Hop til indhold

Klapre med tænderne?


Adele
 Share

Recommended Posts

Hej igen!

Sherlock er begyndt at klapre med tænderne, når vi kører i bil. Hans kæbe ryster simpelthen, og man kan høre tænderne slå sammen. Han ser ikke ud til ellers at have det super ubehageligt når vi kører bil, faktisk tror jeg han hygger sig meget. Han ligger på bagsædet, halvt på skødet af mig, med sin sele på.

 

Er det nogen der har bare en eller andet idé om, hvad det kan betyde?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhund der sniffer til dejlig tævetis klaprer tænder, Petrine når hun får hofte / skulder massage klaprer tænder...kan faktisk kun komme i tanke om nydelse, men synes ikke helt det lyder som om han nyder det SÅ meget?

 

Jeg ved det ikke rigtig, han plejer ikke være meget for at komme ind i bilen, og vi sidder jo ret klemt. Men måske synes han det er hyggeligt, at være så tæt ved os. Han plejer jo ikke, at måtte være i sofaen.

Link til indlæg
Del på andre sites

måske er det fordi han er spændt:?:

altså når herr flick er med i bilen får han de onde terrier-spasmer :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

det der med at mimre tævetis det praktisere flipsen i stor stil :mrgreen:

 

Måske :mrgreen: Men jeg tror det egentlig ikke, for bortset fra tandklapren er han helt rolig, og sover faktisk det meste af vejen. Måske har jeg bare en underlig, ulæselig hund :eek::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogle år siden havde jeg en Cocker Spaniel som "klaprede" tænder, når vi gik på den vej som førte om til træningspladsen. Tror der lå noget stress noget frustrations lignende i hans adfærd...

Tror hvis jeg skulle komme med et bud kunne det være enadfærd ligesom rejsten børster når spændingen intesiteten bliver for høj, forventningen om noget som måske kan udløse den adfærd.

 

Men ikke ensbetydende med det korrekt bare hvad eg tror og kunne forestille mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet det i 2 forskellige situationer, den ene er når vi kommer på besøg hjemme i en weekend så bliver der klapret tænder til den store guldmedalje fra Emma, for det er jo så skønt når vi kommer hjem igen efter lang tid:mrgreen:

 

Men oplevede også at hun har klapret tænder dengang jeg tog turen ned af trapperne hos min forældre (og den trappe er lang) på enden, og landede i en hund der først hylede i vilden sky af skræk, men så begyndte hun at klapre tænder efter det, men vi fik jo begge et chok og det gjorde naller:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst n1nna
Hanhund der sniffer til dejlig tævetis klaprer tænder, Petrine når hun får hofte / skulder massage klaprer tænder...kan faktisk kun komme i tanke om nydelse, men synes ikke helt det lyder som om han nyder det SÅ meget?

 

Jeg faldt lige over denne tråd - Mio er begyndt at klapre tænder når vi går tur. Jeg havde en mistanke om at det skyldes dufte af tæver, men nu er jeg næsten sikker, efter at have læst dit indlæg! :roll: :5up:

 

Nu er jeg så bare super nysgerrig - Hvorfor gør de det? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg faldt lige over denne tråd - Mio er begyndt at klapre tænder når vi går tur. Jeg havde en mistanke om at det skyldes dufte af tæver, men nu er jeg næsten sikker, efter at have læst dit indlæg! :roll: :5up:

 

Nu er jeg så bare super nysgerrig - Hvorfor gør de det? :mrgreen:

 

Ja, det så jeg godt:mrgreen:

 

Jamen det gør de når en duft er rigtig god, så kan de ved at "knirke tænder", få duften ind omkring et organ bagerst i hjernen, så de rigtigt kan analysere duften:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Ja, det så jeg godt:mrgreen:

 

Jamen det gør de når en duft er rigtig god, så kan de ved at "knirke tænder", få duften ind omkring et organ bagerst i hjernen, så de rigtigt kan analysere duften:-D

 

Hehe.. de er nu ikke så dumme som de kan se ud! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...