeg ikke vidste :5up:

 

Jeg elsker at blive klogere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
He he :lol: Vi har haft denne diskussion adskillige gange men når en race (bullmastiff) består af 40% engelsk bulldog (kamphund) og 60% mastiff (kamphund) så bliver resultatet jo også en hund der opfører sig og indeholder egenskaber som en kamphund. Også selvom den er blevet avlet som krybskyttehund. Skal man ændre adfærdsmønstre og egenskaber kræver det jo at man aktivt avler for at udslette nogle og erstatte dem med andre. Det har man ikke gjort ved nogen af kamphunderacerne, så vidt jeg ved af.

Hvordan er det med to kønsmodne kamphunde hanner vil de kunne gå løst sammen første gang de mødes uden at flå hinanden til blods første gang de mødes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg forstår slet ikke dit spørgsmål i forhold til det du citerer mig for.

Nej jeg kom til at citere det forkerte indlæg:engel::lol: Jeg prøver lige igen. Samme spørgsmål..:

 

Egenskaberne hænger sammen med hvor racerne kommer fra (de store dogger) og derfor tænker jeg kamphund når jeg tænker f.eks. GD, boxer og broholmer. Det er ikke andet end at jeg respekterer deres store kropzone osv.

Hvordan er det med to kønsmodne kamphunde hanner vil de kunne gå løst sammen første gang de mødes uden at flå hinanden til blods første gang de mødes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg kom til at citere det forkerte indlæg:engel::lol: Jeg prøver lige igen. Samme spørgsmål..:

 

 

Hvordan er det med to kønsmodne kamphunde hanner vil de kunne gå løst sammen første gang de mødes uden at flå hinanden til blods første gang de mødes?

 

Selvfølgelig vil man kunne opleve det. Og anlæg og egenskaber er jo heller ikke lige stærkt udviklet for alle racer indenfor gruppen. Der findes også jagthunde der ikke aner hvad de skal stille op med en due om de så fik den lige i hovedet, og nogle racer der har mere jagtinteresse end andre.

 

Hvorfor skal det hele være så sort/ hvidt når det gælder kamp- og vagthunde racer?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Selvfølgelig vil man kunne opleve det.

Ok, så det er mere untagelsen end reglen?

Og anlæg og egenskaber er jo heller ikke lige stærkt udviklet for alle racer indenfor gruppen. Der findes også jagthunde der ikke aner hvad de skal stille op med en due om de så fik den lige i hovedet, og nogle racer der har mere jagtinteresse end andre.

Enten har de anlæg og egenskaber for det ellers har de ikke... Enten er de farlige hunde som ingen kan stole på eller også så er de ikke...

Det er da enten eller, er det ikke..

Eller har jeg misforstået noget i foregående debatter?:blink:

 

Hvorfor skal det hele være så sort/ hvidt når det gælder kamp- og vagthunde racer?.

Jamen:-D Det er da sort/hvidt, da særligt inden for kamp og vagt racerne.

Enten har vi plads til den eller også så må de uddø.

 

DdB som jeg kender lidt til, har jeg aldrig set starte en slåskamp, men jeg har set de vil forsvare sig mod et angreb hvis der ikke er andre muligheder. Selv i en flok med 9 tæver og to kønsmodne hanner har jeg aldrig set eller hørt om kampe heller ikke under tævernes løbetider, selvfølgelig har der været små tvister mellem hundene, men aldrig noget "seriøst"

Er det kamphunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo at det med udbredelsen nok ændrer sig hvis flere racer bliver forbudt. Så vil folk med smag for "farlige" hunde vende opmærksomheden mod de store asiatiske racer. Det er forøvrigt allerede ved at ske - der er kommet mange kangaler til Danmark i den seneste tid.

 

Hvordan ser sådan en ud, har aldrig hørt om racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg sidder og læser en bog af Dr. Dieter Fleig, som hedder "Fighting Dog Breeds", i hans bog er nævnt følgende hunde:

 

 

Gamle kamphunde racer

  • Tibetan Dog
  • Molossus
  • Hunting dogs ( The collective term Hunting dogs comprises all the large, native German hunting breeds)
  • The Mastiff
  • The Bulldog
  • Bull and Terrier
  • The Danish Dog
  • Thi Chincha Dog

Morderne kamphunde racer

 

  • Tibetan Mastiff
  • Mastiff
  • English Bulldog
  • Bullmastiff
  • Bordeaux dog
  • French Bulldog
  • Bull Terrier
  • Staffordshire Terrier
  • American Staffordshire Terrier
  • Great Dane
  • Boxer
  • Matino Napoletano
  • Dogo Argentino
  • Fila Brasileiro
  • Tosa Inu
  • Boston Terrier
  • Pug (dansk = Mops)
  • American Pitt Bull Terrier

Jeg er ved at læse bogen og den er meget spændende, men jeg er altså ikke færdig :oops:

 

Hvis har spørgsmål til hvorfor nogle af racerne er på listen, så slår jeg dem gerne op :-)

 

 

Dosa(koreansk mastiff) ej at forglemme...nok den grimmeste hund i verden...hehe...det er et mixbreed mellem mastino og tosa inu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dosa(koreansk mastiff) ej at forglemme...nok den grimmeste hund i verden...hehe...det er et mixbreed mellem mastino og tosa inu...

 

 

 

Den er fame ugly :badr: googlede den lige, det er tæt på at den har rynker på næsen :???:

 

 

 

 

 

 

Jeg snakkede lige med en dame der fortalte mig at nogle hunde måtte man ikke halve løs i beboede områder, bla GD og Broholmere (§3 stk3) og så tænkte jeg på om det var fordi de moderne kamphunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Dosa(koreansk mastiff) ej at forglemme...nok den grimmeste hund i verden...hehe...det er et mixbreed mellem mastino og tosa inu...

Hov! Man skal heller ikke glemme Alano østens største krigshund forfader til alle Moloside racer:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hov! Man skal heller ikke glemme Alano østens største krigshund forfader til alle Moloside racer:blink:

 

 

er det den der hedder Alaunt på engelsk og er en mastifftype? For den står nemlig nævnt i "american staffordshire terrier" af Joseph Janish...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Den er fame ugly :badr: googlede den lige, det er tæt på at den har rynker på næsen :???:

 

 

 

 

 

 

Ja den er megagrim...synes det grænser sig til dyrplageri med de rynker der...:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
er det den der hedder Alaunt på engelsk og er en mastifftype? For den står nemlig nævnt i "american staffordshire terrier" af Joseph Janish...:-)

Ja det tror jeg er den. Den kom til det der nu er europa med Rytterfolket fra øst, husker jeg ret var det omkring 2100 BC

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja det tror jeg er den. Den kom til det der nu er europa med Rytterfolket fra øst, husker jeg ret var det omkring 2100 BC

 

"One must look to the development of the breed, which begins as long ago as 800bc, when phoenician traders first brought to England a strain of mastiff from Asia. The origianl mastiffs were bred to bring down, fight or hold down large and aggressiv prey, such as wild boars, bears and big cats-animals that are as likely to fight as to run away.

 

Ancient mastiffs had a incredible fighting ability and where highly priced throughout Asia and Europe.

 

Around 400 AD a second strain of mastiff reached the shores of england. This dog was called the alaunt."

 

Fandt det...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, de burde have begrænset rynkerne til nuttethed istedet for så mange.

 

Gu hve hvor meget rynker egentlig kan genere?

 

 

Hvis jeg har forstået ret er den ene og alene avlet med kamp for øje...men jeg er ik sikker...

 

hvis man ser sådan her ud

 

[media]http://breederinfocenter.com/images2/20070828025956_072250_1.jpg[/media]

 

kan man da snart umuligt ha det godt, tænker jeg? Der må godt nok være noget hud/pelspleje ved sådan en hund...tænker på at min eks's mops skulle ha renset hudfolden ved snuden...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har forstået ret er den ene og alene avlet med kamp for øje...men jeg er ik sikker...

 

hvis man ser sådan her ud

 

[media]http://breederinfocenter.com/images2/20070828025956_072250_1.jpg[/media]

 

kan man da snart umuligt ha det godt, tænker jeg? Der må godt nok være noget hud/pelspleje ved sådan en hund...tænker på at min eks's mops skulle ha renset hudfolden ved snuden...hehe...

 

 

Så slemt tilredt var den jeg så på nettet ikke, men det der, DET er dyremishandling.

 

Undskyld off topic :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Så slemt tilredt var den jeg så på nettet ikke, men det der, DET er dyremishandling.

 

Undskyld off topic :engel:

 

 

de ser ikke for sunde ud...ved der er en hjemmeside med dem, hvor der er en hel hundegård fuld af nogen der ikke ser for godt ud...lidt grimt synes jeg...

 

ja jeg undskylder også lige for ot..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
"One must look to the development of the breed, which begins as long ago as 800bc, when phoenician traders first brought to England a strain of mastiff from Asia. The origianl mastiffs were bred to bring down, fight or hold down large and aggressiv prey, such as wild boars, bears and big cats-animals that are as likely to fight as to run away.

 

Ancient mastiffs had a incredible fighting ability and where highly priced throughout Asia and Europe.

 

Around 400 AD a second strain of mastiff reached the shores of england. This dog was called the alaunt."

 

Fandt det...:-)

Jeg går lige i "hi" og kikker lidt i mine bøger, jeg mener det er lang tid før dette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg går lige i "hi" og kikker lidt i mine bøger, jeg mener det er lang tid før dette

 

 

hehe...jeg vil heller ik love at det er 100 procent korrekt hvad der står i min bog....:-)...kopierede det bare...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...